25 Ağustos 2021 Çarşamba

BARIŞ YARKADAŞ : ANKARA’YA TALİBAN BAYRAĞI ASACAKLAR…

BARIŞ YARKADAŞ : ANKARA'YA TALİBAN BAYRAĞI ASACAKLAR…

DİPLOMASİ BİLMİYORLAR
KARA BAYRAK!
PERİNÇEK'E DEĞİL DE GENÇLERE ÜZÜLÜYORUM
UYANIN ARTIK!
CHP'Lİ BELEDİYELERİ VURAN GENELGE!
HİZMETE ENGEL
YAKINDAN TANIĞIM
İŞÇİ ALAMIYORLAR

Yukarıdaki başlığı okuduğunuzda içinizin ürperdiğine eminim… Zira; sizin okurken, benim ise yazarken ürperdi… Ancak ne yazık ki; AKP iktidarının Taliban'a yönelik hoşgörüsü, muhabbeti ve teveccühü, işaret ettiğim günlerin hiç de uzak olmadığını gösteriyor.

25 Ağustos 2021

Dünyanın ileri gelen ülkeleri vahşi Taliban örgütünün 'Afganistan İslam Emirliği' adını verdiği sözde devlete karşı en azından 'temkinli' yaklaşırken, AKP iktidarı ısrarla ve inatla, "selin önünden kütük kaparım" mantığıyla bölgeye nüfuz etmeye ve rol kapmaya çalışıyor.

DİPLOMASİ BİLMİYORLAR

AKP'nin bu adımı, diplomasiden bi haber olduklarını da gösteriyor. Türkiye'yi 20 yıldır yönetiyorlar ama diplomasiyi hala öğrenemediler. Eğer öğrenmiş olsalar, daha ilk günden Taliban'a sıcak mesajlar vermez, işbirliğine gönüllü olduklarına dair açıklamalar yapmazlardı. İlk adımın onlardan gelmesini bekler, buna göre bir tavır alırlardı.

Böyle yapmadıklarına göre, belli ki; bir aceleleri var. Ya Afganistan'ın yeniden inşa sürecinde 5'li çete üzerinden rant devşirme, ya da 'durumdan vazife çıkarıp' ABD'ye ve AB'ye hoş görünme çabasındalar. Kuşkusuz her ikisi de olabilir.

KARA BAYRAK!

Ancak görünen o ki; AKP'nin bu tutumu, Afganistan İslam Emirliği adı verilen sözde devleti tanıyan ilk ülkenin AKP yönetimindeki Türkiye olacağını gösteriyor. Bu da Ankara'nın göbeğine Taliban'ın bayrağının asılması anlamına geliyor. Ne yazık ki; o günlere de şahit olacağız… Bugüne dek yaşanan gelişmeler, onu gösteriyor.

Ankara, Taliban bayrağının göndere çekilmesine izin vermemeli ve bu karanlığa yaşam hakkı tanımamalıdır. Kısacası; Türkiye Taliban'ı tanımamalıdır.

PERİNÇEK'E DEĞİL DE GENÇLERE ÜZÜLÜYORUM

Vatan Partisi'nin değişmez genel başkanı Doğu Perinçek ilginç bir insan… Gördüğü hayale, yakın çevresinde bulunan kişileri de inandırıyor. Biliyorsunuz; Perinçek şu sıralar yeni bir hayal görüyor ve bunu TV'lerde anlatıyor. TV yöneticileri de bu saçmalıkları ciddiye alıp ekranlarını açıyor.

Perinçek'in son rüyası, Taliban'ın anti-emperyalist olduğu… Perinçek'in rüyasına göre, ABD yetiştirmesi Taliban, anti-emperyalist bir savaş

örgütüne dönüşüyor, emperyalizmi Afganistan'dan kovuyor, kadınların ve çocukların özgürleşmesinin önünü açıyor. Rüya böyle sürüp gidiyor…

UYANIN ARTIK!

Perinçek'in artık rüyayı da aşan bu sanrıları görmesine bir diyeceğim yok da ona inanan gençlere üzülüyorum. Perinçek yüzünden gencecik yaşta Taliban savunuculuğu yapan gençleri görünce kahroluyorum. "Aydınlanma mücadelesi veriyorum" diyerek başladıkları mücadelenin, Taliban savunuculuğuna dönüşmesi, bir gencin hayatındaki en büyük lekedir. Umarım Perinçek'in etrafındaki gençler, o rüyaya kendilerini daha fazla kaptırmadan bir an önce uyanır ve Taliban lekesi tüm ruhlarını sarmadan bünyelerinden söküp atmayı başarırlar.

CHP'Lİ BELEDİYELERİ VURAN GENELGE!

Önceki gün, KRT TV'de yayımlanan Şimdiki Zaman programı için Kuşadası'ndaydık. Kuşadası Belediye Başkanı Ömer Günel'in daveti üzerine geldiğimiz bu şirin ilçemiz, turizm sektörünün lokomotiflerinden…

120 bin nüfusa sahip olan Kuşadası, yaz aylarında 1 milyon kişiyi ağırlıyor. Başkan Günel, "Son bayramda tespitlerimize göre, ilçemizin nüfusu 1 milyon 200 bine ulaştı. Böyle bir yoğunluğa hizmet verebilmek kimi zaman imkansız hale geliyor" diyor.

HİZMETE ENGEL

Ancak hem Belediye Başkanı Ömer Günel'in hem de bize eşlik eden Başkan Yardımcısı Oğuzhan Turan'ın şikayet ettiği başka bir konu var: Cumhurbaşkanlığı'nın yayımladığı tasarruf genelgesi…

Her iki başkan da "tasarruf genelgesi"nin belediye hizmetlerini vurduğunu, kreş bile yapamadıklarını anlatıyor. Başkan Günel, "Genelge yüzünden gazete aboneliklerimizi sonlandırmak zorunda kaldık. Keza dergileri

de öyle…" diyor. Günel, "Oysa ki; belediyeler özellikle yerel medyanın ayakta kalabilmesi için bütçelerinden kaynak ayırmak zorunda. Çünkü; yerel medya bizim göremediklerimizi yazıyor, uyarıyor, bilgi veriyor. Bu yayın organları yaşamalı" ifadesini kullanıyor.

YAKINDAN TANIĞIM

14 yıl önce kurucusu ve sahibi olarak yayın hayatına soktuğum Gerçek Gündem adlı internet gazetesini devrettiğim ve hiçbir ticari faaliyetim kalmadığı için artık rahatlıkla yazabilirim. Son genelge, Başkan Günel'in de ifade ettiği üzere, yerel medyayı nefes alamaz hale getirdi. Özellikle internet gazeteleri, ilan ve reklamların genelge sonrası bıçak gibi kesilmesi yüzünden çok zor günler geçiriyor.

İŞÇİ ALAMIYORLAR

Bu bağlamda, Başkan Ömer Günel, tasarruf genelgesinin hizmetleri aksattığını da vurguluyor. Zira; son genelgeye göre, artık geçici işçi de alamıyorlar. Bu ise dolayısıyla hem işsizliğin artmasına, hem de hizmetlerin aksamasına neden oluyor.

Genelgenin özellikle CHP'li belediyeleri vurduğu aşikar… Çünkü; iktidar CHP'li başkanları hep mercek altında tutuyor. Başkanlar ise sıkıntı yaşamamak için genelgeye uyma zorunluluğu hissediyor. Bu da hizmetlerin aksamasına yol açıyor, belediye yönetimleri ile medya kuruluşlarını karşı karşıya getiriyor. Kısacası; genelge CHP'li belediyeleri zora sokuyor.

Barış Yarkadaş

https://www.gunlukbakis.com/ankaraya-taliban-bayragi-asacaklar/

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Aglayacaksan, bir baskasi ile birlikte agla Tek basina aglamaktan evladir.

~Ohio'lu 90 yasindaki Regina Brett'in kaleminden~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Radyonun geleceği yok"

~(1898, Lord Kelvin, İskoçyalı bilim insanı)~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Kara Toprak

Dost dost diye nicesine sarıldım
Benim sadık yarim kara topraktır.
beyhude dolandım, boşa yoruldum
Benim sadık yarim kara topraktır.
Nice güzellere bağlandım kaldım
Ne bir vefa gördüm ne fayda buldum
Her türlü istediğim topraktan aldım
Benim sadık yarim kara topraktır

Koyun verdi, kuzu verdi, süt verdi
Yemek verdi, ekmek verdi, et verdi
Kazma ile dövmeyince kıt verdi
Benim sadık yarim kara topraktır

Adem'den bu deme neslim getirdi
Bana türlü türlü meyve bitirdi
Her gün beni tepesinde götürdü
Benim sadık yarim kara topraktır.

Karnın yardım kazmayınan, belinen
Yüzün yırttım tırnağınan, elinen
Yine beni karşıladı gülünen
Benim sadık yarim kara topraktır

İşkence yaptıkça bana gülerdi
bunda yalan yoktur herkes de gördü
Bir çekirdek verdim, dört bostan verdi
Benim sadık yarim kara topraktır.

Havaya bakarsam hava alırım
Toprağa bakarsam dua alırım
Topraktan ayrılsam nerde kalırım
Benim sadık yarim kara topraktır.

Bir dileğin varsa iste Allah'tan
Almak için uzak gitme topraktan
Cömertlik toprağa verilmiş Hak'tan
Benim sadık yarim kara topraktır.

Hakikat istersen açık bir nokta
Allah kula yakın, kul da Allah'a
Hakkın gizli hazinesi toprakta
Benim sadık yarim kara topraktır.

Bütün kusurumu toprak gizliyor
Melhem çalıp yaralarım düzlüyor
Kolun açmış yollarımı gözlüyor
Benim sadık yarim kara topraktır.

Her kim ki olursa bu sırra mazhar
Dünyaya bırakır ölmez bir eser
Gün gelir Veysel'i bağrına basar
Benim sadık yarim kara topraktır.

~Aşık Veysel~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"İyi bir gülüş ve uzun bir uyku doktorun kitabındaki en iyi tedavidir. "

~İrlanda Atasözü~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Şiir Şeytanın Şarabıdır.

~ST AUGUSTINE~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Öbür dünyalarla uğraşmak aramızdaki kötülükleri düzeltmez, bu dünyaya odaklanmak bize yardımcı olabilir."

~Walt Whitman~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Mükemmel demokrasilerimiz hala, aptal adamın zeki adamdan daha dürüst olacağını düşünmektedir.

~Bertrand Russell~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Iunctis viribus
Birlesmis gucler tarafindan (Birlikten guc dogar)

~Latin Atasozu~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Hayal kırıklıklarıyla değil, sunduğu olasılıklarıyla hayatı ölçen ruh yüceliğini elde etmek için uğraşın."

~W. E. B. Du Bois~
OrajKalip


- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -



Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder