Hava yolları daha yüksek ücret verdiği için mi? Ya da korkuyorlar mı? Takip ettiğim gruplardan bir yardımlaşma epostasından bir paragraf yanda. Güvenlik için epostanın tamamını ve göndereni sildim. Görüldüğü gibi tutuklu subaylar maddi açıdan da zor durumdalar, ailelerin geçimi için kendi aralarında para toplama, yardım kampanyaları yapmak zorunda kalıyorlar. İşler o derece zora girmiş durumda. Subay yakınlarının maddi zorluklarla cami kapılarında dilendiğini gördüğünüz de mi durumunu vehametini anlayacaksınız? Zaten benim kanaatim, bunu görse sevinçten kuduracak insanlar var. Belki de insanları buna zorlamaya çalışıyorlar. Tek geçim yolu askerlik olan, başka gelir temini yolları özellikle yasaklanmış insanlar bunlar. Şimdi hala daha, geride kalanlar neden istifa ediyorlar diye soruyor musunuz? (O.P.) CAN ATAKLI. Balyoz davası nedeniyle tutuklanan pek çok subay cezaevinde birinci yıllarını doldurdu. Subay ailelerinin sessiz desteği ısrarla sürüyor. Bu komutanlar bir yıldır hapiste ama rütbeleri henüz sökülmedi, sadece terfi alamadılar, açıkta bekliyorlar. Aslına bakarsanız sanıklar için çoktan tahliye verilebilirdi. Sorun şu; tahliyeler olursa muvazzaf subaylar görevlerine geri dönecek. İşte korkutan bu. Söylendiğine göre Genelkurmay'la gizli bir pazarlık sürüyormuş. Deniyormuş ki, "tahliyelerden önce muvazzaf subaylar emekli edilsin. Böylelikle kimse görevine dönemesin." Genelkurmay'ın ise buna çok sıcak bakmadığı belirtiliyor. Yani iktidar karşısında baş eğmiş bir görüntü veren ve özellikle asker çevrelerden büyük tepki alan Genelkurmay Başkanı Necdet Özel, Balyoz'un muvazzaf sanıklarının emekli edilmesine karşı çıkıyormuş. Peki Balyoz'un muvazzaf sanıkları tahliye edilir ve görevlerine dönerse ne olur? Darbe yapmaya mı kalkarlar? Olacak şey değil elbette. Ama bir yıl hapiste kaldıktan sonra görevlerinin başına dönen üst rütbeli komutanların tekrar yetkili hale gelmesi iktidarı ister istemez ürkütüyor. Elbette darbe yapamazlar ama tekrar yetkilerine sahip bir durumda görevlerinin sonuna kadar onları kontrol edebilmek, onlara baş eğdirebilmek zorlaşır. Ayrıca bir yıl hapiste kalmış generallerin, gerek Yüksek Askeri Şûra'da gerekse başka önemli toplantılarda iktidar mensuplarıyla bir araya gelecek olması da iktidarın karizmasında hasar yaratır. Bunlar, dedikodu olsa da hiç de mantıksız değil. Balyoz sanıkları sırf bu yüzden hâlâ içerde yatıyor olabilir. |
On 04.02.2013 02:41, Dr. Kayaalp Buyukataman wrote:
HAVA KUVVETLERİNDE İSTİFA 80 DEĞİL 92 oldu
Ve Artacak gibi
Ayni alan gelen bu istifalarin hakiki sebebi nedir acaba?
Hava Kuvvetlerinde 80 pilot istifa etti - Saygı Öztürk
Türk Silahlı Kuvvetleri'nde 400 civarında muvazzaf ve emekli komutanın değişik davalar nedeniyle tutuklanması, zorunlu görev süresini dolduranların ayrılmalarına da neden oluyor. Türk Hava Kuvvetlerinde görevli pilotlar, daha yüksek aylıkla özel hava yolu şirketlerine geçmek için başvururken, Türk Hava Kuvvetleri'nde ise büyük bir kan kaybı yaşanıyor.
Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nda 10 yıllık zorunlu çalışma süresini dolduran pilotlardan 80'inin ayrılmak için ilgili makamlara başvurduğu bildirildi. Başvurular 28 Şubat'a kadar devam edecek. Bu sürede, sayının daha da artması bekleniyor. Ancak üst düzey yetkililer, bu sayının azalması için ikna yoluyla pilotları istifaden vazgeçirmeye çalışıyorlar.^^^ - vvvÖrnek aldıkları komutanları tutuklu
"Balyoz", "Ergenekon", "Casusluk-şantaj" gibi davalarda çok sayıda Hava Kuvvetleri mensubu da tutuklandı. Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na atanması beklenirken tutuklanan Orgeneral Bilgin Balanlı, Türkiye'de "gece uçuş sistemi"yle ilk uçuşların yapıldığı Bandırma'da, filoyu kuran Korgeneral Turgut Atman, Korgeneral Rıdvan Ulugüler, Hava Kuvvetleri Plan ve Prensipler Başkanı Tümgeneral Yalçın Ergül, tümgeneraller Atilla Özler, Bülent Kocababuç, İsmail Taş, tuğgeneraller Erhan Pamuk ve Mehmet Eldem de tutuklu komutanlar arasında bulunuyor.
Daha önce 15 yıl çalıştıktan sonra Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı'ndan ayrılmaya izin verilirken, şimdi 10 yılını dolduran pilotların ayrılmalarına izin verilmesi, genç pilotların örnek aldığı ve "efsane" olarak bilinenlerin de kalmamasına neden oldu. Bir yetkili, "Hem davalar, hem de dışarıda daha yüksek aylıklar alınması, bir meslek olan pilotların da Hava Kuvvetleri Komutanlığı'ndan kopmasında etkili oluyor" dedi.İdealleri Filo Komutanı olmak
Türk Hava Kuvvetleri'nden emekliye ayrılan bir pilot, ayrılmaları SÖZCÜ'ye şöyle değerlendirdi:
"Kuvvetlerinde pilot olarak göreve başlayan kişinin en önemli ideali Filo Komutanı olmaktır. Şu anda Türkiye'de 12 tane hava ana jet üssü bulunuyor. Filo Komutanı, deyim yerindeyse komutanı olduğu filonun her şeyidir. Kısacası,filosunda ki pilotun ve ailesinin verdiği ve vereceği kararlarla yaşam kaynağıdır.
Zorunlu hizmetin 10 yıla düşürülmesiyle, pilotların da ayrılması kolaylaştı. Ayrılmalarında değişik nedenler var. Ancak, ayrılan pilot yurt içi ve yurtdışında kolaylıkla iş bulabiliyorlar. Ayrılmayar bu şekilde devam ederse hedefe gönderilecek , görev yapacak pilot kalmayacak. En büyük zararı da Hava Kuvvetleri Komutanlığı görüyor. Pilotların yerini doldurmak kolay kolay mümkün olmuyor.
Bir pilotun filo komutanı olabilmesi için ilk aşamada Harp Akademisine gitmesi ve kurmay olması gerekiyor. Sayısı fazla olmamakla birlikte kurmay olmadan filo komutanı olan pilotlarda bulunuyor.
Filosunda ki pilotunu en zor göreve gönderecek kişinin yani filo komutanının çok özel özellikleri olması gerekir. Yerine göre babadır, arkadaştır en önemlisi de pilotlarının hakkını koruyan, hesap peşinde koşmayan bir liderdir. Filonun başarısı için filo eğitim subayı ve filo harekat subayı da çok önemlidir. Hangi pilot hangi göreve uygundur planlamasını yapabilmek doğal olarak önemli iştir. Filo komutanı başta olmak üzere filonun yönetim kadrosu Hava Kuvvetleri tarafından ince okunup sık dokunarak oluşturulur.^^^ - vvvPilot, tam yetiştirilince ayrılıyor
Mecburi hizmetin 10 yıla inmesi ve ayrılıkların fazlalığından Hava Kuvvetlerimiz büyük zarar görmeye başladı. Bir pilotun başlangıç ve tekamül uçuş eğitim süresi 18 aydır. Bunun üzerine yaklaşık dokuz ay sürecek harbe hazırlık eğitimini de eklerseniz her pilot seçildiği uçak tipine göre o uçakta, tayin olduğu filoya katılmadan önce harbe hazırlık eğitimi alır. Mecburi hizmetin üç yılı böylece bitmiş olur. Geriye kalır yedi yıl.
Kol uçucusu olarak atanan pilot önce dörtlü kol uçucusu, daha sonrada ikili kol uçucusu olur. Her uçuş kolunun bir lideri bulunur ve onun emirleri uygulanır. Kol uçucusu pilotun öce dörtlü kol,daha sonrada ikili kol lideri olması için o filoda belirli bir süre uçması ve bu uçuş sürecinde de iyi olması gerekir ki önce ikili kol lideri, sonrada dörtlü kol lideri olabilsin. Yoksa kolunda uçan pilotların yaşamını tehlikeye atar.Uçuş deneyimi gerekiyor
Bu deneyime sahip olmak için pilotun en az 4-5 yılık uçuş deneyimi gerekiyor. Bu arada mecburi hizmetinizin sonuna yaklaştığı için gelecekle ilgili hedefi olmadığından, kafanız bir ön önce sivil havacılık kuruluşlarından birisine geçme işini planlamakla meşgul oluyorsunuz.
Havacılık büyük zarar görüyor
Havacılık zor iştir. Bu süreçten en büyük zararı gören kuvvet ise Hava Kuvvetleridir. Filo komutanı ve filonun diğer unsurları için hatta dörtlü kol lideri (istenen özellikte bulunamayacağı için) Hava Kuvvetleri Harekat Planlarında kendisine verilen görevleri yerine getirmekte zorlanacaktır."
a45UyF587661-201302031514-07--
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Dili ve sozu bir olmayan kimsenin yuz dili bile olsa o, yine dilsiz sayilir.
Mevlana
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ben,Manevi Miras olarak,
Hicbir Ayet, hicbir Dogma,
Hicbir Donmus ve kaliplasmis Kural birakmiyorum.
Benim Manevi Mirasim Bilim ve Akildir...
K.Ataturk
Daha gun o gun degil, derlenip durulmesin bayraklar.
Dinleyin, duydugunuz cakallarin ulumasidir.
Saflari siklastirin cocuklar,
Bu kavga fasizme karsi, bu kavga hurriyet kavgasidir.Nazim Hikmet Ran
"Tanri kotulukten ve acidan korumak istiyor mu?
Fakat bunu yapmaya gucu mu yok?
Eger yoksa, O gucsuz, ya da kesinlikle her seye gucu yeten degildir.
Her seye gucu yeten fakat istemeyen mi?
Eger oyle ise , O kotudur, ya da kesinlikle tum iyilik degildir.
O, ne gucu yetiyor, ne de istemiyor mu?
O zaman. O'nu Tanri diye cagirmak sacma olur.
O, hem gucu yetiyor hem de istiyor mu?
O zaman kotuluk nereden geliyor?"
(Istencin Ozgur Secimi Uzerine. Giris.)
EPICUREKurmus oldugum gruba uye olun
Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur:
Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com
Ayrilmak isterseniz de:
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.
http://orajpoyraz.blogspot.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder