21 Eylül 2016 Çarşamba

New York Times: ABD, IŞİD'e karşı Kürtleri doğrudan silahlandırmayı düşünüyor

İşte bu tadından yenmeyecek bir haber.

Düşüncesi bile mide bulandırıcı.
Önce hasımlaştırıyor.
Sonra hasmınızı silahlandırıyor.

Sonra da verecek ateşi, verecek ateşi, geçecek karşısına seyredecek.
Hep söyledim, batılı için bölge anızı yakılması gereken tarla gibi.
Ab ordo chaos.
Kim kazanmış, kim kaybetmiş önemli değil.
O silahlansın, bu silahlansın, şu bununla kapışsın, sonra herkes kapışsın.
Herkes birbirini tüketsin, konu budur.

Esasen İslamiyet kendini tüketmeye teşne bir din.
Mezhepler, cemaatler, imamlar, ve en sonunda tek tek bireyler birbirini beğenmez, birbirinden nefret eder halde.
Dinin zaten doğasında var bu.

Totalite/tektipçi, dayatmacı, zorba...
Herkes kendince mükemmel, doğru, en iyi, en has, en üstün.
Diğerleri kafir, münkir, müşrik, münafık, fasık.
Topunun da katli vacip.

Ne demiş bilge kişi, bana bir dayanak noktası gösterin güneşi yerinden oynatayım.
İşte islam böyle güçlü bir dayanak noktası.
Ortadoğuyu yakıp kavurmak için bundan güzeli yok.

İkincisi etnik ayrım.
Onu da bolca kullanıyor batılı.
Kendinde çeşitlilik, zenginlik, bizde bölünme, aykırılık, düşmanlık vesilesi.

Oraj POYRAZ ( 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA       


New York Times: ABD, IŞİD'e karşı Kürtleri doğrudan silahlandırmayı düşünüyor

New York Times gazetesi, Obama yönetiminin Suriye Kürtlerini IŞİD'e karşı doğrudan silahlandırmayı düşündüğünü yazdı.

Çarşamba, 21 Eylül 2016 14:05

ABD ile Türkiye arasında gerilime neden olan Suriye Kürtleri meselesinde yeni adımlar gelebilir.

New York Times'tan (NYT) Eric Schmitt'in haberine göre, Obama yönetimi Irak-Şam İslam Devleti (IŞİD) ile mücadele kapsamında Kürtleri doğrudan silahlandırmayı düşünüyor.

Plan şu anda Ulusal Güvenlik Konseyi'nde (NSC) tartışılıyor. Obama'nın, IŞİD'le mücadeleyi hızlandırma yönünde talimat verdiği, bu kapsamda başkanlıktan ayrılmadan önce Rakka operasyonunu başlatmak istediği söyleniyor.

Haberde, Kürtleri doğrudan silahlandırmanın, Türkiye ile gerginlik nedeniyle Obama açısından güçlükler barındırdığı belirtiliyor.

Planın Pentagon Merkez Komutanlığı aracılığıyla hazırlandığı söyleniyor. Bu kapsamda Kürtlere bazı hafif silah ve mühimmat verilmesi düşünülüyor; ancak ağır silahlar (anti-tank veya uçaksavar) bu kapsamda yer almıyor.

Amerikalı yetkililer, planın henüz Beyaz Saray'da üst düzeyde tartışılmadığına dikkat çekiyorlar.

ABD'li komutanlar, bu planın, Kürtleri IŞİD'le savaşa devam etmeye teşvik için düşünüldüğünü söylüyorlar.

ABD, bugüne kadar "resmi" olarak Suriye Kürtlerini değil, YPG ile ittifak hâlindeki Arap grupları silahlandırıyordu. Ancak bu yardımların, YPG'ye yardımları gizlemek için Araplara yapıldığı iddia ediliyor.

Konu hakkında bilgi sahibi 5 ABD'li yetkili, Kürtlere doğrudan yardım planının IŞİD'i Suriye'de yenmeyi hedefleyen büyük planın bir parçası olduğunu savunuyor.

Haberde, Rusya ile Türkiye arasındaki yakınlaşma ve YPG ile Suriye ordusu arasındaki çatışmalar nedeniyle, Kürtlerin Şam yönetiminden düzenli olarak aldığı silah yardımlarının kesildiği öne sürülüyor.

Yardım ile birlikte, ABD, Türkiye'nin Suriye'ye girmesi nedeniyle Washington'a yönelik bakışında değişme yaşanan Kürtleri "yatıştırmayı" hedefliyor.

NYT muhabiri, Amerikalı yetkililerin, Erdoğan'ın "ABD ile birlikte Rakka operasyonunu tartışıyoruz" açıklamasının önemini azaltarak, Rakka konusunu ABD'nin hâlâ düşündüğünü söylediklerini aktarıyor.

http://haber.sol.org.tr/dunya/new-york-times-abd-iside-karsi-kurtleri-dogrudan-silahlandirmayi-dusunuyor-169752 
a45UyF587661-160921150354 Oraj Poyraz At Openmail oraj.poyraz@openmail.cc
2016/09/21  10:30 2  65  islamvebilim@googlegroups.com


 


Duzgun okundugunda, Incil ateizm icin en buyuk guctur.

Isaac Asimov

Tanim: Istanbul un fethi kiyamet aninda olacaktir.

(Kutubu Sitte, Kiyamet bolumu)
Hadis No : 5045

A$ik Daimi : Madem Ki Ben Bir Insanim

Kainatin aynasiyim
Madem ki ben bir insanim
Hakkin varlik deryasiyim
Madem ki ben bir insanim

Insan hakta hak insanda
Ariyorsan bak insanda
Hic ek$iklik yok insanda
Madem ki ben bir insanim

Bunca temenni dilekler
Viz gelir cark-i felekler
Bana egilsin melekler
Madem ki ben bir insanim

Tevrati yazabilirim
Incili dizebilirim
Kurani sezebilirim
Madem ki ben bir insanim

Ilim bende kelam bende
Nice nice alem bende
Yazar levh-i kalem bende
Madem ki ben bir insanim

Enelhakkim ismim ile
Hakka erdim cismim ile
Benziyorum resmim ile
Madem ki ben bir insanim

Daimi yim harap benim
Ayaklara turap benim
Ask ehline sarap benim
Madem ki ben bir insanim


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/










BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo LiteCoin URL:   LTtsCJ2mLUXLLs8v5US8w5zQeq66eakPtU

NameCoin URL       :  N7wbJyxqoueznDHu9tnu56y1V7B9P1Phs4
FeatherCoin URL     :  6rHGzeMefFvzqmBM5VNqmUziCxtga4wpDs
TerraCoin URL        :  1GQFs8GpaTXxoeTAsGmo56WNfYSZRy2mBD

PeerCoin URL         :  PMeBpz6X9RRLQxdFs5Jws5JwFec3Mzen8q6Twg





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder