13 Nisan 2018 Cuma

Osmanlının son yılları nasıldı bir hatırlayın, ondan sonra Neo_Osmanlı hülyalarına dalın...



Mehmet Akif'in balkan harbi'nden itibaren Türkiye için 10 yıl sürecek olan büyük ve kanlı savaş boyunca Anadolu'da karış karış gezerek vaazlar verdiği sırada, Anadolu coğrafyası ve halkının nasıl perişan bir vaziyette olduğunu vurguladığı şiirini sizlerle paylaşıyorum, okuyunuz:

''ne gördün, şark'ı çok gezdin?'' diyorlar. gördüğüm: yer yer,
harap iller, serilmiş hanümanlar, başsız ümmetler;
yıkılmış köprüler, çökmüş kanallar, yolcusuz yollar;
buruşmuş çehreler, tersiz alınlar, işlemez kollar;
bükülmüş beller; incelmiş boyunlar, kaynamaz kanlar;
düşünmez başlar, aldırmaz yürekler, paslı vicdanlar;
...
örümcek bağlamış, tütmez ocaklar; yanmış ormanlar;
ekinsiz tarlalar, ot basmış evler, küflü harmanlar;
cemaatsiz imamlar, kirli yüzler, secdesiz başlar;
'gaza' namıyla dindaş öldüren biçare dindaşlar;
ıpıssız aşiyanlar, kimsesiz köyler, çökük damlar;
emek mahrumu günler, fikr-i feda bilmez akşamlar!

odama girdim; kapıyı kapadım,
ağlamaya başladım:
o gün başladım. o gün akşama kadar islamın garipliğine,
müslümanların inhitatına
ağladım, ağladım.
geçerken, ağladım geçtim; dururken, ağladım durdum;
duyan yok, ses veren yok, bin perişan yurda başvurdum."


a45UyF587661-180411153837 Oraj Poyraz At Openmail oraj.poyraz@openmail.cc
2018/05/11  17:50 2  65  AtaturkMilliyetcileri@googlegroups.com

 


Semper fidelis
Her zaman sadik (ABD Deniz Birlikleri dovizi) - cogu zaman semper fi olarak kisaltilir

Latin Atasozu

Resulullah (sav):
Ben kiyametin kopacagi ayni saatte gonderildim.
Ancak, sunun sunu gecmesi gibi ben kiyamet saatini gecip biraz evvel geldim!
buyurdular ve orta parmagi ile sehadet parmagini gosterdiler.

Sahih-i Muslim
Hadis No: 5026

Baska bir is ayarlayincaya kadar istifa etme!

Anonim Nasihat

MUSTAFA KEMAL IN ASKERLERIYIZ
Gokyuzu delinse, yarilsa toprak,
Donmeyiz bu yoldan, sozun eriyiz.
Bir elde nutuk var, bir elde bayrak,
Mustafa Kemal in Askerleriyiz.
****
Yolumuz uygarlik, cagdaslik yolu,
Sahlandi bir daha tum Anadolu
Turklugun bukulmez, celikten kolu,
Mustafa Kemal in Askerleriyiz.
****
Turkiye laiktir, laik kalacak,
Basinda koskoca (TC) duracak,
Tarihe son defa damga vuracak,
Mustafa Kemal in Askerleriyiz.
****
Ne Sevr i tanidik ne de Mondros u,
Baglamaz bizleri Emperyal BOP U,
Sirtlayip geliriz tufegi, topu,
Mustafa Kemal in Askerleriyiz.
****
Gunestir Mustafa Kemal Ataturk,
Hem Gazi, Maresal, O EN BUYUK TURK,
Kalsa da dunyada sadece bir TURK
Mustafa Kemal in Askerleriyiz.
****
Dunyada barisa feda canimiz,
Yurtta baris icin aksin kanimiz,
Dost da olsa dusman da dort bir yanimiz
Mustafa Kemal in Askerleriyiz.
****
Utanma soyundan, gecmisine bak,
Tarihin her ani altin bir yaprak,
Yuzumuz aydinlik, gunesten de pak,
Mustafa Kemal in Askerleriyiz.
T. C. Irfan Konur Turkoguz


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder