15 Aralık 2011 Perşembe

Şiyiiir

Bir gun, 3. Selim, Sunbulzade Vehbi Efendi'yi cagirtir.
'Bana oyle bir siir yaz ki, bir misrasini okuyunca seni oldurmek, bir sonrakini okuyunca seni odullendirmek isteyeyim' demis.
 
Sonuc asagida :
 

Azm-u hamam edelim, sürtüştürem ben sana / Kese ile sabunu, rahat etsin cism-u can.

Lal-u şarap içurem ve ıslatıp geçirem / Parmağına yüzüğü, hatem-i zer drahsan.

Eğil eğil sokayım, iki tutam az mıdır? / Lale ile sümbülü kakülüne nevcivan.

Diz çökerek önüne ılık ılık akıtam / Bir gümüş ibrik ile destine ab-i revan.

Salınarak giderken arkandan ben sokayım / Ard eteğin beline, olmasın çamur aman.

Kulaklarından tutam, dibine kadar sokam / Sahtiyenden çizmeyi, olasın yola revan.

Öyle bir sokayım ki, kalmasın dışarda hiç / Düşmanın bağrına, hançerimi nagehan.

Eğer arzu edersen, ben ağzına vereyim / Yeter ki sen kulundan lokum iste her zaman.

Herkese vermektesin, bir de bana versene / Avuç avuç altını, olsun kulun şaduman.

Sen her zaman gelesin, ben Vehbi'ye veresin / Esselamun aleyküm ve aleykümselam.

 

 Arapca, Farsca, Osmanlica bazi kelimlerin karsiliklari

 1- Bezm : Topluluk, toplantı.
 2- Cism-i can : Cisim olan can.
 3- Lal-ı şarap : Kırmızı şarap
 4- Hatem-i zer : Cömertçe sunulan altın
 5- Dirahşân : Parlak, parıldayan
 6- Nevcivan : Yeni civan, genç.
 7- Dest : El
 8- Ab-ı revan : Akar su.
 9- Sahtiyan : Cilalanmış deri.
 10- Revan : Giden, akıcı.
 11- Na-gehan : Birden bire, aniden
 12- Şadüman : Bahtiyar, sevinçli.

--   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   F...S. O.......D ICIN  Sevilmek mi? -oyleyse birakma yuregini Simdiki yolundan ayrilmaya. Oldugun herseyken simdi, Olmadigin sey olma. Boylece kibarligin, lutfun, Askin guzelligin, sonsuz bir Ovgu konusu olacak yeryuzunde, ve ask-basit bir gorev. aldirmiyorum, bu dunyada payimin -DUNYADAN AZ BIR HISSEYLE- ask yillari olmasina unutulan bir dakikanin nefretinde. aglamiyorum terkedilmisler guzelim BENDEN mutludur diye ama sen uzuluyorsun diye... kaderime bir yolcu olan benim!.  Edgar Allan Poe   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   Kurmus oldugum guruba uye olun Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir guruptur.  Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.  http://orajpoyraz.blogspot.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder