10 Kasım 2011 Perşembe

POLITIK - Utanç Belgesi

09 11 2011 tarihinde ergun demirel <ergundemirel@yahoo.com> yazmış:

TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN EMNİYET GENEL MÜDÜRÜĞÜ ABD BÜYÜKELÖİLİĞİNE GİDİPERGENEKON DAVASI HAKKINDA BRİFİNG VERİYOR.

BUNDAN SONRA NE YAPACAKLARINI ANLATIYOR.

ŞU ANA KADAR YALANLANMAYAN BELGESİ AŞAĞIDADIR.
BU ÜLKEDE;MUHALEFET VAR MI?
SAVCILAR VAR MI?
HAKİMLER VAR MI?
VATANINI SEVEN İKTİDAR PARTİSİ MENSUBU VAR MI?
YOK İSE İŞTE O ZAMAN YANMIŞIZ.
BELGE

29 Mayıs'ta, Emniyet Genel Müdürlüğü Dış İlişkiler Dairesi başkanı Ufuk Yavuz Gürsoy'un (Amerikan Elçisinin raporunda Ufuk Ersoy Yavuz olarak verilmiş) başkanlığında Terörle Mücadele Dairesi ve İstihbarat Dairesi yetkililerinden oluşan bir heyet Ergenekon soruşturmaları hakkında Elçiliğimize bir brifing verdi.
Elçiliğimiz zaten, terrörle mücadelede son gelişmeler hakkında bir brifing istemişti; bu brifingde genel olmasına rağmen, Türkiye'nin terrörle mücadele öncelikleri hakkında çok etraflı bilgiler verildi.

Ergenekon, brifingin en aydınlatıcı bölümü idi.
Emniyet,devam eden dava yüzünden soruşturmanın ayrıntılarına giremedi fakat davanın genel görünümü, savcının iddaaları, ve Ergenekon'un iddaa edilen örgütlenmesi hakkında bilgi verdi....
Yavuz, bundan bir 'darbe nasıl hazırlanır ve haklı gösterilir' in "araştırma konusu" olarak çıktığını söyledi.

Emniyet, ellerinde örgütün değişik bölümlerinin değişik görevlerini ispat edecek deliller olduğunu söylüyor.
Örneğin, Veli Küçük kargaşalıkları kışkırtma ile görevli bölümün başı idi, Doğu Perinçek'in İşçi Partisi (İP) ise olası hedefler hakkında istihbarat topluyordu....
Yavuz, dairesinin mahkemeden "birkaç ay içinde", davanın ve dolayısı ile soruşturmanın terrörle mücadele mi yoksa organize suç olarak mı devam edeceği konusunda kritik bir "ara-karar" beklediğini bize söyledi.

Karar ne olursa olsun, soruşturma ve davanın görülmesinin İtalya'daki on yıl süren ve hakkında Ergenekon'la ilişkili soruşturma yapılanlardan çok daha fazla sayıda kişi bulunan Gladio davası gibi çok uzun bir süre devam edeceğini tahmin ediyor.

Mahkeme, ileride, gerektiğinde başka "ara-karar"lar alabilir.
Yavuz'u sıkıştırdık, ne dersin: yaygın rivayetlere göre Ergenekon soruşturmaları AKP karşıtlarını hedefliyor ve şüpheli kanıtlara dayanıyor.
Yavuz, Emniyet'in bu genel kuşkunun bilincinde olduğunu fakat, 'Emniyet dosyaları savcılara teslim eder, tutuklamaya gitmeye de onlar karar verir' dedi.

Emniyet'in ellerindeki kanıtları şu anda kamu oyuna açıklayamamasından üzüntü duyduğunu ancak mahkemede kanıtlar ortaya çıktığında toplumun tam olarak tatmin olacağından ve kuşkuların yok olacağından emin olduğunu söyledi.

(Not: Bu noktada kendinden son derece emin görünüyordu.)

Silliman Amerika Büyük Elçiliği Ankara GİZLİ

Çeviri: Erkan GÜÇİZ

________________________________

Kaynak: http://wikileaks.org/cable/2009/06/09ANKARA779.html

--   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   ESENLIK SIZE  O gun bu gun size ozendim Her yerde, hava, toprak, deniz Bir seruvendi, gokteyseniz Ciktim, yok, yerdeyseniz indim  Ilkin, size ickiyi tattirdim Omur boyunca sarhossunuz Ne acsiniz artik ne susuz Sizsiz ben de susuz kalirdim  Size geceyi de ogrettim Onda duslerle cogaldiniz Yasantida yorgun ve yalniz Degilsiniz; sizi urettim  Biterdi belki bir uykuyla Her sey ve tadindan oturu Gordunuz ki bundan ileri Bir sey var cagiran tutkuyla  Cagirdim, cagirdim, cagirdim Bir bocek gibi titreyerek Kostunuz tukeninceye dek Ha bir adim, daha bir adim  Sizi olumle percinledim Bana... ve simsiki ve sicak Usurdunuz ah, cirilciplak Olum doseginde; onledim  Size yani gunahi sundum Optunuz ve guzellestiniz Cirkindiniz ilkin, tek ve pis Irmak oldunuz, sizde yundum  Simdi olay, hep ya hic gibi Vardan ve yoktan ozge bir sey Sevgiden de ote bir duzey Olmak ya da olmamak bel ki  Ahmet Muhip DRANAS   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   Kurmus oldugum guruba uye olun Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir guruptur.  Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.  http://orajpoyraz.blogspot.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder