2 Ağustos 2017 Çarşamba

TÜRKİYE CUMHURİYETİ VE TÜRK MİLLETİ BÜYÜK BİR ALÇAKLIK, KALLEŞLİK, DÜŞMANLIK VE KÜSTAHLIKLA YÜZ YÜZE!..



TÜRKİYE CUMHURİYETİ VE TÜRK MİLLETİ BÜYÜK BİR ALÇAKLIK, KALLEŞLİK, DÜŞMANLIK VE KÜSTAHLIKLA YÜZ YÜZE!..

SON DAKİKA...

ABD, YPG'YE BU SiLAH VE MÜHİMMATI TESLİM ETTİ! GİZLEME GEREĞİ BİLE DUYULMAYAN MENFUR KONVOY FOTOĞRAFLANDI...

Sözde dost, müttefik ve BOP (BİP) Proje Ortağı, eş başkanlık düzeyinde ortak ve taraf göründüğümüz ABD'nin YPG'ye verdiği zırhlı araçlar, Rakka yolunda Reuters tarafından görüntülendi. İhanete çanak tutan ve hainleri, eşkıya ve çeteleri teşvik eden, alenen destekleyen ABD Konvoyunda mayın temizleme araçları dikkat çekiyor. Ayrıca Hummerlar ve 4x4 jipler bulunuyor.

Suriye'nin kuzeyinde menfur terör örgütü PKK'nın Suriye uzantısı YPG'ye verilen ABD silâhlarının en yeni ve en son güncel (01 Ağustos 2017-Salı tarihli) fotoğrafları geldi.

Reuters, Rakka'ya doğru ilerleyen zırhlı araç konvoyunu görüntüledi. Konvoyda çok sayıda Hummer, 4x4 jip ve mayın temizleme araçları dikkat çekiyor. Anadolu Ajansı, silah ve zırhlı araç taşıyan 100 TIR'ın Irak sınırından geçerek Haseke'ye girdiğini dün duyurmuştu.

ABD, Türkiye'nin karşı çıkmasına rağmen YPG ile birlikte Rakka operasyonunu yapıyor. Pentagon, şimdiye kadar teröristlere yüzlerce TIR'lık silah, zırhlı araç ve askeri mühimmat verdi. AA'nın verilerine göre, son teslimatla birlikte sayı 909 TIR'a ulaştı.

Verilecek silah listesinde ise 12 bin kalaşnikof marka tüfek, 6 bin makineli tüfek ve 3 bin 500 ağır makineli tüfeğin yanı sıra 3 bin Amerikan yapımı RPG-7 ve 1000 Amerikan yapımı AT-4 veya Rus yapımı SPG-9 tanksavarın da yer aldığı görülüyor. Temmuz ayı başında elindeki en büyük kent olan Irak'taki Musul'u yitiren terör örgütü IŞİD, Rakka'da da yaklaşık bir aydır kuşatma altında. Kentin yarısını kaybeden örgüt, gittikçe dar bir alana sıkışıyor.

Rakka'nın hemen güneyinde, Fırat Nehri'nin altında ise Şam rejimine ait Ordu birlikleri IŞİD'lileri doğuya doğru sürüklüyor. Ordu birliklerinin kısa sürede Deyr ez Zor'a ulaşması bekleniyor. Söz konusu kentte rejime ait güçler aylardır bir alanı kontrol ediyor.


TAHLİYE KONVOYU YOLDA

Suriye'nin güneyinde ise, varılan ateşkes sonucunda binlerce silahlı muhalif ve sığınmacı Lübnan sınırındaki Arsal'dan kuzeydeki İdlib tarafına tahliye ediliyor. Reuters haber ajansı, yaklaşık 9 bin muhalif ve yakınlarını taşıyan otobüs konvoylarının Pazartesi günü bölgeden ayrılmaya başladığını bildiriyor.

Hizbullah ve rejimin bir haftayı aşan operasyonu sonucu geri çekilen El Nusra bağlantılı ekiplerin de yer aldığı silahlı gruplar, tahliye karşılığında Hizbullah esirlerini iade ediyor. Hizbullah'a yakın El Manar TV, sekiz esirin verildiğini duyurdu.

TARAFLAR ARASINDA CENAZE TAKASI DA GERÇEKLEŞTİ.

RUS ASKERLERİ DERA'DA! HAVALİMANINA RUS BAYRAĞI ASILDI

Anadolu Ajansı, varılan ateşkesle birlikte Rus güçlerinin Dera'da konuşlanmaya başladığını bildiriyor. Rus askerlerinin altı ayrı bölgeye yerleştiğini aktaran haber, yerel kaynaklara dayandırıldı. Dera'nın kuzeydoğusundaki Saale Askeri Havalimanı'na da Rus bayrağı asıldı.

Dera, Türkiye, Rusya ve İran'ın dört bölgelik çatışmasızlık noktalarından biriydi. Son hayata geçen ateşkes ise, ABD ve Rusya'nın anlaşmasıyla ortaya çıktı.

İran'ın desteklediği Hizbullah, yedinci yılına çoktan giren iç savaşta önemli bir rol oynadı. Beşar Esad için savaşan binlerce Hizbullah militanı, yıllardır Suriye'deki cephelerde.

Yüzlerce insanın yaşamını yitirdiği Suriye iç savaşı, 15 Mart 2011 tarihindeki gösterilerin daha sonra çatışmaya dönüşmesiyle başladı. En az 11 milyon Suriyeli evlerini terk etmek zorunda kaldı, bu rakam ülke nüfusunun yaklaşık yarısını ifade ediyor. Savaştan kaçanlar başta Türkiye olmak üzere komşu ülkelere sığındı, binlercesi Avrupa'ya gitmek isterken alabora olan göçmen teknelerinde öldü.

http://ulusalhaber-ulusalajans.blogspot.com.tr/2017/08/turkiye-cumhuriyeti-ve-turk-miileti.html

 
a45UyF587661-170802160621 Oraj Poyraz oraj.poyraz@openmail.cc
2017/08/02  23:25 2  65  alelma@yahoogroups.com


 
--

Yeryuzunde gunes isigina layik olmayan nice insan var.
Ama gunes her gun dogar.

Seneca

Maide Suresi 33.Ayet:

Allah ve Resulune karsi savasanlarin ve yeryuzunde (hak) duzeni bozmaya calisanlarin cezasi ancak ya (acimadan) oldurulmeleri, ya asilmalari, yahut el ve ayaklarinin caprazlama kesilmesi, yahut da bulunduklari yerden surulmeleridir.
Bu onlarin dunyadaki rusvayligidir.
Onlar icin ahirette de buyuk azap vardir. ***

Kur an-i Kerim in bazi ayetlerine iliskin mazeretler:
1- Bu ayetler yanlis tercume edilmis!
2- Bu ayetler yanlis anlasilmaya musait yani herkes anlayamaz!
3- Bu ayetler zaman asimina ugradi yani bugun gecersiz!
4- Bu ayetler cag disi yani Islam da reform yapilmasi lazim!
5- Bu ayetlere iman etmek imkansiz ama yine de ben bir muslumanim!

Mazeretlerin Cevaplari:

1- Diyanet Vakfi Meali ni, konularinda uzman Ilahiyatci Heyet hazirladi. En cok itibar edilen meal. Heyetteki herkesin yanlis tercume yapmasi imkansiz. Hal boyle iken bu mazeret gecersizdir.
2- Kur an-i Kerim i herkesin anlayabilecegine dair ayetler var* ve zaten bu sebeple indirilmis . Tersi ise adaletsizlik olur cunku herkesin anlayamayacagi ve yanlis anlasilmaya musait bir kutsal kitap gondermek Allah a yakismaz. Bir sakinca da sudur; Muslumanlara siz Kur an i anlamazsiniz, sadece biz anlariz diyen ruhban sinifi olusur ki Islam da ruhbanlik haramdir. Hal boyle iken bu mazeret gecersizdir.
3- Kur an in, kiyamete kadar , cihansumul(evrensel) yani her zaman ve her yerde hukmunun gecerli olduguna inanmak farzdir. Hal boyle iken bu mazeret gecersizdir.
4- Allah 21. yuzyilin hayat sartlarini ve yasam bicimini ezelden beri bildigine gore Allah in bu durumu hesaba katmadigi ni iddia etmek Allah a karsi cok buyuk bir iftiradir. Hal boyle iken bu mazeret gecersizdir.
5- Bu ayetlere iman etmeyenin adi Musluman degil Kafir dir.** Hal boyle iken bu mazeret gecersizdir.

*Bakiniz: Nahl Suresi 89. Ayet, Enam Suresi 38. Ayet, Maide Suresi 15. Ayet, Hac Suresi 16. Ayet.
**Bakiniz: Bakara Suresi 85. Ayet ve Maide Suresi 44. Ayet.
***Maide Suresi 33. Ayet in Sebeb-i Nuzul u (Inis Sebebi) : {Kaynak: Kutub-u Sitte; Buhari, Muslim, Tirmizi, Ebu Davud, Ibn-i Mace, Nesai.}

Bir bedevi kabilesi Yesrib e (Medine ye) goc ettiler, hava degisiminden hasta oldular, Resulullah a basvurdular, O da Beyt-ul Mal in develerinin sidiklerini ve sutlerini icmelerini tavsiye etti, adamlar develeri caldilar, Resulullah yakalatti, gozlerini oydurdu, Maide Suresi 33. Ayetin emrettigi gibi ellerini ve ayaklarini caprazlama kestirdi, ardindan cole atmalarini emretti, adamlar su su diye inleyerek taslari yaladilar ve bu sekilde kan kaybindan olduler.


Kur an daki Celiskiler Ve Nedenleri (6)
VII) Seytanlari Gunluk Siyasetin Gereksinimlerine Arac Yapma Geleneginden Dogma Celiskiler!

Muhammed in kendi gunluk siyasetine seytanlari arac edinmek konusunda oldukca basarili bir yol izledigine tanik olmaktayiz. Her ne kadar seytan denen seyi kotuluk kaynagi olarak gostermek uzere Kur an a, Ey Ademogullari! Sakin seytan sizi aldatip yoldan cikarmasin. Nasil ki, ananizi, babanizi cennetten cikarmisti o... (Araf Suresi, ayet 27) seklinde ayetler koymakla beraber, bazi durumlarda Tanri nin seytanlari insanlara dost kildigini ve insanlari seytanlar araciligiyla saptirdigini soylemekten geri kalmamistir. Ornegin, kendisine rakip gordugu kisileri itibardan dusurmek amaciyla Kur an a. ayetler koyarken yaptigi budur. Birkac ornekle yetinelim:

Kur an in Araf Suresi nde, Tanri nin ayetlerine inandiktan sonra seytanin pesine takilip bu ayetlerden siyrilan kisinin hikayesi vardir: hikaye ye gore Tanri, (insanlarin birtakimi) Allah i birakip seytanlari dost edinmis ve kendilerini dogru yolda sanmislardi (Araf Suresi, ayet 30) diyerek Islama inanmayanlarin veya inandiktan sonra ayrilanlarin, seytana ayak uyduran, seytani kendilerine dost yapan kisiler oldugunu bildiriyor. Ve sonra Muhammed e sunu emrediyor:

Ey Muhammed Onlara, seytanin pesine taktigi ve kendisine verdigimiz ayetlerden siyrilarak azginlardan olan kisinin olayini anlat (Araf Suresi, ayet 175).

Tanri nin soylemesine gore bu kisi, vahiyleri yalan sayan ...dunyaya meylettigini ve hevesine (uyan) ve durumu dilini sarkitip soluyan kopegin durumu(na) benzeyen (Araf Suresi, ayet 176) bir kimsedir. Yine Tanri nin soylemesine gore, ayetleri yalan sayan kimselerin durumu boyledir, yani dilini sarkitip soluyan kopegin durumu gibidir (Araf Su-resi, ayet 176)(1)

Ancak, inkarci larin ve Kafir lerin seytana uyan kimseler olduklarini soyleyen ve bunlari dilini sarkitip soluyan kopege benzeten Tanri, bu soyledikleriyle taban tabana zit olmak uzere, Dileseydik onu ayetlerimizle ustun kilardik (Araf Suresi, ayet 176) demekte ve kisileri diledigi gibi dogru yola soktugunu ya da saptirdigini, yani seytana uydurdugunu eklemektedir:

Allah in dogru yola sevk ettigi kimse dogru yolda olur. Saptirdigi kimseler ise, iste onlar mahvolanlardir (Araf Suresi, ayet 178).

Bu dogrultuda olmak uzere, Allah... istedigini saptirir (Nahl Suresi, ayet 93); Tanri dileseydi hepinizi dogru yola eristirirdi (Enam Suresi, ayet 149) vd...

seklinde konusmustur.] Bu celiskili ayetlerden anlasilan o ki, Tanri, hem bir yandan insanlari, seytanlara ayak uydurduklari ve bu yuzden yoldan saptiklari icin kinamaktadir hem de diger yandan Dileseydik onu ayetlerimizle ustun kilardik, dogru yolda sokardik ya da Tanri nin saptirdigi kimseler ise, iste onlar mahvolanlardir seklinde konusarak bu kisileri seytanin pesine takip saptiranin bizzat kendisi oldugunu aciklamaktadir. Aciklarken de, Neden seytana uydunuz? diye sormakta ve seytana uyduklari Cin, onlari Dilini sarkitip soluyan kopekler diyerek azarlamaktadir. Goruluyor ki, celiski, sadece ayetler arasinda degil, ayni bir ayetin birbirini izleyen tumceleri icerisinde yer almis bulunmaktadir. Soz .konusu ayetlerin tumunu birlikte okuyalim:

Ey Muhammed! Onlara, seytanin pesine taktigi ve kendisine verdigimiz ayetlerden siyrilarak azginlardan olan kisinin olayini anlat. Dileseydik onu ayetlerimizle ustun kilardik; fakat o, dunyaya meyletti ve hevesine uydu. Dununu, ustune varsan da, kendi haline biraksan da, dilini sarkitip soluyan kopegin durumu gibidir. Iste ayetlerimizi yalan sayan kimselerin durumu budur... Ayetlerimizi yalan sayan, kendine zulmeden millet ne kotu bir misaldir.

Allah in dogru yola sevk ettigi kimse dogru yolda olur. Saptirdigi kimseler ise, iste onlar mahvolanlardir (Araf Suresi, ayet 175-178).

Celiskilerle dolu bu ayetlerin, Umeyye b. Ebi s-Salt adindaki bir Arap sairin, Islama girmeyip peygamberlik hevesine kapilmasi nedeniyle indigini rivayet edenler (ornegin, Vakidi gibi kaynaklar) (2) yaninda, Yahudi ulemasindan Bel am b. Baura nin Yahudi peygamberlerine (ornegin Musa ya) karsi saygisiz bir tutum takinmasi vesilesiyle indigini bildirenler vardir (ornegin Beyzavi, Celaleddin, Taberi, Zemahseri vd... gibi kaynaklar).

Aslinda her iki rivayet ayni sonucu verecek olmakla beraber, biz burada Umeyye b. Ebi s-Salt $ikkini ele alarak sunu soyleyebiliriz ki, yukaridaki celiskilerin nedeni, Muhammed in bu saire karsi dusmanlik beslemesindendir. Cunku, bu unlu sair, peygamberlige heveslenmis ve bu yuzden Muhammed onu, bir bakima kendisi icin rakip gormustur. (3) Zira, Islam kaynaklarindan ogrenmekteyiz ki, Umeyye, zamaninin en guclu ve etkili .sairlerindendir. Tanri nin tek olusu fikrine ve ahret gunune iman etmistir. Bundan dolayidir ki, Muhammed onun Musluman olacagini sanarak, Umeyye... (siirlerinde) Musluman olmaya yaklasmisti diye konusurdu.(4)

Ancak. Umeyye, ne Islama girmis ne de Muhammed i peygamber olarak bilmistir. Kuskusuz ki, Umeyye gibi unlu ve herkesce sevilen bir sairin Islam olmasi Muhammed in isine gelirdi; cunku, onun sayesinde pek cok kisiyi kazanmasi mumkundu. Bundan dolayidir ki, onu Musluman yapabilmek ve kendisine bas egdirtebilmek icin bir hayli ugrasmis, fakat basaramamistir. Boyle bir basarisizlik, kendi prestiji bakimindan sakincaliydi. Iste bundan dolayidir ki, Umeyye yi, seytan tarafindan kandirilmis, yoldan cikarilmis gibi gostermek uzere, Kur an a. yukaridaki ayetleri koymustur. Koyarken de onu Musluman yapamamaktan dogma basarisizligini goz ardi edebilmek icin, Tanri nin keyfiligi fikrine siginmis ve Umeyye nin Islam olmamasinin nedenini, Tanri tarafindan saptirilmis olmaya dayatmistir.

Yukaridaki ayetlerde Tanri yi, Dileseydik onuBu celiskili ayetlerden anlasilan o ki, Tanri, hem bir yandan insanlari, seytanlara ayak uydurduklari ve bu yuzden yoldan saptiklari icin kinamaktadir hem de diger yandan Dileseydik onu ayetlerimizle ustun kilardik, dogru yolda sokardik ya da Tanri nin saptirdigi kimseler ise, iste onlar mahvolanlardir seklinde konusarak bu kisileri seytanin pesine takip saptiranin bizzat kendisi oldugunu aciklamaktadir. Aciklarken de, Neden seytana uydunuz? diye sormakta ve seytana uyduklari Cin, onlari Dilini sarkitip soluyan kopekler diyerek azarlamaktadir. Goruluyor ki, celiski, sadece ayetler arasinda degil, ayni bir ayetin birbirini izleyen tumceleri icerisinde yer almis bulunmaktadir. Soz .konusu ayetlerin tumunu birlikte okuyalim:

Ey Muhammed! Onlara, seytanin pesine taktigi ve kendisine verdigimiz ayetlerden siyrilarak azginlardan olan kisinin olayini anlat. Dileseydik onu ayetlerimizle ustun kilardik; fakat o, dunyaya meyletti ve hevesine uydu. Dununu, ustune varsan da, kendi haline biraksan da, dilini sarkitip soluyan kopegin durumu gibidir. Iste ayetlerimizi yalan sayan kimselerin durumu budur... Ayetlerimizi yalan sayan, kendine zulmeden millet ne kotu bir misaldir.Allah in dogru yola sevk ettigi kimse dogru yolda olur. Saptirdigi kimseler ise, iste onlar mahvolanlardir (Araf Suresi, ayet 175-178).

sekilde konusur kilmis olmasi bunun kanitidir. Daha baska bir deyimle, Umeyye nin, seytana kanip, saptigi icin Musluman olmadigini, onu saptiranin Tanri oldugunu anlatmistir. Boylece bir yandan Kur an a yeni bir celiski dizisi eklerken, diger yandan Tanri yi sanki seytanla basa cikamayan ya da seytan sayesinde insanlari saptiran bir Yaratan olarak, tanimlamistir. Daha baska bir deyimle, Umeyye ye karsi besledigi olumsuz duygularini, Tanri fikrindeki kutsalligi suphede birakabilecek sekilde ortaya koymustur.

Ote yandan Islama girmeyenleri seytanlarin dostu olarak gosterirken de yaptigi budur. Gercekten de Kur an da, Tanri nin, Biz, seytanlari inanmayanlara dost yaptik... diye konustugu yazilidir (ornegin bkz. Araf Suresi, ayet 27). Daha baska bir deyimle, Tanri, inanmayanlari, yani dogru yolda olmayanlari, seytanla dost yapmakta. Evet, ama insanlari dogru yola sokan ya da saptiran da bu ayni Tanri degil mi? Ornegin, bu ayni Araf Suresi nin .bir baska yerinde, ...Allah in dogru yola sevk ettigi kimse dogru yolda olur. Saptirdigi kimseler ise, iste onlar mahvolanlardir (Araf Suresi, ayet 175-178) diyen yine ayni Tanri degil mi? Kur an boyunca diledigini dogru yola soktugunu, diledigini de dogru yoldanuzaklastirdigini soyleyen de o degil mi? Su durumda Biz, seytanlari inanmayanlara dost yaptik... derken, kendi kendisiyle celismeye dusmus olmuyor mu?
VIII) Toplumsal Duzene ve Sosyal Durumlara, Cikarci Yoldan Cozum Bulma Siyasetinden Dogma Celiskiler

Insanlar arasi iliskilerle ve sosyal sorunlarla ilgili olarak Kur an da yer alan ayetler bakimindan da celiski durumu soz konusudur. Bu celiskiler, Muhammed in sapli bulundugu onyargilardan ya da sosyal durumlara cikarci yoldan cozum bulma cabalarindan dogmustur. Ornek olarak sunulacak ayetler arasinda, insanlar arasi kardeslige ve esitlige yer verirmis gibi gorunen ayetlerle, kardeslik ve esitlik fikrini yok eden ayetler vardir: Gercekten de, Kur an da, insanlar arasi kardeslige ve esitlige yer verirmis gibi gorunen ayetlere rastlanir ki, bunlardan bazilari soyledir:

Hic suphe yok ki, muminler ancak kardestirler: onun icin iki kardesinizin aralarini duzeltin ve Allah tan korkun ki, rahmete sayan olasiniz (Hucurat Suresi, ayet l O).(5)

Ey insanlar! Dogrusu biz sizleri bir erkekle, bir disiden yarattik... Allah katinda sevabi en cok ve derecesi en yuksek olaniniz en fazla korkaninizdir (Hucurat Suresi, ayet 13).

Ancak, kardeslikten ve esitlikten soz eder gorunen bu tur ayetleri dikkatlice okur ve bir de bunlara ters dusenlere goz atacak olursak goruruz ki, bunlarda ne insanlar arasi kardeslikten ne -de esitlikten eser vardir! Yani bu yukaridaki ayetlerin (ve benzerlerinin) tum insanlar arasi sevgi ve kardeslikle hicbir ilgisi yoktur. Cunku, bir kere yukaridaki ayetlerde, Hic suphe yok ki, muminler ancak kardestirler... diye yazili. Yani tum insanlar arasi kardeslik ten degil, sadece Muslumanlar arasi kardes-lik ten soz edilmektedir. Muslumanlarin, Musluman olmayanlarla kardes sayilmalari soyle dursun, dost olmalari dahi yasaklanmistir. Kur an, Islamdan baska bir din ve inanca bagli olanlari sapik olarak tanimlamak yaninda, onlari kuculten ve onlara karsi savasmayi ongoren hukumlerle doludur. Kur an da yer alan ve Muslumanlar arasi kardesligi ongoren ayetler, esas itibariyle Musluman olmayanlara karsi dusmanlik beslemeyi pekistirmek amaciyla ongorulmustur. Ornegin, Hucurat Suresindeki ...muminler ancak kardestirler: onun icin iki kardesinizin aralarini duzeltin... (Hucurat Suresi, ayet 10) seklindeki ayetin yorumu bu dogrultudadir; zira, bu ayetle anlatilmak istenilen sey sudur:

Eger Muslumanlar kendi aralarinda kardesce ve baris halinde yasamazlarsa, kafirlere karsi guclu durumda olamazlar. Onun icin Muslumanlar birbirleriyle bozusmamalidirlar; bozusurlarsa barismaktan kacinmamalidirlar; bozusanlari baristirmalidirlar .(6)

Dikkat edilecegi gibi, kardeslikle ilgili olarak Kur an da gecen ayetler, butun insanlar arasi bir kardesligi hedef edinmis degil; aksine insanlardan bir kismini (yani Muslumanlari), insanlardan diger bir kismina (yani Musluman olmayanlara) karsi dusman ve saldirgan kilmak icin dusunulmustur.(7)

Ote yandan, Kur an da, insanlar arasinda esitlik olmayip kolelik , efendilik durumlarinin bulundugunu (ornegin, Nahl Suresi, ayet 75) ya da kadinlarin aklen ve dinen dun yaratildiklarini (ornegin, Bakara Suresi, ayet 282) ya da Muslumanlarin, kafirlere ustun bulunduklarini, cunku Islamdan baska bir dine yonelenlerin sapik sayildiklarini (ornegin, Al-i Imran Suresi, ayet 85) ya da Muslumanlar arasinda da ustun ya da asagi derecede olanlarin bulundugunu (ornegin, Araplarin Arap olmayanlara, Araplar icerisinde de Kureyslilerin diger Arap kavimlerine, ustun oldugunu) vurgulayan buyruklar vardir.(8)

Tekrar hatirlatalim ki, Muhammed, ilk baslarda kendisini, Arapca Kur an ile sadece Arap kavmine inmis gibi gosterirken, yavas yavas guclenip de Arap olmayanlari da kazanma sevdasina kapilinca, butun insanlara gonderilmis Peygamber gibi tanitmaya calismis ve Kur an a, Ey insanlar, biz sizleri bir erkekle bir disiden yarattik... Allah katinda sevabi en cok ve derecesi en yuksek olaniniz en fazla cekinenindir (Hucurat Suresi, ayet 13) seklinde ayetler koymustur. Ancak, butun bunlari yaparken, bir yandan sapli bulundugu onyargilar nedeniyle, diger yandan da kendi ozel cikarlarina yatkin dustugu icin, kolelik gibi eski bir Arap gelenegim surdurmekten geri kalmamis ve Kur an, Allah, hicbir seye gucu yetmeyen ve baskasinin mali olan bir koleyle, kendisine verdigimiz guzel nimetlerden sarf eden kimseyi ornek gosterir: Hic bunlar esit olur mu?.. (Nahl Suresi, ayet 75) seklinde ayetler koymustur. Koyarken de, koleligin, insanlar arasi esitlikle, kardeslikle bagdasmadigini ve bu nedenle yukaridaki ayetler arasinda celiski yattigini dusunmemis ya da buna aldiris etmemistir.(9)

Yine bunun gibi, Araplarin, Arap olmayanlara ustunlugune ve Araplar icerisinde de Kureys kavminin diger Arap kavimlerine ustun olduguna inandigi icindir ki, Kur an a Kureys basligiyla sure koyarak, Tanri nin Kureys e, yaz ve kis yolculuklarinda kolayliklar gosterdigini, onlarin uzlasmasini ve anlasmasini sagladigini, onlari acliktan doyurdugunu, her cesit korkudan uzak kildigini anlatmistir (ornegin, Kureys Suresi, ayet 1-4).

Fakat, bununla da yetinmemis, bir de ayrica Araplari insanligin en ustun sinifi olarak tanimlamis. Araplar icerisinde Kureys in en mukemmel, Kureysliler icerisinde de Hasimilerin daha mukemmel oldugunu anlatmak uzere Insanligin en mukemmel sinifi Araplardir; Araplarin en mukemmeli Kureyslilerdir; Kureyslilerin en mukemmeli ise Beni Hasim dir (10) seklinde yandan da kendi ozel cikarlarina yatkin dustugu icin, kolelik gibi eski bir Arap gelenegim surdurmekten geri kalmamis ve Kur an, Allah, hicbir seye gucu yetmeyen ve baskasinin mali olan bir koleyle, kendisine verdigimiz guzel nimetlerden... sarf eden kimseyi ornek gosterir: Hic bunlar esit olur mu?.. (Nahl Suresi, ayet 75) seklinde ayetler koymustur. Koyarken de, koleligin, insanlar arasi esitlikle, kardeslikle bagdasmadigini ve bu nedenle yukaridaki ayetler arasinda celiski yattigini dusunmemis ya da buna aldiris etmemistir. konusmustur. Kuskusuz ki, boyle yapmasinin nedeni, Kureys kabilesine ve bu kabilenin bir kolu olan Ha-.similer ailesine mensup bulunmasindandir. Soylemeye gerek yoktur ki, esitlik ten soz ederken, kendi mensup bulundugu Arap kavmini insanligin en mukemmeli olarak gostermesi, hatta bu kavmin cesitli bolumlerini (Kureys i ve Hasimi ailesini) ustun bilmesi, celiski yaratmaktan baska bir sey degildir. Ote yandan, kendisini Yahudilere ve Hiristiyanlara peygamber olarak kabul ettirmeye calistigi siralarda, insanlar (ve hatta bu insanlarin bagli bulundugu dinler) arasinda esitlik varmis kanisini yaratir gorunurken, onlari kazanamayacagini anladigi an (ve artik guclendigi icin), Islamdan baska dine yonelenlerin sapik olduklarini vurgulayan hukumler koymus, Yahudilerle ve Hiristiyanlarla dostluk kurmayi yasaklamis, bunu da yeterli bulmayip bir de onlara karsi cihat acilmasini, kuculerek ve dizlerini bukerek cizye vermelerine kadar cihata devam edilmesini emreder olmustur (ornegin bkz. Tevbe Suresi, ayet 29 vd...). Boylece ne dinler ne de farkli inanctakiler arasinda esitlik olmadigini ortaya koymus, kardeslik ve esitlik konusunda soyledikleriyle celismeye dusmustur.

Dipnotlar;

1)Sahih-i...,c. 10, s.39; ayrica bkz. Diyanet in Kur an cevirisine bakiniz.
2)Sahih-i..., c. J O, s.!3-39;c.4, s.I29.
3)Vakidi gibi kaynaklara gore bu ayetler Umeyye hakkinda nazil olmustur. Bkz. Sahih-i...,c.10, s.38-39.
4)Bu konuda Ebu Hureyre nin rivayeti icin bkz. Saliih-i.... Hadis No. 1542. c. l O, s.38.
5)Ayrica bkz. Tevbe Suresi, ayet 11. 292
6) Yorum icin bkz. Elmalili Hamdi Yazir, age, c.6, s.4464 vd.
7) Bkz. Ilhan Arsel, Islama Gore Diger Dinler, Kaynak Yayinlan, birinci basim, Istanbul, Mart 1999; ilhan Arsel, Kur an daki Kitaplilar, birinci basim, Istanbul, Nisan 1999.
8) Ayrica Kur an in su ayetlerine bkz. Yusuf Suresi, ayet l; Rad Suresi, ayet 37; Meryem Suresi, ayet 97; Ta-HaSuresi, ayet 112-113; Suara Suresi, ayet 192; Fussilet Suresi, ayet 2, 44; Zuhruf Suresi, ayet 2 vd...; Mucadele Suresi, ayet 5; Abese Suresi, ayet 13; Buruc Suresi, ayet 21 vd...
9)Bu konuda bkz. ilhan Arsel, Seriat ve Kolelik, Kaynak Yayinlan, Istanbul, 1997.
10)Bu konuda Buhari nin Kitab Enbiya (Bab 46), Kitab Manakib (c.l, bab 2), Kitab Ahkam (Bab 51); ayicaMuslim in Sahilimat Kitab imara; ayica bkz. ilhan Arsel, Arap Milliyetciligi ve Turkler, altinci basim, Kaynak Yayinlari, Istanbul, Mart 1999.
https://kuranelestirisi.wordpress.com/2012/01/14/kurandaki-celiskiler-ve-nedenleri-6/


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder