19 Eylül 2012 Çarşamba

Fwd: [Ozgur_Gundem] ORTAOKULLARDA TURK LEHCELERI OGRENME IMKANI

İşte size açlığa tokluğa faydası olan bir iş.

Bu yaz gittiğim tatil köyünde animatörlerle konuştum.
Bir kız diyordu ki, "ben Kazağım, Kazakça, Rusça, perfect İngilizce, biraz İtalyanca biliyorum".
Ne okuyorsun deyince: "Echological Engineering okuyorum, ama değiştirmeyi düşünüyorum dış ilişkiler ya da diplomasi alanına yönelmek istiyorum"dedi.
Kızın yaşı 19 Kazakistan'da bir yerden çıkmış gelmiş ülkemize, uluslararası bir insan olmuş.
Kalite budur.

Yine gösteri yapan Çinli, Rus, Kazak ekiplere baktım hepsi de yaptıkları işi mükemmel yapıyorlar.
Dansçılar doğrudan Broadway'de sahne alacak kadar iyiler.
Çinli akrobatlar muhtemelen ilkokul çağından beri ağır mesai altında yetiştirilmiş.
Yapılan her işte ağır emek ve çaba var.
Biz işte bunlarla rekabet edeceğiz.

Herhangi bir tarikat çatısı altına girip devleti söğüşleyerek bir yere varamayız.
Memleketçilik, feodalite, etnikçilik, cemaatçilik gibi dar çevre fikirlere aklımızı ve sırtımızı dayayacağız, torpille devlet memuru, rüşvetle, suistimalle devlet ihalesi alacağız, uyuşturucu ticareti yapacak, zengin olacağız.
Ortaya Arap tarzı işbirlikçi, sömürgeci rejimler, tembel, paspal, akılsız, idraksiz kitleler çıkar.

Bize eğitim lazım, ama hangi eğitim.
Pozitif bilimler, açlığa tokluğa faydası olan eğitimler.
Bizim atalarımız son üçyüz yılını Siyer, Hadis, Fıkıh şu bu ilahiyat konularını ön plana olarak ezberledi, öğrendi sonuç ortada.
İsterseniz kendi memleketinizin mikro tarihinden başlayın, 1700 sonrası kendi memleketinizin yetiştirdiği büyük ve meşhur adamların bir listesini çıkarın.
Bakım kaç astronom, kaç matematikçi, kaç kimyacı, kaç fizikçi çıkmış.
Buna karşılık kaç dinin kutbu, dinin direği, dini doğrultan, ilmin zirvesi, islamın sahibi, evliya, şeyh, müftü şu bu çıkmış.
Bir oranlayın, ondan sonra bir daha düşünün.
Bize siyer mi lazım, overlok kursu mu?
Karar verin.
Modeliniz ne olsun?


Saygılar. Oraj Poyraz.





-------- Original Message --------
Subject: [Ozgur_Gundem] ORTAOKULLARDA TURK LEHCELERI OGRENME IMKANI
From: Fusun CAGIRGAN <fusorguv@yahoo.com>


 
ORTAOKULLARDA TURK LEHCELERI OGRENME IMKANI

Yeni konulan secmeli derslerden birisi de "Yasayan Diller ve Lehceler" dersi.
Bu dersi secen ogrenciler Kazakca, Kirgizca, Ozbekce, Tatarca, Turkmence ve Uygurca gibi lehcelerin ogrenebilecekler.
Bunun icin dilekce verilmesi gerekiyor.
Bu gun son gun. (Secmeli dersler icin dilekce verme suresinin uzatilmasi bekleniyor bakanliktan)
En 12 ogrenciden talep gelmesi halinde okulda her hangi bir lehce icin sinif acilabilecek.
Bu ders istenirse 5,6,7 siniflarda devamli surette alinabiliyor.

Abdulvahap Kara
__._,_.___

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder