28 Şubat 2022 Pazartesi

İLBER ORTAYLI’DAN MONTRÖ AÇIKLAMASI: BOĞAZLARI KAPATMA DİYE BİR STATÜMÜZ YOK, MONTRÖ’YÜ KENDİMİZ İHLAL ETMİŞ OLURUZ

İLBER ORTAYLI'DAN MONTRÖ AÇIKLAMASI: BOĞAZLARI KAPATMA DİYE BİR STATÜMÜZ YOK, MONTRÖ'YÜ KENDİMİZ İHLAL ETMİŞ OLURUZ

Prof. Dr. İlber Ortaylı, Ukrayna'nın Türkiye'ye yönelik Montrö talebiyle ilgili olarak "Karadeniz ülkeleri kendi limanlarına dönmek şartıyla girer çıkar, buna deniz kuvvetleri dahil. Bizim boğazları kapatma diye bir statümüz yok" açıklamasında bulundu.

26-02-2022

İlber Ortaylı'dan Montrö açıklaması: Boğazları kapatma diye bir statümüz yok, Montrö'yü kendimiz ihlal etmiş oluruz

Tarihçi İlber Ortaylı, katıldığı televizyon programında Rusya'nın Donbass operasyonuyla ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Ortaylı, "Çok NATO'cu, çok Amerikancı görüşler demode şeylerdir. Bu gibi tiplere 'Siz hala büyükannenizin siyasetiyle mi gidiyorsunuz?' demek lazım" ifadelerini kullandı.

Habertürk yayınında konuşan Ortaylı, "Montrö bizim için çok önemli" diyerek, Ukrayna'nın Türkiye'ye yönelik 'Boğazları kapatma' talebiyle ilgili olarak ise şunları söyledi:

"Karadeniz ülkeleri kendi limanlarına dönmek şartıyla girer çıkar, buna deniz kuvvetleri dahil. Bizim boğazları kapatma diye bir statümüz yok, bunu tabii tutuşan Ukrayna söylüyor ama bu mümkün değil. Buna itaatsizlik halinde ciddi bir şekilde Montrö'yü kendimiz ihlal etmiş oluruz. Montrö ile Türkiye'ye güvenilir bir bekçilik veriliyor. Dışişleri bakanımız da, 'Biz Montrö'yü burada kullanamayız" dedi. Bunlar Karadeniz'in taraf devletleri, kimsenin geçişini engelleyemeyiz.'"

https://gazetemanifesto.com/2022/ilber-ortaylidan-montro-aciklamasi-bogazlari-kapatma-diye-bir-statumuz-yok-montroyu-kendimiz-ihlal-etmis-oluruz-485307/

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Cahilligin eyleme gecisinden daha korkunc bir sey yoktur.

~Goethe~

- - - - - - - - - - - - - - - -

SAMSUNDAN ANKARAYA
. . . . . .
ve alinmakta
Atim acindan hasta, calmislar kilicimi,
Usurum.
Icimde silah sesleri,
Sabaha kadar, tovbe tovbe,
Gecelerle dovusurum.
Kabzelerim vardi paril paril,
Altin elmas.
Getirmistim ta Orta Asyadan,
Ta bati Avrupa hayran olmustu,
Kalmis agirliklarinca avuclarimda yas.
Hepsi bir baska bicimdeydi,
Ama kardesti tufekle yay.
Onlarla yasamam hizlanirdi,
Duyulurdu suyun ekmegin lezzeti daha hos,
Daha kolay.
Calmislar kilicimi,
Vaktim bir atesle kizillasir once.
Sonra tarihler tarihler doger icimizdekileri,
O kadar hafif, o kadar yalin,
Kilinc olur dusunce.

~Fazil Husnu DAGLARCA~

- - - - - - - - - - - - - - - -

KIZILCIK
. . . . . .
Ilk yemisini bu sene verdi,
Kizilcik,
Uc tane;
Bir daha seneye bes tane verir;
Omur cok,
Bekleriz;
Ne cikar\?Ilahi kizilcik

~Orhan Veli KANIK~

- - - - - - - - - - - - - - - -

HÜZNÜN ISYAN OLUR
DELI KUS

Deli kus bilir misin nedir
türkuler kadar sevdalanmak
duyabilmek yüreginde
bir depremin ugultusunu

Suya düsen bir karanfilse yüregin
birak kendini irmagin türküsüne gülüm
vursun seni o tastan bu tasa
o çaglayandan bu çaglayana sürüklesin

Kavgadan uzak kalmissan
sevdadan da uzaksin demektir
devinmez yüreginin magmasi
çatlamaz sabrin kara tasi unutma

~Ahmet Telli~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Hayatın yüzde %10'u başınıza gelenler ve %90'ı ona nasıl tepki verdiğinizdir."

~Charles Swindoll~

- - - - - - - - - - - - - - - -

YUSUFHAN GÜZELSOY : SİYASAL İSLAMCI ZIRVALARI

İsrail'in Türkiye'deki en büyük müttefiki siyasal İslamcılardır. Giriş cümlesini ilk defa okuduğunuzda "O kadar da değil. " diyebilirsiniz bu doğaldır. Çünkü siyasal İslamcı kendini daima İsrail düşmanı olarak tanıtır söylemlerini de daima İsrail karşıtı cümlelerden meydana getirir. İçi bomboş romantik söylemlerin tek amacı ise İsrail dostluğunu gizlemektir. Eğer Türkiye'deki en keskin ve en romantik siyasal İslamcılardan görünen Davutoğlu'nun bir ara danışmanlığını yapan Etyen Mahçupyan'ın hangi Yahudi aileyle bağlantılı olduğunu araştırırsanız siyasal İslamcıların İsrail'le bağlantısını sağlayanların azınlıklardan seçildiğini ve bu doğrultuda azınlıklara verilen tavizlerin derin sebeplerini fark edebilirsiniz.
Siyasal İslamcıların genel karakteristiği "dönme" üzerine kuruludur. Yeri geldiğinde en yakınlarını harcarlar yeri geldiğinde bindikleri dalı keserler. Mustafa Kemal Atatürk'e ve çalışma arkadaşlarına saldırıp İslamcı söylemlerle rant sağlar ve şeriatçı kesilirler. Ancak ABD ve AB'ye en büyük tavizler hep onlar tarafından verilmiştir. Menderes'in hilafetçi kesilip Ortodokslara verdiği tavizler; Özal'ın kendi bakanına haber bile vermeden Türkiye'yi AB'ye tek taraflı bağlayan Gümrük Birliği anlaşmasına imza atması; son olarak da Tayyip Erdoğan'ın "Hangi birini saysam\?" dediğim azınlıklara taviz üstüne kurulu politikaları…
Özellikle "Biz Osmanlı torunuyuz" diye geçinenlerin Lozan'a gelene kadar Özal'ın imzaladığı Gümrük Birliği anlaşmasının ne anlama geldiğine bakması gerekiyor. Bakarlar mı\? Bakmazlar. Tarih bilmeden memleket meselesi konuşmaya çalışmak onların marifetidir. Rivayetlere dayalı siyasi olaylar üzerinden yorum yapmak onların marifetidir. "Bu ülke Müslüman diye Menderes'i astı İnsan gibi davranıp hayvanlara saygısızlık yapmayalım. Onlarla evimizi koltuğumuzu yemeğimizi paylaşalım. Evimizin kapılarını da kıralım. Ne kadar canlı varsa hepsi içeri doluşsun. Ne gerek var insancılık yapmaya\?
"Siz ırkçılık yaptığınız için Kürtler dağa çıkıp terörist oluyor. "
Gelelim kırılma noktasına Oslo'da görüşme mi yapılmış\? Ne zaman "IŞİD'e bak küçücük çocuğun kafasını kesiyor. Bu İslam'da yok. " diyen bir 2023-Geleceğin Nesli Mankurt robotuna "IŞİD Türkiye'ye gelip Alevileri kesmekle tehdit etmiş. " cevabını verdiğimde bu gelişmiş robot aynen şöyle demişti: "Gelsin gelsin iyi olur. "
Robot işte… Ne özellik yüklersen ona göre konuşuyor.
Daha çok zırva var ama uzatmak istemiyorum. Yazımı Ötüken'den Semih Özdemir'in şu tespitiyle noktalıyorum:
"Eskiden kızlarımız üniversiteye başörtüsü yüzünden gidemiyor derlerdi.
Başörtüsü üniversitelerde serbest hâle geldi. Bu sefer üniversiteler fuhuş yuvası kızlar okumamalı demeye başladılar.
Eskiden kızlarımız açık kıyafetlerle spor yapmasın günah derlerdi.
Başörtüsü spor müsabakalarında serbest hâle geldi.
Bu sefer başörtüsü ile spor mu yapılır diyorlar.
Mekkeli müşriklerin davranışları bu örümcek kafalı bedevilerden daha tutarlıydı. "

~https://otukendergi.com/siyasal-islamci-zirvalari/ ~

- - - - - - - - - - - - - - - -

fahişeler birbirinden kuşkulanıyor
. . . . . .
tut ki gecedir
karanlık sıvaşır ellerine camlardan
birden kırmızıya döner
trafik ışıkları
kükürtlü dumanlar yükselir
korkuya batmış
camkırığı adamlardan
tehlikeye büyür sakalları
. . . . . .
tut ki gecedir
ihbarlar birer sansar
bir telefondan bir telefona atlar
yeraltı örgütleri tetik üstünde
adres değiştirmiş silah kaçakçıları
fahişeler birbirinden kuşkulanıyor
. . . . . .
tut ki gecedir
katiller huzursuz
hırsızlar sinirli
hainler ürkekçedir
elleri telefona kendiliğinden uzanıyor
ihanete gece müthiş bir gerekçedir
ihbarlar birer sansar
bir telefondan bir telefona atlar
. . . . . .
ihanet bir bilmecedir

~Sahibi kimdir bilinmez7~

- - - - - - - - - - - - - - - -

KAYYUM KARPUZ...

https://www.youtube.com/watch?v=IZmStw710S8


- - - - - - - - - - - - - - - -

OLMEK KADERİM DIYEDIR
. .
Ben her isin basi sevgi diyorum
Dunya guzel yasamak iyi diyorum,
Daha evvel sabah ezanindan
Siz uykudayken uyaniyorum;
Toprakta bir koku bir duman;
Egilip opuyorum topragi islak alnindan;
Yere uzaniyorum.
Bir gokyuzu dost diyorum, bir yeryuzu
Bir anne, bir kardes, bir yar yuzu...
Suphesiz Allaha inaniyorum;
Her yerde hazir ve nazir olan.
Kaderime guveniyorum,
Alin terime guveniyorum,
Ellerim hayatla sarmas dolas
Ellerime guveniyorum.
Mekan tutup yerlesiyor icimde hey
Gokler dolusu mavi bir sey;
Ask mi desem, umut mu desem...
Bes duygum tetiktedir;
Hayretle bakiyorum ne gorsem,
Su irmak diyorum, su kopru, su tas
Su igde agaci; cicektedir.
Kokusundan taniyorum.
Ortalik isiyor yavas yavas,
Gunes doguyor;
Sigarami gunesten yakiyorum.
Karinca bugday tasiyor goruyorum.
Kostebek yeri esiyor goruyorum,
Yol silkinip uzaniyor
Dag rahatca yerlesiyor goruyorum...
Basim dinc, gozum cirali
Ayaga kalkiyorum;
Gun Pazartesidir yahut Sali
Kendimi vakte birakiyorum.
Kalin, kirli bir gomlek gibi
Soyunup atiyorum uzerimden geceyi.
Giyinip kusaniyorum gunduzu;
Kanim damarlarimda ozsu,
Canim tenimde burcu burcu,
Cabam, savasma gucum yeni,
Dilimde bir memleket turkusu
Calismaya gidiyorum...
Duydugum ne hazdir ne de elem;
Bunca telasim, tehalukum, acelem
Olmek kaderim diyedir, yasamak vazifem.
Ben her isin basi sevgi diyorum
Dunya guzel, yasamak iyi diyorum...

~Hasan Simsek~
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder