28 Mayıs 2013 Salı

15-Fwd: {liberal-izm.80742} İrtibat Kurmak İstiyorum

Görüyor musunuz?
Körler de bile ayrım var.
Dindar körler, imansız körler.
Adam bir iyilik yapacak, ama ya imam hatipli ya da İlahiyat mezunu görme engelli arıyor.
Aslında toplumun bütün katmanlarında ve her yerinde bu ayrım var.

Düşmüş, fukara olmuş, dibe vurmuş insanları dini inançlarına göre tasnif ediyorlar.
Başı bağlıysa yardım var.
Cemaatten referansları varsa yardım var.
Dini yargılara göre günahkarsa, zırnık yok.
Onlar ölsün gebersin.

Oysa düşmüş insanlar her zaman başkalarının kusurları, ya da şansızlığının sebebiyle düşmüyorlar.
Çoğu zaman insanlar kendi kusurları nedeniyle sıkıntıya düşerler.
Hatalı tercihleri olur insanların.
Kimisi alkoliktir, kimisi fuhuşa sapmıştır, kimisi adi suçlar işlemiş hapse düşmüştür, kimisi annesi mahkum olduğu için cezaevinde büyür, kimisi koca şiddetinden kaçtığı için kadın sığınma evindedir, kimilerinin de vasileri, anne ya da babaları sebep olmuştur.
Bütün bunlar ölsün gebersin.

Yeter ki, imam hatipli olsun, yeter ki, ilahiyat fakültesinden olsun, yeter ki cemaatten olsun.
Başka kimseye yardım yok.
Toplumdaki bölünmeyi bundan güzel anlatan bir örnek var mı?

Bence toplumun geri kalanı da kendi düşmüşlerine sahip çıkmayı artık düşünsün.
Biliyorum, ve görüyorum cemaatin ilgi alanı dışında kalmış yüzbinlerce düşkün ortada, aç, sefil.
Somali'deki aç, imanı eksik komşudan, hemşeriden daha yeğ.
Sizler de yardımlarınızı esirgeyin.
Cemaatle bağlantılı olanları sizler de kendinizden uzak tutun.
İşin Türkçesi bu kadar açık bir ayrıma karşı yapılacak başka birşey de yok.

Oraj POYRAZ


-------- Original Message --------
From:     beyazay izmir <turkiyebeyazaydernegiizmir@gmail.com>

İmamHatip Lisesi yada İlahiyat Fakültesi Mezunu Çalışmayan Görme Engellilerle İrtibat kurmak istiyorum.
Türkiye Beyazay Derneği İzmir şubesi Başkanı Salih ARIKAN 93




--
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
SUBAT GUNU
. . . . . .
Kim ne bilsin neydi beni uyutan?
Uyanmadigim o sabah uykudan.
Henuz yasiyordum yeniden yeni
Bir subat gununun guzelligini.
Turku kalmasin diye soylenmedik,
Bendim o yagan kar, asude senlik,
Daglara, ovalara, sehirlere;
Sevgilinin hulyalarina gore.

Cahit Sitki TARANCI
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kurmus oldugum gruba uye olun
Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur:
Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com
Ayrilmak isterseniz de :
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com

Grup Sayfamız :
http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.
http://orajpoyraz.blogspot.



1 yorum:

  1. merhaba iyi günler biz daha önce açılmasını pilanladığımız bir kuran kursu için personel aradık. burada doğal olarak imamhatip ve ilahiyat mezunu yani bu konuda uzman bir kişi olması gerek. sen bizi nekadar tanıyorusunki cemat ve diyer konularda eleştiriyorsun. inançlı olan herkez nur cematindenmidir. bir yardım etme yada etmeme konusunda tabiki siz bilirsiniz ancak bizi tanımadan bizimle ilgili olumsuz yargılarda bulunmayın gelin tanışalım konuşalım ancak birbirimizi damgalamayalım siz damgalarsanız başkalarıda damgalar ben bir çok meyil listesinde sizin tartışmalarınızı okudum bir tek yorum yapmadım sizinle tanışalım konuşalım ön yargılarımızı atalım saygılar

    YanıtlaSil