Savunma Bakanlığı'ndan alınan bilgiye göre son Rus ağır muharebe uçağı S-70 (insansız hava aracı)"Ochotnik" ("Avcı") Cumartesi günü ilk uçuşunu yaptı.
Rus geliştirme ve tasarım bürosu "Suchoi" tarafından geliştirilen gizli uçak planlanan ve gizli bir test sitesinde kısa bir uçuş gerçekleştirdi.
Rusya Savunma Bakanlığı "İlk uçuş Moskova saatiyle 12: 20'de gerçekleşti ve 20 dakikadan fazla sürdü" dedi. Uçağı havaalanının üzerinden birkaç kez yaklaşık 600 metre yükseklikte uçtu ve daha sonra başarıyla indi.
Yılın başında çekilmiş bir fotoğraf bir test sitesinde Ochotnik'i
Muhtemelen yeni ağır dron S-70 Ochotnik benzeyecek
Ochotnik "Nurflügel" adlı şemaya göre inşa edildi. Uçağın maksimum fırlatma kütlesi yaklaşık 20 ton 6000 kilometre menzildir. Çeşitli hedefleme ve takip cihazlarına ek olarak uçak gizli başlık teknolojisine sahip olmalı ve dolayısıyla düşman radarlarına karşı neredeyse görünmez olmalıdır.
Bu bağlamda aynı zamanda "Popular Mechanics" adlı konu portalı'ndan ABD'li uzmanlar savaş uçağının düşman radarı uzun menzilli ve Rus silahlı uçağının avantajları olarak hassas silahlanma konusundaki ağır sürüş kabiliyetini vurgulamaktadır. Her şeyden öte uçak "iyi korunan hedeflere karşı özellikle ağır görevler gibi uçabilir" örneğin uçaksavar konumlarına karşı.
Ochotnik'in seri üretime başlayabildiği zaman bilinmemektedir.
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Yeni Turkiye Devleti temellerini sunguyle degil sungunun de dayandigi ekonomi ile kuracaktir.
Yeni Turkiye Devleti cihangir bir devlet olmayacaktir.
Fakat yeni Turkiye Devleti bir ekonomi devleti olacaktir.
Gazi Mustafa Kemal ATATURK
- - - - - - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI
111. DIN KONUSUNDA KUSKUCULUK, TEOLOJIK ILKELERIN YUZEYSEL BIR ARASTIRMA VE INCELENMESININ SONUCUDUR
"Butun insanlar ya kuskucu ya da Allahsizdir" demek, bir Allah'in varligina "butun insanlar saglam bicimde inanirlar" demekten belki daha dogrudur. Hicbir zaman incelenememis olan, hakkinda surekli bir fikir edinmek mumkun olmayan, uzerimizdeki etkileri hakkinda degismeyen bir hukum vermekten bizi yasaklayan, cesitli iki dimagda anlami bilinen tek bicimi olmayan bir mevcudun varligindan insan nasil emin olabilir?
Hakkinda edindirilmeye calisilan fikirlere zit bir davranis atfetmeye insanin her an zorunlu oldugu birinin varligina ictenlikle inandigini kim soyleyebilir?
Pekala, aklinin almadigi bir seye insanin inanmasi mumkun mudur? Bu sekilde inanmak, kendisi hicbir goruse sahip degilken baskalarinin gorusune katilmak degil midir? Rahipler butun insanlarin inanisini duzenler. Ancak, bu rahiplerin kendileri de Allah'in butun insanlar icin olanaksiz oldugunu aciklayamazlar mi? Dolayisiyla, su sonucu cikaralim ki, Allah'in varligina tam ve kesin inanis, iddia ettikleri ve dogrulamak istedikleri olcude genel degildir.
Kuskucu olmak, bir hukum vermek icin gerekcelere sahip olmamaktir. Allah'in varligini kanitlar gorunen deliller ve Allah'in varligini curuten ihtiyaclar karsisinda bazi kimseler kuskulanmayi ve karar vermemeyi tercih ediyorlar. Ancak isin asli, bu kararsizlik, yeterli olcude incelememek ve arastirmamak uzerine kuruludur. Apacik olan hakkinda kuskulanmak, kararsiz kalmak mumkun mudur? Akli basinda olanlar mutlak bir Phyrhonisme* ile hakli olarak alay ederler ve hatta bunu olanaksiz bulurlar. Kendi varligindan ya da gunesin varligindan kuskulanan bir adam, tumuyle gulunc gorunur. Ya da, bu dusunce tarzini kotu niyetin yonlendirdiginden kusku duyulur.
Acik bir bicimde olanaksiz bir vucudun var olmadigi hakkinda kararsizliga dusmek, daha mi az aykiridir? Sifatlari karsilikli birbirini bozan, yok eden bir varligin olanaksizligina karar vermekte tereddut etmek, insanin kendi varligindan kuskulanmasindan daha mi sacmadir? Ruhsal bir vucuda inanmak icin, iki ucu olmayan bir bastonun varligina inanmaktan ote olasilik bulunur mu? Sonsuz iyi ve kudretli olan ve bununla birlikte sonsuz kotulukler yapan ya da yapilmasina izin veren bir varlik kavrami, dort koseli bir ucgenin varligi kavramindan daha az sacma ya da daha az olanaksiz midir? Sonuc cikaralim ki, kuskuculuk, en acik ve en iyi kanitlanmis ilkelerle surekli celiski icinde bulunan ilahiyat ilkelerinin yuzeysel ve az muhakemeli incelenmesinin eserinden baska bir sey olamaz.
Kuskulanmak, verilecek karar hakkinda dusunmek ve gorus ileri surmektir. Kuskuculuk, esyanin yuzeysel incelenmesinden cikan bir kararsizlik durumudur. Ilkelerine kadar goz atmaya tenezzul edildiginde, esas hizmetini goren Tanri kavramina yakindan bakildiginda, din konusunda kuskucu olmak mumkun mudur? Kusku, cogu kez ya tembellikten, ya gucsuzlukten, ya ilgisizlikten, ya da yeteneksizlikten ileri gelir. Kararsizlik, bircok kimse icin, ancak pek az onem verdikleri esyayi inceleme ve arastirma zahmetinden korkmanin sonucudur. Bununla birlikte, din, insanlara hem dunyada, hem ahirette buyuk sonuclari olan bir sey olarak sunuldugundan; hakkinda kusku ve kararsizlik duymak, zihin icin hos bir durum olamaz ve ona rahat bir yuz yastigi olmaktan cok uzak olur. Uzerine butun dinlerin kuruldugu Allah'i incelemeye cesareti olmayan bir adam, hangi dini kabule karar verecegini bilemez; neye inanmasi, neye inanmamasi gerektigini, artik bilmez. Neyi kabul, neyi reddetmek gerektigini, umit etmek mi, korkmak mi gerektigini, kisacasi, neye karar verecegini bilmez. Din hakkinda ilgisizlik, kuskuculukla karistirilmamalidir. Bu ilgisizlik de, icinde bulundugu guvenlik ya da dinin kendisini ilgilendiren icerikte bulunmamasi olasiligi uzerine kurulmustur. Cok onemli olarak gosterilen bir seyin hic de onemli olmadigi ya da iyi ve kotu her etkiden kurtulmus bulundugu kanaati, sorunun yeterli olcude incelenmesini gerektirir. Bu olmadikca, bu kanaatin olmasi mumkun degildir. Dinin esas noktalarinda kuskucu gecinenler, daha cok durumlarda vurdumduymazlardir, ya da incelemeye ve arastirmaya hic yatkin degildirler.
Eski Yunan filozoflarindan Phyrhon'un felsefesi kuskuculuktur ve insanlarin hicbir zaman gercek esyayi bilemeyecegi gorusudur. Kuskucularin tartismasiz babasi sayilir.
- - - - - - - - - - - - -
Yasamin yalnizca teleekranlardan yagdirilan yalanlarla degil , Partinin erismeye calistigi ulkulerle de hic banzesmedigini gormek icin cevrenize bir goz atmaniz yeterliydi.
George Orwell1984
- - - - - - - - - - - - -
Bir yerde, ne yazik ki neresi oldugunu hatirlamiyorum, soyle bir sey okumustum Bir Eskimo avcisi, bolgesindeki misyoner rahibe, "Tanri ve gunahla ilgili herhangi bir sey bilmeseydim, o zaman da cehenneme gider miydim?" diye soruyor.
Rahip de, "Hayir," diyor, "bilmiyorsan gitmezdin.""O zaman," diyor Eskimo buyuk bir ciddiyetle, "ne diye bana bunlari anlattin?"
DILLARD,ANNIE (1945) ABD'li yazar.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner
- - - - - - - - - - - - -
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur_gundem@yahoogroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com |
Gruptan ayrilmak icin | : | ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com |
Grup Sayfamiz | : | http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder