23 Şubat 2018 Cuma

“GÜNAHA BATMIŞ MATEMATİK SORUSU”NA YENİ ŞAFAK YAZARI DA İSYAN ETTİ: BİR SES VERİN YAHU!

Ülkemizde ahlaksızlığın din felsefesi yapılıyor umudum yok demiştim ya, işte size bir örnek daha.
Gündelik yaşamdan bir örnek.
Ahlaksızlığın sıradalaştığı, hatta dini gerekçelerle haklılık payı kazandığı bir ülke olduk.
Çürüdük, dejenere olduk derken işte bunu söylüyordum.

Ve zannediyorum daha dindar, daha dinci oldukça daha ahlaksız, daha yalancı, daha iftiracı, daha kaçakçı, daha saldırgan, daha yağmacı olacağız.
Çünkü işin teorisi böyle maalesef.

Açın bakın Kur'an ve hadisler diğerlerine neler yapılır, nelere müstahaktır bu konularda neler söylüyor?
Tevbe suresini bir baştan okuyun.
Eş zamanlı olarak tarih bilgini de yanınıza alın.
Sureden öncesini, sonrasını yaşananları öğrenin ve bir de  öyle okuyun.
Ve cihatçılar neden diğerlerini büyük gönül rahatlığıyla koyun kuzu keser gibi kesiyorlar, kadınlarını kağıt mendil gibi kullanıyorlar, köle pazarları kuruyorlar, yağma yapıyorlar.
Bu rahatlık nereden geliyor bir okuyun da alayın lütfen.

Doğrusu batılılar benim bildiklerimin yarısını bilselerdi Müslümanlara karşı çok daha hiddetli ve şiddetli muamele ederlerdi.
Kaldı ki, zaman zaman onları kendi dillerinden bu konularda aydınlatmayı da düşünmüyor değilim.

Çünkü İslamiyet bu haliyle tam bir fikir kanseri halinde, yalnızca inanan Müslümanları değil, bütün dünyayı rahatsız etme kapasitesine sahip.

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA    


"GÜNAHA BATMIŞ MATEMATİK SORUSU"NA YENİ ŞAFAK YAZARI DA İSYAN ETTİ: BİR SES VERİN YAHU!

Matematik test kitabında yer alan "Muhittin ile Barış'ın günahlarının oranı 3/5'tir. Muhittin daha günahkar olup son kez Barış ile birlikte ortaklaşa 1 günaha girdiklerinde işledikleri toplam günah sayısı 65 oluyor. Buna göre Muhittin tek başına kaç günaha girmiştir?" sorusuna Yeni Şafak yazarı da tepki gösterdi.

23 Şubat 2018 Cuma 11:34

Son yıllarda ders kitapları ile test kitaplarında yer alan kimi ifadeler sadece öğrencilerin ve velilerin değil AKP'ye yakın medyadaki kimi isimlerin de tepkisini çekmeye başladı.

Yeni Şafak yazarı Fatma Barbarosoğlu "Muhayyilesi kıt öğretmenler şovmen niyetine kitap yazmaya kalkarsa..." başlıklı bugünkü yazısında "

Burada matematik sorusu mu soruluyor yoksa insanların imanını ifsat edici ölçülüp biçilen oranlanan bir günah anlayışı mı yerleştiriliyor zihinlere? Lütfen cevap verin. Lütfen!" diye sordu.

Yeni Şafak yazarı Barbarosoğlu'nun yazısı şöyle:

Okuldan kitaba sokaktan Youtube'a Y ( 1989-1998) ve Z (1998'den sonra dünyaya gelenler) kuşağının ilgi alanlarından haberdar değiliz.

Y ve Z kuşağını zevkleri ve tercihleri üzerinden değil daha ziyade ya maktul ya katil ya da bir erkek ya da bir kız yüzünden karıştıkları kavgalardan tanıyoruz.

Aralarından sıyrılıp fenomen olanları ise "yaşlı ünlüler" kendileri için elverişli bir dayanışma nesnesi haline getirmeye çalışıyor.

Liberaller "Gelmekte olan en iyisidir o halde en erken ben övmeliyim bu yeni gelenleri" telaşına düşerken; muhafazakarlar önce "Gençlik elden gidiyor" hazır kalıbına sığınıp bir müddet bu şikayet makamında dinlendikten sonra gençlere cazip görünmek maksadıyla her şeyin içine önce yudum yudum sonra avuç avuç su döküyor. Tasavvuf tarih edebiyat matematik her şey nasibini alıyor bu "sulu" ilaveden.

Sulu ilave test kitaplarında ayyuka çıkmış durumda. Hatırlayacaksınız beni dehşete düşüren matematik sorusundan bahsetmiştim 7 Şubat tarihli yazımda:

"Günaha batmış matematik sorusu" mu? Evet test kitabından.

Buyurun: "Muhittin ile Barış'ın günahlarının oranı 3/5'tir. Muhittin daha günahkar olup son kez Barış ile birlikte ortaklaşa 1 günaha girdiklerinde işledikleri toplam günah sayısı 65 oluyor.

Buna göre Muhittin tek başına kaç günaha girmiştir?"

Yerli yersiz herkes gençlerin dini bütünlüğünün bozulduğundan bahsediyor. Yukarıdaki soruyu gençler sormuyor. Bu soru gençlere soruluyor.

Burada matematik sorusu mu soruluyor yoksa insanların imanını ifsat edici ölçülüp biçilen oranlanan bir günah anlayışı mı yerleştiriliyor zihinlere?

Lütfen cevap verin. Lütfen!"

Sadece bir okuyucum zaytung haberini gerçek sandığım için bendenizi uyarma sorumluluğunu yerine getirmeye çalıştı. Keşke sahte haberi gerçek sanmış olaydım. Emin olun daha az üzülürdüm.

Problemi yazan matematik öğretmeni Hüseyin Ağbayır Hürriyet'e konuştu: "Dünden beri milletvekilleri mi rektörler mi imamlar mı Diyanet mi gazeteciler mi aramadı? Tedirgin olmaya başladım. Ben karikatür okuyan mizah seven sanatla uğraşan bir matematikçiyim. Matematik soruları içerisine karikatürü müziği hatta tarihi koymaya çalışan; karikatürlerden Yeşilçam'ın film repliklerinden soru yazan bir hocayım. Yapmaya çalıştığım mizahla müzikle matematiği birleştirebilmekti. Dikey Geçiş Sınavı kitabı olarak bu sene çıktı. Öğrencilerimin yaş aralığı 25-30. Kitabın Milli Eğitim ile bir alakası yok okul kitabı değil. Bütününde mizah var. "

O halde soru şu: 25-30 yaş aralığındaki "talep kitlesi" bu matematik kitabını gülmek için mi alıyor matematik öğrenmek için mi?

Bir şeyi öğretmek ve öğrenmek için basit mizah anlayışına sığınmaya gerek yok.

Hoşa giden metin icat etme girişiminin ardında çocukların gençlerin kitap okumayı sevmediği söylemi var.

Çocukların kitap okumayı sevmediği söylemi "küresel bir söylem" esasında. Bu söylemin çözümü için kültürel ve bireysel anlamda farklı çalışmalar var.

Fransız yazar Daniel Pennac bir çocuğun kitap okumayı sevmediğini söylemesine inanırsanız yazık edersiniz ona diyor.

Pennac ile 18 Ocak'ta yapılmış söyleşiyi dilimize Haldun Bayır çevirdi.

Söyleşiden bir bölüm aktaracağım. Siz tamamına aşağıya kopyaladığım linkten ulaşabilirsiniz. Buyurun:

Yüksek sesle çok sayıda okuma yaptınız; önce öğrenciler için sonra da birçok kez sahnede özellikle de Avignon Festivali'nde Herman Melville'in Bartleby'sini. Ne bakımdan bunun çok önemli bir okuma biçimi olduğunu düşünüyorsunuz?

Dağıtmış olmakla şöhret yapmış berbat öğrencilerim vardı… Onların kusurundan değildi bu; ama okulda tam bir felaket yaşıyorlardı özellikle de okumayı sevmediklerini ileri sürüyorlardı. Bir çocuk kitap okumayı sevmediğini söylediğinde inanırsanız yazık edersiniz ona. Siz de öğretmen olarak halt etmiş olursunuz. Sakın inanmayın ona! Aslında size şunu demektedir: "Ben okuduktan sonra bana soracağınız sorudan korkuyorum. " Dolayısıyla o çocuğu okumayla barıştırmak için ona bir hediye vermek ve yüksek sesle bir şey okumak lâzımdır. Bu usûle önce direnir size şöyle derler: "Goriot Baba mı? Ama o çok sıkıcı müfredatta zaten!" O zaman onlara zavallı Goriot Baba'nın sonunu can çekişmesini okuyun; çetecilerle dolu bir sınıfın bile zırladığını görürsünüz! Emma Bovary'nin ölümünde de ağlarlar!

(http://medyascope.tv/2018/01/28/daniel-pennac-bir-cocuk-kitap-okumayi-sevmedigini-soylediginde-inanirsaniz-yazik-edersiniz-ona/ )

Daniel Pennac her çocuğun okumayı seveceğini ama okudukları üzerinden soru sorulmasından hoşlanmayacağını söylüyor.

Biz çocuklara okudukları ile ilgili soru sormuyor okuduklarının özetini isteyerek onları hazır özetleri çalmaya teşvik ediyoruz.

Sorularımızı matematiğe günah katarak Türkçe sorularını ise magazin sosuna bulayarak servis ediyoruz.

Aşağıda kopyaladığım haberi akademisyen Mehmet Sabri Genç twitter hesabından paylaştı. Yine bir test kitabı faciası. Test sorusunda alt alta şarkıcıların fotoğrafları yerleştirilip şarkılarından birer cümle alıntılanmış.

Tarkan: Ay ay unutuldum ben!/ Hadise: Bir kalp daha kaç defa sever:/ Demet Akalın: Toz pembe hayallerim vardı. Pembesi gitti tozu kaldı. / Kenan Doğulu: Günah değil mi bana?

Soru şu: Hangi sanatçının söylediği şarkının sonunda bulunan noktalama işareti yanlıştır?

Sorunun muhatabı ilkokul 5. sınıf öğrencileri. Noktalama işareti öğretiliyor öyle mi?

Muhayyilesi kıt öğretmenler eğitimciler şarkıcı performansının arkasına sığınıp bilime dile katkı yapacak kural öğretecek.

Veliler çocuklarınıza aldığınız test kitaplarına bakmak hiç aklınıza gelmiyor mu?

Bir ses verin yahu!

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/egitim/932299/_Gunaha_batmis_matematik_sorusu_na_Yeni_Safak_yazari_da_isyan_etti__Bir_ses_verin_yahu_.html?platform=hootsuite#


a45UyF587661-180223142729 Oraj Poyraz At Alpinaasia oraj_poyraz@alpinaasia.com
2018/02/23  17:32 2  65  AtaturkMilliyetcileri@googlegroups.com

 

--

GUNESE AIT COCUK
. . . . . .
Gunesin arkasinda gorunen cocuk,
eliyle gunesi gosterir durur.
camlar arkasinda dusunen cocuk,
hirsindan camlara yumruk savurur.
Camlar arkasinda bekleyen cocuk,
uc mevsim gunesin seyrine dalar;
ve kisin gunesi ozleyen cocuk,
diliyle bugulu camlari yalar.
Gunese kavusabilmek icin cocuk,
gunduzun bos yere cirpinir durur.
Nihayet, nihayet geceleyin cocuk,
koynunda gunesle beraber uyur.

Cahit Sitki TARANCI

Allah sunu misal getirdi:
Bir yanda hicbir seye gucu yetmeyen bir kole, diger yanda tarafimizdan guzel bir rizik verdigimiz, ondan gizli, acik olarak harcayan hur bir insan, bunlar hic esit olur mu?

NAHL suresi..75.ayet...

Addendum, cogul addenda
Eklenecek sey
(ler)

Latince Atasozleri

Harama el uzatilmaz.
Uzumu ye bagini sorma

Atalarimizin celiskili sozleri


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder