15 Kasım 2021 Pazartesi

ATATÜRK DİYOR Kİ;

ATATÜRK DİYOR Kİ;

"Osmanlı tarihinden bu hususta uzun misaller iradına lüzum yok, son Os­manlı hükümdarı Vahîdettin'in harekâtı gözünüzün önündedir.

Onun emriyledir ki, bile bile ölüme götürülen milleti kurtarmak isteyenler âsi ilân edildi.

Onun emriyle millet ve vatanı kurtarmak için kan döken aziz ordumuzun bâğîler [yoldan sapmışlar] sürüsü olduğuna dair fetvalar veren ulema kıyafetli kimseler çıktı.

Onlar bu fetvaları Yunan tayyarecileriyle ordumuzun içine atıyorlardı, işte bu noktada suali soran arkadaşımıza yerden göğe kadar hak veririm.

Ulema içinde böyle hainleri himaye, şenî [kötü] hareketlerini şer'a [dinî hükme] tatbik, din kisvesi ve şeriat sözleriyle milleti izlâl ve iğfal eden [kandıran ve gaflete düşüren] âlimlerin -onlar için bu tabiri kullanmak istemem- böyle şerre âlet olan insanların yüzündendir ki, dört halifeden sonra din daima vasıta-i siyaset, vasıta-i menfaat, vasıta-i istibdat yapıldı.

Bu hâl Osmanlı tarihinde böyle idi. Ab­basîler, Emevîler zamanında böyle idi."


"Dini alet yapmaya tenezzül eden sahte ve imansız âlimler tarihte daima rezil olmuşlar, rezil edilmişler ve daima cezalarını görmüşlerdir.

Dini kendi ihtiraslarına âlet yapan hükümdarlar ve onla­ra delâlet eden hoca namlı hainler hep bu akıbete duçar olmuşlardır.

Artık kimse öyle hoca kıyafetli sahte âlimlerin yalanına ehemmiyet verecek değildir. En cahil olanlar bile o gibi adamların mahiyetini pek âlâ anlamaktadır.

Eğer onlara karşı benim şahsımdan bir şey anlamak isterse­niz, derim ki, ben şahsen onların düşmanıyım.

Onların menfi istikamette atacakları bir adım, yalnız benim şahsî imanıma değil, yalnız benim ga­yeme değil, o adım benim milletimin hayatıyla alâkadar, o adım mille­timin hayatına karşı bir kasıt, o adım milletimizin kalbine havale edil­miş zehirli bir hançerdir.

Benim ve benimle hemfikir arkadaşlarımın yapacağı şey mutlaka ve mutlaka o adımı atanı tepelemektir."


(Atatürkçülük-Atatürk'ün Görüş ve Direktifleri, Birinci Kitap, Ankara 1983, s. 278-280).

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

‪DEDİĞİNİ İNKAR EDENLER A.Ş. ve YEDİĞİNİ İNKAR EDENLER A.Ş.‬
https://www.youtube.com/watch?v=xFCs34Na7VI


- - - - - - - - - - - - - - - -

BEBEĞİM

Seni ne çok sevdiğimi
Bana değil kendine sor
Seni ne denli sevdiğimi
Bana değil aşıklara sor
Sana olan tutkunluğumu,erişilmezliğimi
Bana değil gökte,ağlayan aşık meleklerine sor

Sana olan aşkımı
Bana değil gözlerime sor
Yalan olsa bile söylediklerin
Beni daha çok bağlıyor kendine
Gözlerin yalan söylesede
Gözlerim gözlerinin içine dalıp gidiyor
Bana erişilmezliğini,aşkını ver. BEBEĞİM

~Okan İLYAN~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"İnsanların evlerinde bilgisayar bulundurmaları için bir neden yok."

~(1977, Kenneth Olsen, Digital Equipment Corp. Bilgilsayar Şirketi Başkanı)~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Engin deniz tas atmakla bulanmaz.

~Sadi-i Sirazi~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Yaşadığın yerde yararlı ol."

~George Herbert~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Din sıradan insanlar için gerçek, aydınlar için yalan, iktidarlar içinse kullanışlıdır."

~Seneca~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Dusuncelerini degistirmeyenler yalnizca delilerle olulerdir.

~T.LOWELL~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Çalışma ahlakının geliştiği toplumun refah düzeyi;
bu ahlakın zayıf ya da mevcut olmadığı toplumlara kıyasla daha yüksek olacaktır."

~James M.Buchanan~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Eşsiz olarak doğdun. Bir kopya olarak ölme."

~John Mason~
OrajKalip


- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -



Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder