24 Kasım 2012 Cumartesi

Ben de diyorum ki, ahlak yalnızca halk içindir...(O.P.)

Batı siyasetinin fikir babası olan ve politika biliminin kurucusu sayılan Niccolo Machiavelli' nin Prens isimli eserinden siyasetin temel ilkeleri üzerine bazı sözler:  

- Amaca giden her yol mübahtır. 
- İdarecinin yaptığı her ne olursa olsun sorgulanmamalıdır. 
- İdareci verdiği sözleri fazla dikkate almaz, ustalıkla insanları aldatır. 
- İdareci yapmak istediğinin tersini konuşarak kendini gizlemelidir. 
- Halka baskı ve zulüm ustalıkla yapılmalıdır. 
- İyilikler azar azar yapılmalı ki halk unutmasın. 
- Adalet güçlüden yanadır.
- Halk her türlü kötülüğü hak eder. 
- İdareci yaptığı ahlaksızlığı ve kötülüğü gizlemek için dindar gözükmelidir.
--
Karanlik isigin sermayesi olmaz.

Anonim Nasihat

Kurmusoldugum gruba uye olun
Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur:
Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com

Ayrilmak isterseniz de:
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com

Arzuederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.
http://orajpoyraz.blogspot.com/

Ben,ManeviMiras olarak,
Hicbir Ayet, hicbir Dogma,
Hicbir Donmus ve kaliplasmis Kural birakmiyorum.
Benim Manevi Mirasim Bilim ve Akildir...

K.Ataturk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder