23 Mayıs 2013 Perşembe

15-Eski MIT mustesarinin ricasi


Eski MIT mustesarinin ricasi

5 kuvvet komutani, 2 jandarma genel komutani, 3 ordu komutani, 8 kolordu komutani, 2 Kuzey Deniz Saha komutani, 1 taktik hava kuvvet komutani, 6 tumen komutani, 2 hava us komutani, 4 u muvazzaf 9 tugay komutani, 2 hava us ve deniz bolge komutani, 13 u kurmay albay olmak uzere 32 tutuklu subay...
74 komutanin yaninda tek sivil olarak da YOK eski Baskani Prof.Dr.Kemal Guruz, Sincan ve Mamak cezaevlerinde.

Bazilarinin tutuklugunun uzerinden 13 ay gecti.
Iddianameyi her tutuklu gibi onlar da sabirsizlikla bekliyor.

Yillarca devlete en ust gorevlerde hizmet etmis insanlar, simdi teror suclularinin tutuldugu cezaevlerinde cile cekiyor.
Cogunun yaslari geregi rahatsizliklari var.
Ama ilginctir hastaneye bile gitmemeye ozen gosteriyorlar.

Mustesarliktan cezaevine

Emekli Orgeneral Teoman Koman, daha cok Jandarma Genel Komutanligi kimligiyle taniniyor.
Ancak o, MIT Mustesarligi gorevinde de bulunmustu.
Yurumekte ve yataginin bulundugu odaya ulasmak icin 18 basamakli merdiveni cikmakta hayli zorlaniyor.
Oda arkadaslarindan hep su istekte bulunuyor:

-Rahatsizlansam da, merdivenden dussem de sakin beni hastaneye
kaldirmasinlar.
Cezaevinden cikmak icin hastalandi denilmesi beni oldurur.
Ben olumden korkmam.
Askerler olume gore kurgulanmistir.
Olum icin hazirlanmislardir.
Cezaevinde olmekten de hic korkmam.
Boyle bir durumda benim hastaneye gitmemi engellemenizi isterim.-

Cezaevinde baska odalarda tutulan emekli iki Korgeneral Hakki Kilinc ve Mustafa Biyik, Bati Calisma Grubu (BCG) toplantilarina katilmakla suclaniyor.
Teoman Koman,

-Ben onlarin komutaniyim. Komutan emir vermeden ast hicbir halt edemez- haberini ulastiriyor.
Koman, hakime de -Ortada darbeci oldugu iddia edilen sahislar vardir.
Ancak ne hikmetse bir darbe yoktur.
28 Subat kararlari ile BCG bir arada dusunulmemesi gerekir.
Ikisi birbirinden ayri seylerdir-
diyor.

13 ay gectikten sonra ozgurluk hakimlerinin karsisina cikan 28 Subat tutuklularindan bazilari -tahliye ya da adli kontrol tedbirleri- dahil hicbir talepte bulunmadi.
Yeniden hakim karsisina ciktiklarinda ise tahliye istemeyenlerin sayisinin da artacagini ogreniyorum.

-Tutuklu kalmaya raziyim-

Ozgurluk hakiminin karsisinda verilen ifadeler de hayli ilginc.
Mahkeme tutanaklarindan once emekli Albay Alican Turk un soylediklerini okuyoruz:

-Ben 13 ay once ayin 15 ini 16 ya baglayan gece bu salonda tutuklandim.
Ben tutuklandigim sirada hakim uyuyordu, beni dinlemeyen bir hakim tarafindan tutuklandim.
13 aydir itirazlarima olumlu cevap alamadim.

Benim adalete olan guvenim sarsilmistir, eger burada ifade verenlerden bir kisi dahi tutuklu kalacaksa ben de tutuklu kalmaya raziyim.

Genelkurmay Baskani olan en ust amirimiz adli kontrolle serbest birakilmistir, bizler tutukluyuz.
Benim tahliye talebim yoktur.-

-Tanigim Barzani olabilir-

Emekli Korgeneral, MHP Milletvekili Engin Alan, -Balyoz Davasi-ndan 18 yil hukum giymesine ve tutuklu olmasina ragmen, bir de 28 Subat

Sorusturmasi kapsaminda tutuklandi.
Bu durumu avukati Sule Nazlioglu Erol da, -Tutuklanmasi anlasilmasi zor bir durumdur- diye degerlendiriyor.
Engin Alan da, mahkeme tutanagina gore sunlari soyluyor:

-Bati Calisma Grubu belgelerini hazirlandigi tarihte ben Kuzey Irak ta gorevliydim.
Bu konuda bana simdiki Genelkurmay Baskani ve ustum olan komutanlar taniklik edebilir.
Hatta benim hakkimda gerekirse Barzani dahil tanik olarak dinlenebilir.
Cunku benim incelemeler yaptigim cevrede yanimda geziyordu.

Onceki yasama doneminde teror orgutu uyeliginden tutukluyken BDP den milletvekili secilen kisi serbest birakilmistir.
Benim durumum ile kiyaslandiginda ortadaki sonucun anlasilmasi mumkun degildir.
Bu durum altinda ben sizi de rahatlatmak icin hakimliginizden hicbir talepte bulunmadigimi belirtmek isterim.-

-Cezaevinde mutluyum-

Tutuklulardan emekli Hava Korgeneral Vural Avar da -Onceleri hicbir ceza mevzuatinda yer almayan suc olarak--Turkiye Cumhuriyeti' ni devirmek- yaziliyken son kararda bu husus degistirilmis.
Suphelilerden Celalettin Bacanli nin ismini listede gordugumde sasirdim.
Onun BCG de gorevlendirilmis olmasi subede tek kisi oldugundan mumkun degildir.
Ben tutuklulugumun kaldirilmasini isteyecektim ancak benden cok daha sucsuz durumda bulunan arkadasimin sizden bir talepte bulunmamasi uzere ben talepte bulunmaktan vazgectim.
Cezaevinde mutlu olarak yasamaktayim.
Soylentiye gore af cikacakmis ben bunu da kabul etmeyecegim.
Atili olan suctan aklanmadan cezaevinden cikmak istemiyorum- dedi...
-28 Subat Davasi-nin gecikmesi, -cezaya donustugu- iddialarini artiriyor.
Sincan ve Mamak ta tutuklu komutanlar ve aileleri -Bu davanin bir an once baslamasini istiyoruz- diyor.

Saygi OZTURK

SOZCU 22 Mayis 2013

http://sozcu.com.tr/2013/yazarlar/saygi-ozturk/eski-mit-mustesarinin-ricasi.html

a45UyF587661-201305221543-15
^^^^^ - vvvvv

--
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Herkes icin tatli, aci bir son vardir.

Hz.Ali
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kurmus oldugum gruba uye olun
Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur:
Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com
Ayrilmak isterseniz de :
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com

Grup Sayfamız :
http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.
http://orajpoyraz.blogspot.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder