20 Kasım 2017 Pazartesi

RİPPLE NASIL HOCAM? BANKALARLA ANLAŞMASI FİLAN VARMIŞ?

 


RİPPLE NASIL HOCAM? BANKALARLA ANLAŞMASI FİLAN VARMIŞ?

20 Kasım 2017 Pazartesi

Ripple ve Stellarium bunlar özellikle SEPA, SWIFT gibi uluslar arası bankacılık ve bankerlik sisteminde çok paralı, online ve otomatik olarak para transferi yapılması amacıyla kapalı kodlu, sahipli, kodu sahipleri tarafından kontrol edilen blok zincir yapılarıdır.
Özellikle Ripple 'in günlük işlem hacminin çok yüksek olmasının sebebi bankaları muhabirlik ilişkisi olmayan hedeflere para transferinde kullanmalarından kaynaklanmaktadır.
Bankalar transfer işlem ücretlerini karşılamak üzere bir miktar Ripple bulundurmak zorundadır.
Ancak, bankalar asla Ripple'ı ya da diğer bir dijital parayı bir yatırım aracı olarak görmez ve kullanmazlar.

Biz hızlı değer artışları nedeniyle spekülatif olarak dijital paraları değer biriktirme ve yatırım aracı olarak kullanıyoruz.
Ancak, unutulmaması gereken şey paraya değer katan şey gerçek kullanıcıların gündelik ticari faaliyetleri de parayı değişim aracı olarak kullanmalarıdır.
Bu nedenle dijital paralarda üzerinde işlem yaptığımız paranın ardında yatan teknolojiler, üretici ve kodlayıcı guruplardan çok paranı dünya borsalarındaki günlük ve toplam işlem hacimleridir.

Halen en yüksek pazar payı olan Bitcoin toplam pastanın rahatça %55-60'ını almaktadır.
Buna rağmen, elinde fiyat para bulunduran küresel para babalarının, gündelik tabirler balinaların yaptığı manipülasyonlar nedeniyle oldukça volatil bir paradır.

Doğal olarak dijital paralarda genel olarak önerim, ilk on para dışındaki para üzerinde yapılan işlemler ciddi şekilde kumardır.
Nasıl ki, büyük kumarlarda büyük karlar sağlanabilirse, büyük zararlar da olabilir.

Dijital paralarda ilk on içinde kalan paralarda, kaynak kodu, üreticileri açık olan paraları tercih etmek gerekir.
Piyasa geçmişi çok az, bir seneden az olan paralar oturmamıştır, çok hızlı ve uzun süreli düşüme dönemleri beklenmelidir.

Smart Contract gibi özelliklere kafanızı takmayın, kimsenin tam olarak talep etmediği, sektörün ah keşke olsa da kullansak dediği ahım şahım bir özellik değildir.

Dijital paraların en zayıf noktası dayandıkları Public Key Infrastructure'dir.
PKI gizli ve açık anahtar çifti teknolojisidir.
Bu teknoloji asal sayı çiftleri üzerinde yapılan modal işlemlerle birbiriyle bağlantılı bir gizli, bir de açık anahtar üreten ve aslında çözümü çok zor olan bir matematik problemidir.
Bu güne kadar açık anahtara bakarak gizli anahtarı hesaplamak, eldeki makinaların işlem gücünün çok ama çok ötesinde kaldığında bu teknoloji çok güvenilir sayılmıştır:
Bu teknolojiye dayalı olarak şu anda kullanmakta olduğunuz dijital imzalar, belge şifreleme teknolojileri bu altyapıyı kullanılmaktadır.

Bu gün eğer bir şekilde açık anahtara bakarak gizli anahtarı hesaplama yeteneğine sahip olan bir kurum ya da kuruluş olsaydı, bu durumda bütün blok zincirlerinde saklanmış dijital paraları boşaltmak, saklanmış olan verileri değiştirmek, PKI teknolojisi kullanan bütün dijital imzaları taklit etmek, bu şekilde şifrelenmiş olan bütün verileri çözümlemek mümkün olurdu.

Bu teknolojinin(PKI) zehiri Kuantum Bilgi İşlem makinalarıdır
Bu teknolojinin on ila yirmi yıl sonra yaygın ve popüler olması beklenirken süreç hızlanmıştır:
Bu son gönlerde küresel basında yapılan pek çok haberde Google ve IBM'in 20, 40 ve 60 kubitlik birkaç yüz mili saniye kadar kuantum dolanıklık durumunu koruyabilen makinaların duyurusunun yapıldığını bildirmek isterim.

Birkaç yüz mili saniye yetersiz gözükse de, bu süre makinanın bir kuantum algoritminin yüklenmesi, çözümlenmesi ve sonucunun alınması için yeterlidir.

Şu ana kadar Bitcoin ve Eterium da birkaç fork ve update yapıldı.
Bunlar ağırlıklı olarak işlem hızı artırmak, işlem ücreti azaltmak, madencilik gelirini artırmak, madencilik için gereken makina gereksinimlerini azaltmak kaygısıyla yapıldı.

Ancak, bundan sonraki forklar ve updatelerin kesinlikle Kuantum Dirençli Algoritmler için yapılması şart olmuştur.
Halen üç yüz kadar dijital para içerisinde yalnızca Nexus ve Quantum Resistant Ledger kuantum dirençlidir.
Bunlardan yalnızca Nexus'a ait Windows cüzdanını kullandım, ve para yatırdım:
QRL ise bana çok güven telkin etmedi, hem kendine ait cüzdanı yok, Etherium cüzdanı kullanıyor.
Hem de, emisyonu çok yeni olmuştur.
Ve bu güne kadar dijital paralarda yaşadığım en büyük zararı da yaptığım Nexus yatırımı yaratmıştır.
Bu yatırımı tamamıyla diğer blok zincirlere yönelik olarak yapılacak bir kuantum bilgi işlem saldırısı edişesiyle yapmıştım.
Ancak, piyasanın henüz paylaşmadığı bu endişe şimdilik ölü ve zarar hanesine yazılmış bir yatırım olarak kaldı.
En başta da dediğim gibi, esas olan piyasadır.
Esen rüzgarların zıddına yapılan hareketler yalnızca zarar üretecektir.
Ve bu şekilde piyasanın ilk on dışında kalmış paralarına yatırım yapmanın cezasını da böylece çekmiş oldum.

Bitcoin sanal para aleminin en büyük okyanusudur, diğer paralar da işlem hacimlerine göre bağlantılı daha küçük denizlerdir.
Emisyondaki 252nci para ise suyun en hızlı çekildiği, ya da birden sel basan bir hendek gibidir.

Önerim, ilk ondan şaşmayın, sürekli alın, kompozisyonunuzu piyasa şartlarına göre ara sıra değiştirin.
Panik alım, panik satım yapmayın.
Sentetik, ponzi(kapalı, sahipli, kurmaca) paralardan uzak durun.

Ammmaaan, haaa aman...
ICO'lar bataklıktır.
ICO Initial Coin Offer yani erken para teklifi henüz blok zinciri ve kodu yazılmamış ve emisyona sürülmemiş paranın Etherium cüzdanlarla uyumlu tokenlarının erken satışı demektir.
Bu İslamcı ya da cemaat dernek ve vakıflarının makbuz ya da hiçbir resmi belge karşılığı olmadan, yalnızca sözel ilişkilere dayalı olarak, yani hiç birşey karşılığı sizin gerçek paranızı toplaması gibidir.
Ben bu tuzağa düştüm, 500 TL kadar para kaybettim.


Saygılar

Oraj POYRAZ ( 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA        
a45UyF587661-171120150250 Oraj Poyraz At Alpinaasia oraj_poyraz@alpinaasia.com
2017/11/20  16:04 1  39  3-ekim-dernegi@googlegroups.com


 

Satranc tahtasinda yalan ve iki yuzluluk cok fazla yasayamaz.

Em. Lasker

Haluk Gumustabak : DORT HALIFENIN HADIS NAKLIYLE MUCADELESI:

hg--58@hotmail.com

HZ. EBU BEKIR IN ALDIGI ONLEMLER

Hz. Ebu Bekir, peygamberin vefatindan sonra Muslumanlari toplayarak soyle demisti: Sizler, Peygamberden hadis rivayet ediyorsunuz ve bu hadislerde ihtilafa dusuyorsunuz. Sizden sonrakiler ise daha fazla ihtilaf edecektir. Peygamberden hicbir sey tahdis etmeyin. Size bir soru soran olursa, Bilgimizle sizin aranizda Allah in kitabi var deyin ve onun helal kildigini helal, haram kildigini haram kilin [Zehebi, Teskiretu l Huffaz, I, 2-3]

Hz. Ebu Bekir vefat ettigi gece bir hayli huzursuz olmus ve uyuyamamis, bunun sebebini soran kizi Hz. Aise ye sebebinin hadisler oldugunu soylemis, sabah olunca da evde mevcut olan butun yazili hadisleri getirtip yaktirmis. [Zehebi, I, 5]

HZ. OMER IN ALDIGI ONLEMLER

Hz. Omer diger sehirlerdeki sahabelere mektuplar yazarak ellerinde yazili bulunan hadis mecmualarini yok etmelerini istedi. [Ibn Abdilberr, 108]

Hadisler Omer doneminde cogalmisti. Omer halktan beraberlerinde bulunan hadis sayfalarini getirmelerini istedi. Sonra bunlarin yakilmasini emrederek sunu soyledi: Kitap Ehli nin Misna si gibi Muslumanlarin Misnasi dir bunlar. [Ibn Sad/Tabakat 5/140]

Hz. Omer Irak a yolcuga giden arkadaslarina soyle demisti: Siz oyle bir ulkeye gidiyorsunuz ki halki ari ugultusu gibi Kur-an okur. Hadislerle onlari mesgul etmeyiniz ve yollarini saptirmayiniz. [Hanbel, Kitabul Ilel 1/62-63]

Hz. Omer soyle der. Ancak sizden onceki kavimleri hatirladim, onlar da kitaplar yazmislardi ve Allah in Kitabi ni birakarak onlara sarilmislardi. Allah in Kitabi ni asla baska bir seyle degistirmem baska bir rivayette Ben yemin ederim ki, Allah in Kitab ni hicbir seyle golgelemem. [El Hatip, Takyidull Ilm Sayfa 50; Ibn Sad, Tabakat, 3/206]

Hz. OSMAN IN ALDIGI ONLEMLER;

Hz. Osman cok hadis nakletmelerinden oturu Ebu Hureyre yi Devs daglarina gondermekle, Kab i Kirede daglarina gondermekle tehdit etmistir. [Tahzirul Havas 10b. ]

HZ. ALI NIN ALDIGI ONLEMLER;

Bir gun Hz. Ali ye gelirler ve Halk hadislere dalmis. derler. Hz. Ali sorar: Gercekten oyle mi? Evet derler. Peygamber den isittim ki gelecekte vuku bulabilecek bir fitneden soz ediyordu. O fitneden kurtulus nedir, nasildir? diye sordum. Resullullah dedi ki:

Kurtulus Kuran dadir. Cunku sizden oncekilerin haberleri de, sizden sonrakilerin haberleri de, aranizdakilerin hukmu de ondadir. O gercek ile yalani birbirinden ayiran kesin bir hukumdur, saka ve bos soz degildir. O nu terk eden her zorbanin Allah boynunu kirar. Hidayeti, dogru yolu O ndan baskasinda arayani Allah sapkinliga dusurur.

O, Allah in en saglam urganidir. O, hikmetle dolu Kuran dir. O en dogru yoldur. O, bos arzularin haktan saptiramayacagi, dillerin, karistirip belirsiz edemeyecegi, ilim adamlarinin doyamayacagi, cok tekrarlanilmasindan bikilmayan, ilginc ozellikleri bitip tukenmeyen bir kitaptir. Sunen-i Tirmizi/Darimi

Hz. Ali den rivayet edildigine gore o yaninda yazili sahifeler bulunan kimseleri, bunlara muracaat etmekten sakindirmis ve Sizden onceki insanlar, Rabb lerinin Kitabini terk ederek alimlerinin sozlerine uyduklari icin helak olmuslardir demistir. [Ibn Abdilberr, 108]

Hz. Ali minberden su hutbeyi veriyordu: Yaninda hadis sayfalari bulunanlar gidip onlari yoketsinler. Zira halki helak eden olay, alimlerin naklettikleri hadislere uyarak Kuran i terk etmeleridir.

Ibn Abdulberr, Camiul Beyanil Ilm

HADIS RIVAYET EDEN SAHABELERIN BUNDAN VAZGECMELERI

Seddad, Ibni Abbas a Hz. Peygamber bir sey birakti mi? diye sordu. O da Sadece Kuran in iki kapagi arasinda olanlari birakti cevabini verdi. [Buhari, K. Fezailul Kur-an 16; Muslim K. Fezailus Sahabe 30, 31; Ebu Davud K. Fiten 1, Tirmizi K. Fiten 43]

Ibn Mesud elinde bir hadis sayfasiyla geldi. Sonra su isteyerek sayfalari sildi, sayfanin yakilmasini emretti ve sunu soyledi: Allah kime bir hadis sayfasinin yerini bildirirse ve o da beni bundan haberdar etmezse Allah a yemin ederim ki, Hindistan da dahi olsa onu arar bulur ve yok ederim.

[Ebu Reyye, Muhammedi Sunnetin Aydinlatilmasi, s. 27]

OLUSTURULAN NOTLARIN YAKILMASI/IMHA EDILMESINE DAIR;

Ebu Musa el Esari nin bir taraftari, tesvik uzerine hocasinin hadislerini yazmis; ancak o bunu ogrenince hepsini imha ettirmis. [Ibn Sad, IV, 112]

Ubeyde b. Kays, kitaplarinin yakilmasina veya baska turlu imha edilmesine, vasiyetinde yer vermisti. [Ibn Hanble, Ilel, I. 104]

Omer, Sam a geldiginde Zeyd b. Sabit in diyete dair sahifesini sorup getirtti ve onu parcaladi. [Ibn Hanbel, Ilel, I, 206]

4 Halife nin disinda Peygamberimiz i goren bircok degerli sahabe, gerek 4 Halife doneminde, gerekse 4 Halifeden sonra arkadaslarinin hadislere karsi takindiklari tavri benimsemislerdir. Bu konuda Ibni Abbas ve Abdullah bin Mesud adli meshur sahabeleri gorelim:

Seddad, Ibni Abbas a Hz. Peygamber bir sey birakti mi? diye sordu. O da Sadece Kuran in iki kapagi arasinda olanlari birakti. cevabini verdi.

Buhari K. Fezailul Kuran 16; Muslim K. Fezailus Sahabe 30,31 Ebu Davud K. Fiten 1, Tirmizi K. Fiten 43

Ibni Abbas hadis yazmayi yasaklar ve soyle derdi: Sizden onceki ummetlerin sapmalari bu sekilde kitaplar vucuda getirmek yuzunden olmustur.

Ibn Abdul Berr, Camiul Beyanil ilm 1/63-68

http://halukgta.blogcu.com/http://hakyolkuran.com/menudetay.php?id=360

Haluk Gumustabak : DORT HALIFENIN HADIS NAKLIYLE MUCADELESI:

HZ. EBU BEKIR IN ALDIGI ONLEMLER

Hz. Ebu Bekir, peygamberin vefatindan sonra Muslumanlari toplayarak soyle demisti: Sizler, Peygamberden hadis rivayet ediyorsunuz ve bu hadislerde ihtilafa dusuyorsunuz. Sizden sonrakiler ise daha fazla ihtilaf edecektir. Peygamberden hicbir sey tahdis etmeyin. Size bir soru soran olursa, Bilgimizle sizin aranizda Allah in kitabi var deyin ve onun helal kildigini helal, haram kildigini haram kilin [Zehebi, Teskiretu l Huffaz, I, 2-3]

Hz. Ebu Bekir vefat ettigi gece bir hayli huzursuz olmus ve uyuyamamis, bunun sebebini soran kizi Hz. Aise ye sebebinin hadisler oldugunu soylemis, sabah olunca da evde mevcut olan butun yazili hadisleri getirtip yaktirmis. [Zehebi, I, 5]

HZ. OMER IN ALDIGI ONLEMLER

Hz. Omer diger sehirlerdeki sahabelere mektuplar yazarak ellerinde yazili bulunan hadis mecmualarini yok etmelerini istedi. [Ibn Abdilberr, 108]

Hadisler Omer doneminde cogalmisti. Omer halktan beraberlerinde bulunan hadis sayfalarini getirmelerini istedi. Sonra bunlarin yakilmasini emrederek sunu soyledi: Kitap Ehli nin Misna si gibi Muslumanlarin Misnasi dir bunlar. [Ibn Sad/Tabakat 5/140]

Hz. Omer Irak a yolcuga giden arkadaslarina soyle demisti: Siz oyle bir ulkeye gidiyorsunuz ki halki ari ugultusu gibi Kur-an okur. Hadislerle onlari mesgul etmeyiniz ve yollarini saptirmayiniz. [Hanbel, Kitabul Ilel 1/62-63]

Hz. Omer soyle der. Ancak sizden onceki kavimleri hatirladim, onlar da kitaplar yazmislardi ve Allah in Kitabi ni birakarak onlara sarilmislardi. Allah in Kitabi ni asla baska bir seyle degistirmem baska bir rivayette Ben yemin ederim ki, Allah in Kitab ni hicbir seyle golgelemem. [El Hatip, Takyidull Ilm Sayfa 50; Ibn Sad, Tabakat, 3/206]

Hz. OSMAN IN ALDIGI ONLEMLER;

Hz. Osman cok hadis nakletmelerinden oturu Ebu Hureyre yi Devs daglarina gondermekle, Kab i Kirede daglarina gondermekle tehdit etmistir. [Tahzirul Havas 10b. ]

HZ. ALI NIN ALDIGI ONLEMLER;

Bir gun Hz. Ali ye gelirler ve Halk hadislere dalmis. derler. Hz. Ali sorar: Gercekten oyle mi? Evet derler. Peygamber den isittim ki gelecekte vuku bulabilecek bir fitneden soz ediyordu. O fitneden kurtulus nedir, nasildir? diye sordum. Resullullah dedi ki:

Kurtulus Kuran dadir. Cunku sizden oncekilerin haberleri de, sizden sonrakilerin haberleri de, aranizdakilerin hukmu de ondadir. O gercek ile yalani birbirinden ayiran kesin bir hukumdur, saka ve bos soz degildir. O nu terk eden her zorbanin Allah boynunu kirar. Hidayeti, dogru yolu O ndan baskasinda arayani Allah sapkinliga dusurur.

O, Allah in en saglam urganidir. O, hikmetle dolu Kuran dir. O en dogru yoldur. O, bos arzularin haktan saptiramayacagi, dillerin, karistirip belirsiz edemeyecegi, ilim adamlarinin doyamayacagi, cok tekrarlanilmasindan bikilmayan, ilginc ozellikleri bitip tukenmeyen bir kitaptir. Sunen-i Tirmizi/Darimi

Hz. Ali den rivayet edildigine gore o yaninda yazili sahifeler bulunan kimseleri, bunlara muracaat etmekten sakindirmis ve Sizden onceki insanlar, Rabb lerinin Kitabini terk ederek alimlerinin sozlerine uyduklari icin helak olmuslardir demistir. [Ibn Abdilberr, 108]

Hz. Ali minberden su hutbeyi veriyordu: Yaninda hadis sayfalari bulunanlar gidip onlari yoketsinler. Zira halki helak eden olay, alimlerin naklettikleri hadislere uyarak Kuran i terk etmeleridir.

Ibn Abdulberr, Camiul Beyanil Ilm

HADIS RIVAYET EDEN SAHABELERIN BUNDAN VAZGECMELERI

Seddad, Ibni Abbas a Hz. Peygamber bir sey birakti mi? diye sordu. O da Sadece Kuran in iki kapagi arasinda olanlari birakti cevabini verdi. [Buhari, K. Fezailul Kur-an 16; Muslim K. Fezailus Sahabe 30, 31; Ebu Davud K. Fiten 1, Tirmizi K. Fiten 43]

Ibn Mesud elinde bir hadis sayfasiyla geldi. Sonra su isteyerek sayfalari sildi, sayfanin yakilmasini emretti ve sunu soyledi: Allah kime bir hadis sayfasinin yerini bildirirse ve o da beni bundan haberdar etmezse Allah a yemin ederim ki, Hindistan da dahi olsa onu arar bulur ve yok ederim.

[Ebu Reyye, Muhammedi Sunnetin Aydinlatilmasi, s. 27]

OLUSTURULAN NOTLARIN YAKILMASI/IMHA EDILMESINE DAIR;

Ebu Musa el Esari nin bir taraftari, tesvik uzerine hocasinin hadislerini yazmis; ancak o bunu ogrenince hepsini imha ettirmis. [Ibn Sad, IV, 112]

Ubeyde b. Kays, kitaplarinin yakilmasina veya baska turlu imha edilmesine, vasiyetinde yer vermisti. [Ibn Hanble, Ilel, I. 104]

Omer, Sam a geldiginde Zeyd b. Sabit in diyete dair sahifesini sorup getirtti ve onu parcaladi. [Ibn Hanbel, Ilel, I, 206]

4 Halife nin disinda Peygamberimiz i goren bircok degerli sahabe, gerek 4 Halife doneminde, gerekse 4 Halifeden sonra arkadaslarinin hadislere karsi takindiklari tavri benimsemislerdir. Bu konuda Ibni Abbas ve Abdullah bin Mesud adli meshur sahabeleri gorelim:

Seddad, Ibni Abbas a Hz. Peygamber bir sey birakti mi? diye sordu. O da Sadece Kuran in iki kapagi arasinda olanlari birakti. cevabini verdi.

Buhari K. Fezailul Kuran 16; Muslim K. Fezailus Sahabe 30,31 Ebu Davud K. Fiten 1, Tirmizi K. Fiten 43

Ibni Abbas hadis yazmayi yasaklar ve soyle derdi: Sizden onceki ummetlerin sapmalari bu sekilde kitaplar vucuda getirmek yuzunden olmustur.

Ibn Abdul Berr, Camiul Beyanil ilm 1/63-68

http://halukgta.blogcu.com/http://hakyolkuran.com/menudetay.php?id=360


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder