17 Mayıs 2012 Perşembe

POLITIK - Laiklik Tehdit Altında Değildir Diyen Y-CHP Yöneticilerine İthaf Olunur

Laiklik Tehdit Altında Değildir Diyen Y-CHP Yöneticilerine İthaf Olunur

Ali Rıza Üçer 17 Mayıs 2012

K

ısık ataşte ılık su dolu tencereye atılan kurbağa misali biraz sonra haşlanacağının ayırdında olmadan kaynama noktasına yaklaşılıyor.
Aşağıdaki haberler
"laiklik tehdit altında değildir" diye "veciz" sözler söyleyen Y-CHP yöneticilerine ithaf olunur.

EMEKLİ ÖĞRETMEN ATATÜRK ROZETİYLE CAMİYE ALINMADI

İmam,ceketinin yakasında Atatürk rozeti olan emekli öğretmeni namaza almak istemedi.
Vatandaş rozeti çıkarıp öyle namaz kıldı.
Müftülük soruşturma başlattı.

Ordu'nun Merkeze bağlı Akkise Köyü'nde cuma namazı kılmak için camiye giden emekli öğretmen Yalçın Kılıçkaya yakasında Atatürk rozeti olduğu için imam Fazlı Şahin tarafından camiye alınmadı.
Ancak rozetini çıkardıktan sonra içeri alınan Kılıçkaya karşılaştığı bu olay karşısında şaşkınlığını gizleyemedi.
Kılıçkaya yaşadıklarını SÖZCÜ'ye anlattı:

Cuma namazını kılmak için köyümüzdeki camiye gittim.
Köy imamı yakamdaki Atatürk rozetini gördü.
Yakamdaki rozet yüzünden hem benim hem de cemaat namazının kabul olmayacağını söyledi.

Benden bu gerekçe ile rozetimi çıkartmamı istedi.
Ben "Rozetimi çıkartmam" deyince imam benim yakama daldı rozetimi çıkartmak istedi.
"Ben çıkartırım" dedi.
İmama müdahale ettim.
Baktım ki olmuyor namazımı kılmak için rozetimi çıkartıp camiye girdim.

Yıllardır yakamda Atatürk rozeti ile Ordu'nun neredeyse her camisinde cuma namazı kıldım.
Bu zamana kadar kimse bana rozetini çıkart demedi.
İlk defa bir imam yakamda rozet taşıdığım gerekçesiyle beni camiye almak istemedi.

http://www.haberinyeri.net/emekli-ogretmen-ataturk-rozetiyle-camiye-alinmadi-132807h.htm

Müftü soruşturma açtı

Olay müftülüğe yansıdı.
Ordu Müftüsü Mustafa Kolukısaoğlu imamın yanlış yaptığını belirterek şöyle konuştu: "İmamla konuştum, kendisi bana 'Resim sebebiyle camiye almak istemedim.
Böyle bir hadis var"
dedi.
Kesinlikle Atatürk'e karşı olmadığını söyledi.
Başkalarına da ders olmaması için soruşturma açacağız.
Yaptığı işin dayanağı yok.

Şimdi merak ediyorum doğrusu olayı Türkiye gündemine taşıyan emekli öğretmen Yalçın Küçükkaya'nın başına neler gelecek?
Köy imamının yakasındaki rozete hırsla ve kinle dalmasını deşifre eden öğretmeni yakından izlemek gerekiyor.

**

SANAL ALEMDE, İMAM HATİP KAMPANYASI

Yeni eğitim öğretim yılında başlaması planlanan 4+4+4 eğitim sistemine geçiş çalışmaları sürerken, bu sistemle yeniden açılması mümkün hale getirilen imam hatip ortaokullarına talep patlaması yaratmak için sanal alemde kampanya başlatıldı.

http://haber.ekolay.net/haber/2705/1027297/sanal-alemde–imam-hatip-kampanyasi.aspx

Velilerden, okul planlamaları yapılırken, kamuoyu oluşturmak amacıyla bölgelerinde imam hatip ortaokulu açılması için milli eğitim müdürlüklerine dilekçeyle başvurmaları istendi.
Gönderilen e-postalarda velilere matbu bir dilekçe örneği de gönderilirken, "Bunu ihmal ettiğiniz takdirde bölgenizde imam-hatip ortaokullarının açılması çok gecikecek ya da çocuklarınızı çok uzaklara göndermek zorunda kalacaksınız" uyarısı yapıldı.

T.C.MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Özel Kalem Müdürlüğü

Sayı : B.08.0.ÖKM.O.OO-00.00/40İ
Konu : 12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
09 / 0 5 / 2 0 12
GENELGE 2012/20

İmam-hatip ortaokullarının bağımsız ortaokul olarak kurulmasına öncelik verilecek, bunun mümkün olmadığı durumlarda imam-hatip liseleri ile birlikte kurulabileceklerdir.
Ancak bu durumda imam hatip ortaokulu öğrencileri ile imam hatip lisesi öğrencilerinin okul giriş çıkış kapıları ile bahçe gibi ortak kullanım alanlarının öğrencilerin yaş seviyeleri dikkate alınarak imkanlar dahilinde düzenlenmesi sağlanacaktır.

**

AFYON'DA ALKOL YASAĞI BAŞLADI, 25 KİŞİYE CEZA KESİLDİ.

Sezer KÜÇÜKKURT/AFYONKARAHİSAR, (DHA)
15 Mayıs 2012

AFYONKARAHİSAR Valiliği'nin aldığı, 'açıktan alkol kullanımı ve alkol satışı yasağı' resmen başladı.
Uygulamanın ilk gününde park, yol kenarları ve araçlarında alkol alan 25 kişiye Kabahatler Kanunu'na göre 169'ar lira ceza uygulandı.

Afyonkarahisar Valiliği, 2012/3 sayılı karar ile şehirde açıktan alkol kullanımı ve alkol satışını yasakladı.
Valiliğin konuyla ilgili genelgesinde, il sınırları içinde açık alanlarda ve özel araçlarda kullanılan alkolün, istenmeyen durumlara neden olduğu belirtildi.
Genelgede, 'kamunun istifadesine açık park, bahçe ve üzerinde tesis bulunmayan açık alanlarda, il ve ilçe sınırları içerisinde veya meskun mahallerde, karayollarında, umuma mahsus yerlerde(HER YERDİR), umuma mahsus park ve bahçelerde, umumun istifadesine sunulan piknik ve ören yeri gibi alanlarda ve her çeşit taşıma araçlarının içinde, gar, otogar, meydan, cadde, sokak, tarihi ve kültürel mekanlar, ibadethane, terk edilen yapılar, inşaatlar, banka ATM'leri, köprü altları, mezarlıklar, gezinti yerleri, içerisinde çeşitli işyerleri olan 24 saat açık işhanı merdiven boşlukları ve boş alanlarında alkollü içeceklerin içilmesinin yasaklandığı kaydedildi.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/20558592.asp

**

Tarikatlara Kuran kursu açma yetkisi verildi

Tarikatların Kur'an kursu açmasına vize verildi.
İlk adım atıldı.
Said Nursi'nin öğrencisi tarafından kurulan Hayrat Vakfı'na Kur'an kursu açması için izin verildi.

AKP iktidarı Kur'an kurslarını da sil baştan düzenliyor.

3 Nisan'daki değişiklikle Kur'an kurslarını açma ve denetleme yetkisi Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan alındı.
12 olan yaş sınırı kaldırıldı.

Şimdi düzenlemelere bir yenisi daha eklendi.
Milli Eğitim Bakanlığı ile yapılan protokol çerçevesinde Hayrat Vakfı Kur'an kursu açabilecek.
Açılan bu kurslarda Diyanet'in hiçbir yetkisi olmayacak, denetimler de Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılacak.
Hayrat Vakfı, Said Nursi'nin öğrencilerinden Ahmet Hüsrev Altınbaşak tarafından 1974′te kuruldu.
Vakıf, ilk aşamada 300 merkez açmayı hedefliyor.
İlerleyen dönemlerde merkez sayısı 900′e çıkarmaya çalışılacak.

ulusalkanal.com.tr

http://www.ulusalkanal.com.tr/gundem/tarikatlara-kuran-kursu-acma-yetkisi-verildi-h2956.html

**

TBMM girişinde 'Atatürk'lü kravat' azarı

TBMM girişinde Atatürk resmi bulunan kravat taktıkları için uyarılan kadınlar polislerle tartıştı.
Dicle Eroğul adlı yurttaş TBMM Başkanı Cemil Çiçek'e başvurarak bu durumu şikâyet etti.

Dicle Eroğul ve beraberindeki kadınlar, 8 Mayıs günü CHP grup toplantısını izlemek için TBMM'ye geldi.

Atatürk resmi bulunan kravatının polisler tarafından alınmak istendiğini kaydeden Eroğul, TBMM Başkanlığı'na sunduğu dilekçede, olayı şöyle anlattı: "Kimliklerimizi vermeden önceki noktada üst araması yapılırken, görevli polisler tarafından üzerimde taşıdığım Atatürk fotoğraflı kravatım alınmak istendi.
Kravatımı çıkarmayı reddedince kadın polisler tarafından, içeri alınmayan eşyaların teslim edildiği bankoya yönlendirildim.
Orada görevli polislerden ise gösterdiğim tepki nedeniyle azar işittim.
Göstermiş olduğum tepki nedeniyle, kravatım üzerimden alınamadı, ancak bir vatandaş olarak, Türkiye Büyük Millet Meclisi giriş kapısında maruz kaldığım bu davranışı kabul etmem mümkün değildir.
Ayrıca ve her şeyden daha önemli olarak, Atatürk'ün fotoğrafını taşıyor olmanın, Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne girişte sorgulanması ise benim ve inanıyorum ki bütün vatandaşlarımız için namusumuzun sorgulanması ile eşdeğerdedir.
Üzerimden alınmak istenen kravatım değil namusumdu, sadece benim değil, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin namusu idi.
Atatürk'ün bir 'siyasi simge' muamelesini görmesini de, takdir edeceğiniz gibi bu milletin kabul etme olasılığı yoktur."

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=337026

**

"Arkamda AKP var" dedi! Öğretmenlere dinci kitaplar dağıttı

Diyarbakır'ın Ergani ilçesinde makam aracıyla köy köy dolaşarak dinci kitaplar dağıtan, İlçe Milli Eğitim Müdürü Yasin Yıldız hakkında Kaymakam ErdinçYılmaz tarafından soruşturma başlatıldığı, Yıldız'ın "AKP arkamda, bana kimse bir şey yapamaz" dediği belirtildi.
16 Mayıs 2012 Çarşamba 17:31

Cumhuriyet/Mahmut Oral

Ergani'de makam aracıyla köy köy dolaşarak dinci kitaplar dağıtan, eğitimcilere namaz kılmalarını tavsiye eden ve Eğitim-Bir- Sen'e üye olmaya zorlayan Yıldız hakkında Kaymakam Yılmaz tarafından soruşturma başlatıldı.
Soruşturma haberinin duyulmasıyla İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve AKP içinde kulislere başlayan Yıldız'ın "AKP arkamda, bana kimse bir şey yapamaz" diyerek, soruşturmacılar üzerinde baskı kurmaya çalıştığı belirtildi

http://www.ulusalkanal.com.tr/gundem/arkamda-akp-var-dedi-ogretmenlere-dinci-kitaplar-dagitti-h2959.html

**

Savcı, Fazıl Say'ın ifadesini aldı!

Elif ALTIN İSTİHBARAT

İstanbul Cumhuriyet Savcılığı'na yapılan suç duyurusunda Fazıl Say 'ın internet paylaşım sitesi twitter'daki kendisine ait sayfasında İslam inancına saldırı niteliğinde mesajlar yayınladığı iddia edilmişti.
Suç duyurusunda, "halkı kin ve düşmanlığa tahrik" ve "dini değerlere hakaret" olduğu savunuldu.
İstanbul Cumhuriyet Savcılığı, dün Say'ı ifade vermek üzere Çağlayan'daki İstanbul Adliyesi'ne çağırdı.
Soruşturmayı yürüten savcıya ifade veren Say'ın "Kimsenin dini değerlerine hakaret etmedim" dediği öğrenildi.
Say, twitter hesabından da, 'Dünyanın her yerinde müzikteki ifadeleri vermişliğimiz oldu, savcılıkta ilk kez 'ifade' verdik.
Haliyle tatsız bir gün.
Bu soruşturmada avukatlığımı yapan Ankara Barosu Başkanı Sayın Metin Feyzioğlu'na ve Avukat Meltem Akyol'a teşekkür ederim' dedi.

ALİ RIZA ÜÇER
İLK KURŞUN

 

 


--    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .       Her sabah.  Yoklugunun kulaklari sagir eden sessizligi uyandiriyor beni.  Oysa ben ses’e uyanmam…    Ceyhun yilmaz     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .     Kurmus oldugum gruba uye olun  Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur.    Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .      Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.    http://orajpoyraz.blogspot.com/    Dinlerin kitaplar1n1;    Okuyup anlayana 'ateist',  Okuyup anlamayana 'dindar',  Hem okumay1p hem de anlamayana, 'yobaz' denir.    Nikola Tesla    .......  Dinler atesbocekleri gibidir:   Parlayabilmek icin karanliga gereksinim duyarlar.   Tum dinlerin kosulu yaygin olan belirli bir derecede cehalettir.   Ki sadece bu havada yasayabilirler ancak.    Arthur Schopenhauer    . . . . . . . . . . . . . . . .    Ey mutsuzlar!    Kardeslerinizi bogazliyorlar, goz yumuyorsunuz.  Çigliklar duyuluyor ama siz susuyorsunuz.  Aramizda dolasip kurbanini seciyor zorbanin teki,  sessiz kalirsak bize dokunmaz diyorsunuz.  Bok yiyorsunuz!  Ne tuhaf yer burasi, sizler nasil insanlarsiniz!  Haksizlik varsa bir yerde eger ayaklanmali insan.  Ayaklanma olmuyorsa batsin o sehir yerin dibine.  Yansin bitsin, kul olsun karanliklar basmadan.     Bertolt BRECHT    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   Ben, Manevi Miras olarak hicbir Ayet, hicbir Dogma,  hicbir Donmus ve kal1plasm1s Kural birakmiyorum.  Benim Manevi Miras1m Bilim ve Akildir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder