Dava sizin Noel Babayı nasıl düşündüğünüz değildir.
Noel Baba hakkında nasıl düşünürseniz düşünürsünüz.
Bir çokları Noel Baba denilen bu zatın Aziz Nikola olduğunu düşünüyor ve bir aziz olduğunu, kutsal bir kişi olduğunu kabul ediyor.
Bunu o derece önemsiyor ki, açıkçası korsanlık yapıp mezarından kemiklerini çalıyor, kiliseler aralarında paylaşıyor, ve dünyanın çeşitli kiliselerinde bulunan bu kemik parçalarına ihtiram gösteriyor.
Bizler nasıl kutsal emanetleri önemsiyorsak, aynen öyle.
Siz kalkıp a Noel Baba adam olsaydı diye cümleye başlarsanız, öbürü de kalkar sizin seyitleriniz, sahabeniz için aynı şekilde başlayan bir cümle kurar.
Misal Hz. Hatice, Hz. Ali, Hz. Ömer hakkında böyle başlayan bir cümle gönül telinizi nasıl titretir?
Ve zaten Hristiyan cennahta bir sürü yobaz zaten bunu yapıyor.
Dünya kaba, saba, cahil, ve küstah insan dolu.
Tasnif dışı yapmaya gelince değerlendirmeye almıyorum, önemsemiyorum, fikri bir değer taşımadığını düşünüyorum demektir.
Ben fikirleri duygularımla değil, aklımla değerlendiririm.
Sevmek ya da sevmemek diye bir şey söz konusu değil.
Sözünün sonuna gelmeden, başını kaybeden, bir cümle içinde dahi tutarlılığını koruyamayan insanların kurdukları cümleler benim için bir değer taşımaz.
Hele hele imanını aklının önüne koyan ve bundan da gurur duyan kişilerin akil sözler söylediğini iddia etmesi tam bir çelişkidir.
İnsanı diğer varlıklardan ayıran en önemli özelliği ise imanlı oluşu değildir, akıllı oluşudur.
Çok zorlarsanız memeli hayvanların bir çoğunda stereotipik davranış kalıpları geliştirebilirsiniz.
Refleksler üst sinirsel merkezleri gelişmemiş yaratıkların zekasıdır. Deniz anaları, solucanlar vb.
Duygular sürüngenlerin zekasıdır. Korkma, öfkelenme, azgınlık, vb.
Akıl ise yüksek seviyeli kortikal gelişimini tamamlamış canlıların zekasıdır.
İnsan duyguların kontrol ettiği mertebede tekamül etmiş bir canlıdır.
Korkularını, öfkesini, azgınlığını kontrol altında tutabilen insan tekamül etmiştir.
Kontrolden daha da iyisiyse duyguların akılcı mecralara akıtabilen insan hem tekamül etmiştir, hem de mutlu insandır.
İmanınızı aklınızın önüne koyarsanız, insanlığın tarih boyunca yaşamış olduğu bütün dinsel sapkınlıkları tekrar tekrar yaşama ihtimaliniz vardır.
Söylenen, yazılan her şeyi akıl süzgecinden geçirmek dini değil ama insan olmanın size verdiği en önemli ve öncelikli görevdir.
Esasen bunamadığınız, herhangi bir akıl hastalığına tutulmadığınız sürece çaresiz aklınızı kullanırsınız.
Söylenenler ayetler, sureler, hadisler olabilir istemeden, bilmeden akıl süzgecinden geçirirsiniz.
Akıl bu kadar önemlidir.
Ben doğrusu imanımı yarıştırmayı, doğru bulmam, çok imanlı olmak da benim nazarımda çok kıymetli değildi.
Sidik yarışından çok da farklı bir yarış olmaz.
Ben akla ve akil insanlara kıymet veririm.
İmanımı sorgulayanların da haddini aşmış olduğunu düşünürüm.
Bu yarışta size başarılar dilerim.
On 06.01.2012 20:34, ZEKI SAHIN wrote:
Sayın Üstad Ahmet Doğan ŞİMŞEK gibi düşünüyorum bu Noel Baba safsatası için.Özellikle;"Ohalde nedenbazılarımız Noel babadan nefret ediyorum diyor. BunuAnlamak gerekirken SankiMüslüman Türk memleketinde Hıristiyan Noel BabayıSalyangoz pazarlar gibi hem dealsan da almasan da burnunun dibinde kulağına ağzınıdayayarak Salyangozvaaaaaaar diye bağırır gibi, Müslüman'a Noelpazarlanması ve Müslüman Türkçocuklarının Hıristiyanlığa alıştırılıp sonra rahatçadevşirilmesi amaçlıdevlet teşviki ile başlatılıp yaygınlaştırılmışolmasından, destekleyenkriptolardan ve bu fiilden nefret ediliyor. Adamkalkmış kendisini SünniMüslüman ve özbe öz Türk diye tanımlamakla meseledensıyrılacağını zannediyor.Misyonerlikfaaliyetiningönüllü teşvikçisi ve destekçisi olarak Türk olsan neyazar. Müslüman olsan neyazar. Gelecek nesiller Hıristiyanlaştırıldıktan sonra onlara Türk dense neyazar Macar yada Bulgar dense ne yazar."ifadeleri - Müslüman ve Türk asıllı olanlar için - çok düşündürücü olmalıdır.Herkese, bu konunun bu şekilde açıklığa kavuşması için göstermiş olduğu - lehte ve aleyhte - destek için teşekkür ederim.Mustafa Zeki ŞAHİNNot : Yorumum hoşunuza gitmediyse beni de - tasnif dışı - edebilirsiniz.
From: Oraj POYRAZ <cimcime@neomailbox.net>
To: UNITED-TURKS@yahoogroups.com
Sent: Friday, January 6, 2012 3:28 PM
Subject: Re: [UNITED-TURKS] Hem cahil hem de küstahsınız...
Yorumunuzu okudum, ve tasnif dışı yaptım.
Haberiniz olsun...
On 04.01.2012 21:38, ahmet dogan Simsek wrote:
Sayın Cimcime gene geleneksel cimcimeliğini yapmış konuşuyor.Bir Müslüman Noel baba varmış yokmuş vs diye neden Noel babadan nefret etsin.Etmez ve umurunda da olmaz. Çünkü Noel baba bizleri ilgilendiren bir şey değildir.O halde neden bazılarımız Noel babadan nefret ediyorum diyor. Bunu Anlamak gerekirken Sanki Müslüman Türk memleketinde Hıristiyan Noel Babayı Salyangoz pazarlar gibi hem de alsan da almasan da burnunun dibinde kulağına ağzını dayayarak Salyangoz vaaaaaaar diye bağırır gibi, Müslüman'a Noel pazarlanması ve Müslüman Türk çocuklarının Hıristiyanlığa alıştırılıp sonra rahatça devşirilmesi amaçlı devlet teşviki ile başlatılıp yaygınlaştırılmış olmasından, destekleyen kriptolardan ve bu fiilden nefret ediliyor. Adam kalkmış kendisini Sünni Müslüman ve özbe öz Türk diye tanımlamakla meseleden sıyrılacağını zannediyor.Misyonerlik faaliyetinin gönüllü teşvikçisi ve destekçisi olarak Türk olsan ne yazar. Müslüman olsan ne yazar. Gelecek nesiller Hıristiyanlaştırıldıktan sonra onlara Türk dense ne yazar Macar yada Bulgar dense ne yazar.Türkler dinlerini terk ettikten sonra ben türküm diye bağırsalar da onlara eskiden Türkdü denir, ama artık Türk denilmez. Çünkü Zamandan mekandan vardan yoktan münezzeh olan Allah'ı bırakıp cennette oturan sakallı bir adam kılığında mekanın içinde esir düşmüş bir tanrının oğlunun şefaati ile kurtuluşa ereceğine inana bir kimse öyle bir ortamda doğup büyümüşse mazurdur ama Müslüman'dan olma ise ona Mürtet derler. Ya aklı ermez biridir. Ya da zaten kendisini Müslüman zanneden ama İslam ile alakası nüfus kâğıdındaki yazıdan ibaret biridir.Böyleleri yüzünden milli birliğimiz son iki ortak paydasından biri olan din birliği yok olursa son günlerde tartıştığımız ırk birliği de Müslüman Türkler ile Nasrani ya da Yahudi Türkleri kardeş yapmaya yetmez ama ben Türküm diyen pek çok Müslüman'ı eğer Türklük bu ise ben Türk değilim demeye başlatır.Bir kimsenin kendisini var saydığı kimlik değil bir milletin kendilerini ortak olarak varsaydıkları kimlik esastır.Noel babanızı alın kiliseleriniz de kutlayın bizde Noel inizi tebrik edelim.Yok biz böyle ulu orta her yerde Noel baba kılığı giyip gezeceğiz diyorsanız. Bu Türkiye'nin haçlılar tarafından işgal edildiği anlamına gelir. Bu durumdan nefret etmeyenlerde bu işgali içselleştirmiş ama hala kendisini Türk ve Müslüman zanneden zavallı mankurtlar olduklarından bile habersiz hastalardır.Eşcinsellerinde pipisi yerinde duruyor diye ben erkeğim be diye bağırması mümkündür ama bu duruma ancak gülümseyerek bakılır.Türk'e ve Müslüman'a saldırı anlamına gelen Noel'in genelleştirilmesini bu kadar rahat kabul edip birde diğerlerinin tepkilerini Noel denilen zata zannederek savunmak yabancılaşmasını tamamlamak üzere olanlara mahsus olsa gerek diye düşünüyorum.Sen Nikola, Noel ya da diğer Azizleri dinlerince dinlensinler. Hıristiyan vatandaşlarımızın 24- 26 Aralıkta kutlanan Noelllerini, Paskalyalarını, Weinachten larını tebrik eder sağlık ve mutluluklar dilerim. Onlarında bizlerinde yeni yıl başlangıcı olan 1 Ocak yılbaşı ile başlayan yeni yıl içinde herkese mutluluklar dilerim.Kırmızı Noel Baba elbisesi giyerek ortalıkta dolaşanları da tövbe edip İslam dinine dönmeye davet ve tavsiye ederim. Dönmek istemezde biz zaten Müslüman'ız diye dolaşmaya devam etmek isterlerse kendileri bilirler. İsteler ise papaz kıyafeti giyip zünnar bağlamalarında bile artık sorun kalmadığını da ben söyleyeyim de isterlerse inansınlar isterlerse inanmasınlar.A.D.Şimşek
4 Ocak 2012 20:38 tarihinde ZEKI SAHIN <zekisahin@yahoo.com> yazdı:
Merhaba Oraj Bey,Şikayetçi olduğunuz konularda mutabıkız.Bu şekilde cevap verdiğiniz için, kendinizi net olarak tanıma fırsatını bize verdiğiniz için müteşekkirim.Aramızda bir husumet yoktur ve olamaz. Yanlış algıladım, yanlış yorumladım ve yanliş yansıttım.Fasılasız olarak, saptırılmış insanları İslamın temsilcisi gibi öne çıkararak onların şahsında İslam düşmanlığı yapılması beni o kadar bıktırmış ki, böyle bir yazı yazarak sizi üzdüm.Dünyanın birçok ülkesinde bulundum. Birçok farklı inanç mensubunu tanıdım. Her defasında Yüce Allah'ınbizi Müslüman kılarak lütufda bulunduğunu düşündüm. Hassasiyetim bu hissiyatın dışa vurumudur.Kusuruma bakmamanızı dilerim. Ben de soyu sopu belli bir Müslüman Türk evladıyım sizin gibi.Selam, sevgi ve saygılarımla.Mustafa Zeki ŞAHİN
Sent: Wednesday, January 4, 2012 7:30 PM
Subject: Re: [UNITED-TURKS] Hem cahil hem de küstahsınız...
Hakkınız olmadığı halde ısrar edip sorarsanız,
Kendimi sünni, hanefi anababadan doğma Türk oğlu Türk olarak tanımlarım.
Benim bildiğim atalarımın içinde müslüman Türklerden başkası yoktur.
Olsa da bu benim aidiyet hislerimi bozmaz.
Müslümanlıkla problemin ne diye sorarsanız?
Bütüncül (totaliter) şeriatçı düşünce ve deneyleri (politik islam=devlet yönetmeye talip din) hem insanlık hem de islamiyet için fikir kanseri olarak tanımlarım.
Hurafeler ve zırvalarla dolma konusunda Müslümanlığın Hristiyanlık ve Yahudilikle başabaş yarıştığını bilir ve söylerim.
Aksi halde dört büyük imamdan birisine göre 300.000 diğerine göre 30.000 hadis olmamalıydı.
Anadolu seyyit olduğunu iddia eden palavracı sülalelerle dolu olmamalıydı.
Tıpkı kulaktan kulağa oyunu gibi aynı efsanenin seksen şeklinin olmaması gerekirdi.
Noel Baba mevzune gelince bir kere daha belirteyim.
Sizin Noel Babayı ne şekilde tanımladığınız önemli değildir.
Önemli olan bunu hakaretamiz şekilde ifadenizdir.
Noel Baba adam olsaydı şeklinde başlayan bir cümlenin izahı olmaz.
Bir başka dinin mensubu da tutar aynı girizgahla Hz. Muhammed, halifeler, kutsal sayılan kişiler ya da kavramlar için benzer bir cümleyi rahatça kurabilir.
Esasen elin aptal, cahil, mutaassıpları da aynı şekilde hoyrat, örseleyici, hakaretamiz ifadeleri zaten kullanıyor.
Şeytan ayetlerini, Hz. Muhammedli karikatürleri, Hz. Muhammed hakkındaki türlü tevatürleri hatırlayın.
Derdiniz cehalet yarıştırmaksa işte meydan siz bir taraftan, diğer dinlerin cahil ve küstahları bir taraftan basın küfrü, kalayı gitsin.
Bu sidik yarışında size başarılar dilerim.
On 01.01.2012 14:10, ZEKI SAHIN wrote:Baştan aşağı zırva ve hurafe dolu, tahrif edilmiş öğreti ve felsefeleri, üstelik, uygulamaları da gözler önündeyken, saygı duyulması gereken "tabu" gibi ortaya koymanız, gerçekten çok şaşırtıcı bir tavır.Acze düşürülerek cahil bırakılmış ve kendisini Müslüman sanan gafillerin ve de görevli fasıkların Müslüman görünümü altındaki durumdurumlarını da ortaya koyarak, mensubiyet duymadığınızı tahmin ettiğim, İslam Dinine sayaşma gayretinizi de ibretle karşılıyorum.
From: Oraj POYRAZ <cimcime@neomailbox.net>
To: UNITED-TURKS@yahoogroups.com
Sent: Friday, December 30, 2011 11:02 AM
Subject: [UNITED-TURKS] Hem cahil hem de küstahsınız...
Lafa bak, neymiş?
"TBMM 'Noel Baba yoktur' demeyi yasaklasinmış"
Neymiş?
"O imam haklıymış.."
Hala daha anlamazdan geliyorsunuz, hala cehalete sığınıyorsunuz.
Noel Baba vardır, yoktur, uyduruktur, ya da gerçekte aziz Nikola'dır dava bu değil.
Dava bir dinin kutsal saydığı değerlerin aşağılanmasıdır.
O imam Noel Baba adam olsa diye lafa başlarken ilahi bilimlerde bir tesbit yapıyor değildi, doğrudan bir dinin kutsal saydıklarını aşağılamaya çalışıyordu.
Siz lafa böyle girerseniz, başkası da aynı yaklaşımı sizin değerleriniz için yapar.
Bir Yahudi açısından diğer herkes kafirdir, küfre sapmıştır.
Bir Hristiyan açısından sonradan zuhur eden Müslümanlık bir küfürdür.
İlahi konuları tartışmaya hem de bu şekilde amiyane başlarsanız, başkalarının da sizin dininiz için söyleyecek çok şeyi olur.
Merak etmeyin Hıristiyanların da, Yahudilerin de sizin kadar cahil, aptal, duyarsız olanları var.
Onlarda aynen sizin uluorta konuştuğunuz gibi Hz. Muhammed, islamiyet hakkında olur olmaz konuşuyorlar.
Derdiniz din polemiği üzerinde bir kakafoni yaratmaksa çok kolay.
-- . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Insanin kendisi salih ve iyi olursa, Allah onun salih olmasi vasitasiyla cocuklarini ve torunlarini da salih eder.Hz.Ali . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Kurmus oldugum guruba uye olun Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir guruptur.Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.http://orajpoyraz.blogspot.com/
-- . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Makamini kaybedersen uzulme! Gunes de her sabah dogar ve aksam batar. Plato . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Kurmus oldugum guruba uye olun Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir guruptur. Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz. http://orajpoyraz.blogspot.com/__._,_.___
-- . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Baskalari senin sirrini aciklamasin istiyorsan sen kendi sirrini aciklama. Seneca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Kurmus oldugum guruba uye olun Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir guruptur. Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz. http://orajpoyraz.blogspot.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder