17 Şubat 2015 Salı

'Özgecan şehit düştü'

Osmanlica da, ahmak oldugu halde kendini zeki sananlara hebenneka denirdi.
Kendinden bile habersiz anlaminda hebenneka gibi seklinde bir deyim de vardi.

Aslinda sozcuk, cok eski caglarda Dogu dunyasinin aptalligiyla unlu bir fikra kahramaninin adiydi.
Benzetmek gibi olmasin; bizim Temel e benzermis

Hebenneka, Araplar dan kaynaklanmis gibi gorunse de, aslinda Batililarin Dogu dunyasini hicvetmek icin kullandigi anonim bir addir.

Hebennak dan birkac fikrayi asagiya aliyoruz:

Gece yarisi uyanan Hebenneka horoz taklidi yaparak otmeye kalkisinca karisi sormus:
- Ne yapiyorsun bu saatte?
- Sen uyumana bak, demis, yarin cok isim var, sabah cabuk olsun diye Gunes i kandiriyorum.


Devesi kaybolan Hebenneka saga-sola haber salmis.
- Devemi bulana iki deve verecegim.
- Ustune bir deve daha kaybedeceksin, senin amacin ne? diyenlere:
- Kaybedilen bir seyi yeniden bulmanin zevki... cevabini vermis.


Hebenneka kaybolmamak icin boynuna bir gerdanlik takmis.
Uyurken kardesi gerdanligi alip kendi boynuna gecirmis.
Uyaninca sasirmis:
-Kardesim, demis, sen ben olmussun anladim ama, acaba ben kimim?


Yetmis yasina geldiginde, yasini unutmaya baslayan Hebenneka hatirlamak icin evinin onune yetmis fidan dikmis.
Ancak sulamayi unuttugu icin fidanlar kurumus, karisi da kuru ot zanniyla hepsini kaldirmis.
Hebenneka bahcede hic fidan olmadigini gorunce:
- Hanim, demis, cabuk bana bir be$ik hazirla, galiba yeni dogdum.


Bir hirsiz Hebenneka nin pabuclarini calmis, komsular gorup haber vermisler:
- Su yana gidiyordu, ayakkabilarin da elindeydi.
Hebenneka hemen ayaklarina bakmis:
- Cok sukur, ayaklarim yerinde


Hebenneka ucuna ip bağlı olan kurumuş bir kemiği sürekli boynunda taşır ve sık sık onu tutarak "Bu ben, bu Hebenneka" dermiş.
Bir gün bir arkadaşı Hebenneka uyurken boynundan kemiği çıkarıp kendi boynuna takar.
Maksadı Hebenneka'nın tepkisini ölçmektir.
Hebenneka uyandığında boynunda kemiği göremeyince deliye döner, etrafta kemiği aramaya başlar;
"Ben nerdeyim, beni bulun, ben kayboldum.." gibi sözlerle aramayı sürdürürken, kemiğin arkadaşının boynunda asılı olduğunu görür ve arkadaşının boynundaki kemiği sıkıca tutarak dünyaca meşhur olan şu sözünü söyler:
"Bu ben, ya ben kim?


Cübbeli Ahmet hocayı, diğer ilahiyatçılarla birlikte entellektüel anlamda dört dörtlük bir HEBBENNEKA olarak bilirim.

https://www.youtube.com/watch?v=JYVLAVlv6zo.
Cübbeli'nin Uzay Yorumu: Manyak Manyak İşler Bunlar. ESA tarafından bir kuyruklu yıldıza gönderilen Philae uzay aracının, 1 milyar Euro'luk yolculuğu konuşulurken, Cübbeli Ahmet'ten "Manyak manyak işler. Masrafa değmez" eleştirisi geldi.
http://www.mynet.com/my/yildiz.ertan/cubbelinin-uzay-yorumu-manyak-manyak-isler-bunlar-1035098
Benim de bilmediğim bu kelimeyi Cübbeli Ahmet Hoca vesilesiyle öğrenmiş oldum.
Bu kelimeyi yeniden anlatan ve açıklayanlar onu anlatıyordu çünkü.

Ama olsun. Ehven-i şer var bir de.

Adam yine de bir feraset göstermiş, bir rezalete İslam adına sahip çıkmamış, dini gerekçeler üretmemiş, hafife almamış, küçümsememiş, amayla başlayan cümleler kullanmamış.

Yapılacak şey sadece buydu  ve çok basitti. Pislikle araya, mesafe koymak, sahip çıkmamak.
Sadece tebrik ediyorum.

Oraj POYRAZ
L2fSIJNoA0xfSNxA

'Özgecan şehit düştü'

Tarsus'ta vahşice katledilen Özgecan Aslan için Cübbeli Ahmet Hoca 'Şehittir' yorumunda bulundu

İşte Vahdet gazetesinde yer alan yazının bir kısmı:

Hadis-i şeriflerden anlaşıldığına göre namusunu korumak için direnirken vahşice öldürülen Özgecan Aslan kızımız şehit mertebesindedir.
Özgecan kızımız haberlerden anladığımıza göre namusunu kirletmemek için, ırzını muhafaza uğrunda hunharca katledilmiştir.
http://www.gazetevatan.com/-ozgecan-sehit-dustu--740875-gundem/

a45UyF587661-150217113105 Oraj Poyraz oraj.poyraz@openmail.cc
2015/02/17  12:20 3  49  1 undefined Ciddiyizbiz@googlegroups.com

 

Para onden gidip tum yollari acar.

Shakespeare

Rasulullah ( Sallallahu Aleyhi ve Sellem ) soyle buyuruyor :
Cehennem ehlinin cogu kadinlardir

( Nesei )

Medineniler ile Mekkeliler arasinda derin bir dusmanlik ta vardi.
Muhammet te Mekke den kalkip Medine ye kacti.
Buna Hicret denildi

ATATURK, 1931, Lise icin yazdigi Tarih kitabi


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder