Doğrudan kendisi şöyle dedi:
1. Doğruluğu deneyden geçirilmeden, sınanmadan kabul edilen, olduğu gibi benimsenen ve bir öğretinin ya da ülkünün dayanağı yapılan sav.
eş anlamlısı: inak
2. bir felsefe okulunca benimsenen ve doğru diye öne sürülen öğreti.
Türk Dil Kurum ise şöyle demiş:
1. Belli bir konuda ileri sürülen bir görüşün sorgulanamaz, tartışılamaz gerçek olarak kabul edilmesi.
2. fel. Doğruluğu sınanmadan benimsenen, bir öğretinin veya ideolojinin temeli yapılan sav, nas, inak: "
Dogmaların en geçerli olduğu alan din alanıdır, burada yalnızca inanılır." -M. C. Anday.
Mürtecilerin aydını olduğunu iddia eden bir kişi, bir gazeteci laiklik dogmadır diyor.
Laiklik sorgulanamaz, tartışılamaz, doğruluğu sınanamaz, deneyimlenemez bir iddiadır diyor.
Aynı zamanda bu laiklik sorgulanmamıştır, tartışılmamıştır, sınanmamıştır, deneyimlenmemiştir demek de oluyor.
Adam ağzından çıkanı bilmiyor.
Bunlar işte mürteci kesimin aydınları, mürteciler bunlara adam insan diyor, bunların ağzına bakıyor.
Ve burnu boktan çıkmıyor.
Laiklik tartışılmıştır, sorgulanmıştır, deneyimlenmiştir, sınanmıştır ve bütün bunlar hala daha devam etmektedir.
Laikliğin zıddı olarak kabul edebileceğimiz ilahlara dayalı dünya nizamları da tartışılmıştır, sorgulanmıştır, deneyimlenmiştir, sınanmıştır ve de tartışılmıştır.
Üstelik çeşitli dinlerin ve mezheplerin şeriatlarının değişik uygulama tarzları yüzyıllardır değişik toplumlarda deneyimlenmiştir.
Evet, insanlık bu tecrübelerden geçmiştir, ve bütün bunlardan sonra burnunun boktan çıkmadığını tespit etmiş ve bir çözüm aramıştır.
Son yüzyıl boyunca batı medeniyetinin etki ettiği toplumların büyük bölümünde de laiklik değişik şekillerde deneyimlenmiştir.
Sonuçları itibariyle laiklik insanlığa zararlı olmamıştır, tam tersine ne kadar iyi pratik edildiyse o kadar toplumsal barışı artırmıştır.
Dayatma iddiası var bir de.
Dayatma zorbalık içerir.
Oysa laiklik uygulandığı bütün toplumlarda yaşanmış kandı din ve mezhep savaşlarından sonra bir huzur kapısı aralansın diye gündeme gelmiştir.
Bir toplumsal pazarlığın, uzlaşının ürünüdür.
İtiraz edenler elbette olmuştur.
Ancak, laikliğin batı dünyasında ve bizde geniş kabul gördüğünü kabul etmek gerekir.
AKP'nin aldığı oy oranlarına rağmen, İMAM HATİP ve İLAHİYAT FAKÜLTELERİ zırvalıklarına rağmen, buralardan mezun olanların bile büyük bölümü laik topluma ve yaşama alışmıştır.
Halk devlet eliyle insanların imanının, itikadının, mezhebinin, ibadetinin kontrol ve takip edildiği bir rejimi asla arzulamamaktadır.
Ülkede en zır cahil insanlara bile bu konuyu doğru sorularla sorduğunuzda isyan edecektir.
Gidin bakalım kahvehanelerde, kıraathanelerde oruç tutmayanlara, namaz kılmayanlara, namaz vakitlerinde dükkanlarını açık tutanlara, giyim kuşamında tessettüre uymayanlara polis, zabıta takibat yapacakmış deyin.
Bakalım halk ne diyecek?
Halkımızın algı, yargı ve duygu durum sorunları vardır.
Ancak, aynı halk tembeldir, rahatına da düşkündür.
Zorbalığa, itilip kakılmaya da gelmez.
Bunu mürteci de bilir.
Haydi bakalım zorlayın insanları namaza, bakalım halkın tepkisi ne olacak, nasıl olacak?
Sizin şeriat dediğiniz nedir?
İslamın belirli bir öğretisini, mezhebinin zorbalığından başka bir şey değil midir?
Oraj POYRAZ ( 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
L2fSIJNoA0xfSNxA
YENİ ŞAFAK YAZARI KAPLAN: LAİKLİK BU TOPLUMA DAYATILDI!
Yeni Şafak gazetesi yazarı Yusuf Kaplan, bugün yayımlanan yazısında laiklik konusunu ele aldı. Kaplan, topluma tepeden dayatıldığını söylediği laikliği bir 'pranga' olarak niteledi
21 Ağustos 2017
Kaplan 'Laiklik dogması ve sopası' başlıklı yazısında 'Bu yazıyı linç edileceğimi bilerek yazıyorum' ifadesini kullandı. Kaplan'ın yazısının önemli kısımları şöyle:
'LAİKLİK BU TOPLUMA TEPEDEN DAYATILDI'
"Laiklik, dışardan ve tepeden dayatıldı bu topluma. Laiklik, zihnimize giydirilmiş bir deli gömleğiydi. Hayatımıza vurulmuş bir pranga. Bu topraklarda, laik bir toplum icat etmek ve İslâm, toplumun hayatından uzaklaştırılmak istendi. Laikliğin gerekçesi, şuydu: 'Bu toplum geri kaldı. İslâm, bizi geri bıraktırdı. Dolayısıyla Türkiye çağdaşlaşmalıydı. Çağdaşlaşmanın tek yolu, laikleşmekti.' (!) Bu gerekçe, bizim zihnimizle de, tarihî gerçeklerle de alay eden sığ ve ürpertici bir gerekçeydi. Oysa bir toplum, kendini inkâr ederek yeni bir atılım gerçekleştiremezdi. Kendini inkârın kaçınılmaz neticesi, intihar olabilirdi ancak. Nitekim öyle de oldu, ne yazık ki."
'LAİKLİK BİR DOGMA'
"Laikliğin dogma hâline getirilmesi, zekâmızla alay edilmesi anlamına geliyor. Düşünsenize, laiklik, 'değiştirilmesi bile teklif edilemez' bir madde olarak yer alıyor bu ülkenin anayasasında. Sadece bu ülkenin anayasasında şu koskoca dünyada! İyi de, neden peki?
Laikliğin anavatanı, dünyanın en laik ülkelerinde bile laikliğin tartışılmaz olması, dogma katına yükseltilmesi, laikliği tartışanların aforoz edilmesi gibi absürdlükler düşünülemez bile.
Ama burası Türkiye!
Celladına âşık tasmalı çekirgeler, gulyabanîler ülkesi!
(…)
Yeter ama!
Şunu aslâ unutmayacaksınız: Bu toplum, tam altı asır, 72 millete, dine, ırka mensup toplumu bir arada yaşama tecrübesi üretebilmiş tek toplumdur. Bunu da laiklik üzerinden değil,
İslâm üzerinden başarabilmiştir.
Laiklik bizi bozar! Bozuyor da nitekim…Vesselâm."
a45UyF587661-170821160252 Oraj Poyraz oraj.poyraz@openmail.cc
2017/08/21 18:35 2 65 alelma@yahoogroups.com
Bu memleket tarihte Turktu, bugun de Turktur ve ebediyen Turk olarak yasayacaktir.
K.Ataturk
Kecinin yemesi sonucu Kuran dan cikan taslama ayetini Omer Kuran a tekrar sokmak istedi; ancak halkin dedikodusundan korktugu icin cesaret edemedi.
Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34
Medya ve siyasetciler hep bizi bolen seylerden bahseder.
Bizi birbirimizden farkli yapan seyler.
Butun toplumlarda ki yonetici siniflar hep boyle calisir.
Geri kalan insanlari bolmeye calisirlar.
Zenginler parayi alip kacmak icin alt ve orta siniflari birbirine kirdirir.
Oldukca basit birsey ve hep ise yarar.
Farkliliklara vurgu yaparlar.
Irk,din,etnik ve milli gecmis,is,gelir,egitim,sosyal statu, cinsiyet.
Birbirimizle kavga etmemiz ve onlarin bankaya gidebilmesi icin herhangi bir sey.
George Carlin
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur_gundem@yahoogroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com |
Gruptan ayrilmak icin | : | ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com |
Grup Sayfamiz | : | http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder