26 Kasım 2012 Pazartesi

Bahtsız Bedevi geyikleri... :)

Öğrenmenin yaşı yok, bu vesile ile yeteri kadar bilgi sahibi olduk !, birileri söylediğine söyleyeceğine pişman olmuştur herhalde !!!,
 
 



AKP grup toplantısında konuşan Recep Tayyip Erdoğan CHP'yi sert sözlerle eleştirerek Kılıçdaroğlu'nu 'Bahtsız Bedevi'ye benzetti. 
Belli ki böylesine belden aşağı bir benzetmeye, Kılıçdaroğlu'nun terbiyesinin cevap vermeye müsait olmadığını, en fazla kendisini edepsizlikle suçlayabileceğini düşünüyordu.
 
Ama Kılıçdaroğlu verdiği cevapla çıtayı öyle bir yükseltti ki, Kasampaşalı Erdoğan bile söyleyecek söz bulamadı. İlk belden aşağı vuruşu kendisi başlattığ için de "Bu kadar terbiyesizliğe de pes doğrusu" da diyemedi..

Kılıçdaroğlu bu sözlere şöyle karşılık vermişti: 
"Arap çöllerinde gezen sensin. Dön aynaya bak Bahtsız Bedevi'yi orada göreceksin. Ama o çöllerde gezerken aman haaa, kutup ayılarına dikkat et!.. Horoza sormuşlar, "Tavuk mu yumurtadan çıkar, yumurta mı tavuktan çıkar" diye. "Ben bilmem ben söyler geçerim" demiş. Ben de söyler geçerim…
 
Bilenler zaten biliyor ama, bilmeyenler için yapılan benzetmeleri tam olarak açıklayalm da, Erdoğan'ın neden verecek cevap bulamadığı daha iyi anlaşılsın...
Önce Yumurta-Horoz fikrası:
 
Asırlardan beri insanlar "Tavuk mu yumurtadan çıkar, yumurta mı tavuktan çıkar" sorusuna kesin cevap bulamamışlar. Nice bilim adamı ve profesör, işin altından çıkamamışlar. 
Sonra aklıevvellin birisi çıkmış, "Tavukları dölleyip, yumurta yaptıran horoz olduğuna göre, bunun cevabını bilse bilse horoz bilir" demiş.
Hemen gidip horozu bulmuşlar, malum soruyu sormuşlar:
- Horoz efendi, söyle bakalım... Tavuk mu yumurtadan çıkaaar, yumurta mı tavuktan?
Horoz kibirli bir şekilde gerdan kırmış, cevabı yapıştırmış: 
- Valla ben bilmem, ben s.keeer geçerim! 
 
 
Gelelim "Bahtsız Bedevi" konusuna...
Bahtsız bedevi; çok şanssız, hayatının büyük bölümünü aksiliklerle uğraşarak geçiren insanlara takılan lakaptır. 
 
Kaynağını da şu atasözünden alır:
"Bahtsız bedeviyi, çölde kutup ayısı s.ker!"



































--
Dum spiro spero.
* * *
Nefes aldigim surece umuyorum.

Latin Atasozu

Kurmusoldugum gruba uye olun
Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur:
Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com

Ayrilmak isterseniz de:
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com

Arzuederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.
http://orajpoyraz.blogspot.com/

Ben,ManeviMiras olarak,
Hicbir Ayet, hicbir Dogma,
Hicbir Donmus ve kaliplasmis Kural birakmiyorum.
Benim Manevi Mirasim Bilim ve Akildir...

K.Ataturk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder