İşte başlangıçta Darwin Teorisi sonradan Evrim Teorisi olan şeyin açıkladığı en önemli şey buydu.
Tabakalar halinde zamansal bir çizelgede dizilen fosil kayıtlarının açıklaması.
Milyarlarca yıla yayılan bir zaman çizelgesi.
Eskiden yeniye, basitten karmaşığa bir dizi.
Evrim teorisi tıpkı diğer teoriler gibi bir açıklamadır.
Bir iddia değildir.
Yani kanıtlanması gerekmez.
O zaten bir takım gözlemleri tutarlı şekilde açılmak üzere ortaya atılmıştır.
Ancak, tutarsız gözlemler, deneyler olursa çürütmek elbette mümkündür.
Ve bu güne kadar Evrim Teorisin çürütmek mümkün olmamıştır.
Ve belirtmek gerek Evrim Teorisin alternatifi olarak ortaya sürülen Yaradılış Teorisi bu anlamda geçerli bir teori değildir.
Çünkü doğada görülenleri tutarlı bir şekilde açılmaktan uzaktır.
Her şeyden önce bir açıklama değildir.
Bir teori ya da bir açıklama bir bilinmeyeni başka bilinenleri kullanarak açıklamaktan ibarettir.
Bir bilinmeyeni başka bilinmeyenler kullanarak açıklamak zaten imkansızdır.
Tanrı, ya da daha özel konuşursak Allah bir bilinmezdir.
Tıpkı denklemlerdeki X değişkeni gibi bir değer ifade etmez.
Allah ya da genelde ilahlar gözlenemez, gözlenemediği gibi herhangi bir özelliği ya da sıfatı ölçülemez, tam bir tarifi verilemez, doğal olarak anlatılamaz, Allah'ı anlatın desek bütün anlatımlar mutlaka eksik, yanlış ya da fazla olur, Allah ya da ilahlara ilişkin deneyim ya da gözlemler her zaman bireyseldir, asla genel değildir, bu deneyimler tekrarlanabilir değildir, peygamberlerin deneyimlerini, iletişimlerini ben, siz, biz, siz ve onlar yeniden, yine ve tekrar tekrar yapamazsınız, Allah ve ilahlara ilişkin deneyimler, gözlemler sınanabilir, sağlaması yapılabilir değildir.
Doğal olarak Allah'la ya da diğer ilahlarla bağlantılı açıklamalar gerçek açıklamalar, ya da teoriler değildir.
Bu kavramları kullanarak oluşturulmuş teoriler sadece şarlatanlıktan ibarettir.
Dahası Yaradılış Teorisi üç şeyi açıklıyorsa, sonsuz sayıda gözlemle zıtlık ya da çelişki oluşturmaktadır.
Kiii, bir teorinin çürütülmesi için tek bir aykırı gözlem dahi yeterli olmaktadır.
Günümüzde, Evrim Teorisini üstüne basarak pozitif bilim yapmak imkansızdır.
Ben bunu yapıyorum diyenler sadece şarlatanlar, sahte bilim adamları, bilim adamlığı nosyonundan yeteri kadar istifade edememiş olanlardır.
Doğrusu İmam Hatip formatından geçmiş insanlarda ben bu arızayı fazlasıyla görüyorum.
Bu nedenle İmam Hatiplerin mutlaka ama mutlaka kapatılması gerektiğini söylüyorum.
Beyin ve zihin tıpkı kaslarımız gibidir.
Nasıl ki, hatalı egzersiz kaslarımıza, eklemlerimize, bağlarımıza zarar verirse hatalı eğitim ve öğretim programları da zihnimize ve beynimize zarar verir.
İnanç eğitimi zararlı bir eğitimdir.
İnançlar adı üstünde gerçek üstü güçlerin gerçekliğine inandırmak üzerine verilen bir eğitimdir.
Tıpkı sihirbazların illizyonlarının gerçek olduğuna insanların inandırılması benzer bir durum söz konusudur.
İlüzyonların göz bağı olduğunu bildiğimiz sürece bir sorun yoktur.
Dinin de çağlar öncesinde eski insanlara ait, folklorik, otantik, nostaljik, sanat tarihine ait, mitolojiye ait unsurlar olduğunu bildiğimiz sürece bir sorun olmaz.
Ancak, büyü, büyücüler, cadı, cadılık, tanrılar, tanrılar panteonu, melekler, cennet, cehennem, günah, sevap, şeytan, periler, ifritler ve benzeri bir dünyanın insanlığın çocukluk çağından kalan mitolojik unsurlar olduğuna artık ikna olmak gerekir.
Din ve bilim aynı zihinde yer alması gereken ve alması olası iki unsur değildir.
Din ve bilim aslında aynı ipte oynayan iki cambaz gibidir.
Yani aynı ipte oynayamazlar.
Aslında din ve bilim aynı işlerle uğraşırlar.
Bilmeyenin açıklanması.
Evrenin başlangıcı, doğası, sonu, yani kozmoloji.
Günümüzde nükleer fizikçiler zaten bu konuyla fazlasıyla uğraşıyorlar.
Sabrederseniz belki de yirmi otuz yıl içinde gerekli cevapları peyder pey bulacaksınız.
Bir de ahlak, iyi ve kötünün tanımı.
Bunun için çok beklemenize gerek yok.
Arzu ederseniz, bunun tanımını ben şimdi yeniden yapabilirim.
Aslında bu Amerikanın yeniden keşifi gibi olacak.
İyi aslında diğerlerine zarar vermeyen, yararlı olandır.
Kötü ise diğerlerine zarar veren, yararlı olmayandır.
İyi ve kötü tam olarak toplumsal uzlaşmanın, toplumsal pazarlığın ürünüdür.
Bu gün şöyle olur, yarın başka türlü olur.
Ancak, anayasanın ilk iki maddesi kesindir.
Yarın bir gün Psilonlularla karşılaşırsak onlarla Evrensel Uzlaşma Ahlakının bu ilk iki maddesine dayanarak uzlaşacağız.
Başka bir tanıma ihtiyaç yoktur.
İyi ve kötünün tanımı için bir de estetik vardır.
Uygarlık seviyeniz arttıkça estetik seviyeniz gelişir.
Güzel ve çirkin anlayışınız da gelişir.
Buna göre iyi güzeldir.
Çirkin ise kötüdür.
Ya da tam tersi.
Gelecek bin yılların iyisi ve kötüsü bu iki eksende vücut bulacaktır.
Ancak, şu kesindir, gelecek bin yıllarda iyi ve kötü asla günah ve sevap anlayışı üzerinden tanımlanmayacaktır.
Arkaik dinler adı üstünde arkaiktir, bunların hepsi de geçmişin tortularını taşır.
Geçmiş ise her zaman iyilik ve güzellikler değil, genellikle bu günlere ilkellikler, şiddet getirir.
Sevgi, güzellik ve bilgelikle kalın.
L2fSIJNoA0xfSNxA
Jeolojik Zaman: Bastığınız Yerleri Toprak Deyip Geçmeyin, Tanıyın!
25 Oct, 02:04
"Bastığın yerleri toprak diyerek geçme, tanı;
Düşün altında binlerce kefensiz yatanı."
Bu dizeler elbette ki bizim burada söz edeceğimiz konuyla doğrudan alakalı değil. Ancak bir gerçek var ki (ve bu şiir de o gerçeği yansıtıyor), adımımızı attığımız her noktanın altında bırakın binlerceyi, milyarlarca, on milyarlarca ölmüş canlı yatıyor. Ancak bu canlıları "özel" kılan durum, "kefensiz" yatıyor olmalarından ziyade, ayaklarımızın altında yatan yer katmanlarında daha derinlere indikçe, giderek daha basit yapılı canlılara ulaştığımızı görüyoruz. Bunun sebebi, evrimsel süreçte en erken zamanlarda evrimleşmiş olan canlıların, sonradan evrimleşmiş canlılara nazaran çok daha basit yapılı olmasıdır. Her ne kadar evrim her daim canlıları karmaşıklaştırmak zorunda olmasa da, genel bir bakış açısı çerçevesinde gördüğümüzün bu olduğu söylenebilir. Bu durum, evrimin kanıtlarının ayaklarımızın tam altında yattığını bizlere göstermektedir.
Hazırlayan: ÇMB (Evrim Ağacı)
http://www.evrimagaci.org/fotograf/30/8513
a45UyF587661-161025212352 Oraj Poyraz At Openmail oraj.poyraz@openmail.cc
2016/10/25 22:24 3 49 pembe@googlegroups.com
Hicbir sey gercek kadar $ikici olamaz.
Charles Bukowski Sozleri / Heinrich Karl Bukowski / Bilge Sozleri
Risale-i Nur, Said-i Nursi ye ait kitaplar koleksiyonuna verilen isimdir.
Said-i Nursi, bu kitaplarda Risale-i Nur dan ovguyle soz eder.
Ona gore kimse, bu kitaplara itiraz edememistir.
Herkes bu kitaplarin buyuklugunu ve yuceligini kabul etmistir.
Kur an i buyuk bir kitap olarak gormekle beraber, Risale-i Nuru daha fazla degerli bulur.
Risale-i Nur u okuyanlarin, devamli okuyup yazanlarin dogruyu bulacaklarini, okumazlarsa gaflet icinde kalacaklarini dile getirir.
(Sualar 486,548) (Barla Lahikasi 51,142) (Emirdag Lahikasi-2 187) (Tarihce-i Hayat 624) (Asa-yi Musa 250)
EINSTEIN IN KOZMIK DINSEL DUYGUSU
Tum bu dinsel- tiplerde ortak olan Tanri kavrami insanmerkezci karakteridir.
(...) Ama tum bunlarda bulunan dinsel deneyime dair bir ucuncu asama vardir, saf haliyle cok seyrek olmakla birlikte: ona kozmik dinsel duygu adini verecegim.
Bu duyguyu, hic yasamamis birine, ozellikle buna karsilik gelecek Tanri ya iliskin hic insanmerkezci olmayan bir kavrama sahip olmayan birine izah etmek cok zordur.
Kozmik dinsel duyguyu insanlar birbirlerine nasil iletebilirler, hele ki Tanri ya iliskin bir tanim vermiyorsa, bir teoloji ogretisi vermiyorsa?
Bence, sanat ve bilimin en onemli islevi, onu almaya acik olanlar icin, bu duyguyu diriltmek ve canli tutmaktir.
Bu sekilde din ile bilimin iliskisine dair, bilindik olandan cok farkli bir kavrama ulasiyoruz.
Bir kisi konuyu tarihsel olarak ele alsa, bilim ve dinin uzlasmas karsitliklar olarak gormeye baslar.
(...) Ben iddia ediyorum ki kozmik dinsel duygu bilimsel arastirma icin en guclu ve muhtesem gududur.
(...) Bir insana boyle bir gucu kozmik dinsel duygu verebilir.
Bir cagdasim soylemisti, haksiz olmayarak, bizim materyalistik cagimizda ciddi bilimsel arastirmacilar tek en derin dinsel insanlardir.
How can cosmic religious feeling be communicated from one person to another, if it can give rise to no definite notion of a God and no theology?
In my view, it is the most important function of art and science to awaken this feeling and keep it alive in those who are receptive to it.
We thus arrive at a conception of the relation of science to religion very different from the usual one.
When one views the matter historically, one is inclined to look upon science and religion as irreconcilable antagonists.
(...)I maintain that the cosmic religious feeling is the strongest and noblest motive for scientific research.
(...)It is cosmic religious feeling that gives a man such strength.
A contemporary has said, not unjustly, that in this materialistic age of ours the serious scientific workers are the only profoundly religious people.
New York Times Magazine on November 9, 1930 pp 1-4.It has been reprinted in Ideas and Opinions, Crown Publishers, Inc.1954, pp 36 - 40.It also appears in Einstein s book The World as I See It, Philosophical Library, New York, 1949, pp.24 - 28.)
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur_gundem@yahoogroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com |
Gruptan ayrilmak icin | : | ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com |
Grup Sayfamiz | : | http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo | LiteCoin URL: LTtsCJ2mLUXLLs8v5US8w5zQeq66eakPtU |
NameCoin URL : N7wbJyxqoueznDHu9tnu56y1V7B9P1Phs4
FeatherCoin URL : 6rHGzeMefFvzqmBM5VNqmUziCxtga4wpDs
TerraCoin URL : 1GQFs8GpaTXxoeTAsGmo56WNfYSZRy2mBD
PeerCoin URL : PMeBpz6X9RRLQxdFs5Jws5JwFec3Mzen8q6Twg
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder