22 Temmuz 2018 Pazar

CAN ATAKLI: HALKI ANLAMAK BÖYLE OLUNCA İŞ KOLAY TABİİ

CAN ATAKLI: HALKI ANLAMAK BÖYLE OLUNCA İŞ KOLAY TABİİ

Yıllardır hep AKP'nin seçimlerden birinci çıkmasını merak edenlere ukalacasöylenen bir cümle vardır. Şöyle der AKP'nin yandaşları "Kardeşim AKP halkı anlıyor tanıyor muhalefet halka yakınlaşamayınca olmuyor işte. Sittin sene iktidar yüzü göremez bu muhalefet. "

İlk duyulduğunda etkili de oluyor bu söz.

Özellikle CHP'liler için "halkı anlamak" hemen ya camiye koşmak namazadurmak ya da yer sofrasında oturup fotoğraf paylaşmak olarak algılanıyor daha doğrusu bu yönde bir iteleme söz konusu.

Aslında "halkı anlamıyorsunuz" sözü "en yoksul eğitim ve kültürde de en geri"kesimler için kullanılıyor.

Bu kesim hem yardıma muhtaç hem de sarılacağı tek şey din olduğu için istismar etmek de çok kolay oluyor.

Ancak iktidarda olunca bu kesimi sürekli olarak kendine bağlamanın en etkili yolu "onu anlamak" değil "parası vermek" galiba.

ABC haber sitesinde Özdemir İnce'nin yayınlananan bir yazısından notlar aldım.

Aslında bildiğimiz şey. Ama Özdemir İnce halkın bu en geri ama en kalabalıkkesimine yapılan maddi yardımları kalem kalem çıkarmış.

Hepsini birden görünce durum değişiyor tabii.

Ama şu da ortaya çıkıyor ki "halkı anlamak" ancak iktidarla gerçekleşir.

Önceden anlarsınız anlamasına ama bir şey veremezsiniz.

AKP ise iktidarda olmanın avantajı ile devletin kaynaklarını buraya yöneltilyor ve "Bunları ben veriyorum" havasına giriyor.

O vatandaş da zaten çaresiz "kendini anlayan" siyasi partiye oyunu veriyor.

Bakın AKP'nin devlet eliyle yaptığı ama kendine mal ettiği kaç cins yardım var

2.1 milyon aileye yakacak desteği

2 milyon öğrenciye eğitim yardımı

681 bin eve gıda ve giyim yardımı

22 bin aileye barınma yardımı

29 bin kişiye konut yardımı

Eşi ölen kadına yardım

Asker ailesine yardım

Yoksul asker çocuğuna yardım

Öksüz ve yetim yardımı

1 milyon çocuğa sağlık yardımı

202 bin kadına sağlık yardımı

1.3 milyon yaşlı ve engelliye yardım

508 bin kişiye evde bakım yardımı

1.5 milyon kişiye istihdam yardımı

Zor durumdaki köylüye hayvan ve seracılık yardımı

Bu tür yardım alanların toplamı 16 milyonu geçiyor.

Tamamen devletin kaynakları kullanılınca iktidarda olmayan hangi siyasi partiler "halkı anlama" kapasitesine ulaşabilir ki?

--
Zaman her imkana sahiptir. Zaman tani!

Ohio lu 90 yasindaki Regina Brett in kaleminden

--

(Ulema fetva vermeye cesaret edemedi, ulemaya zit bir sey soylemeye haddim ve hakkim yoktur dedigi halde, diyorum ki, dis dolgusu gusle mani degildir) diyor.
Ulema cevazina izin vermedi ama ben haddim olmayarak veriyorum diyor.
(Barla lahikasi s.157)

Said Nursi den zirvalar.

--

Bir miktar eglence olmadikca; hicbirseyi basaramazsini.

Charles knight

--

IKI SES
. . . . . .
Disaridan herkes:- Gormemis ol, savas!
Icimden bir ses:-Konus! Konus! Konus!
Disaridan herkes:-Boyle uslu, yavas...
Icimden bir ses:-SAVAS! SAVAS! SAVAS!
Disaridan herkes:-Tikirinda isin...
Icimden bir ses:-Dusun! Dusun! Dusun!
Disaridan herkes:-Bugune uy,barin...
Icimden bir ses:-Yarin! Yarin! Yarin!

Cahit Sitki TARANCI

a45UyF587661
--


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder