26 Haziran 2013 Çarşamba

15-Uğur Dündar: Faşizm tarihinin son sayfaları Türkiye’de yazılıyor...

Faşizm bu doğru ama, nasıl faşizm?
İslamo faşizm denebilir, batılıların kullandığı bir tabir, ama uyar, durumu tarif ediyor.
Bence siyasal İslam daha uygun.
Açmak gerekirse dinin devleti yönetmesi, daha da açık ifadeyle imamın devlet yönetimine el koymasıdır.
İslamın bu çeşidinde amaç tanrıya ulaşmak, kişisel gelişim, kişisel uyumun, toplumsal uyumun artırılması, tanrının hoşnutluğunu kazanma değildir.
Burada Allahın bir görev verdiği halusinasyonu, hazeyanı en temel motif.
Allah toplumun, diğer toplumların Müslüman yapılması görevini vermiş, öyle zannediyor.

Bir tür fikir kanseri.
Bir İslam rönesansı yaşanmadın bitmeyecek.
İmamlar tekrar camilere kovalanmadan bitmeyecek.
Kendiliklerinden gitmeyecekleri çok açık, çünkü karlı, zevkli, güçlülük hissi veren bir hal..
O yüzden sopayla, döve döve gitmeleri gerekecek.
Halk dini olmayan, gündelik sorunlarına ilişkin sorularını imamlara sormayı bırakmadan bitmeyecek.
İmamlar her uzatılan mikrofona, her sorulan soruya cevap vermeyi bırakmadan bitmeyecek.
Bunlar bitmediği taktirde Türkiye'de de bir Afganistanlaşma süreci yaşanacak.
Ülkenin DİĞERLERİ denilen halkı mülteci olacak, geride aklı kıt, yönetimi kolay kalabalıklar kalacak.
Onlar her işlerini imamlar sorarak yapacaklar.
Afyon çekecekler, küçük kız çocuklarını eş yapacaklar, oğlan çocuklarını aşna, köçek yapacaklar,
giderek herşeyin güçlü olana helal, zayıf olana haram olduğu abuk, sabuk bir dünya içinde kendilerini bulacaklar.
Nasıl olacak diye hayal dahi etmiyorum.
Örnek çok.
Yüzlerce kadınla beraber olan sultanlar, içkinin uyuşturucunun alasını tüketen prensler, Avrupanın en lüks tatil beldelerini toptan kapatan ultra zenginlerin yaşantıları,
ve Suudi Arabistan'da yaşayan yabancı uyruklu Müslüman çalışanların halleri, iki yüzlü bir yaşam süren Araplar.
İşte Afganistan, uyuşturucu şefi olan kabile liderleri, savaş baronları, paramparça bir ülke, sömürgecilerin işbirlikçisi bir yönetim, ve bilincini yitirmiş, adeta beynini aldırmış bir halk.
İran, Somali, Fas, Tunus falan hepsi ayrı bir örnek.
İyinin değil, fikir kanserinin örnekleri.
Hepsi de sömürünün dibinde, hepsinde işbirlikçiler iktidarda, hepsinde ülke kaynakları hortumlanıyor, hepsinde de halk dini değerler üzerinden uyuşturulmuş.
İsyan yok, kader rıza var.


Oraj POYRAZ
 

Uğur Dündar: Faşizm tarihinin son sayfaları Türkiye'de yazılıyor...

26 Haziran 2013

Hesabını iktidardan hiç gitmemek üzerine yapan muktedir korktu!

Hayali düşmanlar yaratıyor!

Sürekli kin ve nefret tohumları ekiyor!

Toplumu bölmek, kutuplaştırmakla yetinmiyor, kendisine oy verenlerle vermeyenlere karşı kışkırtıyor.

Din üzerinden yalanlarla ayrıştırıyor.

Kardeş kavgası çıkarmaya çalışıyor.

Hedef gösteriyor.

Cadı avı başlatıyor!

Hamasi söylemlerle gaz verdiği halkın polisini, halkla karşı karşıya getirmekten çekinmiyor.

İleri demokrasi (!) iddiası, ileri polis devletine dönüşüyor.

4 kişinin hayatını, 11 vatandaşın gözünü kaybettiği, 50 ağır yaralının ölüm kalım mücadelesi verdiği, binlerce insanın da yaralandığı orantısız şiddet iddialarıyla ilgili soruşturma başlatmak yerine, "polisimiz destan yazdı" diyebiliyor!

Böylece yeni orantısız şiddet uygulamalarına davetiye çıkarıyor.

* * *

Dünyanın ilk gençlik devrimini gerçekleştiren milyonlarca eğitimli genç insanı anlamaya çalışacağına, onları "vandallık" ve "işgal kuvveti" olmakla suçluyor.

Şiddete hiç bulaşmamış kitleleri, yakıp yıkanlarla bir tutuyor!

Gençlerin "özgürlük, demokrasi ve yaşam biçimlerine saygı" taleplerine biber gazı, cop ve tazyikli suyla karşılık veriyor.

Aşağılıyor, alay ediyor!

Türkiye ekonomisinin lokomotifi konumundaki iş adamlarını "hepinizin ümüğünü sıkacağım" diyerek tehdit ediyor!

İstanbul sermayesine ağır darbelerin yolda olduğu mesajını veriyor.

Buna karşılık iktidarında devlet eliyle köşeyi dönen yandaşlarının vergi cezaları sildiriliyor!

Gezi Parkı eylemlerine katılan, sosyal medyada destek mesajları yayınlayan sanatçılara veryansın ediyor.

Onları terörist olmakla suçluyor, "kara listeye" aldırıyor.

Adamları, bu sanatçıların dizilerde oynamalarına ve festivallerde sahneye çıkmalarına ambargo koyduruyor.

Linç kampanyaları başlatılıyor.

Gencecik insanlara iftiralar, hakaretler yağdırılıyor.

Hatta ölüm tehditleri savuruluyor.

Faşizm tarihinin son sayfaları Türkiye'de yazılıyor!

SÖZCÜ

a45UyF587661-201306261338-15
^^^^^ - vvvvv

--

zaryop:jaro

ESENLIK SIZE
. . . . . .
O gun bu gun size ozendim
Her yerde, hava, toprak, deniz
Bir seruvendi, gokteyseniz
Ciktim, yok, yerdeyseniz indim
. . . . . .
Ilkin, size ickiyi tattirdim
Omur boyunca sarhossunuz
Ne acsiniz artik ne susuz
Sizsiz ben de susuz kalirdim
. . . . . .
Size geceyi de ogrettim
Onda duslerle cogaldiniz
Yasantida yorgun ve yalniz
Degilsiniz; sizi urettim
. . . . . .
Biterdi belki bir uykuyla
Her sey ve tadindan oturu
Gordunuz ki bundan ileri
Bir sey var cagiran tutkuyla
. . . . . .
Cagirdim, cagirdim, cagirdim
Bir bocek gibi titreyerek
Kostunuz tukeninceye dek
Ha bir adim, daha bir adim
. . . . . .
Sizi olumle percinledim
Bana... ve simsiki ve sicak
Usurdunuz ah, cirilciplak
Olum doseginde; onledim
. . . . . .
Size yani gunahi sundum
Optunuz ve guzellestiniz
Cirkindiniz ilkin, tek ve pis
Irmak oldunuz, sizde yundum
. . . . . .
Simdi olay, hep ya hic gibi
Vardan ve yoktan ozge bir sey
Sevgiden de ote bir duzey
Olmak ya da olmamak belki

Ahmet Muhip DRANAS
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kurmus oldugum gruba uye olun
Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur:
Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com
Ayrilmak isterseniz de :
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com

Grup Sayfamız :
http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.
http://orajpoyraz.blogspot.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder