24 Ekim 2013 Perşembe

10-Hikmet Çetinkaya: Biat Edeceksin, Yoksa Ezerim!..


Hikmet Çetinkaya: Biat Edeceksin, Yoksa Ezerim!..

Benim ormanım!

Benim fidanım!

Benim polisim!

Benim yargım!

Askerim!

Benim yoldaşım!

Benim öğretmenim!

Benim medyam!

Merak etme ben seni yedirmem çünkü benim defterimde yoktur bunlar.

Kitabımda yazmaz.

Yol arkadaşım rahat uyu, başına bir şey gelmez…

Beraber ıslandık bu yollarda.

Delikanlılık raconunda adam satmak bize yakışmaz…

İşine bak sen, çalış valim, emniyet müdürüm, kaymakamım çalış.

Dediğimi yap sen yeter!

Ben karar verir, ben yaparım…

Ne kadar muhalif varsa gözaltına aldırırım…

Tutuklatırım!

Zindanlarda çürütürüm!

Hiç korkmam!

Haberiniz olsun!

***

Yetmez ama evetçiler vardı, beni destekliyorlardı, sonra muhaliflerden muhalif oldu.

Şimdi neredeler?

Şurada burada!

Yazsınlar…

Koşulsuz destek vereceklerdi, yapmadılar…

Elimin tersiyle silip attım.

Şimdi ne durumda onlar bir bakın, adımlarınızı ona göre atın.

Ben siyasete yırtık ayakkabıyla geldim…

Gemicikleri severim, özgürlükleri severim.

Ben laik değilim, devlet laik, onu bilir onu söylerim…

Bildiğimi okurum!

Esad kardeşimdir derim, sonra düşman ilan ederim tüm dünyaya.

***

Apronda deve keserim…

THY'de takkeli işçiler çalıştırırım…

Gezi eylemcilerini destekleyen tiyatrocuları fişler, onlara devlet yardımını keserim.

Düşünce özgürlüğü, demokrasi, anayasal haklar da ne demek?..

Konuşmak yasak!

Ben senin yerine düşünürüm!

Sen otur, bedavadan kömür, mercimek, nohut dağıtıyorum…

Keyfine bak!

Ne kadar muhalif varsa gözyaşına bakmam…

Gazlarım, gaz bombası atarım.

Hiç korkmam!

ODTÜ'lüleri nasıl toplayıp atıyorum içeri…

Aynen öyle yaparım.

Yanıma yaklaşanı, beni eleştireni yakarım…

Vicdana değil cüzdana bakarım.

Elhamdülillah Müslümanım…

El Nusra'yı koruyup kollar, beslerim…

Silah da veririm ekmek de…

Sana ne?

Gözaltı, yargılama, baskı…

Parasız eğitim isteyen o terörist(!) üniversiteli çocukları zindanlarda çürütürüm.

Benim işimdir bunlar…

Bana ne Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nden…

Ormanı yok edip otoyol yaparım, gerekirse cami bile yıkarım.

Diktiğim fidana dokunanın anasını belletirim, dünyaya geldiğine pişman ederim.

***

Van münit çekerim, ezilen yoksul Arap halklarının kalplerine girerim.

Sağım solum belli olmaz…

Ben delikanlı adamım!

***

Nâzım Hikmet'ten de şiirler okurum, Necip Fazıl'dan da…

Ahmed Arif'i, Yılmaz Güney'i, Ahmet Kaya'yı canım gibi severim…

Kürtlerin oyunu alır, CHP'nin, sosyalist partilerin, MHP'nin altını oyar, avuçlarını yalatırım…

İki gözüm, baş tacım, neoliberalizmin hizmetkârıyım…

Mısır'ı gözüme kestirir, Müslüman Kardeşler'e ve Mursi'ye sahip çıkarım…

Bu arada Obama'ya göz kırparım!

Telefonla konuşurum…

O beni teselli eder, rahatlarım!

***

İster sevin ister sevmeyin, ben böyleyim…

Sol böyle bölük pörçük oldukça, yüzde ellinin altında da olsa tek başıma iktidarım…

Arkadaşlarım bilir, komutanlarım çoktan öğrenmiştir…

Ben tek adamım!

Baştan söyledim…

Fidan'ımı kimseye kırdırmam, okyanus ötesi güçlere, uluslararası örgütlere, işbirlikçilerine, taşeronlara fidanımı kırdırmam…

Hodri meydan!

Militan onlar!

Kimin militanı olduğunu söylememe gerek yok…

Dedim ya okyanus ötesi!

Siz anlayın artık!

Bir gecede bankalarına da el koyarım, dershanelerine de…

***

Bak buradan söylüyorum açık açık…

Hepsi vız gelir bana!

Gözüm karadır, korkmam…

Bunu böyle bilin, adımlarınızı öyle atın…

Bana biat edin, biat!

Yoksa yakarım, yıkarım, ezip geçerim…

***

Düzeltme: Dünkü yazımın bir yerinde er Utku Kalı'nın Reyhanlı katliamı ile ilişkisi olduğu savıyla tutuklandığını yazmışım.

Doğrusu böyle bir savla değil, katliama ilişkin devletin önceden bilgi sahibi olduğunu gösteren askeri istihbarat bilgilerini sızdırmakla suçlandığı ve tutuklandığıdır.
Düzeltir, özür dilerim.


a45UyF587661-201307301451-10

  ^^^^^ - vvvvv

 

zaryop:jaro
OLU
. . . . . .
Hangi mahallede imam yok,
Ben orada olecegim.
Kimse gormesin ne kadar guzel,
Ayaklarim, saclarim ve her seyim.
Oluler namina, azade ve temiz,
Mechul denizlerde balik;
Musluman degil miyim, hasa,
Fakat istemiyorum, kalabalik.
Beyaz kefenler giydirmesinler,
Sizlamasin karanligim havada.
Omuzlardan omuzlara gecerken sallanmayayim,
Ki butun azalarim hulyada.
Hicbir dua yerine getiremez,
Benim kainatlardan uzakligimi.
Yikamasinlar vucudumu, yikamasinlar,
Cilginca seviyorum sicakligimi...

Fazil Husnu DAGLARCA
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kurmus oldugum gruba uye olun
Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur:
Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com
Ayrilmak isterseniz de :
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup Sayfamız :
http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.
http://orajpoyraz.blogspot.com/


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder