12 Kasım 2017 Pazar

IBM'den dünyanın en güçlü kuantum bilgisayarı

Dijital paralarla uğraşanlar haber vermek isterim.
Kuatum bilgi işlem halen dolaşımda olan üçyüz kadar sanal paranın pek çoğunun köküne kibrit suyu dökebilecek potansiyel taşımaktadır.
Kuantum bilgi işlemin on yıllar sonra gündeme gelmesi beklenmekteydi.
Ancak, görünen o ki, işler hızlandı ve en geç bir iki yıl içerisinde kuantum bilgisayarların gizli ve açık anahtar çiftine dayalı şifreleme, imzalama algoritmlerine dayalı bütün sistemleri tehdit ettiğini göreceğiz.
Bu bilgisayarlara sahip kurumlar, halen eposta şifrelemekte kullandığımız PGP ve benzeri algoritmlerle şifrelenmiş mektupları artık rahatça okuyabilecekler.
Bu mektupların özgünlüğünü garanti eden dijital şifreleri taklit ederek imza taklidi yapabilecekler.
Yine bu makinalar sayesinde, bitcoin başta olmak üzere kuantum zayıf dijital paraların açık anahtarlarıdan faydalanarak gizli anahtarlarını hesaplamak mümkün olacaktır.
Bu şekilde Block Chain yapısında saklı bulunan hesapları boşaltmak imkanı olacaktır.

Bitcoin ve benzeri dijital para kodlayıcılarının en kısa sürede kuantum dayanıklı yazılım ve algoritm içeren yeni bir fork üretmesi şart olmuştur.
Benzer şeklide halen yoğun şekilde kullanılan şifreleme ve imzalama programlarının bir an önce açık ve gizli anahtar algoritmini terk ederke yeni yazılımlar üretmesi şart olmuştur.

Biz son kullanıcıların ise artık kullandığımız ürünlerin kuantum dayanıklı olup olmadığını bilmek ve araştırmak zorunluluğunuz ortaya çıkmıştır.

Oraj POYRAZ ( 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA      


IBM'den dünyanın en güçlü kuantum bilgisayarı

12.11.2017

IBM 50 kubit (kuantum biti) işleme kapasitesine sahip yeni kuantum bilgisayarını başarıyla test etti.

Normal bilgisayarların aksine hesaplamaları yapmak için 1 ve 0 olmak üzere iki duruma sahip olmayıp; aynı anda birden fazla durumda olabilen(hem 0 hem de 1 durumunda) kuantum bilgisayarlar uzmanlar tarafından gelişmiş bilgisayarların geleceği olarak görülüyor.

Bu sektörün öncülerinden olan ve daha önce 17 kubit işleme kapasitesine sahip bir kuantum bilgisayarı geliştirmiş olan IBM, yeni kuantum bilgisayarı ile önemli bir mesafe kaydettiğini gösterdi. Washington'da gerçekleşen IEEE Endüstri Zirvesi'nde yeni ürünlerini tanıtan şirket 20 kubit ve 50 kubit işleme kapasitesine sahip iki yeni kuantum bilgisayarı geliştirdiğini ve test ettiğini açıkladı.

Şu ana kadar geliştirilen en güçlü kuantum bilgisayarı unvanının sahibi olan 50 kubitlik kuantum bilgisayarı kuantum bilgisayarlar tarihinde büyük bir dönüm noktası anlamına geliyor zira şimdiye kadar oluşturulan kuantum bilgisayarlar sınırlı yetenekleriyle geleneksel bilgisayarların da yapabildiği şeyleri yapabiliyorlardı.

50 kubitlik kuantum bilgisayarının yaptığı şeylerin ise kuantum teknolojisi olmadan taklit edilmesi mümkün olmayan şeyler olduğu belirtiliyor. Bununla birlikte hem 50 kubitlik hem de 20 kubitlik kuantum bilgisayarı 90 mikrosaniye boyunca kuantum durumunu muhafaza edebiliyor. Bu süre çok kısa olsa da endüstri için bir rekor değeri taşıyor.

Geçtiğimiz eylül ayında Harvard Üniversitesi'ndeki araştırmacılar 51 kubitlik bir kuantum bilgisayarı geliştirdiklerini açıklamışlardı ancak o bilgisayar kuantum durumunu muhafaza edemediği için IBM şu an için en güçlü kuantum bilgisayarı olarak değerlendiriliyor.

Tabi 50 kubitlik bilgisayar test edilmiş olsa da sadece prototip aşamasında bu nedenle geliştirilen teknoloji yakın zamanda son kullanıcıyla buluşmayacak ancak IBM 20 kubitlik kuantum bilgisayarının yeteneklerinden ticari olarak faydalanmayı planlıyor. Şirket bulut konusunda IBM'den destek alan müşteriler için sınırlı da olsa 20 kubitlik bilgisayarı bilgi işlem platformu aracılığıyla erişebilir hale getirmeye ve 2017 sonuna kadar bu teknolojiyi müşterilerine sunmayı hedefliyor.

Tabi IBM kuantum bilgisayarları konusunda tecrübeli ve önemli gelişmeler kaydetmiş bir şirket ancak bu alanda yalnız değil. Kendi kuantum bilgisayarlarını geliştiren Google ve Intel gibi büyük şirketlerin yanı sıra bu alanda devrim yaratmak isteyen San Francisco merkezli Rigetti gibi şirketler de IBM'nin rakibi. Bu şirketlerle birlikte Kanadalı kuantum bilgisayar şirketi D-Wave de halihazırda Google ve NASA tarafından kullanılan iki adet kuantum bilgisayarı geliştirmiş durumda.

Donanım Haber'de yer alan habere göre, bu alanda faaliyet gösteren şirket sayısının ve faaliyetlerin yoğunluğunun artmasıyla birlikte kuantum bilgisayar hayallerinin tahmin edilenden daha kısa bir süre içinde gerçeğe dönüşmesi bekleniyor.

http://www.hurriyet.com.tr/ibmden-dunyanin-en-guclu-kuantum-bilgisayari-40642410

 
a45UyF587661-171112170951 Oraj Poyraz At 0raj.p0yraz@neomailbox.net 0raj.p0yraz@neomailbox.net
2017/11/12  16:06 1  39  3-ekim-dernegi@googlegroups.com


 

Allah icin atese atilmak vardir. Lakin atese atilmadan once kendinde Ibrahimlik olup olmadigini arastir. Cunku ates seni degil Ibrahimleri tanir ve yakmak

Mevlana

Yemin olsun ki, resullerin hikayelerinde, aklini ve gonlunu calistiranlar icin bir ibret vardir.
Bu Kur an, uydurulacak bir hadis/bir soz degildir; aksine o, onundekini tasdikleyici, her seyi ayrintili kilicidir. Inanan bir topluluk icin de bir kilavuz ve bir rahmettir.

Yusuf Suresi 111

Yaratiliscilar, bir teoriyi, butun gece sarhos olduktan sonra hayal ettigin bir seymis zannediyorlar.

Isaac Asimov


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder