21 Temmuz 2013 Pazar

15- Saygı Öztürk - Milliyetçiliği savunan vali yardımcısının ipi çekildi...


Saygı Öztürk - Milliyetçiliği savunan vali yardımcısının ipi çekildi...

Başbakan Erdoğan'ın, "Milliyetçiliği ayaklar altına aldık" sözünü eleştiren Mesut Taner Genç, "aylıktan kesme" ile cezalandırıldı.

Böylece devlette yükselmesinin önü kesildi

Saygı Öztürk

Sözcü – 21 Temmuz 2013

Mesut Taner Genç, PKK terörünün en azgın dönemi olan 1993'te, Hakkari'nin Beytüşşebap ilçesinde görev yaptı.
Orada yaşadıklarını kitap haline getirdi.

Beytüşşebap'ın geçen yıl teröristler tarafından ele geçirilme girişiminden sonra, Genç'in mücadelesini gazeteci-yazar Yılmaz Özdil köşesine taşıdı.

Halen Samsun Vali Yardımcısı olarak görev yapan Genç, Barış ve Demokrasi Partisi (BDP) heyetinin Samsun'da toplantı yapamaması üzerine elektronik ortamda, "Milliyetçiliği ayaklar altına aldık diyenlerin ayaklar altına alındığının ispatıdır" diye yazdı.

İşte bu durum hakkında inceleme başlatılmasına neden oldu.

Valilerin, iktidarın memuru gibi davrandığı bir dönemde vali yardımcısının bu sözleri hayli dikkat topladı.

Genç, sözleriyle "iktidarın değil, Devletin vali yardımcısı" olduğunu göstermekle kalmayıp, "Vay be!
Böyle vali de kalmış
"
yorumlarına da neden olmuştu.

Soruşturma açıldığını öğrendiğimizde kendisine ulaşmıştık.

Bize, "25 yıl devlete hizmet ettim.
Ben, bir Türk milliyetçisi olarak baş eğmedim.
Kırılabilirim ama eğilmem.
Türk'üm
"
demişti.

Yaklaşık 25 yıldır kaymakamlık, vali yardımcılığı görevlerinde bulunan Mesut Taner Genç, hakkındaki soruşturmadan sonra, tepkisini yine sürdürdü.

BDP'li belediye başkanlarının ve KCK üyelerinin tutuklanması üzerine Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Baydemir'in "meşe ağacının hangi dalı nerenize battı sayın hükümet.
Hass…tirr
"
sözünü hatırlattı.

Bu sözlerden kısa süre sonra, Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Baydemir'in bakanla el ele görüntüleri de vali yardımcısını hem üzdü, hem de devlet adına üzüldü.

"Milliyetçiliği ayaklar altına aldık diyenlerin ayaklar altına alındığının ispatıdır" tweetinden sonra, Vali Yardımcısı Genç hedef oldu.

Bu sözleriyle Başbakan'a hakaret ettiğini dikkate alan İçişleri Bakanı, olayın incelenmesi için iki müfettiş birden görevlendirdi.

Hastanede ifade…

Müfettişlerin Samsun'a ifade için geldiği gün özel bir hastanede, operasyon için bekleyen, damar yolu açılmış, ameliyat kıyafeti giydirilmiş olan Vali Yardımcısı Genç'in ifadesi işte bu koşullarda alındı.
İlk soru, "Bu tweeti siz mi attınız?"
oldu.
Genç şunları söyledi:

"Evet ben attım.
Ancak yanlış anlaşılır düşüncesiyle bunu bir saat sonra sildim.
Ancak o anda takipçilerim almışlar.
Yazdıklarım basında yer aldı.
Ben; BDP'lilerin milli tansiyonu yükselttiğinden yakındım.
Samsun'da yaşlı kadınından, hamile kadınına kadar herkes BDP heyetinin gelişine tepki gösteriyorlardı.
Milli hassasiyetle yükselen milliyetçilik vardı.
Ben de milliyetçiliğin Samsun'da göklere çıkarıldığını, milliyetçiliğin ayaklar altına alınamadığını, bunları söyleyenlerin ayaklar altında kaldığını belirttim."


Başbakan Tayyip Erdoğan, 17 Şubat'ta Mardin'in Midyat ilçesinde yaptığı konuşmada, "Biz her türlü milliyetçiliği ayaklar altına almış bir iktidarız" demişti.

Müfettişler, vali yardımcısı Genç'e, "Tweetinizle Başbakan'ı mı hedef aldınız?"
sorusunu yöneltti.

Genç şu karşılığı verdi:

"Bir açıkoturumda Milletvekili Mehmet Metiner'in, 'milliyetçilik benim ayaklarımın altındadır' sözü aklımdaydı.
Kafamda yer eden, BDP'lilerin ayaklar altında kaldığını vurgulamak istedim.
Başbakanı hedef almadım.
Böyle bir düşüncem de olmadı.
Geçmişte Başbakan'a, hükümet üyelerine hakaret edenler hâlâ görevleri başındadır.
Benim yazdıklarımdan dolayı soruşturma açılmasını yadırgadım.
Başbakanı hedef alma gibi bir kastım da yoktu."

Artık vali olamayacak

Müfettişler raporunda Genç'i "Hizmet içinde devlet memurunun itibar ve güven duygusunu sarsacak nitelikte davranışlarda bulunmak"la suçladı.

Dosyası temiz, 7 takdirnamesi bulunan Vali Yardımcısı için önerdikleri "aylıktan kesme"nin bir alt cezası olan "kınama" verilmesi de istendi.

Bakanlık "aylıktan kesme"yi uygun buldu.

Bu cezayı alan vali yardımcısının valilik, büyükelçilik, müsteşar, müsteşar yardımcılığı, genel müdürlük, genel müdür yardımcılığı ve daire başkanlığı yolu da kapandı.

 

http://www.gazetevatanemek.com/



a45UyF587661-201307211502-15
^^^^^ - vvvvv


--

zaryop:jaro

Basin hurriyeti, oteki hurriyetlerin emniyet subabidir.
Diktator hukumetlerden baska hicbir kuvvet onu kisamaz.

K.Ataturk
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kurmus oldugum gruba uye olun
Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur:
Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com
Ayrilmak isterseniz de :
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com

Grup Sayfamız :
http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.
http://orajpoyraz.blogspot.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder