Ürperdik,
Yüreğimiz kavruldu,
Kahrolduk..
S I K I L D I K
- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Turk Milleti yeni bir iman ve kesin bir milli azim ile yeni bir devlet kurmustur bu devletin dayandigi esaslar Tam Bagimsizlik ve Kayitsiz Sartsiz Milli Egemenlikten ibarettir.
Yeni Turkiye devletinin yapisinin ruhu Milli Egemenliktir.
Milletin Kayitsiz Sartsiz Egemenligidir...
Gazi Mustafa Kemal ATATURK
- - - - - - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI
80. ILAHIYAT, ANCAK, ALLAH'INA GUCLULUK HAKKI YANI BUTUN HAKLARA TECAVUZ HAKKI VEREREK YA DA INSANLARA AHMAKCA BIR ITAAT EMREDEREK, ALLAH TARAFINDAN IZIN VERILEN KOTULUGU VE ADALETSIZLIKLERI HAKLI GOSTERIR
Bircok dinbilimcinin her taraftan bana soyle bagirdigini duyarim: "Allah sonsuz adildir ancak adaleti asla insanlarin adaleti gibi degildir. " Bu durumda, bu tanrisal adalet ne turden ya da ne icerikte bir adalettir? Cogu kez insanin adaletsizligine, haksizligina bu kadar cok benzeyen bu tanrisal "adalet" hakkinda ne fikir edinebilirim? "Allah icin hakli olan sey yaratiklarina gore zalimcedir" demek, adil ve adaletsiz, hakli ve haksiz konusundaki butun fikirlerimizi karmakarisik etmek degil midir? Tanrisal olgunlugu, insanligin olgunluguna tumuyle zit olan bir zat nasil ornek, nasil model olarak alinabilir?
Diyorsunuz ki, "Allah, mukadderatimizin hakimidir, hukumranidir; hicbir seyin sinirlayamadigi yuksek gucu, ona yarattiklarini kendi eliyle istedigi gibi yapma hakkini verir; bir toprak solucaninin da, bir insanin da sikayet icin agzini acmaya ayni derecede haklari yoktur". Bu zorbaca aciklama tarzi, hic kusku yok, zulum ve siddetinden muzdarip olanlari susturmak, sozlerini kesmek isteyen hukumdarlarin, nazirlarin (bakanlarin) kullandigi dilden odunc alinmistir. Dolayisiyla, ovulen bir Allah'in vekillerinin kullanacagi dil, bu dil olamaz; dusunen, muhakeme eden bir insana Allah'i kabul ettiremez. Ey adil bir Allah'in vekili, naziri, elcisi! Sana diyecegim ki, en buyuk kudret, en buyuk yucelik, bizzat Allahiniza, yaratiklarin en kucugu, en asagiligi konusunda bile haksiz olmak hakkini veremez. Bir zorba, hicbir zaman bir Allah degildir (zorba olan Allah olamaz), kendisine haksizlik etmek, kotuluk yapmak hakkini veren bir Allah, zorbadir. Bir zorba, insanlar icin bir model degildir. Bir zorba, insanlarin gozunde bir tiksinti konusudur, dusmanlik etmeye ve nefrete deger bir konudur.
Tanrisalligi hakli cikarmak icin, Allah'i her an varliklarin en haksizi, en adaletsizi yapmak garip degil midir? Allah'in eylemlerinden, yaratilisindan sikayet edilir edilmez, "Allah, mutlak hudavenddir" denilerek bizim susturulabildigimiz saniliyor. Allah mutlak hudavenddir demek, Allah en guclu oldugundan siradan kurallarla sinirli degildir demektir. Ancak en guclu hak, butun haklarin gaspi demektir. Bu "en guclu hak" maglup ettigi mutsuzlara istedigini yapabilecegini dusunen vahsi bir fatihin, vahsi bir muzafferin hakki ve ancak onun gozunde bir hak olabilir. Bu barbar hak, ancak o esirlere mesru gorunebilir ki; direnemeyecek ve karsi koyamayacak olcude kendilerini zayif hissettiklerinden, zorbalar her seyi, her zulmu yapmanin sakincasi olmadigini, mubah oldugunu sanacak kadar kor olmuslardir. En buyuk felaketlerin ortasinda ve daha dogrusu, deyimlerin hissedilen tutarsizligi icinde, sofularin "iyi Allah mutlak hudavenddir, her istedigine kadirdir" diye bagirdiklarini gormuyor muyuz? Ey, boyle mantiksiz dusunenler! Ey muhakemelerinde mantik baglantisi bulunmayanlar! Demek ki, siz "iyi Allah"in size veba gonderdigine, "iyi Allah"in size savas verdigine, "iyi Allah"in kitlik nedeni olduguna, sozun kisasi "iyi Allah"in iyi olmaktan "rahmanurrahim" olmaktan geri durmaksizin ugrayacaginiz kotuluklerin en buyuklerini yapmak istek ve gucune sahip bulunduguna gonulden inaniyorsunuz! Hic olmazsa size kotuluk yaptigi zaman Allah'inizi "iyi Allah", "rahmanurrahim Allah" diye adlandirmaktan vazgeciniz. O zaman olsun, "Allah adildir" demeyiniz; en cok "gucludur" deyiniz ve onun gonderdigi darbelere karsi koymanin sizin icin mumkun olmadigini soyleyiniz.
Diyeceksiniz ki, Allah bizi, ancak en buyuk iyiligimiz icin cezalandirir. Yani cezalandirmasi bize en buyuk cikari saglar. Ancak; bulasici hastaliklar yuzunden mahvolmaktan, savaslarda bogazlanmaktan, ahlaksiz efendilerine uyarak bozuk ahlakli olmaktan, bir suru zalim ve zorbanin demir asasinin eziyet ve baskisi altinda ezilmekten, cogu kez milletler uzerine yikici etkilerini yuzyillarca hissettiren kotu hukumetlerin zulum ve eziyeti altinda yok olmaktan, soyleyin, kavimlerin hangi gercek cikari vardir? Turumuzun bu kadar zalimce lokmasi oldugu en yurek paralayici sefaletlerde, en surekli eziyetlerde, ahlak bozukluklarinda, cilginliklarinda "yararlar" ve "cikarlar" goren imanin gozleri, ne tuhaf gozlerdir!
- - - - - - - - - - - - -
Disaridaki hayvanlar bir domuzlarin yuzlerine, bir insanlarin yuzlerine bakiyor ama birbirlerinden ayirt edemiyorlardi.
George OrwellHayvan Ciftligi
- - - - - - - - - - - - -
Cocukken, babam bana iyi bir Katolik olmak icin, aklima kizlarla ilgili edepsiz seyler geldiginde bunlari kilisede itiraf etmem gerektigini soylemisti.
O gece kosa kosa gunahimi itiraf etmeye gittim.
Sonraki gece de, sonraki geceler de.
Bir hafta sonra anladim ki, din bana gore degilmis.
CASTRO,FIDEL (1926) Kuba devlet baskani.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner
- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Turk Milleti yeni bir iman ve kesin bir milli azim ile yeni bir devlet kurmustur bu devletin dayandigi esaslar Tam Bagimsizlik ve Kayitsiz Sartsiz Milli Egemenlikten ibarettir.
Yeni Turkiye devletinin yapisinin ruhu Milli Egemenliktir.
Milletin Kayitsiz Sartsiz Egemenligidir...
Gazi Mustafa Kemal ATATURK
- - - - - - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI
80. ILAHIYAT, ANCAK, ALLAH'INA GUCLULUK HAKKI YANI BUTUN HAKLARA TECAVUZ HAKKI VEREREK YA DA INSANLARA AHMAKCA BIR ITAAT EMREDEREK, ALLAH TARAFINDAN IZIN VERILEN KOTULUGU VE ADALETSIZLIKLERI HAKLI GOSTERIR
Bircok dinbilimcinin her taraftan bana soyle bagirdigini duyarim: "Allah sonsuz adildir ancak adaleti asla insanlarin adaleti gibi degildir. " Bu durumda, bu tanrisal adalet ne turden ya da ne icerikte bir adalettir? Cogu kez insanin adaletsizligine, haksizligina bu kadar cok benzeyen bu tanrisal "adalet" hakkinda ne fikir edinebilirim? "Allah icin hakli olan sey yaratiklarina gore zalimcedir" demek, adil ve adaletsiz, hakli ve haksiz konusundaki butun fikirlerimizi karmakarisik etmek degil midir? Tanrisal olgunlugu, insanligin olgunluguna tumuyle zit olan bir zat nasil ornek, nasil model olarak alinabilir?
Diyorsunuz ki, "Allah, mukadderatimizin hakimidir, hukumranidir; hicbir seyin sinirlayamadigi yuksek gucu, ona yarattiklarini kendi eliyle istedigi gibi yapma hakkini verir; bir toprak solucaninin da, bir insanin da sikayet icin agzini acmaya ayni derecede haklari yoktur". Bu zorbaca aciklama tarzi, hic kusku yok, zulum ve siddetinden muzdarip olanlari susturmak, sozlerini kesmek isteyen hukumdarlarin, nazirlarin (bakanlarin) kullandigi dilden odunc alinmistir. Dolayisiyla, ovulen bir Allah'in vekillerinin kullanacagi dil, bu dil olamaz; dusunen, muhakeme eden bir insana Allah'i kabul ettiremez. Ey adil bir Allah'in vekili, naziri, elcisi! Sana diyecegim ki, en buyuk kudret, en buyuk yucelik, bizzat Allahiniza, yaratiklarin en kucugu, en asagiligi konusunda bile haksiz olmak hakkini veremez. Bir zorba, hicbir zaman bir Allah degildir (zorba olan Allah olamaz), kendisine haksizlik etmek, kotuluk yapmak hakkini veren bir Allah, zorbadir. Bir zorba, insanlar icin bir model degildir. Bir zorba, insanlarin gozunde bir tiksinti konusudur, dusmanlik etmeye ve nefrete deger bir konudur.
Tanrisalligi hakli cikarmak icin, Allah'i her an varliklarin en haksizi, en adaletsizi yapmak garip degil midir? Allah'in eylemlerinden, yaratilisindan sikayet edilir edilmez, "Allah, mutlak hudavenddir" denilerek bizim susturulabildigimiz saniliyor. Allah mutlak hudavenddir demek, Allah en guclu oldugundan siradan kurallarla sinirli degildir demektir. Ancak en guclu hak, butun haklarin gaspi demektir. Bu "en guclu hak" maglup ettigi mutsuzlara istedigini yapabilecegini dusunen vahsi bir fatihin, vahsi bir muzafferin hakki ve ancak onun gozunde bir hak olabilir. Bu barbar hak, ancak o esirlere mesru gorunebilir ki; direnemeyecek ve karsi koyamayacak olcude kendilerini zayif hissettiklerinden, zorbalar her seyi, her zulmu yapmanin sakincasi olmadigini, mubah oldugunu sanacak kadar kor olmuslardir. En buyuk felaketlerin ortasinda ve daha dogrusu, deyimlerin hissedilen tutarsizligi icinde, sofularin "iyi Allah mutlak hudavenddir, her istedigine kadirdir" diye bagirdiklarini gormuyor muyuz? Ey, boyle mantiksiz dusunenler! Ey muhakemelerinde mantik baglantisi bulunmayanlar! Demek ki, siz "iyi Allah"in size veba gonderdigine, "iyi Allah"in size savas verdigine, "iyi Allah"in kitlik nedeni olduguna, sozun kisasi "iyi Allah"in iyi olmaktan "rahmanurrahim" olmaktan geri durmaksizin ugrayacaginiz kotuluklerin en buyuklerini yapmak istek ve gucune sahip bulunduguna gonulden inaniyorsunuz! Hic olmazsa size kotuluk yaptigi zaman Allah'inizi "iyi Allah", "rahmanurrahim Allah" diye adlandirmaktan vazgeciniz. O zaman olsun, "Allah adildir" demeyiniz; en cok "gucludur" deyiniz ve onun gonderdigi darbelere karsi koymanin sizin icin mumkun olmadigini soyleyiniz.
Diyeceksiniz ki, Allah bizi, ancak en buyuk iyiligimiz icin cezalandirir. Yani cezalandirmasi bize en buyuk cikari saglar. Ancak; bulasici hastaliklar yuzunden mahvolmaktan, savaslarda bogazlanmaktan, ahlaksiz efendilerine uyarak bozuk ahlakli olmaktan, bir suru zalim ve zorbanin demir asasinin eziyet ve baskisi altinda ezilmekten, cogu kez milletler uzerine yikici etkilerini yuzyillarca hissettiren kotu hukumetlerin zulum ve eziyeti altinda yok olmaktan, soyleyin, kavimlerin hangi gercek cikari vardir? Turumuzun bu kadar zalimce lokmasi oldugu en yurek paralayici sefaletlerde, en surekli eziyetlerde, ahlak bozukluklarinda, cilginliklarinda "yararlar" ve "cikarlar" goren imanin gozleri, ne tuhaf gozlerdir!
- - - - - - - - - - - - -
Disaridaki hayvanlar bir domuzlarin yuzlerine, bir insanlarin yuzlerine bakiyor ama birbirlerinden ayirt edemiyorlardi.
George OrwellHayvan Ciftligi
- - - - - - - - - - - - -
Cocukken, babam bana iyi bir Katolik olmak icin, aklima kizlarla ilgili edepsiz seyler geldiginde bunlari kilisede itiraf etmem gerektigini soylemisti.
O gece kosa kosa gunahimi itiraf etmeye gittim.
Sonraki gece de, sonraki geceler de.
Bir hafta sonra anladim ki, din bana gore degilmis.
CASTRO,FIDEL (1926) Kuba devlet baskani.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner
- - - - - - - - - - - - -
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur_gundem@yahoogroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com |
Gruptan ayrilmak icin | : | ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com |
Grup Sayfamiz | : | http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Turk Milleti yeni bir iman ve kesin bir milli azim ile yeni bir devlet kurmustur bu devletin dayandigi esaslar Tam Bagimsizlik ve Kayitsiz Sartsiz Milli Egemenlikten ibarettir.
Yeni Turkiye devletinin yapisinin ruhu Milli Egemenliktir.
Milletin Kayitsiz Sartsiz Egemenligidir...
Gazi Mustafa Kemal ATATURK
- - - - - - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI
80. ILAHIYAT, ANCAK, ALLAH'INA GUCLULUK HAKKI YANI BUTUN HAKLARA TECAVUZ HAKKI VEREREK YA DA INSANLARA AHMAKCA BIR ITAAT EMREDEREK, ALLAH TARAFINDAN IZIN VERILEN KOTULUGU VE ADALETSIZLIKLERI HAKLI GOSTERIR
Bircok dinbilimcinin her taraftan bana soyle bagirdigini duyarim: "Allah sonsuz adildir ancak adaleti asla insanlarin adaleti gibi degildir. " Bu durumda, bu tanrisal adalet ne turden ya da ne icerikte bir adalettir? Cogu kez insanin adaletsizligine, haksizligina bu kadar cok benzeyen bu tanrisal "adalet" hakkinda ne fikir edinebilirim? "Allah icin hakli olan sey yaratiklarina gore zalimcedir" demek, adil ve adaletsiz, hakli ve haksiz konusundaki butun fikirlerimizi karmakarisik etmek degil midir? Tanrisal olgunlugu, insanligin olgunluguna tumuyle zit olan bir zat nasil ornek, nasil model olarak alinabilir?
Diyorsunuz ki, "Allah, mukadderatimizin hakimidir, hukumranidir; hicbir seyin sinirlayamadigi yuksek gucu, ona yarattiklarini kendi eliyle istedigi gibi yapma hakkini verir; bir toprak solucaninin da, bir insanin da sikayet icin agzini acmaya ayni derecede haklari yoktur". Bu zorbaca aciklama tarzi, hic kusku yok, zulum ve siddetinden muzdarip olanlari susturmak, sozlerini kesmek isteyen hukumdarlarin, nazirlarin (bakanlarin) kullandigi dilden odunc alinmistir. Dolayisiyla, ovulen bir Allah'in vekillerinin kullanacagi dil, bu dil olamaz; dusunen, muhakeme eden bir insana Allah'i kabul ettiremez. Ey adil bir Allah'in vekili, naziri, elcisi! Sana diyecegim ki, en buyuk kudret, en buyuk yucelik, bizzat Allahiniza, yaratiklarin en kucugu, en asagiligi konusunda bile haksiz olmak hakkini veremez. Bir zorba, hicbir zaman bir Allah degildir (zorba olan Allah olamaz), kendisine haksizlik etmek, kotuluk yapmak hakkini veren bir Allah, zorbadir. Bir zorba, insanlar icin bir model degildir. Bir zorba, insanlarin gozunde bir tiksinti konusudur, dusmanlik etmeye ve nefrete deger bir konudur.
Tanrisalligi hakli cikarmak icin, Allah'i her an varliklarin en haksizi, en adaletsizi yapmak garip degil midir? Allah'in eylemlerinden, yaratilisindan sikayet edilir edilmez, "Allah, mutlak hudavenddir" denilerek bizim susturulabildigimiz saniliyor. Allah mutlak hudavenddir demek, Allah en guclu oldugundan siradan kurallarla sinirli degildir demektir. Ancak en guclu hak, butun haklarin gaspi demektir. Bu "en guclu hak" maglup ettigi mutsuzlara istedigini yapabilecegini dusunen vahsi bir fatihin, vahsi bir muzafferin hakki ve ancak onun gozunde bir hak olabilir. Bu barbar hak, ancak o esirlere mesru gorunebilir ki; direnemeyecek ve karsi koyamayacak olcude kendilerini zayif hissettiklerinden, zorbalar her seyi, her zulmu yapmanin sakincasi olmadigini, mubah oldugunu sanacak kadar kor olmuslardir. En buyuk felaketlerin ortasinda ve daha dogrusu, deyimlerin hissedilen tutarsizligi icinde, sofularin "iyi Allah mutlak hudavenddir, her istedigine kadirdir" diye bagirdiklarini gormuyor muyuz? Ey, boyle mantiksiz dusunenler! Ey muhakemelerinde mantik baglantisi bulunmayanlar! Demek ki, siz "iyi Allah"in size veba gonderdigine, "iyi Allah"in size savas verdigine, "iyi Allah"in kitlik nedeni olduguna, sozun kisasi "iyi Allah"in iyi olmaktan "rahmanurrahim" olmaktan geri durmaksizin ugrayacaginiz kotuluklerin en buyuklerini yapmak istek ve gucune sahip bulunduguna gonulden inaniyorsunuz! Hic olmazsa size kotuluk yaptigi zaman Allah'inizi "iyi Allah", "rahmanurrahim Allah" diye adlandirmaktan vazgeciniz. O zaman olsun, "Allah adildir" demeyiniz; en cok "gucludur" deyiniz ve onun gonderdigi darbelere karsi koymanin sizin icin mumkun olmadigini soyleyiniz.
Diyeceksiniz ki, Allah bizi, ancak en buyuk iyiligimiz icin cezalandirir. Yani cezalandirmasi bize en buyuk cikari saglar. Ancak; bulasici hastaliklar yuzunden mahvolmaktan, savaslarda bogazlanmaktan, ahlaksiz efendilerine uyarak bozuk ahlakli olmaktan, bir suru zalim ve zorbanin demir asasinin eziyet ve baskisi altinda ezilmekten, cogu kez milletler uzerine yikici etkilerini yuzyillarca hissettiren kotu hukumetlerin zulum ve eziyeti altinda yok olmaktan, soyleyin, kavimlerin hangi gercek cikari vardir? Turumuzun bu kadar zalimce lokmasi oldugu en yurek paralayici sefaletlerde, en surekli eziyetlerde, ahlak bozukluklarinda, cilginliklarinda "yararlar" ve "cikarlar" goren imanin gozleri, ne tuhaf gozlerdir!
- - - - - - - - - - - - -
Disaridaki hayvanlar bir domuzlarin yuzlerine, bir insanlarin yuzlerine bakiyor ama birbirlerinden ayirt edemiyorlardi.
George OrwellHayvan Ciftligi
- - - - - - - - - - - - -
Cocukken, babam bana iyi bir Katolik olmak icin, aklima kizlarla ilgili edepsiz seyler geldiginde bunlari kilisede itiraf etmem gerektigini soylemisti.
O gece kosa kosa gunahimi itiraf etmeye gittim.
Sonraki gece de, sonraki geceler de.
Bir hafta sonra anladim ki, din bana gore degilmis.
CASTRO,FIDEL (1926) Kuba devlet baskani.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner
- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Turk Milleti yeni bir iman ve kesin bir milli azim ile yeni bir devlet kurmustur bu devletin dayandigi esaslar Tam Bagimsizlik ve Kayitsiz Sartsiz Milli Egemenlikten ibarettir.
Yeni Turkiye devletinin yapisinin ruhu Milli Egemenliktir.
Milletin Kayitsiz Sartsiz Egemenligidir...
Gazi Mustafa Kemal ATATURK
- - - - - - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI
80. ILAHIYAT, ANCAK, ALLAH'INA GUCLULUK HAKKI YANI BUTUN HAKLARA TECAVUZ HAKKI VEREREK YA DA INSANLARA AHMAKCA BIR ITAAT EMREDEREK, ALLAH TARAFINDAN IZIN VERILEN KOTULUGU VE ADALETSIZLIKLERI HAKLI GOSTERIR
Bircok dinbilimcinin her taraftan bana soyle bagirdigini duyarim: "Allah sonsuz adildir ancak adaleti asla insanlarin adaleti gibi degildir. " Bu durumda, bu tanrisal adalet ne turden ya da ne icerikte bir adalettir? Cogu kez insanin adaletsizligine, haksizligina bu kadar cok benzeyen bu tanrisal "adalet" hakkinda ne fikir edinebilirim? "Allah icin hakli olan sey yaratiklarina gore zalimcedir" demek, adil ve adaletsiz, hakli ve haksiz konusundaki butun fikirlerimizi karmakarisik etmek degil midir? Tanrisal olgunlugu, insanligin olgunluguna tumuyle zit olan bir zat nasil ornek, nasil model olarak alinabilir?
Diyorsunuz ki, "Allah, mukadderatimizin hakimidir, hukumranidir; hicbir seyin sinirlayamadigi yuksek gucu, ona yarattiklarini kendi eliyle istedigi gibi yapma hakkini verir; bir toprak solucaninin da, bir insanin da sikayet icin agzini acmaya ayni derecede haklari yoktur". Bu zorbaca aciklama tarzi, hic kusku yok, zulum ve siddetinden muzdarip olanlari susturmak, sozlerini kesmek isteyen hukumdarlarin, nazirlarin (bakanlarin) kullandigi dilden odunc alinmistir. Dolayisiyla, ovulen bir Allah'in vekillerinin kullanacagi dil, bu dil olamaz; dusunen, muhakeme eden bir insana Allah'i kabul ettiremez. Ey adil bir Allah'in vekili, naziri, elcisi! Sana diyecegim ki, en buyuk kudret, en buyuk yucelik, bizzat Allahiniza, yaratiklarin en kucugu, en asagiligi konusunda bile haksiz olmak hakkini veremez. Bir zorba, hicbir zaman bir Allah degildir (zorba olan Allah olamaz), kendisine haksizlik etmek, kotuluk yapmak hakkini veren bir Allah, zorbadir. Bir zorba, insanlar icin bir model degildir. Bir zorba, insanlarin gozunde bir tiksinti konusudur, dusmanlik etmeye ve nefrete deger bir konudur.
Tanrisalligi hakli cikarmak icin, Allah'i her an varliklarin en haksizi, en adaletsizi yapmak garip degil midir? Allah'in eylemlerinden, yaratilisindan sikayet edilir edilmez, "Allah, mutlak hudavenddir" denilerek bizim susturulabildigimiz saniliyor. Allah mutlak hudavenddir demek, Allah en guclu oldugundan siradan kurallarla sinirli degildir demektir. Ancak en guclu hak, butun haklarin gaspi demektir. Bu "en guclu hak" maglup ettigi mutsuzlara istedigini yapabilecegini dusunen vahsi bir fatihin, vahsi bir muzafferin hakki ve ancak onun gozunde bir hak olabilir. Bu barbar hak, ancak o esirlere mesru gorunebilir ki; direnemeyecek ve karsi koyamayacak olcude kendilerini zayif hissettiklerinden, zorbalar her seyi, her zulmu yapmanin sakincasi olmadigini, mubah oldugunu sanacak kadar kor olmuslardir. En buyuk felaketlerin ortasinda ve daha dogrusu, deyimlerin hissedilen tutarsizligi icinde, sofularin "iyi Allah mutlak hudavenddir, her istedigine kadirdir" diye bagirdiklarini gormuyor muyuz? Ey, boyle mantiksiz dusunenler! Ey muhakemelerinde mantik baglantisi bulunmayanlar! Demek ki, siz "iyi Allah"in size veba gonderdigine, "iyi Allah"in size savas verdigine, "iyi Allah"in kitlik nedeni olduguna, sozun kisasi "iyi Allah"in iyi olmaktan "rahmanurrahim" olmaktan geri durmaksizin ugrayacaginiz kotuluklerin en buyuklerini yapmak istek ve gucune sahip bulunduguna gonulden inaniyorsunuz! Hic olmazsa size kotuluk yaptigi zaman Allah'inizi "iyi Allah", "rahmanurrahim Allah" diye adlandirmaktan vazgeciniz. O zaman olsun, "Allah adildir" demeyiniz; en cok "gucludur" deyiniz ve onun gonderdigi darbelere karsi koymanin sizin icin mumkun olmadigini soyleyiniz.
Diyeceksiniz ki, Allah bizi, ancak en buyuk iyiligimiz icin cezalandirir. Yani cezalandirmasi bize en buyuk cikari saglar. Ancak; bulasici hastaliklar yuzunden mahvolmaktan, savaslarda bogazlanmaktan, ahlaksiz efendilerine uyarak bozuk ahlakli olmaktan, bir suru zalim ve zorbanin demir asasinin eziyet ve baskisi altinda ezilmekten, cogu kez milletler uzerine yikici etkilerini yuzyillarca hissettiren kotu hukumetlerin zulum ve eziyeti altinda yok olmaktan, soyleyin, kavimlerin hangi gercek cikari vardir? Turumuzun bu kadar zalimce lokmasi oldugu en yurek paralayici sefaletlerde, en surekli eziyetlerde, ahlak bozukluklarinda, cilginliklarinda "yararlar" ve "cikarlar" goren imanin gozleri, ne tuhaf gozlerdir!
- - - - - - - - - - - - -
Disaridaki hayvanlar bir domuzlarin yuzlerine, bir insanlarin yuzlerine bakiyor ama birbirlerinden ayirt edemiyorlardi.
George OrwellHayvan Ciftligi
- - - - - - - - - - - - -
Cocukken, babam bana iyi bir Katolik olmak icin, aklima kizlarla ilgili edepsiz seyler geldiginde bunlari kilisede itiraf etmem gerektigini soylemisti.
O gece kosa kosa gunahimi itiraf etmeye gittim.
Sonraki gece de, sonraki geceler de.
Bir hafta sonra anladim ki, din bana gore degilmis.
CASTRO,FIDEL (1926) Kuba devlet baskani.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner
- - - - - - - - - - - - -
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur_gundem@yahoogroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com |
Gruptan ayrilmak icin | : | ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com |
Grup Sayfamiz | : | http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder