2 Mayıs 2012 Çarşamba

POLITIK - İleri demokrasinin adım adım teokrasiye dönüşümü..

Ben doğrusu çocuğuma kanıtlanamaz efsanelerin öğretilmesine karşıyım.
Ve aslında bütün bir toplumun böyle bir dayatmaya maruz bırakılmasından da son derece rahatsızım.

Şu haliyle mevcut durum, peri masallarının bir öğretim programına konu olmasından hiç de farklı değildir.
Koca koca insanların cinlerle, perilerle, meleklerle ciddi ciddi uğraşmaları, ve kafa yormalarıysa bana artık komik değil, iç acıtıcı gelmektedir.
Bir de bu konuları insan katletmeye varacak derecede ciddi almalarıysa inanılmaz bir durumdur.
İnsanlık için son derece zavallı, acıklı bir manzara.
İşte bu yüzden umudum yok.
Hem Türk milletinin içine girdiği şizoid cıkmaz, hem de diğer milletlerin böylesine acıklı bir yarışa gönüllü olmalarından dolayı.
Kim daha çok imanlı, kimin iman ettiği gerçek?
Kimsenin elinde gerçek isbatlar, kanıtlar, deneyimler yok.
Koca koca toplumlar çocuksu bir inatlaşma içinde.
Halbu ki, gerçek isbatlar, kanıtlar, deneyler, modeller orada duruyor.
Hazır, tek yapmanız gereken, bir dönüp bakmak, biraz okumak, biraz beyninizi yormak.
O kadar.
Bütün bir dünya, kocaman bir millet bu kadar çocuksu, bu kadar kolaycı olmamalı, olamaz.
Oysa biz cinleri, perileri çocukluğumuzun masallarında bırakmış olmalıydık.
Aksakallı nur yüzlü dedeler bize artık gerçek hikayeler anlatmaya çoktan başlamış olmalıydı.
Yoksa bütün bir insanlık şizofrenik bir atakmı geçirmekte.
Gerçekle bağını yitirmiş, kendini bir hayal alemine hapsetmiş.
Seçmeli görünümlü zorunlu!

27 Nisan 2012

Ankara'da okullara dağıtılan formlarda velilerden 'Kur'an- ı Kerim', 'Hazreti Peygamberimizin hayatı' ve 'Kur'an-ı Kerim ve Hazreti Peygamberimizin hayatı' dersleri arasında tercih yapmaları isteniyor.
Şıklarda 'Kararsızım' seçeneği var ama 'İstemiyorum' seçeneği yok.
Formlarda veli ve öğrencilerin isimlerine de yer verilmesi ise velilerde 'fişleniyoruz' endişesine yol açıyor.

Seçmeli Kur'an ve Peygamber'in yaşamı dersleriyle ilgili uygulama henüz başlamadan, dersler adeta "zorunlu" hale geldi.

Ankara'nın Pursaklar ilçesinde okullara dağıtılan formlarda veli ve öğrencilerden "Kur'an-ı Kerim", "Hazreti Peygamberimizin hayatı", "Kur'an-ı Kerim ve Hazreti Peygamberimizin hayatı" ile "Kararsızım" seçeneklerinden birini işaretlemeleri istendi.
Buna karşın "İstemiyorum" şıkkı, seçenekler arasında yer almadı.

Kamuoyunda yoğun tartışmaların ardından yürürlüğe giren 4+4+4 yasasının ardından seçmeli ders olarak müfredata giren "Kuran" ve "Peygamberin hayatı" dersleri, uygulamanın başlamasına aylar olmasına karşın okulların en önemli gündem maddelerinden birisi haline geldi.

Ankara'daki ilköğretim okullarının bazılarında şimdiden "seçmeli formu" dağıtılmaya başlandı.
Bu kapsamda, Ankara Pursaklar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından okullarda velilere dağıtılan formlarda bu iki derse ilişkin 4 seçenek sunuldu.
Formda velilerden "Kur'an-ı Kerim", "Hazreti Peygamberimizin hayatı", "Kur'an-ı Kerim ve Hazreti Peygamberimizin hayatı" ile "Kararsızım" şıklarından birini işaretlemeleri istendi.

Formda "İstemiyorum" seçeneğinin yer almaması ise bu dersleri çocuklarına aldırmak istemeyen velilerin "üzerimizde psikolojik baskı oluşturuyor" eleştirilerine yol açtı.

Pursaklak Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Ali Özen, uygulamayla ilgili sorularımızı yanıtlarken, "Biliyorsunuz bu yasa çıktı.
Biz burada gelecek yıl için birden zor durumda kalmamak amacıyla kaç öğretmene ihtiyacımız var, nasıl zorluklar çıkar, nasıl tedbirler alırız diye böyle bir çalışma yaptık"
dedi.
Formlarda isim talep etmediklerini, ancak bazı velilerin ya da öğrencilerin isimlerini yazmış olabileceklerini ifade eden Özen, "Diğer seçmeli dersler için de böyle bir uygulama yapıyor musunuz" sorusuna ise "Onlarla ilgili kararı okul müdürleri veriyor.
Onlarla ilgili bir form dağıtmıyoruz"
yanıtını verdi.

Form değil, fişleme!

Özen'in "formlarda isim istemedik" açıklamasına karşın dağıtılan anket formlarında öğrenci ve velilerin isimleri de isteniyor.
Formun alt köşesinde, "Öğrencinin adı, sınıfı ve numarası" ile "velinin adı, soyadı ve imzası" talep ediliyor.

'Hukuki süreci başlatacağız'

Zorunlu seçmeli ders dayatması ve yönetmelikler düzenlenmeden yapılan bu uygulama ise eğitimciler tarafından tepkiyle karşılandı.

'Velilerin iradesine bakılmayacak'

Eğitim Sen Genel Sekreteri Mehmet Bozgeyik, yeni eğitim yasasında din derslerinin de yasa kapsamına alındığını belirterek, şimdi ise sıranın bu yasaya göre yönetmelik değişiklikleri yapılmasına geldiğini belirtti.
Bozgeyik, "Bu örnekteki okulda ise yönetmelik düzenlemeleri yapılmadan, keyfi bir uygulamaya gidilmiştir.
Biz zaten yönetmelik sürecini hukuksal olarak takip ediyoruz.
Herhangi bir problemli kısımda bununla ilgili hukuki süreci başlatacağız"
dedi.

4+ 4+ 4 olarak eğitimin kademelendirildiği yasaya göre zaten ikinci dört yıldan itibaren seçmeli derslerin öğrencilere sunulacağını kaydeden Bozgeyik, "Fakat bu  derslerin nasıl belirleneceği şu anda bilinmiyor" dedi.
Pursaklar'daki örneğin öğretmenler ve öğrenciler üzerindeki baskıyı göstermesi açısından önemli olduğunun altını çizen Bozgeyik, "Böylelikle çıkacak olan yönetmeliklerle öğrencilerin ve velilerin iradesinin çok da dikkate alınmayacağı görülüyor.
Bu uygulama derhal kaldırılmalıdır.
Hukuki açıdan uygun değildir"
dedi.

'Dayatmalara karşıyız'

Eğitim Sen 2 No'lu Şube Başkanı Dengiz Sönmez ise devletin bu iki dersi de kapsayacak şekilde bir müfredat hazırlığı içinde olduğuna dikkat çekti.
"Bunların öğrenci ve derslik ihtiyacını belirlemek için yapıldığı söylense de işin aslı öyle değil.
Aslında seçmeli dersler dini içerikli olarak yönlendiriliyor"
dedi.

Öğrencilerin diğer dersleri de seçseler de öğretmen olmadığı için bu derslere yönlendirileceğini, atamaların da din derslerine göre yapılacağını kaydeden Sönmez, "Seçmeli dersler zorunlu olarak dayatılacak" dedi.
Sönmez, Eğitim Sen olarak inançlara saygılı olduklarını ve bunun için de zorunlu din derslerine karşı olduklarını dile getirdi.

'Dersler bu şekilde belirlenemez'

Eğitim Sen 1 No'lu Şube Başkanı ve aynı zamanda KESK Ankara Şubeler Platformu Dönem Sözcüsü olan Doğan Kaya, Kur'an-ı Kerim ve Peygamberin Hayatı derslerinin bu şekilde zorunlu hale getirildiğini vurguladı.
Derslikler ve seçmeli derslerin böyle belirlenemeyeceğini ifade eden Kaya, diğer seçmeli derslerin de öğrencilere sunulması gerektiğine dikkat çekti.
Bu tip uygulamalarla bu derslerin zorunlu hale getirildiğini ifade eden Kaya, "bu sanki başka ders yokmuş gibi yönlendirmek anlamına gelir.
Temel amaç ise Peygamberin hayatı ve Kur'an-ı Kerim derslerini zorunlu hale getirmektir"
dedi.

(cumhuriyet-evrensel)


--    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .       Asil yetimler, anadan ve babadan yoksun olanlar degil, akildan yoksun olanlardir.    Hz.Ali     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .     Kurmus oldugum gruba uye olun  Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur.    Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .      Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.    http://orajpoyraz.blogspot.com/    Dinlerin kitaplar1n1;    Okuyup anlayana 'ateist',  Okuyup anlamayana 'dindar',  Hem okumay1p hem de anlamayana, 'yobaz' denir.    Nikola Tesla    .......  Dinler atesbocekleri gibidir:   Parlayabilmek icin karanliga gereksinim duyarlar.   Tum dinlerin kosulu yaygin olan belirli bir derecede cehalettir.   Ki sadece bu havada yasayabilirler ancak.    Arthur Schopenhauer    . . . . . . . . . . . . . . . .    Ey mutsuzlar!    Kardeslerinizi bogazliyorlar, goz yumuyorsunuz.  Çigliklar duyuluyor ama siz susuyorsunuz.  Aramizda dolasip kurbanini seciyor zorbanin teki,  sessiz kalirsak bize dokunmaz diyorsunuz.  Bok yiyorsunuz!  Ne tuhaf yer burasi, sizler nasil insanlarsiniz!  Haksizlik varsa bir yerde eger ayaklanmali insan.  Ayaklanma olmuyorsa batsin o sehir yerin dibine.  Yansin bitsin, kul olsun karanliklar basmadan.     Bertolt BRECHT    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   Ben, Manevi Miras olarak hicbir Ayet, hicbir Dogma,  hicbir Donmus ve kal1plasm1s Kural birakmiyorum.  Benim Manevi Miras1m Bilim ve Akildir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder