21 Mayıs 2012 Pazartesi

Fwd: MUMINLER CENNETTE ILK OLARAK NE YIYECEKLER


-------- Original Message --------

From:

Pam <levbaba@yahoo.com>

 

GUZEL DINIMIZI OGRENELIM

CENNETLIKLER ILK OLARAK HANGI YEMEGI YIYECEKLERDIR.

 

Kafami bu konuya taktim. Gerci benim yerim paso cehennem ama insan yine de cennetliklerin ne islerle mesgul olacagini ogrenmek istiyor. Acaba muminler cennete girince once hangi yemegi yiyecekler ?

 

Simdi bu konudaki bir hadisi dikkatinize sunuyorum:

 

Muslim Sahih'inde Sevban'dan sunu rivayet etmistir: 

Sevban dedi ki:

"Rasulullahin Sallallahu Aleyhi ve Sellem yaninda ayakta bulunuyordum. Yahudi alimlerinden bir alim geldi. Esselamu aleyke ya Muhammed dedi. 

Onu oyle bir ittim ki neredeyse yere dusecekti. 

"Beni nicin ittin," dedi. 

"Ey Allah'in Rasulu diyemez miydin" dedim. 

Yahudi, "biz onu, ailesinin ona verdiği isimle anariz" dedi. 

Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem de, "ailemin bana vermis olduğu isim, doğru, Muhammed'dir." dedi. 

Yahudi, "sana sormaya geldim" dedi. 

Rasulullah, "sana anlatsam bir faydasi olacak mi" dedi. 

Yahudi, "kulağim duymus olur." dedi. 

Rasulullah yanindaki değnekle yere bir seyler ciziktirerek, "sor" buyurdu. 

Yahudi, "yer değistirilip baska bir yer haline getirildiğinde insanlar nerede olacak" dedi. 

Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem "kopruden (sirattan) beride karanlikta" buyurdu. 

Yahudi, "kiyamet gunu kopruyu kim ilk olarak gececek" dedi. 

Rasulullah, "muhacirlerin fakirleri" buyurdu. 

Yahudi, "Cennete girdikleri zaman onlara ikram (hediye) ne olacak" dedi. 

Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem, "balik ciğeri purcugu (ziyadesi)" buyurdu. 

Yahudi, "pesinden gidalari ne olacak" dedi. 

Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem, "onlara cennetin uclarinda beslenen cennet okuzu bogazlanacak" buyurdu. 

Yahudi, "peki ustune ne icecekler" dedi. 

Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem, "selsebil denen (coskun akan veya suyu yumusak olan) oradaki bir pinardan" buyurdu.

 

Bu hadisi ogrendigim iyi oldu. Demek ki cennette rus salatasi, napoliten pizza veya hamburger gibi yiyecekler yok. Klasik usul devam ediliyor. Ayrica cennette okuz beslendigini bilmiyordum. Bu okuzler cennetin ucunda besleniyormus. Fakat acaba cennette ne kadar okuz vardir ? Bir tahmin yapmaya calisayim. Gelmis gecmis insanlarin buyuk cogunlugu cehennemlik. Cennete ortalama 50 milyar mumin girse ,bir cennet gununde ortalama yirmi mumin bir okuz tuketse demek ki yaklasik 2,5 milyar okuzun hazir beklemesi gerekiyor. Fakat bu sadece bir gunluk ihtiyac. Daha sonraki gunlerde muminlerin aclik cekmemesi icin ya Allah isi gucu birakip habire okuz yaratacaktir veya bir tur cennet ciftligi kurup seri uretime gecmek gerekecektir. Cennetteki su durumlari bence biraz yetersiz. Tamam raki, sarap yok. Ama mesela gazli mesrubatlar, tropikal kahve, cappuccino falan ikram edilemez mi ? Yani bunlari uyduruk hava sirketlerinin servisinde bile bulunduruyorlar. Neyse, Allah'in hikmetinden sual olunmaz.

 

Lutfen bu faideli bilgileri cocuklariniza ogretin. Guzel dinimizi ogrenelim, ogretelim.

 

levent 

  

__._,_.___

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder