3 Ekim 2014 Cuma

Mine G.Kırıkkanat : Halifelik Neden Kaldırıldı?

Önemli olan laf şudur:
"Osmanlı padişahları sadece kendi ülkelerindeki Müslümanların halifesiydiler.
Yani bütün dünya Müslümanlarının halifesi hiç olmadılar"

Tarihçi Mahmut Goloğlu'nun ifadesidir.
Cüneyt Akalın'ın "Halifelik Neden Kaldırıldı?" başlıklı tarih kitabından alıntıdır.(Kaynak Yayınları, 2014)

Osmanlının mücadele gücünü artırmak için diğer Müslümanlara yapılan bütün çağrılar başarısız olmuştur.
Osmanlının yıkılışı döneminde Hintli Müslümanlardan Osmanlıya bağışlarıyla katkıda bulunanlar olduğu kadar,
İngiliz ordusunda Osmanlıya karşı saf tutanlar da olmuştur.
Tarihi belgeler çok açıktır.


Oraj POYRAZ
L2fSIJNoA0xfSNxA


Mine G.Kırıkkanat : Halifelik Neden Kaldırıldı?

kirikkanat@mgkmedya.com

17 Eylül 2014 Çarşamba

Halifeliğin, yüce bir dini otorite olmaktan çok bir hükümet, bir devlet şekli olduğunun açık işaretleri 910'da orta çıkar.
Abbasi Devleti devam ederken, Şiiler Fatımi Devleti'ni kurarlar.
Devletin ismi, Hz.Ali'nin eşi Fatma'dan gelmektedir.

929 yılında hem Abbasiler hem Fatımiler varlıklarını sürdürürken, yani iki ayrı halifelik varken, bir üçüncü halifelik ortaya çıkar.
Endülüs Emevi Devleti'nin hükümdarı III.Abdurrahman da İspanya'da halifeliğini ilan eder.

Bu örneklerin de açıkça gösterdiği gibi hilafet kurumu, kurulduğu yıllardan itibaren İslam dünyasının birliğini tesis edememiş, tersine yeni anlaşmazlıklara yol açmıştır.

Endülüs Emevi hanedanı 1013'te, Fatımiler de 1071'de yıkılınca, Abbasi Devleti hilafeti üstlenmekte 1258 yılına kadar tek başına kalır.
Moğollar 1258'de Bağdat'ı ele geçirince Abbasi Devleti ve hilafeti de sona erer.

Bu arada İslam dünyası üç yıl halifesiz kalır.
Bağdat'tan kaçıp Şam'a sığınan El Muntasır (Ahmet), Kölemen (Memluk) Sultanı Baybars'ın çağrısı üzerine Mısır'a sığınıp orada kendisini halife ilan edince, hilafet makamı İslam dünyasına geri döner.
Mısır'daki siyasi otorite, yani Kölemenlerin hükümdarı Baybars dünya işlerini, halife de din işlerini üstlenir.
Bu olayla ilk kez, hilafet dünya işlerinden az da olsa ayrılmıştır.

***

Mekke şerifi Ebu Numeyye'nin Halife El Muntasır'a biat etmesi Memluk hâkimiyetini Hicaz'a taşır.
Bundan sonra Hicaz, Memluk Sultanlığı'na bağımlı hale
gelir.
Memluklar "mukaddes yerleri" koruma ve hac işlerini, idarenin saygınlığını ve sağladığı avantajları elde ederler.

Halife El Muntasır, Bağdat'ı kurtarmak için Sultan Baybars'la birlikte Şam'a geçer.
Ancak Baybars'ın aniden geri dönmesiyle tek başına kalan Muntasır, Moğol valisiyle giriştiği çatışmada öldürülür.
Bu olaydan bir süre sonra Abbasi ailesinden Ahmet isimli bir başka şehzadeyi "El Hakim" lakabıyla halife ilan eden Baybars, siyasal otoritesi için yeniden manevi destek kazanmayı başarır.

Mısır'da, Abbasiler döneminde (1261-1517) on yedi halife hilafet makamına çıkar.
Siyasi yetkileri olmayan halifelerin isimleri sikke ve hutbelerde Memluk sultanlarının isimleriyle birlikte zikredilir.
Bu dönemde halifeler sadece dini maksatlarla vakfedilmiş mal ve mülkleri idare ediyor, yeni bir hükümdar tahta geçtiği zaman belli törenlere katılmıyorlardı.

Görünürde halifeye her türlü itibar gösteriliyordu, ama aslında o Kahire'de esirdi.
Yaklaşık 250 yıl boyunca hilafet makamı Mısır'da kalmıştır.

***

Hilafet kurumunun Mısır'da olması, yani Memluk sultanlarının uhdesinde bulunması, diğer İslam devletlerinin Mısır'ın hükümranlığını tanıdığı anlamına gelmemiştir.
Hilafet, dönemin algısına göre güçlü olan kişinin, otoritenin İslam dünyasını yönetmek için sahip olmak istediği bir araç konumuna itilmiştir.

Hilafetin sonraki sahibi Osmanlı Devleti ile önceki sahibi Memlukların yıllarca birbirine karşı savaştığı düşünülürse, hilafet kurumunun Müslümanlar arasındaki birlikteliği sağlamak şöyle dursun, savaşları dahi engelleyemediği görülür.
Nitekim Osmanlı Sultanı Yavuz Sultan Selim, 1517'de Mısır'ı fethettiği zaman Kölemenler devletine son verdiği gibi hilafeti de uhdesine almıştı.
Böylece, uzun yıllar sonra hilafet ve dünya işleri Osmanlı ailesinden gelen Osmanlı sultanlarının şahsında yeniden birleşti.

Tarihçi Mahmut Goloğlu'nun da belirttiği gibi, "Osmanlı padişahları sadece kendi ülkelerindeki Müslümanların halifesiydiler.
Yani
bütün dünya Müslümanlarının halifesi hiç olmadılar"
.
* * Cüneyt Akalın
'ın "Halifelik Neden Kaldırıldı?" başlıklı tarih kitabından alıntıdır.(Kaynak Yayınları, 2014)

***

Y.N.Türkiye'nin ortaçağ referanslarıyla geçmişin karanlığına sürüklendiği günümüzde, yukarda alıntı yaptığım inceleme, dikkatle okunması gereken bir kitap.
Çünkü elektrik ve lazer ışığı dahil, insanlığı aydınlatan her tür ve yöntem, bilgiyle bulunmuştur.

 

--


Mazlum milletler zalimleri bir gun mutlaka mahv-i perisan edeceklerdir.

Mustafa Kemal ATATURK



YUNUS SURESI - 99: RABBIN dileseydi, yeryuzunde bulunanlarin hepsi inanirdi.
oyle iken insanlari inanmaya sen mi zorlayacaksin?
***
TEVBE SUREsi - 29: kendilerine kitap verilenlerden Allaha ve ahiret gunune iman etmeyen, Allahin ve resulunun haram kildigini haram saymayan ve hak din islami din edinmeyen kimselerle elleriyle cizyeyi verinceye kadar savasin

 
Hz.Peygamber (a.s.) soyle buyurmustur:
Sizler horozun otmesini isittiginiz zaman Allah in fazlindan isteyiniz.
Cunku o melek gormustur.
Merkebin anirmasini isittiginizde de seytandan Allah a sigininiz.
Cunku o seytan gormustur.

Ebu Hureyre den (r.a.) bildirildigine gore:
Hadis No: 4908


Cocugunu yedi yasinda namaza baslatmayan, on yasinda devamli namaz kildirmayan ebeveyn buyuk bir sorumluluk altindadir.

Mehmet Sevket Eygi
Murtecilerin cok sevdigi ve onemsedigi fikir adami.


Anadolu'da bir patirti, bir gurultu, kongreler, beyannameler falan, sanki bir sey yapabilecekler.
Blof yapmanin sirasi mi?
Hangi teskilatin, hangi kuvvetin var?
Bu ne hayal.
Kuzum Mustafa, sen delimisin?

Yazar Refi Cevat Ulunay - 1919


Bir Ingiliz subayi Igdir'dan Bayezit'e gelerek, Mutassarif'a: Ingiltere himayesinde tesekkul eden Ermenistan'a Bayezit havalisinin de birakildigini bir aya kadar on bes bin Ermeni muhacirinin Ermeni duzenli birlikleri himayesiyle eski yurtlari olan Bayezit sancagina sevk edilecegini bildirmistir.

Dogu vilayetlerinden bir karis topragin bile Ermenistan'a birakilmasinin mumkun olmayacagi, bir tek Ermeni askerinin sinirimizin bu tarafina gecmesinin atesle karsilik gorecegi

(12 Haziran 1919)
K. ATATURK


Tanri ya inaniyor musun? sorusuna Einstein in cevabi:
Varolanlarin duzenli uyumunda kendini gosteren Spinoza nin Tanrisi na inaniyorum, insanlarin kaderiyle ve eylemleriyle ilgilenen bir Tanri ya degil.

I believe in Spinoza s God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with fates and actions of human beings

Autobiographical Notes (1949, p.103)
(Bu goruslerinden dolayi Einstein in Panteist oldugu sonucu cikarilabilirse de, bir sonraki gorusunde de agnostiklige yakin oldugunu belirttigini gorecegiz)


Daha gun o gun degil, derlenip durulmesin bayraklar.
Dinleyin, duydugunuz cakallarin ulumasidir.
Saflari siklastirin cocuklar,
Bu kavga fasizme karsi, bu kavga hurriyet kavgasidir.

Nazim Hikmet Ran


Bizim verecegimiz bir kurban karsiligi, 1000 Filistinli oldurulmelidir

Michael Kleiner, Israil Herut Partisi Genel Baskani
Yilmaz Dikbas-EFENDI TERORISTLER
0532 233 31 52


Kurmus oldugum gruba uye olun
Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur:
Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com
Ayrilmak isterseniz de :
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup Sayfamız :
http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.
http://orajpoyraz.blogspot.com/



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder