18 Kasım 2021 Perşembe

ÜMİT DOĞAN : VAHDETTİN’İN GÜNAHLARI

ÜMİT DOĞAN : VAHDETTİN'İN GÜNAHLARI

tsumut71@gmail.com

15 Eylül 2020

Merhum Necmettin Erbakan'ın oğlu Fatih Erbakan'ı Yeniden Refah Partisi'ni kurduğu dönemde II. Abdülhamid'in torunlarından birisini "kurucular kurulu üyesi" olarak karşımıza çıkartması ile hatırlıyorum.

Kendisini takip etmem.

Geçtiğimiz günlerde, konuk olduğu bir televizyon programına ait videoya tesadüfen rast geldim.

Kendisi ve partisinden ülke adına bir beklentim olmamasına rağmen, fikirlerini dinlemek istedim.

Partisinin projelerini anlatmasını beklerken, Sultan Vahdettin'in milli mücadeleyi başlattığını ve sonrasından sürgün edildiğini belirterek mezarının Türkiye'ye getirilmesi gerektiğini söyledi.

Vahdettin, tahta çıktıktan kısa süre sonra yabancı basına yaptığı İngilizlere olan hayranlığını babası Sultan Abdülmecit'ten aldığını ifade etmiştir.

Ermeni meselesinde işgalci güçlerin isteği doğrultusunda hareket etmiş, tahtta kalabilmek için güçlü ülkelere yaranmaya çalışmıştır. İdam edilen milli şehidimiz Boğazlıyan Kaymakamı Kemal Bey'in idam kararını onaylamıştır.

Milli mücadeleye başından beri karşı çıkmış, yayınladığı Hatt-ı Hümayun ile hükümete milliyet adı altında karşılıklık çıkaran Kuvayi Milliyecilerin durdrulmasını emretmiştir.

Mustafa Kemal Paşa ve arkadaşlarının idam kararını onaylamıştır.

Milli mücadelenin gizli evraklarını bir adamına çaldırıp, İngilizlere servis etmiştir.

Yine İngilizlere Osmanlı Devleti'ni sömürge olarak yönetmelerini teklif etmiştir. Yunan ordusuyla savaşan kendi öz evlatlarımıza kurşun sıkan, kardeşin kardeşi öldürmesi için kurulan Kuvayi İnzibatiye'nin diğer adı halife ordusudur.

İsyancı Ahmet Anvazur'u milli ordunun üzerine sevk eden de Damat Ferit ve Vahdettin'dir.

Vahdettin, başından beri karşı olduğu milli mücadele zaferle sonuçlanınca can korkusu nedeniyle İngiliz gemisine binerek vatanı terk etmiştir.

Büyük Taarruz kazanıldıktan sonra İstanbul'a giren Refet Paşa Kadıköy halkına yaptığı bir konuşmada Vahdettin ve Damat Ferit'ten bahsederken öfkelenmiş, "Bu beyler bizi bir kalp akçaya (geçmez paraya) sattılar" demiştir.

Bu cümle,sarayın milli mücadelenin karşısında olduğunu anlamak açısından oldukça önemlidir.

***

Fatih Erbakan'a buradan sormak istiyorum. Sayın Erbakan, Vahdettin'in mezarının getirilmesini isterken bu gerçekleri göz önünde bulundurdunuz mu?

Yukarı da yazan gerçeklerden haberdar mısınız?

Yoksa siz de tarihi "Keşke Yunan kazansaydı" diyen fesli meczuptan mı öğrendiniz?

https://www.aykiri.com.tr/yazarlar/umit-dogan/vahdettin-in-gunahlari/240/

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Tanım: İstanbul'un fethi kıyamet anında olacaktır.

~(Kütübü Sitte, Kıyamet bölümü)~

- - - - - - - - - - - - - - - -

DAĞ BAŞI MI LA BURASI MEMLEKETTE YASA VAR\//www.youtube.com/watch?v=lb8QgJsJfag">https://www.youtube.com/watch?v=lb8QgJsJfag


- - - - - - - - - - - - - - - -

"Hiç sahip olmadığınız bir şeyi elde etmek için, hiç yapmadığınız bir şeyi yapmanız gerekir."

~Anonim~

- - - - - - - - - - - - - - - -

MEKTUPLAR

KaGltlara dOkU1mU5tU ateSbOcekleri
ve kUCUk birer OpUcUktU pullar
oysaartik an1Iyorum
hep yanllS adrese ulaStl mektuplar

Bir flUt sesiydi
gecenin iCinden zartlara dolan
yildizlar durmuStu satir sonlarlnda
dolunay bir CiCekti alnimda

0 adres neresiydi?
neresiydi sevgitimin evi?
iCimin slzilanni kim duyardi en iyi?

-YUzUnU kendime tapinak bildim
ve ben yarattim seni
seni baSlma tann kilip
as1Inda bendeki seni sevdim
sendeki aksimde kendimi sevdim-

Artik anllyorum
mektuplanm hep ıan1I5 adrese ulaStiIar
ve aslinda hiC okunnladilar

Onlar benim kUCUk gizlerimi anlattllar
ve en Cok sevmleye sevdallydilar
-ICimdeydi o Cilgnn aSk
ve yoktu bu dUnyada bir karSillGl-

Sevgili ben,
Seni seviyorum
CUnkU aSbm
yalnlzca gO'lde yanslmasldir
kendi gUzelliGimin

Not: Mektup1arImI geri ver/yanllS adrese gittiler


- - - - - - - - - - - - - - - -

Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz.
En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır.

~Mustafa Kemal Atatürk~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Aylaklık kötülüklerin anasıdır."

~John Lydgate~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Emekli Tuğamiral Türker Ertürk: İktidar Türkiye'yi tüketiyor…
https://www.youtube.com/watch?v=JrbZK7JmRl8

- - - - - - - - - - - - - - - -

Bilim aklin siiridir; siir de yuregin bilimidir.

~Maksim Gorki~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Dagi igne ucu ile kazmak, gonulden kibiri cikarip atmaktan daha kolaydir.

~Ebu Hasim-i Sofi~
OrajKalip


- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -



Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder