9 Haziran 2017 Cuma

KAAN SEZYUM : MEGAYASA


 


KAAN SEZYUM : MEGAYASA

31.05.2017



Şöyle teamüllerden, kişilerden, baskılardan, dertten tasadan uzak güzel bir megayasa taslağı bırakıyorum. Önümüzdeki yıllarda en azından şu anda yaşadığımız durumu bi kılıfına uydurmak gerekirse bu anayasayı kullanalım. Gelecek nesiller için de güzel bir şey yapalım.

Madde 1

Ortamımızın yönetim şekli "Kafana göre"dir. Kafa dediysek, tek kafaya göredir. Kafanın yaptığı her açıklama sadece açıklamayı yaptığı an geçerlidir. Kafa, kafasına göre başka bir zaman başka başka şeyler söyleyebilir. Kafanın daha önce ne dediği değil, şu anda ne dediği önemlidir.

Dünyadaki en süper ortam bizim ortamımız. Bizim ortamımızda her şey orrayt. Ortamımızı bozacak en ufak bir düşünce, hareket, ses, tavır, mimik ya da başka bir şey direkt terördür.

Madde 2

Ortamın vatandaşları her türlü özgürdür demek isterdik ama şimdi özgürlük de bir yere kadar. Mesela vatandaş ortamın güzelliğiyle ilgili olumsuz bir düşünceye kapılır gibi olursa bile bunu şimdi şu güzel ortamı bozmaması açısından söylemese daha iyi olur. Ha söyleyemez mi? Söyler tabii ama bedelini de öder güzel bir şekilde.

Ortamımızda dil, din, ırk, cinsel yönelim ve bunun gibi diğer inançlar ve inançsızlıklar yüzünden kimseye olumsuz davranılamaz diye bir şey yazalım. Maksat "Burada yazıyor ama siz de uymamışsınız" diyebilmek.

Madde 3

Ortamda en önemli şeyler yönetenlerin rahatıdır. Değerli yöneticilerimiz ve aile fertleri hiçbir şekilde şu güzel ortamdan çıkacak çatlak seslerle rahatsız olmamalıdır. İşte bu yüzden değerli yöneticilerimiz ve aileleri ve tanıdık eş dost kim varsa, onlardan hava, su, elektrik, telefon, yol, benzin, uçak, yemek parası gibi şeyler kesilemez. Değerli yöneticilerimizin evlatlarının askerlik yapmasına çok da gerek yoktur. Yapacaklarsa düzgün bir yerde yapmak zorundadır. Şimdi bir değerli yöneticimizin evladı neden gidip de bir yerde sıkıntı yaşasın ki. Sıkıntılar halk içindir. Ortamın yöneticisi ne kadar rahat olursa bir ortam o kadar rahat yönetilir.

Madde 4

Yöneticilik ve yönetici hakları şu güzel ortamda belki de her şeyden önce gelmektedir. Prensip olarak şu güzel ortamda tüm devlet mekanizmaları yöneticilerin ve patronların yanındadır. Misal bir yerde denetimsizlik ve ihmalden devasa bir iş kazası oldu. İşte Megayasa sayesinde bu kazalarda artık can ve mal kaybı yaşayanlar sorumlu tutulacaktır. Unutmayın, insanların saygısı, onları ezerek ve korkutarak kazanılır. Çalışan her zaman çıkar ama şu güzel ortamda böyle güzel yöneticiler her zaman çıkmaz.

Madde 5

Şu güzel ortamda maksat daha zengin olmak değildir. Çünkü zaten zenginiz. Fakirlerin de zengin olması da değildir. Tek amaç zenginliğe zenginlik katmaktır. O yüzden şu güzel ortamın her santimi gerekirse sermaye gruplarıyla paylaşılır. Maksat ülkenin değil, zenginliğin kazanması olduğu zaman, orman, ağaç, zeytinlik, dere, nehir, koruma bölgesi, nesli tükenmekte olan canlılar falan filan önemsizdir. Tabiat denen şey binlerce yıldır insanları kandırmak ve betondan ormanlardan uzak tutmak için bir aldatmacadır.

 
a45UyF587661-170609144216 Oraj Poyraz At Alpinaasia oraj_poyraz@alpinaasia.com
2017/06/09  19:26 2  65  alelma@yahoogroups.com


 
--

Ask, imkansiz bircok seyi mumkun kilar.

Goethe

Kim konusuyor?
ZARIYAT 50.o halde Allah a kosun.
Cunku ben, size o nun katindan (gelmis) acik bir uyariciyim.
ZARIYAT 51.Allah ile beraber baska bir tanri edinmeyin.
Zira ben size o nun tarafindan (gelmis) acik bir uyariciyim.
SURA 10.ayriliga dustugunuz herhangi bir seyde hukum vermek, Allah a mahsustur.
Iste, bu Allah, benim rabbimdir.
O na dayandim ve o na yonelirim.
TEVBE 30.yahudiler, uzeyr Allah in ogludur, dediler.
Hiristiyanlar da, mesih (isa) Allah in ogludur dediler.
Bu onlarin agizlariyla geveledikleri sozlerdir.(sozlerini) daha once kafir olmus kimselerin sozlerine benzetiyorlar.
Allah onlari kahretsin!
Nasil da (haktan batila) donduruluyorlar!
EN AM 114.Allah dan baska bir hakem mi arayacagim?
Halbuki size kitab i acik olarak indiren o dur.
Kendilerine kitap verdigimiz kimseler, Kur an in gercekten rabbin tarafindan indirilmis oldugunu bilirler.
Sakin supheye dusenlerden olma!
MERYEM 64.biz ancak rabbinin emri ile ineriz.
Onumuzde, arkamizda ve bunlar arasinda olan her sey o na aittir.
Senin rabbin unutkan degildir.
MUNAFIKUN 4.onlari gordugun zaman kaliplari hosuna gider, konusurlarsa sozlerini dinlersin.
Onlar sanki duvara dayanmis kutukler gibidir.
Her gurultuyu kendi aleyhlerine sanirlar.
Dusman onlardir.
Onlardan sakin.
Allah onlarin canlarini alsin.
Nasil bu hale geliyorlar?
ZUMER 10.(resulum!) Soyle: ey inanan kullarim!
Rabbinize karsi gelmekten sakinin.
Bu dunyada iyilik yapanlara iyilik vardir.
Allah in (yarattigi) yeryuzu genistir.
Yalniz sabredenlere, mukafatlari hesapsiz odenecektir.
HUD 2.baskasina degil, yalniz Allah a kulluk edin.
Kuskusuz, ben size o ndan gelen bir uyarici ve mujdeciyim.

Belediye baskani adayligim hayirli olsun

14 Subat 2014

Gecen gun odamda oturup onumuzdeki yerel secimlerde hangi partiye oy verecegimi dusundum. Yorucu saatler sonunda bir neticeye ulasamadim. AK Parti, CHP ve MHP yi cok begeniyordum, peki hangisini secmeliydim?

Tam umitsizlige dusmustum ki kafamda bir i$ik yandi. Madem karar veremiyorsun, dedim kendi kendime, neden kendin aday olmuyorsun? Sacmalama dedim. Sacmalamiyorum gayet ciddiyim dedim, kafayi mi yedin dedim, agzini bozma dedim.

Kendi icimde yasadigim kavgayi buyutmemek adina buyukluk gosterip sustum. Kararimi vermistim, belediye baskani olacaktim.

Oncelikle adayligimin herkese hayirli olmasini diliyorum. Gelelim icraatlara. Ilk icraatlar cok ozeldir. Belediye baskani oldugumda ilk icraatta cok heyecanlanacagim, orasi kesin. Ama zamanla alisirim.

Dernek ve esnaf ziyaretlerini artiriyoruz

Bir belediye baskani, omrunun ortalama yedi yilini ziyaretlerle geciriyor. Niye? Adam Corum ili Firsatli ilcesi Surprizli koyu icin dernek kurmus, belediye baskani olarak ziyaret etmesen aliniyorlar. Bizden size oy yok diyorlar. Yav sen kac hanesin? Adamdaki ozguvene bak. Oy vermeyecekmis. Sen onu bunu birak da o dernegin olayi ne, onu acikla. Butun gun okey, batak oynuyorsunuz. Dunyada okey oynamak icin dernek kuran yegane millet biziz. Madem dernek kuracaksin, yelpazeyi az genislet. Komple Firsatli ilcesi desen olmuyor mu? Illa sizin koyden mi olacak? Digerleri kotu insanlar mi?

Ama gorunen o ki, dernek ziyaretleri tutuyor, bu yuzden ben de oyunu kuralina gore oynayacagim. Mevcut dernek ziyaretlerini tam iki katina cikaracagim. Ziyaret edilmemis tek bir dernek kalmayacak. Iki arkadas tavla oynamak icin bile bir araya gelmis olsalar, onlari ziyaret edecegim.

Esnaf ziyaretleri de artacak. Cunku anladigim kadariyla esnaflar uc-dort gunde bir belediye baskanlarini gormezlerse guvensizlik sorunu yasiyorlar. Acaba belediye baskanimiz bizi sevmiyor mu, aramizda bir problem mi var, mesaj da atmadi diye dusunup bunalima giriyorlar. Kendilerini ise veremiyorlar.

Her yeri pankartla donatacagiz

Su anda benim yasadigim semtte hemen her sokakta belediyenin calistigina dair pankartlar asili. Belediye calisiyormus. Bozuk degil yani, calisiyor. Dunyada bunun kadar sacma baska bir pankart varsa o da sudur: Camasir makinesi calisiyor. Ben evimin balkonuna bunu asiyor muyum? Bir belediyenin normal olarak calismasi gerekmiyor mu zaten? Ilanlar, pankartlar yeni bir seyi haber vermek icin degil midir?

Ama cicegi burnunda bir siyasetci olarak bu oyunu da kuralina gore oynayacagim. Halk bundan memnunsa, onlari daha da memnun etmek bizim isimiz. Su anda semtte en cok gordugum pankartlar:

Belediye calisiyor...

Sinava giren ogrencilerimize basarilar dilerim

Kandilinizi tebrik ederim.

Bunlari artirmayi planliyorum. Halkla daha da ic ice olmak lazim:

Nasilsiniz

Gunaydinlaaaaaaar

Yeni kaldirimlarimiz hosunuza gidiyor degil mi?

Beyler nabiyonuz yaa, belediyeye gelin laflariz.

Halk buna bayilacak.

Kaldirim ve AVM ye yukleniyoruz

Pek cok belediye baskani kaldirim sever. Bazilari icin bu bir tutku haline gelmistir. Yapar, bozar, yeniden yapar. Hep daha iyinin arayisindadir. Ustelik bu, belediyenin calistigini gosterme adina muthis bir harekettir. Bu yuzden kaldirimlari ayda bir degistirecegiz.

Bir baska belediye baskani hobisi ise her turlu bos alani AVM ve is merkezlerine donusturmektir. Istanbullular olarak ihtiyacimiz olansa bilakis yeni bos alanlar. Fakat bir belediye baskaninin secim oncesinde Tam yuz yirmi bina yiktik demek yerine Tam yuz yirmi bina diktik demesi, insanlara daha iyiymis gibi geliyor. Isbu sebeple benim donemimde binaya doyacaksiniz. Istanbul da cok cok az bos alan kaldiginin farkindayim. Degerli secmenlerden rica ediyorum, bes on metrekare bile olsa, gordugunuz bos alanlari lutfen bana ihbar edin.

Nikah memurlarina yetki falan vermeyecegiz

$ik $ik goruyoruz, nikah memuru kafasina gore nikah kiyiyor. Kardesim sen neye dayanarak bu nikahi kiydin diye soruyoruz, belediye baskaninin bana verdigi yetkiye dayanarak diyor. Ne diyebilirsin ki adama? Adam yetkiyi almis, istedigi iki insani nikahlayabiliyor. Peki soruyorum, bu ne kadar guvenli? Nikah memuru tutup beni tanimadigim yasli bir kadinla evlendirse hayatim kararmaz mi?

Bu yuzden belediye baskani oldugumda tum nikahlari ben kiyacagim. Evlilik cuzdanini da kadina degil, erkege verecegim. Erkeklerin hafizasi zayif, bir sure sonra bu kadinin burada ne isi var deyip onu tehdit olarak algiliyor ve dovuyorlar. Ulkede bu kadar kadinin siddete ugramasinin baska bir izahi yok. Evlilik cuzdanini erkege verecegim ki, o kadini aslinda korumasi gerektigini bilsin.

Kopruleri atiyoruz

Trafik sorununu bitiriyoruz. Trafigin en buyuk sebebi kopruler. Demek ki kopruler ortadan kalktiginda sorun da kalmayacak. Buradan yola cikarak iki adet Bogaz Koprusu nu luks restorana donusturecegiz. Oyle bir manzarada yemek yemenin keyfini dusunun. Peki insanlar karsiya nasil gececek diye sordugunuzu duyar gibiyim. Bilincli secmen diye buna derim ben, helal olsun. Sorunun cevabina gelirsek. Gecmeyecekler. Evet, karsiya gecmeyecekler. Bu ne ya, cani $ikilan kita degistiriyor. Adam Atasehir de oturuyor, kahvalti yapmak icin Bebek e geciyor. Insafsiz! Sonra da abi koprude trafik cok fena yeeaaa diye agliyor. Dunyada topu topu alti tane kita var. Sen ikisinde birden yasamak istiyorsun. Boyle yagma yok. Asya daysan orada kal. Aksam yemegine Afrika ya gidiyor musun? Gitmiyorsun. Boyle dusun.

Adayligim hayirli ugurlu olsun. Onumuzdeki hafta yeni vaatlerim ve ozgecmisimle karsinizda olacagim. Simdi gidip bizim bakkali bir ziyaret edeyim.

http://beyinsizadam.net/
lukasaluka@gmail.com


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder