16 Ocak 2018 Salı

BİR DOKTORUN GÖZLEMİ : BUZ DAĞININ GÖRÜNMEYEN KISMI

Hiçbir meslek böylesi şartlarda icra edilemez.
Bu iş giderek çıkmaza doğru gidiyor.

Zannediyorum  bu iş sonunda düzgün insanların çalışmaktan kaçındığı bir alan haline gelecek, belki de geldi bile.
Yüksek riskli cerrahi bölümlerde tercih yok, acili, nöbeti, icabı, hasta yoğunluğu olan ihtisas alanlarında tercih yok.
Tıp fakülteleri de giderek puan kaybediyor.
Zannediyorum bu gidişle ülkenin zeki, duygusal zekası olan insanları tamamıyla bu alandan çekilecek.
Ve boşluğu doğal olarak başka birileri dolduracak.
Aslında durum çok açık.

Ben artık hekim olarak emekli sayılırım.
Ancak, hasta olarak en yoğun mesai yıllarım yeni başlıyor.
Yaşlandım, geçirilmiş bir kalp krizi, ve by-pass ameliyatlısıyım.
Yaşlılıkla bağlantılı, hipertansiyon, kan yağ yüksekliği, koroner yetmezliği, hafif tertip şeker hastalığı var.
Artık yanımda periyodik olarak yazılması gereken bir torba ilaç taşıyorum.
Ve her an yine yaşa bağlı acil gelişen sağlık durumlarından birisi  nedeniyle herhangi bir hastaneye, acil servise, yoğun bakıma yolum düşebilir.
Doğrusu artık hekimlerden çok hastalar açısından endişeliyim.

Durum gerçekten çok ama çok sıkıntılıdır.
Aklı başında, ahlaklı, fazilet sahibi, hiçbir insan bu kadar ağır hakaretlere, hiddet ve şiddete maruz kaldığı bir iş alanında uzun süre çalışmaz.
Hiç bir para bu rezilliklerin karşılığı olamaz.

Ne tekim, ihtisas sahibi genç hekimlerin umutsuzluğa kapılarak intihar ettiğini pek çok kez sözde ulusal basında okuyoruz.
Ve bu gün bir meslektaşımın, yıllar sonra Hukuk fakültesinden diplomasını alarak avukatlık bürosu açtığını şaşkınlık içerisinde duydum ve okudum.
Hepimiz hayırlı olsun dedik ve  tebrik ettik.
O derece....

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA     


BİR DOKTORUN GÖZLEMİ : BUZ DAĞININ GÖRÜNMEYEN KISMI

Sağlıkta şiddet sürekli karşılaştığımız bir hal oldu ve belli bir ölçüde de alıştık. Tabi bunu onaylamıyorum ama durum böyle.

Acil serviste bir saat süren hasta yakını olarak gözlemimden bahsedeceğim.

Bir yakınımı gece saat 01:00 civarlarında küçük bir özel hastanenin acil servisine götürmek durumunda kaldım.

Acil serviste tüm müşahede yatakları doluydu ve muayene odası önünde 10-15 hasta muayene sırasındaydı saat itibari ile beklemedigim bir yogunluktu. Hekim olduğumdan bahsetmedim. Hastam ateşli çocuk olduğu için öncelik verildi.

Meslektasim ve acil servis calisanlari oldukça özverili çalışıyorlardı. Yaklaşık bir saatte muayene parenteral tedavi laboratuar tetkikleri ve PAAG değerlendirmesi yapılmıştı. Diğer hastalar için de gerekenler özenli ve profesyonel şekilde yapılıyordu.

Bu bir saat içinde 3 olaya şahit oldum.

1-) 2-3 yaşında çocuğun damar yolu çalışmamış aile bunu hemşireye bildirmişti ve hemşire yeni damar yolu açılması gerektiğini söyledi. Aile "ben çocuğumu bir daha mı deldirecegim neden işini düzgün yapmıyorsun gerizekalı yapamiyorsan evine git" vs. şeklinde sözlü şiddet uyguladı. Hemşire neredeyse umursamadan işlerine devam etti.

2-Doktor muayene odasından çıkıp iç alana gitti. Muayene odasının önünde bekleyen adam "doktorun keyfini mı bekleyeceğiz" dedikten sonra muayene odasindaki sekreterin yanına girerek doktorun nerede olduğunu sordu. Sekreter "doktor müşehadedeki hastayla ilgileniyor. ". şeklinde cevapladı. Dısarı çıkan adam "tabi tabi hastayla ilgileniyordur iki dakika daha gelmesin bak ben ne yapacağım" şeklinde etrafındakilere duyurarak söylendi.

3-)35-40 yaşlarında bir kadın hasta bağırarak "ya bu ne ? her yer dolu" dedi. Yanindaki aynı yaşlardaki erkek de aynı ses tonuyla "para kazanacağız" diye her geleni buraya(müşehade) alıyorlar derken hemşire ve hemşir hemen yanındaydı.

Bunların hiçbirinden doktorun haberi olmadı.

Bize yansıyan şiddetin potansiyel şiddetin buz dağının görünen kısmı olduğunu farkettim.

Sağlık calışanı hastane ve hekim imajının tekrar düzeltilmesi için politik olarak ulusal bir seferberlik başlatılması gerektigini her ne kadar acil olarak gerekse de sağlıkta şiddet yasasının yeterli olmayacağını bir kez daha fark ettim.

Hastalara "sağlık camiasının özveri ile çalışan insanlar "olduğunun anlatıldığı günleri görmek dileğiyle..... .


a45UyF587661-180116181323 Oraj Poyraz At Openmail oraj.poyraz@openmail.cc
2018/01/16  19:30 2  65  AtaturkMilliyetcileri@googlegroups.com

 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder