24 Kasım 2017 Cuma

ERDOĞAN’DAN KILIÇDAROĞLU’NA REKOR TAZMİNAT DAVASI

YASAMA BAĞIŞIKLIĞI.- "Yasama bağışıklığı (teşriî muafiyet)" veya "parlâmenter bağışıklık (parliamentary immunity, immunité parlementaire)", parlâmento üyesinin görevini serbestçe yerine getirebilmesi amacıyla, onu hükûmet tarafından veya özel kişiler tarafından başlatılabilecek olan adlî takiplerden koruyan ayrıcalıklar olarak tanımlanmaktadır (BARTHÉLEMY ve DUEZ, 1933: 564; LAFERRİÈRE, 1947: 706). Yasama bağışıklığının birinci çeşidi burada inceleyeceğimiz "yasama dokunulmazlığı"dır. Diğeri ise "yasama sorumsuzluğu"dur. O nedenle yasama dokunulmazlığını görmeden önce benzer kavram olan yasama sorumsuzluğu hakkında kısaca bilgi vermek uygun olacaktır.

YASAMA SORUMSUZLUĞU.- Bazılarının "mutlak dokunulmazlık" da dediği "yasama sorumsuzluğu (teşriî mesuliyetsizlik)" veya "parlâmenter sorumsuzluk (parliamentary non-accountability, irresponsabilité parlementaire)" parlâmento üyelerinin yasama görevlerini yerine getirirken sarf ettikleri sözlerden, açıkladıkları düşüncelerden ve verdikleri oylardan dolayı herhangi bir hukukî veya cezaî takibata uğramayacakları anlamına gelir (PACTET, 1994: 414; VEDEL, 1949; 402; BARTHÉLEMY ve DUEZ, 1933: 565; LAFERRİÈRE, 1947: 707). Yasama sorumsuzluğunun tanınmasındaki amaç, parlâmento üyelerinin yasama çalışmaları esnasındaki söz, düşünce ve oy hürriyetlerini tam olarak korumaktır. Bu sorumsuzluk sayesinde, parlâmento üyeleri hiçbir şeyden çekinmeyerek, düşüncelerini serbestçe açıklayacaklar, serbestçe oy kullanacaklardır. Millî irade parlâmentoda tam olarak ortaya çıkabilecektir (LAFERRİÈRE, 1947: 707; BARTHÉLEMY ve DUEZ, 1933: 565; VEDEL, 1949: 402; ÖZBUDUN, 2001: 277)

Oysa Parlamenter Dokunulmazlığı tam da bu iş için icat edilmiş bir iştir.
Milletvekilleri kaçakçılık yaptığında, cinayet işlediğinde, ağır cezalık başka suçlar işlediğinde onları korumak için ortaya atılmış bir kavram değildir Yasama Dokunulmazlığı.
Meclis kürsüsünden insanlar rahat konuşsunlar, halkın söyleyemediklerini rahatça söylesinler, meclis kürsüsünde söyledikleri onlara bir suçlama olarak geri dönmesin diye icat edilmiştir.
Ve bu işin ilk ortaya çıktığı yer olan İngiltere'de Kral'ın yuvarlak masaya oturan diğer lordları olur olmaz, uyduruk suçlar isnat ederek rahatsız etmesine engel olmak için, onu sınırlamak adına ortaya konmuştur.

Oraj POYRAZ ( 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA      


ERDOĞAN'DAN KILIÇDAROĞLU'NA REKOR TAZMİNAT DAVASI

24 Kasım 2017

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan kendisine ve ailesine yönelik sözleri nedeniyle Kemal Kılıçdaroğlu hakkında 1 milyon 500 bin liralık tazminat davası açtı.

KILIÇDAROĞLU NE DEMİŞTİ?

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın ailesi ve yakınlarının bir vergi cennetindeki off-shore şirkete milyonlarca dolar gönderdiğini iddia etmişti.

Kılıçdaroğlu, geçtiğimiz salı günü TBMM'de gerçekleştirdiği partisinin grup toplantısında, "Sevgili Erdoğan, 'Bila'e anlatır gibi' soruyorum sana: Çocuklarının, eniştenin, kardeşinin, dünürünün ve eski özel kalem müdürünün bir vergi cennetindeki bir off-shore şirkete milyonlarca dolar gönderdiğini biliyor musun?" demişti.

CHP lideri söz konusu şirketin kuruluş sermayesinin 1 sterlin olduğunu da söyledi. Kılıçdaroğlu, "Sen misin yerli ve milli, ben miyim? Cevabını bekliyorum" dedi ve ekledi: "Kaç milyon doların var? Paralar nerede? Söyle bakalım" demişti.

http://www.sozcu.com.tr/2017/gundem/erdogandan-kilicdarogluna-rekor-tazminat-davasi-2104083/

 
a45UyF587661-171124174054 Oraj Poyraz oraj.poyraz@openmail.cc
2017/11/24  20:02 1  39  3-ekim-dernegi@googlegroups.com


 

Bonitas non est pessimis esse meliorem
Iyi olmak en kotuden daha iyi olmak anlamina gelmez.

Latince Atasozleri

Sizi sarsmamasi icin yeryuzunde saglam daglar; yolunuzu bulmaniz icin de nehirler, yollar ve nice isaretler meydana getirdi. Insanlar yildizlarla da yollarini bulurlar.

NAHL15-16

A$ik Daimi : Madem Ki Ben Bir Insanim

Kainatin aynasiyim
Madem ki ben bir insanim
Hakkin varlik deryasiyim
Madem ki ben bir insanim

Insan hakta hak insanda
Ariyorsan bak insanda
Hic ek$iklik yok insanda
Madem ki ben bir insanim

Bunca temenni dilekler
Viz gelir cark-i felekler
Bana egilsin melekler
Madem ki ben bir insanim

Tevrati yazabilirim
Incili dizebilirim
Kurani sezebilirim
Madem ki ben bir insanim

Ilim bende kelam bende
Nice nice alem bende
Yazar levh-i kalem bende
Madem ki ben bir insanim

Enelhakkim ismim ile
Hakka erdim cismim ile
Benziyorum resmim ile
Madem ki ben bir insanim

Daimi yim harap benim
Ayaklara turap benim
Ask ehline sarap benim
Madem ki ben bir insanim


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder