27 Ağustos 2021 Cuma

BİLİM İNSANLARI KEŞFETTİ ADINI ÖLÜM TANRISI KOYDU



Deniz İneği
Sosyal medyada ve her yerde karşımıza çıkan bir meşhur soru var.
Hani diyorlar.
Nerede bu ara türler

Aslında doğru cevap çok basit.
Ara tür belirli bir tür yok.
Bütün türler belirli bir süreklilik içinde ara tür.

Ancak, bazı türler var ki, bunlar türler arasımda değil ama ANA GRUPLAR arasındaki geçişi çok iyi temsil eder.
Bu haberde olduğu gibi ayaklı kara memelilerinin kuyruklu deniz memelilerine evrimleşmesinde ara türleri temsil etmesi gibi.
Herşey bir zaman meselesidir.
Bu güne kadar bulunmuş olan türlerden başka türler zamanla ve aradıkça bulunacaktır.

Aslında Missisipi nehrinde ve New Orleans bataklıklarında bol bol bulunan deniz inekleri de bir geçiş türü olarak günümüzde hala yaşamaktadır.

Elbette hamdolsun, Allahın hikmeti mottoları ile aramak, keşfetmek, bulmak imkanı yoktur.
Çünkü ilahi açıklamalar şüphe ve merakı öldürür, hatta yasaklar.

Dinlerin ise günümüzde olan, geçmişte yaşamış türlerin nereden, ne zaman, ne şekilde ortaya çıktıklarını tutarlı bir şekilde ortaya koyan açıklamaları yoktur.
Konuşulmayacak, tartışılmayacak derecede tutarsız safsatalardan başka söyledikleri söz yoktur.

En tuhafı kendilerini Eşref-i Mahlukat olarak görmeleri.
Evrim savına karşılık kendilerini çamurdan yaratılmış olmakla şerefli, evrimcileri ise maymundan gelmekle aşağılamaya çabalamaları.

Keşke yalnızca günümüz maymunları ile aynı ortak atadan gelmiş olsaydık.
Daha elim ve vahim olmak üzere kertenkeleler, balıklar, yassı solucanlar, hatta Marmara Denizinde bolca bulunan müsilaj plantonları ile aynı ortak atalardan geldiklerini bilseler ve anlasalar zannediyorum hayli depresyona girerlerdi.

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc )
           L2fSIJNoA0xfSNxA  



BİLİM İNSANLARI KEŞFETTİ ADINI ÖLÜM TANRISI KOYDU

Bilim insanları yeni keşfedilen 4 ayaklı balina türüne Antik Mısır'ın ölüm tanrısına ithafen Phiomicetus anubis adını verdi

27 Ağustos 2021 Cuma - 17:26

Independent Türkçe'nin haberine göre, bilim insanları yaklaşık 43 milyon yıl önce yaşamış yeni bir 4 ayaklı balina türü keşfetti.
Yaratığın kısmi bir fosili Mısır'ın Batı Çölü'nde bulundu ve kafatasının çakal başlı antik ölüm tanrısı Anubis'e benzemesi nedeniyle Phiomicetus anubis diye adlandırıldı.

Araştırmacılar bulguların, bilim insanlarının balinaların karadan denize geçişini anlamalarını sağlamak için kritik öneme sahip olduğunu söylüyor.
Su aygırları gibi balinalar da yaklaşık 50 milyon yıl önce dünya üzerinde yaşamış 4 ayaklı toynaklı hayvanlardan evrimleşti.

Fosil, amfibiden tamamen suda yaşayan hale geçişlerin ortasına düşen bir grup soyu tükenmiş balina olan Protocetidae'nin Afrika'daki en eski örneği. 
Proceedings dergisinde yayımlanan, keşifle ilgili bir makalenin başyazarı olan Abdullah Gohar, Reuters'a, "Phiomicetus anubis, önemli bir yeni balina türü ve Mısır ve Afrika paleontolojisi için ciddi bir keşif" dedi.

Onun ortak yazarı Muhammed Sameh ise şimdiye kadar büyük ölçüde bir sır olarak kalan bu döneme ait balinaların "kısmen suda yaşayan timsah benzeri balinalardan tamamen suda yaşayan dev balinalara kadar çeşitlilik gösterdiğini" ekledi.

Araştırmacılar yaklaşık 3 metre boyunda ve yarım tondan fazla ağırlığa sahip Phiomicetus anubis'in hayattayken muhtemelen besin zincirinin tepesindeki bir yırtıcı olduğunu söylüyor.

Kalıntılar bir zamanlar denizlerle kaplı olan Batı Çölü'ndeki Fayum Çöküntüsü'nde yer alan Eosen kayaları içinden gün yüzüne çıkarıldı.
O günden beri fosil üzerindeki incelemeler, araştırmaların devam edeceği Mısır'ın batısındaki Mansura Üniversitesi Omurgalılar Paleontoloji Merkezi'nde sürüyor.

https://www.yenicaggazetesi.com.tr/bilim-insanlari-kesfetti-adini-olum-tanrisi-koydu-boyu-3-metre-agirligi-500-kilo-470951h.htm

https://www.yenicaggazetesi.com.tr/bilim-insanlari-kesfetti-adini-olum-tanrisi-koydu-boyu-3-metre-agirligi-500-kilo-470951h.htm

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

İnsan olmak rezil bir şeydi; öyle çok şey vardı ki olup biten.

~Charles Bukowski Sözleri / Heinrich Karl Bukowski / Bilge Sözleri~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Eşya

Efendimiz eşya
Sabahı şerifleriniz hayırlı olsun
Afiyettesiniz
Gezilerdi sevgilerdi içtenlikler
Geldilerdi gerekirdi gitmeniz.
Kaldı, hep siz
Geri çevirdiniz.

Düz duvar tırmanmalar
Sözde nedenleriniz.
Eşleri çocukları dostları
Unutmuş gibiydiniz.

Belli yaklaşmasından
Bakalım bu, dinler mi
Siz sahi hep öyle derdiniz:
Dur hele, dur şimdi

~Özdemir Asaf~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Gülümsediğinde güzel olmayan bir yüz hiç görmedim."

~Anonim~

- - - - - - - - - - - - - - - -

YURTDIŞI YASAĞI//www.youtube.com/watch?v=SytDdLoTJMY">https://www.youtube.com/watch?v=SytDdLoTJMY/


- - - - - - - - - - - - - - - -

ANNABEL LEE
. . . . . .
Senelerce senelerce evveldi
Bir deniz ulkesinde
Yasayan bir kiz vardi bileceksiniz
Ismi; Annabel Lee
Hicbir sey dusunmezdi sevilmekten
Sevmekten baska beni
O cocuk ben cocuk, memleketimiz
O deniz ulkesiydi
Sevdali degil karasevdaliydik
Ben ve Annabel Lee
Goklerde ucan melekler
Kiskanirlardi bizi
Bir gun iste bu yuzden goze geldi
O deniz ulkesinde
Usudu bir ruzgarindan bulutun
Guzelim Annabel Lee
Goturduler el ustunde
Koyup gittiler beni
Mezari oradadir simdi
O deniz ulkesinde
Biz daha bahtiyardik meleklerden
Onlar kiskanirdi bizi
Evet Bu yuzden Sahidimdir herkes ve deniz ulkesi
Bir gece ruzgarindan bulutun
Usudu gitti Annabel Lee
Sevdadan yana kim olursa olsun
Yasca basca ileri
Gecemezlerdi bizi
Ne yedi kat goklerdeki melekler
Ne deniz dibi cinleri
Hic biri ayiramaz beni senden
Guzelim Annabel Lee
Ay gelir isir, hayalin erisir
Guzelim Annabel Lee
Orda gecelerim uzanir beklerim
Sevgilim sevgilim hayatim gelinim
O azgin sahildeki
Yattigin yerde seni...

~Edgar Allan Poe~

- - - - - - - - - - - - - - - -

İsa'nın masalları bizim için çok karlı oldu.

~Papa 5.Leo~

- - - - - - - - - - - - - - - -

İstanbulu Dinliyorum

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı
Önce hafiften bir rüzgar esiyor;
Yavaş yavaş sallanıyor
Yapraklar ağaçlarda;
Uzaklarda, çok uzaklarda,
Sucuların hiç durmayan çıngırakları
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Kuşlar geçiyor, derken;
Yükseklerden, sürü sürü, çığlık çığlık.
Ağlar çekiliyor dalyanlarda;
Bir kadının suya değiyor ayakları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Serin serin Kapalıçarşı
Cıvıl cıvıl Mahmutpaşa
Güvercin dolu avlular
Çekiç sesleri geliyor doklardan
Güzelim bahar rüzgarında ter kokuları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Başımda eski alemlerin sarhoşluğu
Loş kayıkhaneleriyle bir yalı;
Dinmiş lodosların uğultusu içinde
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir yosma geçiyor kaldırımdan;
Küfürler, şarkılar, türküler, laf atmalar.
Bir şey düşüyor elinden yere;
Bir gül olmalı;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir kuş çırpınıyor eteklerinde;
Alnın sıcak mı, değil mi, biliyorum;
Dudakların ıslak mı, değil mi, biliyorum;
Beyaz bir ay doğuyor fıstıkların arkasından
Kalbinin vuruşundan anlıyorum;
İstanbul'u dinliyorum.

~Orhan Veli Kanık~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Kendi kendimizin altinda kalmamaliyiz ki cemiyetin ustune cikalim.

~NECIP FAZIL KISAKUREK~

- - - - - - - - - - - - - - - -

HAPİSHANEDE BİR SABAH TÜRKÜSÜ
..
Maltepe Askeri cezaevinin avlusunda
Sisler içindeki Büyükadanın karşısında
Oturmuş yazarım bu şiiri
..
Eylül başlarında bir cumartesi sabahı
Lodos titretiyor ağaçları
Yağmur geceden yıkamış çiçekleri
..
Gökyüzü mavi,bulutlar beyaz
Ardından baharın geçti koca bir yaz
Hapisteyiz hala ve güzün ilk serinlikleri
..
Avlunun dört yanı dikenli teller
Tellerin gerisinde nöbetçiler bekler
Kapanır uykusuzluktan gözleri
..
On gündür çocuk sesi duymadım
Özledim baba deyişini kızımın
Özledim beni görünceki sevincini...
..
Hayatım benim, kırk yıllık hayatım
Seni başarabildiğimce dürüst yaşadım
İçim burada da pırıl pırıl şimdi
..
Geçer,güzelim,bu günler de geçer
Sökülüp atılır dikenli teller
Koparır halk bir gün zincirlerini

~Ataol BEHRAMOĞLU~
OrajKalip


- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -



Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder