22 Temmuz 2021 Perşembe

AB'DEN AFGAN MÜLTECİLER İÇİN MALİ YARDIM PLANI HAZIRLIĞI: "TÜRKİYE EV SAHİPLİĞİ İÇİN ROL OYNAYABİLİR"

Türkiye işte böyle bir ülke.
Sahipsiz, başı boş.
İşbirlikçi bir hükumet var tepesinde.
Sanırsın ki, mahallenin delisi.
Gücü yeten elindekini alıyor.
Kolayca kandırıyor.
Irzına geçiyor.
Hem de pamuk helva ile.
TÜrkiye bu derece kolay bir ülke.

İşte dinin bizi getirdiği çıkmaz sokak burası.
Sen eğer kılavuz olarak kendine kargayı seçersen, burnun boktan kurtulmaz elbette.

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc )
           L2fSIJNoA0xfSNxA  

AB'DEN AFGAN MÜLTECİLER İÇİN MALİ YARDIM PLANI HAZIRLIĞI: "TÜRKİYE EV SAHİPLİĞİ İÇİN ROL OYNAYABİLİR"

22.07.2021 17:52


Afganistan'dan kaçan sığınmacıları Avrupa'dan uzak tutmak için Brüksel'in mali yardım paketi planladığı iddia edildi. Türkiye'nin de daha fazla Afgan'a ev sahipliği yapmak konusunda bir rol oynayabileceği öne sürüldü.

Avrupa Birliği'nin (AB) Afganistan'da Taliban'la hükümet güçleri arasındaki çatışmalardan kaçan Afgan mültecileri kendi sınırlarından uzak tutmak için bir mali yardım planı hazırlamakta olduğu öne sürüldü.

Reuters ajansının ilgili görüşmeler hakkında bilgi sahibi olan iki AB yetkilisi ile bir diplomata dayandırdığı haberde bu amaçla Afganistan Pakistan ve hatta İran'a da mali yardım yapılması ihtimalinin masada olduğu iddia edildi.

Gazete Duvar'ın aktardığı haberde 'Türkiye'nin de daha fazla Afgan'a ev sahipliği yapmakta bir rol oynayabileceği' belirtildi.

"PLAN HAZIRLIK AŞAMASINDA"

Reuters'a bilgi veren yetkililer AB'nin Afganistan'dan kaçışı sınırlamak amacıyla Afganistan ve komşularına yönelik yeni bir mali yardım paketini ele almakta olduğunu söyledi. Planın şu an hazırlık aşamasında olduğu Afganistan Pakistan ve İran da dahil bölge ülkelerine daha fazla mali yardım içereceği belirtildi.

"AMAÇ AB'YE YÖNELİK YENİ SIĞINMACI AKIŞINI ENGELLEMEK"

Ajansa konuşan yetkililerden biri 'sığınmacıların kendi evlerine daha yakın tutulmasının ve AB'ye yönelik yeni bir sığınmacı akışının engellenmesinin' amaçlandığını söyledi.

"İRAN'A BİLE PARA GÖNDERİLEBİLİR"

Reuters'a bilgi veren diplomat da "Afganistan'a ama aynı zamanda Pakistan'a ve hatta İran'a da para gönderilebilir" dedi. Diplomat Kabil'e yapılacak yardımların Taliban'ın ilerleyişine bağlı olduğunu militanların yönetimi ele geçirmesi halinde bu paranın dağıtılmasının zorlaşacağını söyledi.

TÜRKİYE İDDİASI: ROL OYNAYABİLİR

Haberde Türkiye'nin de daha fazla Afgan'a ev sahipliği yapmak konusunda bir rol oynayabileceği ama Ankara'ya Afganistan konusunda yapılacak olası bir yeni mali yardımın mevcut mülteci anlaşması dahilinde 2024 yılına dek gönderilecek olan 3.5 milyar avrodan ayrı olarak gönderilebileceği belirtildi.

AB 2021 yılında Afganistan'a 57 milyon euroluk insani yardım yapmayı planlıyordu. Son durum nedeniyle yapılacak herhangi bir yeni yardımın ise sonbahardan önce planlanıp onay almasının mümkün olmayacağı belirtiliyor.

Haberin Avrupa Birliği Dış İlişkiler ve Güvenlik Politikası Yüksek Temsilcisi Josep Borrell'in geçtiğimiz hafta Taşkent'te Afganistan Devlet Başkanı Eşref Gani ve Pakistan Başbakanı İmran Han'la görüşmesinden sonra gelmesi de dikkat çekti. Borrel dün yaptığı bir paylaşımda ise Afganistan ile bölgeye yardım teklifinde bulunmuş ancak "Afganistan'a gelecekte vereceğimiz destek demokratik ilerlemenin korunması koşuluna bağlı olacak" demişti.

Şu an İran ve Pakistan'da 6.5 milyondan fazla Afgan yaşıyor.

https://www.birgun.net/haber/ab-den-afgan-multeciler-icin-mali-yardim-plani-hazirligi-turkiye-ev-sahipligi-icin-rol-oynayabilir-352567

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Gecmis siliniyor, silindigi unutuluyor, yalan gercek oluyordu.

George Orwell1984

- - - - - - - - - - - - -
Bir vatandas olarak ahlakli bir kisi olmam icin "A", "B", "C" ve "D"ye inanmam gerektigini soyleyen, bu ulkedeki siyasi vaizlerden gercek anlamda bunaldim ve sikildim.

Hayir, kim saniyorlar kendilerini?
Ve ahlaki inanclarini bana dayatma hakkini nereden aliyorlar?
Ayrica, Senato'daki sayimlarda beni, Tanri tarafindan kendilerine verildigini iddia ettikleri yetkiyle kontrol edebilecegini dusunen butun dinsel gruplarin tehditlerine direnmek zorunda olan bir yasa koyucu olarak cok daha kizginim.
Onlari uyariyorum Kendi ahlaki kararlarini "muhafazakrlik" yaftasiyla butun Amerikalilara dayatmak isteyenlerle sonuna kadar savasacagim.
GOLDWATER , BARRY (1909-1998) ADB'li siyasetci.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner

- - - - - - - - - - - - -
TCK Madde 35 Suca tesebbus

1) Kisi islemeyi kastettigi bir sucu elverisli hareketlerle dogrudan dogruya icraya baslayip da elinde olmayan nedenlerle tamamlayamaz ise tesebbusten dolayi sorumlu tutulur.8973
2) Suca tesebbus halinde fail meydana gelen zarar veya tehlikenin agirligina gore agirlastirilmis muebbet hapis cezasi yerine onuc yildan yirmi yila kadar muebbet hapis cezasi yerine dokuz yildan onbes yila kadar hapis cezasi ile cezalandirilir. Diger hallerde verilecek cezanin dortte birinden dortte ucune kadari indirilir.


- - - - - - - - - - - - -
Asik Veysel

Olmayasin karaktersiz
Cok konusan yerli yersiz
Adin dogru kendin hirsiz
Karanlikta dolasirsin…
- - - - - - - - - - - - -
0
- - - - - - - - - - - - -



Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/
--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Soylediklerinizi duyurmak icin hic kimseyi kolundan tutmayin, cunku insanlar sizi dinlemeye istekli degillerse, onlari tutaginiza cenenizi tutmaniz daha iyi olur.
. . . . . .
LORD HESTERFIELD.
. . . . . .
Uzuntunun baslica nedeni zihin karisikligidir.

H.NAWKES

- - - - - - - - - - - - - - - -

Iyi bir baslangic, yari yariya basari demektir.

ANDRE GIDE

- - - - - - - - - - - - - - - -

ANNABEL LEE
. . . . . .
Senelerce senelerce evveldi
Bir deniz ulkesinde
Yasayan bir kiz vardi bileceksiniz
Ismi; Annabel Lee
Hic birsey dusunmezdi sevilmekten
Sevmekten baska beni
O cocuk ben cocuk, memleketimiz
O deniz ulkesiydi
Sevdali degil karasevdaliydik
Ben ve Annabel Lee
Goklerde ucan melekler
Kiskanirlardi bizi
Bir gun iste bu yuzden goze geldi
O deniz ulkesinde
usudu bir ruzgarindan bulutun
Guzelim Annabel Lee
Goturduler el ustunde
Koyup gittiler beni
Mezari oradadir simdi
O deniz ulkesinde
Biz daha bahtiyardik meleklerden
Onlar kiskanirdi bizi
Evet Melih Cevdet Anday

- - - - - - - - - - - - - - - -

Adın Bahardı

Kente yalnızlık gelirdi sen uyuyunca
Yüzümde mevsim değişirdi uyandığında
Bilmezdin gizliden seni sevdiğimi
Aşkın içimde solardı adın bahardı

Eteğini koştururdun sokağımızda
Sokak sus pus olur sana bakardı
Bilmezdin gizliden izlediğimi
Gözlerim gözlerinden korkardı
Hatırlıyorum adın Bahar'dı

Sokakta bir bayramdı durakta bekleyişin
Sanki sonsuz bir ayrılıktı okula gidişin
Bilmezdin her sabah seni yolcu ettiğimi
Yüreğim yol boyu ardından ağlardı
Hatırlıyorum adın Bahar'dı.


Yılmaz Erdoğan

- - - - - - - - - - - - - - - -

Leylim ley – Zülfü Livaneli

Döndüm daldan düşen kuru yaprağa
Seher yeli dağıt beni kır beni
Götür tozlarımı burdan uzağa
Yarin çıplak ayağına sür beni

Aldım sazı çıkmış gurbet görmeye
Dönüp yare geldim yüzüm sürmeye
Ne lüzum var şuna buna sormaya
Senden ayrı ne hal oldum gör beni

Ayın şavkı vurur sazım üstüne
Söz söyleyen yoktur sözüm üstüne
Gel ey hilal kaşlım dizim üstüne
Ay bir yandan sen bir yandan sar beni

Yedi yıldır uğramadım yurduma
Dert ortağı aramadım derdime
Geleceksen bir gün düşüp ardıma
Kula değil yüreğine sor beni

Beste yapılmış Sabahattin Ali şiirlerinden.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder