9 Ocak 2019 Çarşamba

IBM İLK TİCARİ KUANTUM BİLGİSAYARINI SERGİLEDİ

Quantum bilgisayarlar önemli.
Bu askeri seviyede güvenlik sağlayan PGP/GNUPG gibi gizli ve açık anahtar çiftlerine dayanan şifreleme yöntemlerinin sununu getirir.
Bu aynı zamanda benzeri bir teknoloji kullanan dijital paraların da sonunu getirir.
Elbette bütün dijital paralar kuantum bilgi işlem saldırısına açık değil.
Pazar payı en yüksek olan on para şunlar.

1    Bitcoin
2    Ethereum
3    EOS
4    Litecoin
5    XRP
6    Tether
7    TRON
8    QTUM
9    ZCash
10    Bitcoin Cash

Bunlarıın tamamı dijital para piyasasının neredeyse tamamını oluşturuyor.
Geride kalanları ise devede kulak.
İşte bütün bu paralar kuantum saldırısına açık.

Bu paralardan Theter, listede yer almayan Stellar ve Ripple ise kurmaca paradır.
Yani emisyonu şirketlerin kontrolündedir.
Tıpkı dolar gibi basanlara royality kazancı sağlamaktadır.
Bunlar ancak diğer paralardan çıktığınızda fiyat para kullanmadan duraklamak için geçici sürelerle kullanılabilir.
Zaten iddia edilen amacı da budur.

Kuantum dirençli olanlar ise çok azdır ve pazar payları çok düşüktür.

IATO
QRL
Cardano
Neo
Mochimo
Synero

ve akla gelmeyen birkaç para daha.

Bu paralar ise toplam pazar paylarında şu sıradadır.

0 Coin
Price Direct Vol. 24H Total Vol. 24H Market Cap
11 NEO NEO $ 9.47 $ 8.61 M $ 76.97 M $ 615.55 M
16 Cardano ADA $ 0.05287 $ 484.13 k $ 49.48 M $ 1.37 B
43 IOTA IOT $ 0.3703 $ 1.15 M $ 4.53 M $ 1.03 B

https://www.cryptocompare.com/coins/list/
Bu paralar dijital para aleminde devede kulak bile değildir.

Hepsi birden belki de %1den az pazar payına sahiptir.

O halde dijital paraların büyük bölümü kuantum bilgi işlem saldırısına açıktır.
Ve piyasanın büyük olasılıkla böylesi bir saldırıda ancak %1'den azı korunacak.

Dijital para piyasasında pozisyon tutanlar işte bunu mutlaka göz önüne almalı.
Size iletmiş olduğum listeleri aldığım borsanın rakamları böyledir.
Ancak bilmek gerekir ki, başka borsalarda buna çok yakın ama biraz daha farklı pazar payları vardır.
Ben bunlardan en çok IOAT, Cardono ve Neo güven telkin etmektedir.

Önerim, eğer elinizde bir dijital para portföyü tutuyorsanız, en azından %30'unu artık kuantum dirençli ve pazar payı olan  şu birkaç parada tutmanız.
Özellikle Cardano'nun fiyatının da çok düşük olduğuna dikkat çekerim.

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc )
           L2fSIJNoA0xfSNxA  





IBM İLK TİCARİ KUANTUM BİLGİSAYARINI SERGİLEDİ

Oğuz Sezgin

IBM dünyanın ilk ticari kuantum bilgisayarı IBM Q System One 'ı sergiledi.

Fakat firmanın henüz bu muhteşem cihazı satmak gibi planları olmasa da internet üzerinden müşteriler kuantum hesaplamalar yapmaya imkan verecek.

Kuantum bilgisayarlar normal bilgisayarlarla yapılması zorlu işlemleri ilginç kuantum özelliklerle kolaylıkla yapmayı vaat etse de henüz hiçbir kuantum bilgisayarı bu hedefe ulaşamadı.

Q System One adlı kuantum bilgisayarı 20 kuantum bit ya da diğer tabiriyle 20 kübitlik bir düzeneğe sahip.

Günümüz bilgisayarlarını geçmek için ise en azından 50 kübite ihtiyaç olduğu belirtiliyor.

Yine kuantum bilgisayarlarının yaptığı hesaplamalar normal bilgisayarların hesaplamalarından çok daha karmaşık hesaplamalar olsa da basit matematiksel hesaplamalar için pek anlamlı değil.

IBM son birkaç yılını güçlü kuantum bilgisayarlar geliştirmek için harcadı.

2016 yılında ilk 5 kübit makineyi deneysel kullanım için online olarak bedava kullanıma açsa da bu ilk sistem ticari müşteriler düşünerek tasarlanmıştı.

Bu cihazda sıcaklık kontrollü cam kabuk içinde hassas kübitler saklanıyordu.

Buradaki asıl fikir ise bakım maliyetini düşürerek Q System One gibi sistemleri daha normal mainframe sunucu gibi çalıştırmaktı.

IBM 2016'daki kuantum bilgisayarı çalışmaları IBM kuantum bilgisayarları ticari kullanıma sunan ilk firma değil.

2011 yılında D-Wave Systems ve Lockheed Martin işbirliğinde 128 kübitlik bir işlemci üretilmişti.

Fakat bu makineler kuantum tavlama (annealing) adı verilen bir teknik kullandığından araştırmacılar tarafından evrensel kuantum bilgisayarlar için pek kabul görmüyor.

Kuantum bilgisayarların nasıl çalıştığını anlamak için Kurzgesagt'ın güzel animasyonunu izleyebilirsiniz.

Dili Türkçe yaparak altyazıyı türkçeleştirebilirsiniz.

https://youtu.be/JhHMJCUmq28

Kaynak: https://www.newscientist.com/article/2189909-ibm-unveils-its-first-commercial-quantum-computer/

Copyright (C) Gerçek Bilim kaynağını göstermeden paylaşmak ve yayınlamak yasaktır, https://www.gercekbilim.com/ibm-ilk-ticari-kuantum-bilgisayarini-sergiledi/ .

D-Wavek kuantum bilgisayarları için eski haberimize bakabilirsiniz.

HARVARD D-WAVE KUANTUM BİLGİSAYARI KULLANARAK PROTEİN KONFORMASYONLARINI TESPİT ETTİ...

Copyright (C) Gerçek Bilim kaynağını göstermeden paylaşmak ve yayınlamak yasaktır

https://www.gercekbilim.com/ibm-ilk-ticari-kuantum-bilgisayarini-sergiledi/



--   a45UyF587661    ... bu ulusa ve ulkeye hizmet gorevi bitmeyecektir  .  Gazi Mustafa Kemal ATATURK  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder