15 Nisan 2017 Cumartesi

Nusret KEBAPÇI : YA EYALET DENİLMESEYDİ…



Nusret KEBAPÇI : YA EYALET DENİLMESEYDİ


Geçtiğimiz günlerde Cumhurbaşkanının danışmanlarından birinin eyalet sistemine ilişkin sözleri gündeme oturdu…

Oturdu ama bu ilk değildi…

Daha önce de başka bir danışmanı özerklik olması ve ülkenin eyaletlere ayrılması konusunda benzer şeyler söylemesine karşın…

Her nedense hiç ilgi çekmemişti.

Hadi diyelim ki…

"Merdi Kıpti şecaat arz ederken sirkatin söyler." (Çingenenin merdi, kendini överken hırsızlığını söylermiş.) Misali bu kez gerçek amaçlarını söylediler diyelim…

Ya söylenmeseydi…

O zaman bizim bu siyasilerimiz ne yapardı bilemiyorum ama…

Bence doğru olan…

Ülkenin bölünmez bütünlüğü ve Cumhuriyet konusunda yeterli bilince sahip olup, hangi davranış ve yasaların ulusal birliği, bütünlüğü bozabileceği konusunda uyanık olup…

Bu konuda atılan adımları zamanında fark edip

Toplumun da uyanık kalması için çaba harcamaktır…

Bakın daha 2002 yılında "Her halk kendi kaderini tayin etmede özgürdür…" Diyen "İkiz Yasalar" ülke gündemine getirildiğinde…

Amaç federasyon değil miydi?

Ya Kalkınma Ajanslarıyla merkezi devleti zayıflatıp bu ajansların doğrudan başka ülkelerle anlaşma yapıp…

Yardım bile alabilmesine olanak tanınması…

Sizce farklı bir şey miydi?

Peki ya

Büyükşehir Yasası'nı bunun dışında düşünmek mümkün mü?

TC.'nin başta valilikler olmak üzere kamu kuruluşlarından kaldırılması…

Açılım…

Çözüm süreci…

Veya

Yerleşim yerlerinin adlarının eski etnik dildeki haline geri getirilmesinin eyalet sistemine bir hazırlık olmadığını kim söyleyebilir…

Bakın beyler!

Yıllardır

Anayasanın ilk dört maddesi neden değiştirilmeye çalışılıyor zannediyorsunuz…

Fazla geldiği için mi?

Elbette değil ama görüldü ki böyle açık açık milletin tartışmasına açılarak bu iş yapılamıyor…

Bu kez başkanlık yetkisi altına gizleyerek yapmayı denemektedirler…

Hem zaten tüm dünyanın üzerinde titrediği…

Ulus devletlerin bölünmez bütünlüğünün en büyük güvencesi olan üst kimlik durumundaki Türk kimliği…

Neden yıllardır çeşitli operasyonlarla yıpratılıp…

Yok edilmeye…

Dahası yok sayılmaya çalışılıp

Etnik ve dini kimliklere kapıyı sonuna kadar açıyorlar sanıyorsunuz…

Eyaletlere bölmek için değil mi?

Ya ikide bir…

"Başkanlıkla eyalet sisteminin bütünleştiği" vurgulanarak…

Bu olmadığı takdirde…

"Altı kaval üstü şişhane olur " Diyenin sahi hangi ülkenin yöneticisi olduğunu düşünüyorsunuz.

Peki ya…

Türk vatandaşlığı kavramını yok sayarak yerine…

Türkiyelilik…

Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlığı gibi ucube kavramlar koymaya çalışılmasına ne demeli…

Demek istediğim

Türk ulus kimliğini yani birleştirici harcı yok ederek, toplumu alt kimlikler olan etnik ve dini kimliklere ayırarak bölgede çıkarlarına engel olamayacak devletçikler yaratmak…

Emperyalizmin yüz yıllık vazgeçmediği bir projedir ama…

Siz tüm bu olup biteni görmezden gelip de…

Sadece bir sözle tepki gösterip…

Yine bir sözle ikna olabiliyorsanız…

Siz olsa olsa bu projenin bir parçası olabilirsiniz…

Başka da bir şey değil…

15042017

Nusret KEBAPÇI

 
a45UyF587661-170415235747 Oraj Poyraz At 0raj.p0yraz@neomailbox.net 0raj.p0yraz@neomailbox.net
2017/04/16  01:33 2  65  alelma@yahoogroups.com


 

NERDEN BILECEKSINIZ
. . . . . .
Ustum basim toz icinde
Onum arkam pus icinde
Sakallarim pas icinde
Siz benim nasil yandigimi
Nerden bileceksiniz.
Bir fidandim devrildim
Firtinaydim duruldum
Yoruldum cok yoruldum
Siz benim neler cektigimi
Nerden bileceksiniz.
. . . . . .
Tas duvarlar yikip geldim
Demirleri sokup geldim
. . . . . .
Hayatimi yikip geldim
Siz benim neden kactigimi
Nerden bileceksiniz.
Gokte yildiz kayar simdi
Annem beni anar simdi
Sevdigim var kanar simdi
Siz benim niye ictigimi
Nerden bileceksiniz.
. . . . . .
Bir pinardim kan oldum
Yol kenari han oldum
Yanildim ah ziyan oldum
Siz benim neden sustugumu
Nerden bileceksiniz.
Ben ardimda yas biraktim
Aglayan bir es biraktim
Sol yanimi bos biraktim
Siz benim kime kustugumu
Nerden bileceksiniz.

Yusuf Hayaloglu

Sizi bir tek nefisten yaratmis, sonra ondan esini var etmistir; sizin icin hayvanlardan sekiz cift meydana getirmistir. (...)

Zumer-6


Hastanelerde ayrimcilik var

14 Subat 2014

Gectigimiz hafta bir ameliyat icin hastaneye gittim. Heyecan yapmayin, ameliyat olan ben degildim, bir yakinimdi. Zaten heyecan yapmamistiniz degil mi? Iste siz busunuz.

Ameliyatin ismi bile insani germeye yetiyor. Son yillarda bunun yerine operasyon kelimesini kullanir oldular. Bu, insani daha da geriyor. Cerrah yerine de operator diyorlar. Adam alti sene tip okumus, sanirsin cagri merkezinde calisiyor.

Ameliyathanenin onu cenaze evi gibi. Herkes tedirgin, herkes doktorlarin yuzune bakiyor. Bir cerrah gayet neseli bir sekilde salinarak geldi. Gulerek ameliyathaneye girdi. Yahu sen birazdan birini keseceksin, bu nese niye? Biz burada aglamak uzereyiz. Adamin gercekten cerrah oldugundan suphelendim. Bu kadar gulecek ne vardi?

Bizimkini ameliyat edecek doktor da geldi. Baktim yuzunden dusen bin parca. Yaklastim.

Hocam birazdan cok onemli bir ameliyata gireceksiniz, kendinizi hazir hissediyor musunuz? diye sordum.

Anlamadim. dedi.

Eger kafaniza takilan bir sey varsa, ne bileyim sabah esinizle tartistiysaniz lutfen ozel meselelerinizi ameliyat masasina tasimayin olur mu? diye uyardim.

Alin bunu burdan. dedi.

Tek istegim ise konsantre olmasini saglamakti ama o uygarca tartismak yerine kacmayi tercih etmisti. Doktorlar da ne bilur cigerun acisuni diye bagirdim.

Hastabakicilara bir isaret cakti. Iki kolumdan tutulup goturulurken seslendim. Hocam lutfen aramizda yasadigimiz tatsizligi hastaya yansitmayin. Bu sizinle benim aramda, hastanin sucu yok.

Hastanede ikinci darbeyi hasta yakini olmamla yasadim. Ameliyat sonrasi odada otururken temizlik gorevlisi gelip disari cikmami soyledi. Hastanin yaninda sadece refakatcisi kalacakmis.

Soyle bir durup dusundum. Hastane calisanlari hastalari gercekten cok seviyor, ilgi alaka on numara. Fakat hasta yakinlari ikinci sinif insan muamelesi goruyor. Adeta saglikli olmak otekilestirme sebebi haline getirilmis. Bu ulkede saglikliysaniz her turlu asagilayici muamele yapiliyor.

Hasta yakinlari odaya alinmiyor, ameliyathaneye alinmiyor, tuvalete korkarak gidiyorsunuz, kantinde cay icerken bile istenmiyorum hissi yasiyorsunuz. Her hareketiniz sakil, urkek bir ceylan gibisiniz.

Kantinde soyle bir etrafima baktigimda ozguveni elinden alinmis tipler gordum. Burasi adeta bir toplama kampina donusmustu. Sucumuz ne? Hastaya yakin olmak.

Elbette bazi hasta yakinlarinin yaki$iksiz hareketlerini gormuyor degilim. Google da ogrendigi veya kulaktan dolma bilgilerle doktora is ogretmeye kalkanlar var. Ama birkac kendini bilmez hasta yakini yuzunden koca bir hasta yakinlari camiasini linc etmek hakkaniyete sigar mi?

Bu muamele o kadar canimi $ikti ki kantinde cay icerken ayagimi bilerek masaya vurdum ve aci icinde klinige kostum. Bir baktim herkes seferber, biri neyiniz var diye soruyor, digeri telasla bana yer gosteriyor. Yaziklar olsun ya, dedim. Az once kapidan kovuyordunuz, ne oldu da birden kiymete bindik dedim. Tuhaf tuhaf baktilar yuzume. Tedavi olmak istemiyor musunuz, diye sordu biri. Istemiyorum dedim. Ne zaman insanlari saglikli veya hasta diye ayirmazsiniz, iste o zaman ben de gelip tedavi olurum. Simdi musaade ederseniz eve gidecegim, sanirim ayagim kirildi deyip topallayarak oradan ayrildim. Umarim bu onlara guzel bir ders olmustur.

Hastane notlari

Hastalarin cogu zaman bir sey yemesi yasak oldugu icin gelen yiyecek ve icecekleri hastanin refakatcisi tuketiyor. Buna gore getirin.

Hasta yakinlari arasinda zaman icinde yeni dostluklar kuruluyor. Arkadas $ikintisi cektigim icin ara sira hastanelere gidip hasta yakiniymisim gibi davranacagim.

Ziyaretcilerin hastanin durumuna uzulduklerini belli etmek icin kederli yuz ifadesi takinmalarinin hastanin iyilesmesine katki yaptigini ispatlayan bir bilimsel arastirma yok.

Hayatimda ilk defa hastaneye gitmis oldum. Gecen sene hasta olmustum, internetten randevu alman gerekiyor dediler. Girdim ve randevu aldim. Ancak internetten randevulasan insanlarin baslarina gelenleri haberlerden gordugum icin guvenemeyip gitmedim.



Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/










BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder