17 Temmuz 2018 Salı

1500 mi? Hayır.,Temmuz 2018,Libya ' daki köle pazarında siyah kadınlar!

Birileri İslamda kölelik yoktur, kaldırılmıştır falan mı dedi?

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA  


1500 mi? Hayır.
Temmuz 2018
Libya ' daki köle pazarında siyah kadınlar!

--
Isde Hiyle Sozde Yalan Olmasa

Insanoglu dogru yoldan sasmazdi
Isde hiyle, sozde yalan olmasa
Turlu turlu felakete dusmezdi
Isde hiyle, sozde yalan olmasa

Istemezdi alis veriste senet
Kafalara yerlesmezdi ihanet
Ne zina olurdu ne capkin evlat
Isde hiyle, sozde yalan olmasa

Ne bir yetim hakki ne de bir rusvet
Yanmazdi gonuller olurdu hep sad
Derdim anlatirken denmezdi kapat
Isde hiyle, sozde yalan olmasa

Bu guzel sohbette olmazdi fis fis
Cirkin ise meyyal olmazdi nefis
Ne cinayet ne hirsiz ne hapis
Isde hiyle, sozde yalan olmasa

Ortadan kalkardi gunah musibet
Asiklar olurdu hak ve hakikat
Herkes icin acik olurdu cennet
Isde hiyle, sozde yalan olmasa

Tamuda olmazdi kullara ceza
Olsa temiz ahlak ve husni-i riza
Hic suphe girmezdi gonule goze
Isde hiyle, sozde yalan olmasa

Yalancilar belki kizar bu ise
Yalan ayaktadir cikamaz basa
Kemlik dusunur mu kardes kardese
Isde hiyle, sozde yalan olmasa

VEYSEL bu yollarda sarfeder nefes
Herkesin elinde gezer bir kafes
Binbir turlu derdi ceker mi herkez
Isde hile, sozde yalan olmasa

Asik Veysel
--
Bu turediler, bu serseriler yuzunden Anadolu bastan basa iktisaden harap ve tursap oldu.
Anadolu yarin yine istilalara maruz kalir.
Butun bu sureti haktan gorunen nasihatlar, bu halki esarette yasatmak icin bir nevi afyondur, esrardir

(ALi KEMAL, Peyami Sabah, 12.2.1921)
--
Bis dat, qui cito dat
Hizli vermek, iki defa vermektir.
(Desiderius Erasmus, Adages, 1.8.91)

Latince Atasozleri
--
YUREGIMI BOLDUM YAR
. . . . . .
Derdim; sensiz artar yar
Zaman sabri tartar yarr
Ayaga kaldir beni;
Gelip; el ver kurtar yarrr...
. . . . . .
Dag ovayi astim yar
Ellerinde pistim yarr
Yagmur yagmur aglarim;
Ne hallere dustum yarrr...
. . . . . .
Aklim fikrim sende yar
Dualarin bende yarr
Yonume rehberimsin;
Senle beynim zinde yarrr...
. . . . . .
Eriyorum; bittim yar
Kayboldum da yittim yarr
Atesinden alarak;
Vedasizca gittim yarrr...
. . . . . .
Yuregimde narsin yar
Yuregimde yarsin yarr
Yuregim yureginde
Yureginde dursun yarrr...
. . . . . .
Berilere geldim yar
Sevdandaki seldim yarr
Damla damla damladin;
Dudagimla sildim yarrr...
. . . . . .
Habip tabip sensin yar
Op ki; agrim dinsin yarr
Sevdandan yudumladim;
Askim sana sinsin yarrr...
. . . . . .
Tukenmeyen nazsin yar
Gozun destan yazsin yarr
Dirhem dirhem kokladim
Gul dalinda hazsin yarrr.
. . . . . .
Senden evvel kuldum yar
Ben seninle guldum yarr
Al canim senin olsun;
Yuregimi boldum yarrr.
. . . . . .
KADIR DURAK
(LEBIDERYA)

a45UyF587661
Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder