İmam hatipliler 'haremlik', 'selamlık' düzen istedi!
İmam Hatip Mezunları Lisesi Mezunları ve Mensupları Derneği (ÖNDER), okullarda "haremlik", "selamlık" düzen istedi.
Karma eğitime karşı çıkan dernek, TBMM Milli Eğitim Komisyonu'na kız ve erkek çocukların ayrı okullarda okutulmasını önerdi.
"Tek cinsiyetli eğitim bir öğrenme özgürlüğü" diyen Dernek'e göre, karma okullarda 'cinsiyet baskısı' daha çok.
Erkek öğrenciler cinsiyet baskısı yüzünden kabiliyet alanlarına, müzik, resim ve drama derslerine yönelemiyor.
Dini vakıf ve derneklerin tamamı
T24'ten Hülya Karabağlı'nın haberine göre, eğitimi sisteminin yeni dizaynı 12 yıl ve 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitim konusunda görüşlerini alt komisyonda anlatan dini vakıf ve derneklerin tamamı "kesintili, açıköğretim ve kızlarla erkeklerin ayrı okullarda okumasını" savunan raporlarını sundu.
Görüşlerini komisyon üyeleriyle paylaştı.
İmam Hatip Mezunları ve Mensupları Derneği (ÖNDER), birden çok rapor sundu.
Beyinde cinsiyet farklılıkları
"Karma eğitim ve tek cinsiyetli eğitim üzerine değerlendirmeler" başlıklı raporda, kadın ve erkek arasında 'Beyinde Cinsiyetten Kaynaklanan Farklılıklar', 'Öğrenmede Cinsiyetten Kaynaklanan Farklılıklar', 'Karma ve Tek Cinsiyetli Eğitimle İlgili Görüşler' ayrı konu başlıkları altında irdeleniyor.
Tek cinsiyetli eğitimin yararları bu konudaki araştırmalarla destekleniyor.
'Erkek öğrenci cinsiyet baskısından drama yapamıyor'
Tek cinsiyetli eğitimin her iki farklı cinse olumlu sonuçlar doğurduğu görüşünü savunan dernek, "Tek cinsiyetli eğitim bir öğrenme özgürlüğü olarak düşünülebilir.
Zira, kız ve erkek ayrı okullarda okuyan erkekler cinsiyet baskısından uzak kendi ilgili kabiliyet sahalarına daha rahat yönelebilmekteler.
Bu nedenle erkek öğrenciler, sanatsal yönü ağır basan müzik, resim ve drama gibi derslere cinsiyet baskısı yüzünden yeterince yönelememektedirler" görüşünü savundu.
Karma okullarda 'cinsiyet baskısı'
Dernek raporunda, karma okullarda cinsiyet baskının daha çok olduğu vurgulanıyor ve "Bazı gelişim psikologlarının 'cinsiyet baskısı' dediği durum karma okullarda daha sık görülmektedir.
Bu, kız ve erkeklerin beraberken geçerli kültürün dayattığı cinsiyet rollerine sık sıkıya bağlı kalmaları şeklinde açıklanabilir.
Karma eğitim istemeden cinsiyet rollerine baskı yapmaktadır.
Kültürümüz cinsiyetçi bir kültürdür.
Aksi iddia edilse de karma okulların getirdiği 'cinsiyet baskısı' daha ağır basmaktadır.
Tek cinsiyetli okullardaysa öğrenciler doğru yönlendirildiği takdirde bu cinsiyet kalıplarını kırabilir" vurgusu yapıldı.
Komisyon'da görüş bildiren ENSAR Vakfı ise hazırladığı raporda; kesintisiz 8 yıllık eğitimin ilk kademeden sonra çocuklara demokratik tercih hakkı tanımaması nedeniyle sorgulanması gerektiği belirtti.
Raporda, "Demokratik eğitimin esası katılımcılığa ve farklı tercihlere imkân vermesidir.
Kanun teklifinde öngörülen zorunlu eğitimin kademeli olması Avrupa eğitim sistemi içinde, üniversite öncesi eğitimin 4 kademe olarak tanımlanması ile de uyumludur" denildi.
İlim Yayma Cemiyeti adına Genel Başkan Hamza Karabulut kademeli ve açık öğretimi öngören sistemin "çok önemli ve yararlı bir hususu" olduğu görüşünü savundu.
Akbulut karma eğitime karşı çıktığı raporunda 8 yıllık kesintisiz eğitimin anayasal anlamda hak ihlali olduğunu, karma eğitim modeline ise son verilmesini istedi.
Akbulut kılık-kıyafet serbestisi de istediği raporunda, "Din ve vicdan hürriyetinin bir cüz'ü olarak şahsi inançların serbestçe yaşanması açısından çocuklarımızın kılık-kıyafet tercihi her ölçekteki eğitim kurumlarında serbest bırakılmalıdır" dedi.
4+4+4'e başlama tarihi 2012
TBMM Komisyonunda 4+4+4 eğitim modeliyle ilgili görüşmeler sürüyor.
Alt komisyonda yapılan değişikliğe göre zorunlu ortaöğretime 2012-13 öğretim döneminde başlanacak ve Bakanlar Kurulu gerekli gördüğü taktirde uygulamanın başlama tarihini bir yıl erteleyebilecek.
- Okula başlama yaşı 6'dan 5'e düşüyor
- Çıraklık yaşı 11'den 14'e yükseliyor
- Açık öğretim ikinci kademe sonrasında
- 2012 YGS-LYS'de ağırlıklı orta öğretim başarı puanı geçerli
- 2012 yılındaki üniversitede sınavlarında puanlama sistemi değişmeyecek.
· Puanlama sistemi 2013'te değişecek.
AK Parti grubu, kademeli zorunlu eğitim teklifinde 3 revizyona gidiyor.
Açıköğretime ilk kademeden sonra değil ikinci kademeden sonra gidilmesi ve eğitim yaşının 6'dan 5'e çekilmesi benimsenirken, çıraklık yaşının 14'ten 11'e düşürülmesinden de vazgeçildi ve 13'e çıkarılması öngörüldü.
Ancak, ikinci 4 yıllık dönemde uygulanacak "mesleki yönlendirme"nin ne olduğu ve somut olarak nasıl işleyeceği tartışma konusu oldu.
Edinilen bilgiye göre, AK Parti grubu tarafından TBMM'ye sunulan ve bazı düzenlemeleri kamuoyunun tepkisini çeken yasa teklifinde yapılacak 3 revizyon özetle şöyle :
· AÇIK ÖĞRETİM: 4+4+4 teklifinin ilk halinde ilk 4 yıllık kademenin ardından Bakanlar Kurulu'nun belirleyeceği alanlarda açık öğretime devam edilmesi düzenlendi.
Ancak bu madde 4.yılın ardından kız çocuklarının eğitim sistemi dışına çıkarılacağı ve "çocuk gelinler" olacağı eleştirilerine neden oldu.
Yapılacak revizyonla açıköğretime geçiş ikinci 4 yıllık dönemin yani 8.
yılın sonuna çekilecek.
Ancak madde revizyonlu haliyle de Eğitim-Sen ve Eğitim-İş sendikalarının tepkisini çekiyor.
· OKULA BAŞLAMA: Okul öncesi eğitim zorunlu hale getirilmeyecek.
Ancak ilköğretime başlama yaşı 6'dan 5'e çekilecek.
Teklifteki, "Mecburi ilköğretim çağı 6-14 yaş grubundaki çocukları kapsar.
Bu çağ, çocuğun 6 yaşını bitirdiği yılın eylül ayı sonunda başlar" ifadesi "5 yaşını bitirdiği eylül ayı sonu" olarak değiştirilecek.
Okula başlama yaşı 5'e indiği takdirde zorunlu eğitim çağı da 5-13 olarak düzenlenecek.
· ÇIRAKLIK YAŞI: Teklifte çıraklık eğitim yaşı 14'ten 11'e düşürülmüştü.
Bazı sendikalar ve STK'lardan gelen "Çocuk işçiliğinin önü açılır" eleştirileri üzerine teklifte bu düzenlemeden geri adım atıldı.
İlköğretim yaş çağı 5-13 olacağından çıraklık eğitim yaşı da 13 olarak düzenlenecek.
'Mesleki yönlendirme'Eğitim sisteminde yapılacak radikal düzenlemede "mesleki eğitim" ve "yönlendirme" konuları da tartışma yarattı.
Bakan Ömer Dinçer, ikinci kademe eğitim bölümünün "mesleki eğitim" değil "mesleki yönlendirme" kademesi olacağını savunuyor.
Bakanlık kaynaklarından edinilen bilgiye göre bu bölümde örneğin çocuk imam hatip okumak istiyorsa fazladan din kültürü ve Kuran dersleri alacak.
Teknik liseye yönlenmek isteyen bir öğrenci de fazladan temel dersler ve bazı temel meslek derslerini öğrenecek.
Ancak Bakan Dinçer, Ahmet Altan'a verdiği demeçte, imam hatiplerin orta bölümünün açılabileceğini söyledi.
Bu durumda mesleki okulların orta kısmının açılması "yönlendirme" değil "mesleki eğitim" anlamına gelecek.
Ortaya çıkan bu çelişkili duruma ilişkin bakanlık kaynakları da bir açıklama getiremedi.
Bu konudaki tartışmanın komisyon toplantısında yaşanması bekleniyor.
http://haber.gazetevatan.com/Haber/433907/1/Gundem
-- . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . BABA NASİHATİ... Gönül verip gönül geçme... Ekmediğin yeri biçme... Benden sana bir nasihat... Tek başına rakı içme… Meze mezedir deyip seçme... Kavun peynirden vazgeçme... Benden sana bir nasihat… Çok yiyerek rakı içme... İçkini zevkinle iç... Başlamadan kahır etme… Benden sana bir nasihat… Bir şey kurup rakı içme... Salataya itibar et… Meyveleri ihmal etme... Benden sana bir nasihat... Kızartmayla rakı içme… Akşamcıysan beni dinle... Keraheti geciktirme... Benden sana bir nasihat... Başlamadan çorba içme… Arkadaşını iyice seç… Nüktedandan sakın geçme... Benden sana bir nasihat... Dertlilerle rakı içme... Rakıcı der ki neşeli ol... Muhabbetsiz kişi seçme… Benden sana bir nasihat... Şeftalisiz rakı içme... HAYDİŞEREFE…!!! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Kurmus oldugum guruba uye olun Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir guruptur. Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz. http://orajpoyraz.blogspot.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder