21 Kasım 2017 Salı

TAM DA NATO TARTIŞILIRKEN... AVRUPA ÜLKELERİ YENİ ORDU KURUYOR!

Bu haberin aklıma getirdiği tek şey var.
Türkiye'nin içinde olmadığı bir Avrupa ordusu ancak bize düşman bir ordu olabilir.

Unutmayın ki, Yunanistan ile bir sürü ihtilafımız var.
Ve bu ihtilaflarda artık karşımızda yalnızca Yunanistan ordusunu bulmayacağız.

Ya da her ikisi de NATO üyesi olduğundan az çok denge siyasetini korumaya çalışan Avrupa ya da Amerikalı başkentleri görmeyeceğiz.
İçinde olmadığımız bir Avrupa ordusu, doğal olarak Yunanistana garantör olacaktır.

Yine bir şekilde ayrılırsak NATO tek taraflı olarak Yunanistana garantör olacaktır.

Her hal ve şartta, Türkiye bir başka pakta üye olsa da, yalnız kalsa da, önemli bir fay hattının karşı tarafında yer alacaktır.
Üstelik de ülkemizi hapseden, hayli taviz verilmiş bir Ege Denizinin karşı yakasında sıkışmış olarak.

Az çok denizcilikle ilgiliyim.
Bu gün bile karasuları 6 mil kabul edildiğinde askeri gemilerin seyrü seferi için Ege Denizi ortasında hayli zigzaglar içeren dar bir koridor vardır.
Karasuları 12 mile çıkarıldığında ise artık Ege Denizinde uluslar arası su kalmamaktadır.
Daha elim ve vahim olmak üzere ülkemize ait kara suları yer yer 500-750 metreye kadar düşmektedir.

İşte bu kadar dar bir alana hapsedilmiş Türk donanmasının ihtilaflı hallerde Marmara Denizine ve Aksaz Deniz Üssüne hapsolması kaçınılmaz olmaktadır.

Yine bu sularda sivil gemilerin seyrü seferi ancak, Yunan Devletinin insafına kalmaktadır.

Oraj POYRAZ ( 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA      


TAM DA NATO TARTIŞILIRKEN... AVRUPA ÜLKELERİ YENİ ORDU KURUYOR!

20.11.2017

Türkiye basınında NATO tartışmaları yaşanırken Avrupa'da yeni bir ordu planı yürürlüğe sokuluyor.

Cumhuriyet yazarı Orhan Bursalı, NATO'nun tartışıldığı şu günlerde Avrupa Birliği ülkelerinin yeni bir Avrupa Ordusu kurma hazırlığında olduğunu yazdı. Bursalı, "NATO sanki ABD ile Avrupa Ordusu arasında bir çatı ittifakına dönüşecek" dedi.

Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk ve AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğanla ilgili tatbikatta yaşanan fotoğraf skandalı nedeniyle NATO'nun tartışıldığı şu günlerde Cumhuriyet yazarı usta gazeteci Orhan Bursalı çok önemli bir bilgiyi kamuoyuyla paylaştı. Orhan Bursalı, "Yeni cepheleşme ve Türkiye'yi bekleyen dehşet ne?" başlıklı bugünkü yazısında Avrupa Birliği ülkelerinin yeni bir Avrupa Ordusu kurmaya hazırlandığını yazdı.

Bursalı'nın aktardığına göre önceki gün 23 AB ülkesinin imzaladığı PESCO (Savunma Alanında Kalıcı Yapıda İşbirliği) anlaşması ile askeri ittifakı kurdu. Bursalı, bu anlaşma ile NATO'nun ABD'nin sırtında ilerleyen yapısının ABD ile AB'nin ortak askeri ittifakı haline dönüşeceğini belirtti.

Bursalı, bu anlaşmanın AB ve Türkiye üzerindeki etkileri hakkında ise, "AB ülkelerinin NATO içindeki rolleri, konumları nasıl etkilenecek, neler olacak henüz bilmiyoruz. Bu durum Türkiye'yi ilgilendirmiyor mu?" ifadelerini kullandı.

http://www.abcgazetesi.com/tam-da-nato-tartisilirken-avrupa-ulkekeri-yeni-ordu-kuruyor-69508h.htm

 
a45UyF587661-171121154211 Oraj Poyraz At Alpinaasia oraj_poyraz@alpinaasia.com
2017/11/21  16:02 1  39  3-ekim-dernegi@googlegroups.com


 

Hic kimse senden iyi degildir.
Ama sen ortaya bir sey koymazsan, sende hic kimseden iyi degilsin.

DONALD LAIRD – AMERIKALI YAZAR

Ayse nin yasi
TALAK 4.kadinlariniz icinden adetten kesilmis olanlarla, adet gormeyenler hususunda tereddut ederseniz, onlarin bekleme suresi uc aydir.
Gebe olanlarin bekleme suresi ise, yuklerini birakmalari (dogum yapmalari)dir.
Kim Allah tan korkarsa, Allah ona isinde bir kolaylik verir.
Rivayete gore soyle demistir: ben alti yasinda bir kiz iken nebi salla llahu aleyhi ve sellem beni akd ve nikah eylemisti.(uc sene sonra) biz medine ye hicret ettik.
Haris ibn-i hazrec ogullarinin menziline indik.
Muteakiben ben, sitmaya tutuldum.
Bu cihetle sacim dokuldu.(hastaliktan kurtulduktan sonra) sacim gurlesti, uzayip omuzlarima dokuldu.
Bir kere ben, arkadaslarimla beraber salincakta oynarken annem ummu ruman bana dogru geldi ve beni cagirdi.
Ben de annemin yanina geldim.
Beni ne edecegini bilmiyordum.
Annem elimi tuttu.
Ta evin kapisi onun (e geldigimizde ora) da beni durdurdu.
Ben de yorgunluktan kaba kaba soluyordum.
Nihayet solugum biraz yatisti.
Sonra annem biraz su aldi.
Onunla yuzumu, basimi sivazladi.
Sonra beni eve koydu.
Evde ensar dan birtakim kadinlar hazir bulunyordu.
Bunlar bana: - hayir ve bereket uzere geldin, hayirli kismet getirdin!
Di(ye alkisla) dilar.
Annem beni bu kadinlara teslim etti.
Bunlar da benim kiligimi, kiyafetimi duzlediler ve resulullah a teslim ettiler.
Beni hicbir sey $ikmadi.
Ancak resulullah sallallahu aleyhi ve sellemi habersiz gorunce $ikildim.(resulullah bir sedir uzerine oturmustu.
Yaninda ensar erkeklerinden, kadinlarindan oturanlar vardi.
Beni resulullah yanina oturttu).
Ensar kadinlari beni resulullah a takdim ettiklerinde ben dokuz yasinda bir kizdim.
Buhari, e s sahih, kitabu menakibi l-ensar/44; tecrid, hadis no:1553; muslim, e s-sahih, kitabu n-nikah/69, hadis no:1422

Turkiye Cumhuriyeti seyhler, dervisler, muritler, meczuplar memleketi olamaz.
En dogru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatidir

ATATURK, 1925, Kastamonu Nutku, Soylev ve Demecleri


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder