27 Ağustos 2021 Cuma

MURAT MURATOĞLU : ÜLKEYE KAZIĞIN ŞAHİKASINI KİM ATTI?

MURAT MURATOĞLU : ÜLKEYE KAZIĞIN ŞAHİKASINI KİM ATTI?

sozcumuratoglu@gmail.com

27 Ağustos 2021


Ülkeye kazığın şahikası ZAFER HAVALİMANI SATIŞA ÇIKTI. Şirket ağlıyor, devlet zararda… Sahi bunun HESABINI KİM TUTTU? Zira attığı kazık içimize oturdu!

Çelişkili açıklamalar söz konusu… Projenin BİLİNEN MALİYETİ 50 MİLYON EURO… Raporlarda görünen maliyet 61.1 MİLYON EURO…

★★★

İtalyan UniCredit Bank, Zafer Havalimanı için 18 YIL VADELİ 49 MİLYON EURO tutarında kredi sağladı. KEFİLİ DEVLET olunca göster projeyi al krediyi… Devlet sana, sen kredi taksitine, artan da cebe… Sonra devlet, banka, yapan, yaptıran HEPSİ BİRDEN MİLLETE…

Normal şartlarda ŞİRKET MALİYETLERİNİ ŞİŞİRİR ki, daha fazla ödeme isteyebilsin. Enteresan olarak bu projede hesapları ŞİŞİREN DEVLET!

İlgili bakanlık soru önergesine verdiği cevapta iyice saçmaladı. Yatırım maliyetinin 150 MİLYON EURO olduğunu açıkladı.

★★★

İşin enteresan tarafı devlet 2044 YILINA kadar işletmeye garanti yolcu parası ödeyecek. Ne kadar? Yaklaşık 200 MİLYON DOLAR… Harcadığı babadan kalan miras değil milletin alın teri… Onlardan kestiğin vergi…

Nereden bakarsan bak ortada ciddi "KâR" olduğu görünüyor. Peki, böyle bir işletmeyi şirket neden devredip, KURTULMAK ister ki?

★★★

Muhtemelen cevap; İŞLETME GİDERLERİ… Onu da bakanlığın açıklamasından anlıyoruz.

"ZAFER HAVALİMANI İÇİN ÖDENEN GARANTİ TUTARI 26.692.626 EURO OLUP BU SÜRE İÇERİSİNDE HAVALİMANININ İŞLETME GİDERLERİ İSE 32.822.290 EURO OLARAK GERÇEKLEŞMİŞTİR."

Arkadaş size kim oraya, o büyüklükte havalimanı yapın dedi ki? Pardon kimin dediği belli… Kuvvetle muhtemel lüksü seven, BÜYÜKLÜK TAKINTISI olan biri… Tam olarak ismini çıkaramadım şimdi!

★★★

2021 Ağustos başına kadar geçen YEDİ AY için verilen yolcu garantisi 768 BİN 677 KİŞİ… Havalimanını kullanan yolcu sayısı 2.937 KİŞİ…

Zafer Havalimanı'nın fizibilitesini yapan, bu kadar kişi kullanır diye hesaplayan bürokratların, projeye onay veren müdürlerinin elinin ayarını seveyim. Gözlerinin izanını öpeyim. Hakkımı da helal etmeyeyim!

★★★

Zafer Havalimanı'na sadece İstanbul Havalimanı'ndan Türk Hava Yolları zoraki sefer yapıyor. Uçak gecenin körü SAAT 23:30'DA iniyor. Sabah 07:30'DA tekrar İstanbul'a doğru yola çıkıyor.

Benim merakım. havalimanında çalışanlar. Sabah 07:30'dan gece 23:30'a kadar ne kalkan, ne inen uçak var. Çalışanlar 16 SAAT ne yapıyor?

★★★

İstanbul'da havalimanına gitmek için servise gitmek YARIM SAAT… Yol 1 SAAT… En az 2 SAAT önce alanda olmak gerekiyor. Etti 3.5 SAAT…

İstanbul Havalimanı'nda uçağın pistte sıraya girip havalanması, uçuşla beraber 1.5 SAAT sürer… Etti mi sana 5 SAAT…

★★★

KÜTAHYA-UÇAK-AFYON illeri ortak kullansın diye havalimanı Kütahya sınırları içinde dağ başına yapıldı. Üçüne de uzak. Havalimanı KÜTAHYA'YA 45 KİLOMETRE, AFYON'A 60 KİLOMETRE, UŞAK'A 100 KİLOMETRE uzaklıkta.

Hadi uçaktan indin, bavulu aldın, arabaya bindin, zifiri karanlıkta şehre yol kat edildi. Ona da 1 SAAT diyelim. Ne yaptı? Yaklaşık 6 SAAT…

Oysa İstanbul-Kütahya ARABAYLA 3.5 SAAT sürüyor. Yolda yarım saat oyalan, tost ye, ihtiyaç molası… 4 saat…

Kim kullanır? Şunu bana anlatsana… Acele etme 23 YIL daha var nasıl olsa…



https://www.sozcu.com.tr/2021/yazarlar/murat-muratoglu/ulkeye-kazigin-sahikasini-kim-atti-6615384/

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Yarının tüm çiçekleri bugünün tohumları içindedir."

~Atasözü~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Adına

Gece denize yanaştım
O, sulardan geliyordu
Duydum, ne iyi dedim...

Baktım,
O, bir gemide geçiyordu
Bağırdım;
Gel'siz, Gitme'siz.

Döndüm çakıllara sordum;
Siz kimdensiniz
Dediler durandan,
Bizi yakın edenden.

Denizi sorguya çektim...
Dedim;
Görüyor musun yaşadığımı
Yetinemedim.

Tuttum yakaladım kendimi
Getirdim gözlerinize serdim
Durdum, size soruyorum;
Yaşadığımı görüyor musunuz?

Yaşadığımı görüyor musunuz? ?

~Özdemir Asaf~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Contraria contraiis curantur.
* * *
Zitlar zitlara iyi gelir.

~Latin Atasozu~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Kişi incelerse imanın her savunuluşunda mantığa bir saldırı bulur.
İmanı kucaklamak, aklı terk etmektir.

~George Smith~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Gercekler degismez, bizim gercekleri kavrama ve anlama bicimimiz degisir.

~Dogan cuceloglu~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Bir fikrin acemi savunucusu usta saldiricisindan daha zararlidir.


- - - - - - - - - - - - - - - -

"Atlıların yerini bu demirden araçların alacağını düşünmek absürttür. Hainliğe yakın bir iddiadır."

~(1916, bir emir subayının tank gösterisi sırasında feldmareşal Haig'e söylediği yorum)~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Yurtta sulh, cihanda sulh.

~Mustafa Kemal ATATÜRK~
OrajKalip


- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -



Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder