23 Mart 2017 Perşembe

CAN ATAKLI : Ankara’da bir milis tatbikatı daha başarı ile tamamlandı

Bunlar çok korkunç konuşmalar.
Demek ki, ülkemizin çok kanlı olaylara hazırlanması gerek.
Doğrusu halkımızın sağduyusu hakkında çok fazla tevatür yapıldı.
Ben hiç ama hiç güvenmiyorum.
Şimdiden tıpkı Cezayirde olduğu gibi elinde palalı milisleri mahalle basarken görür gibiyim.
Film daha yeni başlıyor...

Oraj POYRAZ ( 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA       


CAN ATAKLI : Ankara'da bir milis tatbikatı daha başarı ile tamamlandı

23 Mart 2017



Önceki gece Ankara'da garip bir hareketlilik yaşandı. Darbe olacağı söylentileri sosyal medya üzerinden yayılınca Cumhurbaşkanlığı sarayı, TRT ve Genelkurmay çevresinde sivil toplanmalar oluştu. Bu küçük kalabalıkların dağılması gece yarısından sonra oldu.

Bu ilk kez olmuyor. Daha önce Konya'da ve yine Ankara'da "asker hareketlendi, yürüyün kışlaların önüne" çağrısı yapılması üzerine benzer sahneler yaşanmıştı.

Önceki gece yaşananların biraz daha organize olduğunu fark edince Ankara'daki kaynaklarımı aradım.

Güldüler. "Tatbikat vardı" dediler. "Nasıl yani, ne tatbikatı?"

İktidarın Gezi direnişinden çok etkilendiği biliniyor. Gezi türü eylemlerin ne kadar güçlü olursa olsun iktidarları devirecek kapasiteye ulaşmasından çekinen AKP'lilerin aklında o günden beri "Biz de böyle sokak eylemlerinde organize olabilir miyiz?" sorusu var.

Erdoğan'ın Gezi sırasında "Milletin yarısını evde zor tutuyorum" sözlerini hatırlatan Ankaralı kaynaklarım "15 Temmuz gecesi önceden haberli olanların dışında sokağa çıkanların sayısının yüksek olması parti stratejistlerini hareke geçirdi. Taraftarları diri tutma ve istendiğinde sokağa dökebilecek yöntemleri bulma konusunda çalışmalar yapıldı" dediler.

Anlattıklarına göre AKP'li bazı kesimleri en kolay harekete geçirme taktiğinin "darbe oluyor" söylentisi çıkarmakmış.

Özellikle 15 Temmuz gecesi ne olacağını bekleyip sokağa çıkmayan ama sonra pişman olan kesimlerin bu tür söylentiler çıktığı anda sokağa döküldüğünü fark eden stratejistler bunların belli aralıklarla tekrarlanmasını tavsiye etmişler.

İşte önceki gece yapılan buymuş. Sosyal medya üzerinden "Ankara'da hareketlilik, darbe mi oluyor" başlıklı haberler yayılmış önce. Ardından bazı troller "TRT'ye gidelim" veya "Külliyenin korunması gerek" türü mesajlarla kahraman olma sevdasıyla sokağa dökülenleri yönlendirmişler.

Ardından sosyal medyanın bilinen militan isimleri devreye girerek "Tamam yok bir şey, her şey kontrol altında" türü mesajlarla sokağa çıkanları tekrar evlerine göndermişler.

Ankaralı kaynaklarım bunları biraz gülerek anlattılar ama bana göre bunlar çok tehlikeli gelişmeler. Bir taraftan halkı silahlanmaya çağıranlar var. Diğer taraftan özel güvenlik şirketi maskesi altında gençlere özel savaş taktikleri öğretiliyor. "Darbe oluyor" dedikodusu yayarak ve halkı sokağa dökerek bir tür milis tatbikatları yapılıyor.

Türkiye'de sanki birilerinin gündemi ve hedefleri çok farklı. Herkesin çok dikkatli olması gerek. Referandumu bir ölüm kalım sorununa çeviren iktidar ve çevresinin halkın saf duygularını kullanarak girişebileceği provokasyonlara da hazırlıklı olmalı demek ki.

..  ..  ..  ..  ..  ..  ..  ..  ..  ..  ..  .. 
..  ..  ..  ..  ..  ..  ..  ..  ..  ..  ..  .. 
 
a45UyF587661-170323152002 Oraj Poyraz oraj_poyraz@alpinaasia.com
2017/03/23  16:34 2  65  alelma@yahoogroups.com


 



--

Hic kimseye kotuluk etmedim.
Yakinlarimi bahtsizliga suruklemedim.
Gercek evinde alcaklik etmedim.
Kimseyi gucunun disinda calistirmadim.
Benim yuzumden kimse korku duymadi,
yoksulluk ve aci cekmedi, bahtsiz olmadi.
Tanrilarin kotu gordukleri seyleri hicbir zaman yapmadim.
Kolelere kotu muamele etmedim ve ettirmedim.
Kimseyi ac birakmadim.
Kimseye goz yasi dokturmedim.
Kimseyi oldurmedim ve kimsenin kahpece oldurulmesini emretmedim.
Kimseye yalan soylemedim.
Hic bir utandirici davranista bulunmadim.
Zina etmedim.
Yiyecekleri pahali ve ek$ik satmadim.
Terazinin dirhemi uzerine hicbir zaman elimi bastirmadim.
Teraziyle tartarken hic bir zaman hile yapmadim.
Sut cocuklarinin agizlarindan sutu uzaklastirmadim.
Hayvanlari calmadim.
Tanrinin kuslarini avlamadim.
Olmus baligi tutmadim.
Hic bir arkin suyunu baska yone cevirmedim.
Ben temizim, temizim, temizim...

Oluler Kitabi

Kan aldirmak, yapanin da yaptiranin da orucunu bozar.

Tirmizi Oruc 60; Ebu Davud Oruc 28; Buhari Oruc 32
***
Peygamber imiz oruclu iken kan aldirmislardir.

Ebu Davud Oruc 29-30; Tirmizi Oruc 59; Buhari Tip 11

EINSTEIN ve ATEIZM
Bir Cizvit rahibin bakis acisina gore, ben elbette her zaman bir ateisttim.
(...) Tekrar tekrar soyledim, bence kisisel Tanri anlayisi cocukcadir.
Bana bilinemezci diyebilirsiniz, ama en cok, gencliginde dinsel prangalarla beyni yikanmis olan ve bundan kurtulmanin icerdigi aci dolu eylemden kaynaklanan hevesle hareket eden profesyonel ateistin savasci ruhunu paylasmiyorum.
Ben doganin ve kendi varligimiza iliskin olarak zihinsel kavrayisimizin zayifligina karsilik gelen alcakgonullu bir tutum izlemeyi tercih ediyorum.

From the viewpoint of a Jesuit priest I am, of course, and have always been an atheist.
(....) I have repeatedly said that in my opinion the idea of a personal God is a childlike one.
You may call me an agnostic, but I do not share the crusading spirit of the professional atheist whose fervor is mostly due to a painful act of liberation from the fetters of religious indoctrination received in youth.
I prefer an attitude of humility corresponding to the weakness of our intellectual understanding of nature and of our own being

Albert Einstein, to Guy H.Raner Jr., September 28, 1949; from Michael R.Gilmore, Einstein s God: Just What Did Einstein Believe About God?, Skeptic, 1997, 5(2):64.
(Cizvit bir rahibin bakisiyla ateist, kendi gorusu degil.
Ve kendisine agnostik denilebilecegini belirtiyor)


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/










BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder