17 Temmuz 2018 Salı

TESUD GN MERKEZİ : ANAYASAMIZ ACİLEN DEĞİŞTİRİLMELİDİR

TESUD GN MERKEZİ : ANAYASAMIZ ACİLEN DEĞİŞTİRİLMELİDİR

tesudmerkez@gmail.com

Anayasamız acilen değiştirilmelidir başlıklı aşağıdaki yazımız TESUD BİRLİK dergisinin son sayısında (Sayı 220)(Nisan- Mayıs- Haziran 2018) yayınlanmıştır. Burada ileri sürülen Anayasa değişiklikleri bize göre gerekli ve acildir.

Türk milleti;

hayat pahalılığını enflasyonu yasaklayan

evlatlarını çağdaş bilimle donatmayı amaçlayan

bu amaçlara uymayan hükumetleri TBMM tarafından görevine son verilen

menkul ve gayrimenkul mülkiyete saldramayan

ve Nihayet Ulusal egemenliği temel alan bir Anayasa istiyor.

Türk milletinin 2017 referandumu ile Türk Milletinin ret ettiği ancak muhursüz zarfar dahil sandık güvensizliği ortamında kabul edilerek yürürlüğe giren bu Anayasa değişiklikleri ile yola devam edilemeyeceği ortaya çıkmıştır. Takdirlerinize sunulur.

Anayasamız Acilen Değiştirilmelidir.

Nedenleri ve Önerilerimiz

Op. Dr. Aytekin Ertuğrul

(E ) Dz. Tbp. Alb.

Türkiye'mizin acil Anayasa değişikliklerine neden ihtiyacı vardır.

Türkiye'mizin artık acil Anayasa değişikliklerine ihtiyacı vardır. Çünkü Anayasamız TBMM de AKP+MHP oyları ile değiştirilmiştir. Yapılan bu değişikliklerde Türk milletinin Anadolu'daki egemenliğine "Yurtta barış dünyada barış" ilkesine Türk milletinin bağımsızlığına bütünlüğüne ve hukuk devleti ilkelerine aykırı hükümlere yer verilmiş veya bu aykırılıklara hiç dokunulmamıştır. Anayasa değiştirilmesi usulleri Anayasada yazılıdır. Anayasanın değiştirilmesi ile ilgili maddesi Anayasamızın 175. Maddesi olup bu madde ile . temel olarak Anayasa değişikliklerinin TBMM de üçte iki çoğunlukla kabul edilmesini esas alır. Ancak aynı maddenin 3. Fıkrası üçte ikisinden az oyla veya beşte üç çoğunlukla kabul edilen Anayasa değişiklikleri Cumhurbaşkanı tarafından TBMM ne iade edilmediği takdirde halk oyuna sunulmak üzere resmi gazetede yayınlanır hükmünü ihtiva etmektedir. İşte bu son Anayasa değişiklikleri AKP+MHP nin oyları ile ancak beşte üç çoğunlukla TBMM de kabul edildiğinden bu fıkraya dayanarak Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından halk oyuna götürülmüştür. Halk oyuna götürülen Anayasamız dalları ve yaprakları budanmış bir ağaca benzemesine rağmen YSK lunun mühürsüz zarfları da geçerli sayan kararı ile halk oyunda %51 4 EVET oyuna karşılık%48 6 HAYIR oyu almış ve yürürlüğe girmiştir. 24 Haziran 2018 seçimleri de bu Anayasaya göre yapılmıştır. Anayasada yapılan tüm değişikliklerin ulusal egemenliğin pekiştirilmesi Cumhuriyetimizi bekası ve korunması kişinin temel hak ve özgürlüklerinin korunması ve sosyal hukuk devleti ile fazla bir ilişkisi bulunmamaktadır. Açıklanan nedenler ve uygulamada geçen süre içinde görülen aksaklıklar nedeniyle bu gün anayasamızın acilen değiştirilmesi gerektiği bir aşamaya gelmiş bulunmaktayız. Kuvvetler ayrılığına dayanan parlamenter sisteme DENK bütçe esasına ve laik eğitim uygulamalarına önem ve öncelik verecek şekilde yeni bir Anayasa'ya acilen gereklilik vardır. Bu neden böyledir. Çünkü Türkiye'miz tarih boyunca saldırgan emperyalist devletlerin en çok ilgi duydukları Ortadoğu'nun önemli bir toprak parçasıdır.

Anayasamızda yapılan olumsuz değişiklikler ve yapılmayan gerekli değişiklikler nelerdir?

Bu değişikliklerde Bakanlar kurulunun Askeri Yargıtay'ın Askeri mahkemelerin Askeri Yüksek İdare mahkemesinin mülga edilmesi gibi akıl tutulması olarak gerçekleşen değişikliklerden söz edilmesini bile zait buluyorum. Bu kurumların behemehâl yerine konulmasını Türk milleti sağlayacaktır. Ancak değiştirilmesi gereken ve bu değişikliklerde ele alınmamış olan birkaç noktayı tebarüz ettirerek anayasamızın ne kadar acı bir duruma getirildiğini yazmaya çalışacağım.

Anayasamızın bizce en önemli maddesi. 166. Maddesidir. Bu maddeye göre insan haklarına aykırı olan zam yapılamaz. Enflasyon ve açık bütçe yapılamaz. Anayasamızın bu üvey maddesi ile ilgilenen bir iktidar 1983 ten sonra hiç gelmedi. Anayasamızın en çok ihlal edilen adeta açık bütçe kanunları ile pas pas gibi çiğnenen maddesi de budur. 5 Aralık 1983 te yani Milli Güvenlik Konseyinin iktidarı Özal'a devrettiği tarihte 184 TL olan bir ABD Doları bu gün itibari ile tamı tamına 4.596.000. TL dir. Bu günkü Dolar kurunu 184 e bölelim. 4.596.000:184=24.971

Bunun anlamı şudur. Milli Güvenlik Konseyi Hükümetlerinden sonra gelen hükümetler döneminde paramız ve Türk milleti tam yirmi dört bin dokuz yüz yetmiş defa ezilmiştir. Kabahat Anayasada mı yoksa küçük bir boşluk görerek millet egemenliğine ekonomi bilimine ve temel hukuk kurallarına aykırı açık bütçeler yapan hükümetlerde ve bütçeyi kabul eden TBMM ve onaylayan Cumhurbaşkanlarında mı?

Onun için diyoruz ki bu anayasamızı değiştirmeye 166. Maddesinden başlayalım. TBMM üyelerinin ve bütün Türk milletinin anlayacağı şekilde yeniden yazalım. Yazalım ki bir daha çiğnenemesin. İşte 166. Maddemizin yeni şekli:

Anayasa Madde 166: Planda milli tasarrufu ve üretimi arttırıcı fiyatlarda istikrar ve dış ödemelerde dengeyi sağlayıcı yatırım ve istihdamı geliştirici tedbirler ön görülür. Bu nedenle açıktan para basmaya yol açacak açık bütçeler yapılamaz. Yatırımlarda ve tüm bütçe harcamalarında toplum yararı gözetilir. Yatırım ve harcamalarda toplum yararı olup olmadığı konusunda teknik denetim TBMM adına Sayıştay tarafından yerine getirilir. %5 ten daha fazla hayatı pahalandıran hükümetler TBMM tarafından görevden alınır.

Biraz ağır mı oldu. Hayır olmadı. Milletimiz bu Anayasa maddesine rağmen 24.971 defa ezilmiştir. Bu madde siyasilerimizce anlaşılmamıştır. Değişikliklerin hiç birinde bu maddenin yanına bile varılmamıştır. Oysa milletimizin belini büken açık bütçeler ve zamlar bu madde ile yasaklanmış olmasına rağmen TBMM ne hükümetler açık bütçeler sunmuşlar TBMM de açık bütçeler kanunlaşmış Cumhurbaşkanlarınca onaylanarak yürürlüğe konulmuştur. Açık bütçeler Türk milletini fakru zarurete sürüklediğinden Anadolu'daki egemenliğimizi de elimizden almak isteyen dahili ve harici bedhahlara güç ve kuvvet veren bir maddedir.

Anayasa 89. madde ile devam edelim.

Anayasa Madde 89: Cumhurbaşkanı Türkiye Büyük Millet Meclisince kabul edilen kanunları on beş gün içinde yayımlar. Yayımlanmasını kısmen veya tamamen uygun bulmadığı kanunları bir daha görüşülmek üzere bu hususta gösterdiği gerekçe ile birlikte aynı süre içinde Türkiye Büyük Millet Meclisine geri gönderir. Cumhurbaşkanınca kısmen uygun bulunmama durumunda Türkiye Büyük Millet Meclisi sadece uygun bulunmayan maddeleri görüşebilir. Bütçe kanunları bu hükme tabi değildir

İşte bir felaket fıkra da budur. Anayasaya ulusal egemenliğe aykırı fıkra da budur. Anayasamızın 166. Maddesine göre bütçe kanunları fiyatlarda istikrar sağlayan iç ve dış ödemlerde denge sağlayan yatırım ve istihdamı geliştiren özellikler taşımalıdır. 14 Mayıs 1950 den bu yana bu ilkelere uymayan bütçeler TBMM kabul edilerek Cumhurbaşkanlarının onaylarına sunulur. Cumhurbaşkanlarımız bu kanunu yeniden görüşülmek üzere TBMM ne geri gönderemez. Bu maddeyi benim aklım almıyor. Bu gaflet ve dalaletle yerleştirilmiş fıkra oradan derhal silinmelidir.

Anayasamızın Amacı nedir?

Anayasamızı değiştirmeye dev am ediyoruz. Anayasa devlet içindir ama amacı insanı mutlu etmek başarılı kılmak sofrasını kurabilecek aşını işini düzenleyebilecek bir mutluluğu yakalamasını sağlamaktır. Bu nedenle önce insanlar arasındaki ortak noktaların tespiti gerekir. Bütün insanlar arasındaki ortak nokta nedir sorusuna siz eğer dindir mezheptir milliyettir. vs. gibi cevaplar verirseniz devlet adamı olarak sınıfta kalırsınız. İnsanlar arasındaki müşterek tek şey günde 3 defa acıkması 3 defa sofra kurmasıdır. Anayasalar da bu gerçeğe göre düzenlenmelidir. Anayasada insanların üç defa sofra kurmalarını zorlaştıracak onların ceplerinden paralarının sofralarından yiyeceklerinin alınmasına yol açacak hiçbir şey yer alamaz. Anayasalar bunları yasaklar. Bu cümleden olarak para değerinin düşürülmesi ve zamlar asla Anayasaların izin vereceği işlerden değildir. Aslında mevcut anayasamızın 2. 35. ve 166. Maddelerinin içeriği de bunları yasaklar ama anayasada bu maddeler TBMM üyelerinin de anlayabileceği açıklıkla yazılmadığından konu açıklık ve gerçeklik kazanamamıştır.

Anayasamıza paramızın değerinin düşürülmesine izin vermeyecek maddelere yer verilmelidir.

Anayasamızın değiştirilmesine bu maddelerin açık bütçelere zamlara açıktan para basarak paramızın değerinin düşürülmesine izin vermeyecek şekilde yeniden yazılmasıyla başlanmalıdır. Bu cümleden olarak Anayasamızın 2. Maddesinin aşağıdaki şekilde değiştirilmesi gerekir.

Anayasa Madde2: Türkiye Cumhuriyeti toplumun huzuru milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde insan haklarına saygılı Atatürk milliyetçiliğine ve ilkelerine bağlı başlangıçta belirtilen temel ilkelere ve egemenliğin kayıtsız ve şartsız millete ait olduğu ilkesine dayanan demokratik laik ve bilimi yol gösterici kabul eden sosyal bir hukuk devletidir.

Anayasamızın 35. Maddesini de apaçık yazmak gereklidir.

Anayasa Madde 35: Herkes mülkiyet ve miras hakkına sahiptir. İnsanların ellerinden menkul ve gayrimenkullerinin değerini düşürülerek dolaylı yoldan alınmalarına yol açacak para değerinin düşürülmesi dâhil. Bütçe ve ekonomik uygulamalar yapılamaz.

Anayasamızın 58. Maddesinin de açık olarak yazılması zorunludur

Halen mevcut 58. Maddemiz şöyledir: Devlet istiklâl ve Cumhuriyetimizin emanet edildiği gençlerin müspet ilmin ışığında Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda ve Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğünü ortadan kaldırmayı amaç edinen görüşlere karşı yetişme ve gelişmelerini sağlayıcı tedbirleri alır. Bu madde görüldüğü gibi muğlak bir yazılışla sahiptir. Ancak bunun yerine önemine binaen şu şekilde ve tüm Türk milletinin anlayabileceği şekilde yazmak gereklidir.

Anayasa Madde 58: Devlet istiklâl ve Cumhuriyetimizin ilelebet muhafaza ve müdafaa etmekle görevlendirilecek gençliğimizin müspet ilmin ışığında Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda ve Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğünü ortadan kaldırmayı amaç edinen görüşlere düşünce ve eylemlerine karşı mücadele gereğine inanmış ve bu mücadelenin gerektirdiği bilgi ve kültürel donanımla yetişmesini sağlayıcı tedbirleri alır. Bu amaçla yatılı devlet okulları burslar ve her türlü eğitim kolaylıkları sağlayacak önlemler alınır. Gençlerimizin esas olarak yetişmesinde maddi ve manevi desteğini sağlayan ailelerimizin fakru zarurete sürüklenmesi sonucunu doğuran açık bütçelere ve israfa yol açan bütçe uygulamaları yapılamaz.

Türk milleti Nasıl bir Anayasa istiyor?

Gelecek yakın zamanlarda Türkiye cumhuriyetini yıkmaya kimsenin gücü yetmeyeceğinden bu Anayasa ile Askeri hastaneler Askeri yargı Hükümet ve TBMM nin hükümeti denetleme yetkileri dahil hepsi ortadan kaldırıldığından bu anayasa ile sürekli bir yönetim sağlanamaz. Bu Anayasa önerilerimiz ayni zamanda Anayasamızı ulusal egemenliğin istekleri doğrultusunda değiştirilmesi gerektiğini iddia eden siyasetçiler için de bir samimiyet testidir. Türk Milleti hayat pahalılığını yasaklayan ve evlatlarını çağdaş bilimle donatmayı amaçlayan bir Anayasa istiyor. Bu önerilerimizi ulusal egemenliğe inanan büyük Türk milletinin takdirlerine tarih önünde sunuyoruz. Türk milletine kayıtsız ve şartsız egemenliğine dönüş yolunda gerekli Anayasa değişiklikleri için başarılar diliyoruz.

SONUÇ OLARAK

1- Anayasamız kayıtsız ve şartsız ulusal egemenliğe dayanmamaktadır.

2- TSK lerinin hizmet ihtiyacı sağlık eğitim desteği lojistik desteği yargı desteği tam olarak yer almamıştır.

3- Açık bütçelerle ve enflasyonla Türk milletinin tam manasıyla fakru zarurete ve iflasa sürüklenmesi açık bir dille yasaklanmamıştır.

4- TBMM nin hükümeti denetleme yetkisi yok denilecek kadar azaltılmıştır

5- Her şey bir Cumhurbaşkanına bağlanmış ama Cumhurbaşkanının bu görevi sağlık yönünden fiilen yapamaz duruma düştüğünde yapılacaklar Anayasada hiç yer almamıştır.

6- İnsanların ceplerinden paralarını sofralarından yiyecek ve içeceklerini almak anlamındaki açık bütçeye israfa yasak koyulmamıştır.

Açıklanan nedenlerle Türk milletlinin Anadolu'da ebediyen yaşamak için acil anayasaya ihtiyacı

--
Guller, laleler, butun cicekler solar.
Celik ve demir kirilir ama saglam dostluk ne solar ne de kirilir.

Nietzsche

--

Resulullah sav buyurdular ki:
Dunyada ipegi, ahirette nasibi olmayanlar giyer.

Buhari, Libas, 25; Muslim, Libas 6, 2068
Nesai, Zinet 91,8, 201

--

Andolsun biz Kur an i ogut alinsin diye kolaylastirdik. ogut alan yok mu?

54:17
Bu ayetin aynisi su surelerde tekrar edilmektedir. 54:22, 54:32 ve 54:40.

--

Docendo discitur
Ogreten ogrenir.

Latin Atasozu

a45UyF587661
--


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder