20 Ekim 2012 Cumartesi

Fwd: Pazar siiri


-------- Original Message --------
Date:     Sat, 13 Oct 2012 23:52:22 -0700 (PDT)
From:     Pam <levbaba@yahoo.com>


 

Bu Pazar siirimiz Ali Yuce'den. Cocuklar icin de siirler kaleme
alan Ali Yuce, Ikinci Yeni siir akimindan etkilenmis, siirlerinde
toplum sorunlarini bazen huzunlu bazen esprili bir dille islemistir.
Gununuz aydin olsun. Levent Erturk

***

GORGU TANIGI

Kucucuk bir sabah
Bir cocuk sabahiydi
Anam olmadigi icin
Oyuncagim uyandirdi beni
Taradi saclarimi
Optu yuzumden

Yersiz goksuz bir sabah
Bir oksuz sabahiydi
Actim butun gozlerimi
Baktim dunyaya gozsuzce
Ne kimilti ne fisilti
Cit cikarmadan duruyor
Kocaman bir agit
Anamin gulec yuzunde

Babam olmadigi icin
Oyuncagim kucakladi beni
Gidikladi mincikladi
Atti havaya havaya
Solugu baba kokuyordu
Biyigi kaytan kaslari kara
Ak dusmemisti saclarina

Ablam olmadigi icin
Oyuncagim tuttu elimden
Goturdu beni gezmeye
Kar yagiyordu basima
Olmus kuslar yagiyordu
Ak bir uyku olmustu olum
Anamin kara gozlerinde

Babami amcalar vurdu
Abiler oldurdu abimi ablami
Babam cok kitap okurmus
Abim yazi yazarmis duvarlara     
Beni vurmayin amcalar
Ne okuma bilirim ne yazma

Babami amcalar vurdu
Abiler oldurdu abimi ablami
Kendi kendine oldu anam
Onu hic kimse oldurmedi
Ben anama kusum yargic amca
Olurken beni opmedi


      Ali Yuce (1928)

   
__._,_.___


--
Beklemekte oldugun sey, ancak onu beklemeyi unuttugunda gerceklesir.
Bu, evrenin ?sen bakarken soyunamiyorum' deme seklidir.

Kucuk Iskender

Ey mutsuzlar!

Kardeslerinizi bogazliyorlar, goz yumuyorsunuz.
Çigliklar duyuluyor ama siz susuyorsunuz.
Aramizda dolasip kurbanini seciyor zorbanin teki,
sessiz kalirsak bize dokunmaz diyorsunuz.
Bok yiyorsunuz!
Ne tuhaf yer burasi, sizler nasil insanlarsiniz!
Haksizlik varsa bir yerde eger ayaklanmali insan.
Ayaklanma olmuyorsa batsin o sehir yerin dibine.
Yansin bitsin, kul olsun karanliklar basmadan.
 
Bertolt BRECHT
Ben,Manevi Miras olarak hicbir Ayet, hicbir Dogma,
hicbir Donmus ve kaliplasmis Kural birakmiyorum.
Benim Manevi Mirasim Bilim ve Akildir...

K.Ataturk

- - - - - - - - - - - - - -
1920 - Islam yuceltme derneginin bildirisi :
Yunan ordusu halifenin ordusu sayilir.
Hic de zararli bir topluluk degildir.
Asil kafasi koparilacak mahlukat Ankara'dadir.

ISKILIPLI ATIF 
Kurmus oldugum gruba uye olun
Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur:
Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com

Ayrilmak isterseniz de:
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com

- - - - - - - - - - - - - -
Arzuederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.
http://orajpoyraz.blogspot.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder