10 Eylül 2019 Salı

BARIŞ TERKOĞLU : GÜNAHKAR ŞEYHLERİ SAVCILIK KAPILARINDAN KURTARAN ELLER

Evet, ne görüyoruz?
İslam kendi pisliklerine sahip çıkıyor?

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc )
           L2fSIJNoA0xfSNxA  

================================

BARIŞ TERKOĞLU : GÜNAHKAR ŞEYHLERİ SAVCILIK KAPILARINDAN KURTARAN ELLER

26 Ağustos 2019 Pazartesi

Bir kadın bileği gördüğünde "tövbe estağfurullah" diyen adamlar nasıl oluyor da çocuk yaşta merdiven altında hayatları karartılan çocuklara "sus" işareti yapıyor? Saatler sabaha karşı 04.30'u gösteriyordu. Sultangazi Emniyeti'nde görevli polislerin telefonu çaldı. Arayan 20 yaşındaki genç Yunus Ö. idi. Fısıltıyla konuşuyordu. Kendisini tuvalete kilitlemişti. Polislerden yardım istiyordu.

Genç sesin bulunduğu yer Sultangazi'de bir merdiven altı dergâhın adresiydi. Etrafta Abdulkadir Geylani İlim ve Hizmet Derneği adıyla biliniyordu. Başında ise Şeyh Büreyde Ö. vardı. Anlatılanlara göre daha önce bulunduğu tekkelerde çeşitli vakalara karışmış ve "kol kırılır yen içinde kalır" diyerek üstü örtülmüştü. Büreyde Ö. 2016 yılının eylül ayında Sultangazi'de atölyeden bozma bir yer buldu. Burayı kendi dergâhı haline getirdi. Sarık ve cüppesiyle "ilim ve irfan" dağıttığını söylüyordu. Kendisini Kadiri tarikatının şeyhi olarak tanıtıyordu.

Şeyh dediğime bakmayın...

Elimdeki kimlik bilgilerine göre o da 6 Mart 1987 tarihinde doğdu. Başındaki yeşil sarığı ve cüppesi onun daha 29 yaşında otoritesinin kabul edilmesine yetiyordu. Dergâh bir süre sonra çevredeki gençlerin buluşma yeri oldu. Onlar için de bir tür sosyalleşme alanıydı. Çoğu ya okulu bırakmıştı ya işsizdi. Büreyde Ö'nün dergâhtaki sohbetlerine katılıyorlardı. Şeyh Büreyde müritlerinin yüzüne bakarak "bilmedikleri dilde" kutsal sözler okuduktan sonra elini kaldırarak bağırıyordu: "Merhem senin nefsinin kabullenmediğidir. "

Sohbetleri kendilerinden geçene kadar kafalarını salladıkları zikir törenleri takip ediyordu. Büreyde Ö. üstlerini çıkararak yarı çıplak kalan gençlerin vücutlarına şişler sokarak gösterisini sürdürüyordu. Bu sırada "Allah" sesleriyle sallanan gençler cezbelenerek kendilerinden geçiyordu.

Saatler süren cehennem

7 Mayıs 2017 günü sabaha karşı polisten yardım isteyen Yunus Ö'nün Şeyh Büreyde Ö. ile tanışıklığı ise eskiye dayanıyordu. 4 yıl önce yani henüz 16 yaşındayken gittiği dergâhta Büreyde Ö. ile tanışmıştı. Yunus Ö'nün anlattığına göre bir süre sonra Büreyde Ö'nün Yunus Ö'den cinsel istekleri oldu. Yunus Ö'nün bir türlü kabullenemediği cinsel istismar olayları yaşandı. Büreyde Ö. Yunus Ö'ye bu yaptığının bir tür "hizmet" olduğunu anlatıyordu. Bu ilişkiyi ne zaman bitirmek istediğini söylese Büreyde Ö'nün tepkisiyle karşılaşıyordu. Yunus Ö'nün ifadesine göre Büreyde Ö. ona cinleri musallat edeceğini söyleyerek tehditlerde bulunuyordu.

İkili son kez 6 Mayıs 2017 gece saat 23.00 sularında Sultangazi'deki dergâhta buluştu. Orada tam 5 buçuk saat "bir şeyler" yaşandı.

Yunus Ö'nün polislere anlattığına göre uğradığı cinsel istismara isyan eden Yunus Ö. dergâhtan ayrılmak istemiş yine Şeyh Büreyde'nin tehditleriyle karşılaşmıştı. Saat 3 buçuk olduğunda Yunus Ö. kaçıp gitmeye çalıştı. Evi dergâha yürüyerek 2-3 dakikalık mesafedeydi. Büreyde Ö. kilitlediği kapının önüne geçti. Çıkmasına izin vermedi. Yunus Ö. direndi. Dergâhtan Yunus Ö'nün "imdat polis" sesleri yükseliyordu. Şeyh Büreyde Ö. kendisine teslim olmayan "müridini" yumruklamaya başladı. Ona sarıldı ağzını kapatarak susturdu.

Gücün altında ezilen Yunus Ö. bu kez tuvalete gitmek için izin istedi. Büreyde Ö. ses çıkarmaması şartıyla müsaade etti. Yunus Ö. tuvalete girdi. Kapıyı kilitledi. Hızla polisi aradı. Şeyhin kendisini alıkoyduğunu anlattı. Bu sırada içeriden fısıltıları duyan Şeyh Büreyde kapıyı zorluyordu. Yunus Ö. telefonu kapatıp çıktı. Bir süre sonra dergâhın kapısında polisler belirince Yunus Ö. yeniden "yardım edin" çığlıkları atmaya başladı. Kapıyı açmak zorunda kalan Şeyh Büreyde Ö'yü ve şikâyetçi Yunus Ö'yü karakola götürdüler. Polislerin hastaneye götürdüğü Yunus Ö'nün yediği yumruklar da doktor raporuyla belgelenmişti.

Bir el şeyhi kurtarıyor

Tam "yeni bir istismarcı şeyh skandalı" derken alıştığımız bir şey oldu.

Karakola AKP ile iyi ilişkileriyle bilinen "tarikat dostu" İbrahim E. E. isimli avukat geldi. "Tarikat dostu" diyorum çünkü halihazırda ünlü bir tarikat vakfının dost avukatıydı. Sosyal medya hesapları ise AKP'deki faaliyetleri ile doluydu. Sanki uzaktan bir el onu Şeyh Büreyde'yi kurtarsın diye göndermişti.

Büreyde Ö. Yunus Ö'ye "aşırı ilgi"sini karakoldaki ifadesinde şöyle açıklıyordu: "Kendisine bu kadar ilgili olmamın sebebi yaklaşık bir sene kadar önce arkadaşlarla birlikte denize gittiğimizde beni boğulmaktan kurtarmasıdır. "

Büreyde Ö. Yunus Ö'ye cinsel istismarda bulunduğunu tabii ki kabul etmedi. Aralarındaki münakaşayı Yunus Ö'nün istemediği kişilerle arkadaşlık etmesine bağladı. O gece Yunus Ö'yü zorla alıkoyduğunu kapıyı kilitleyip gitmesine izin vermediğini dövdüğünü sarıldığını kabul etti. Hatta "Bu kapılar tekin değil seninle uğraşırlar" sözüyle tehdit değil manevi uyarıda bulunduğunu iddia etti.

Herkesin geç gelen adaleti beklediği ülkede sadece iki günde Büreyde Ö'nün iddianamesi hazırlandı. 9 Mayıs 2017'de çıkan iddianamede Yunus Ö'nün anlattığı cinsel istismar olayları nedense araştırılmamıştı. Suçlama sadece Büreyde Ö'nün de kabul etmek zorunda kaldığı "cebir tehdit veya hile kullanarak kişiyi hürriyetinden yoksun kılmak" maddesine dayandırıldı. Böylece Büreyde Ö. kurtarıldı. Yunus Ö. ise dergâhtan ayrıldı ve uğradığı tehditlerle susturuldu.

Bu bataklıktan kurtuluş var

Türkiye son dönemde neredeyse her gün tarikatları cemaatleri tartışıyor. Başına sarığı ve sırtına cüppeyi geçirenler milletin aklını cebini belini sömürmeye devam ediyor. Devlet içinde örgütleniyor. Müritleriyle yeni kalkışmalara hazırlanıyor.

Ben ise bu bataklıktan kurtulacağımıza ümitliyim. Neden mi?

Bir süre önce o telefonu açmasaydım 2 yıl önce üstü örtülmüş bu olaydan hiç haberdar olmayabilirdim. Arayan kişi "Ben sizinle çok farklı dünya görüşüne sahibim" diyordu. Devam ediyordu: "Bizim camia bunu yazmaz".

Şeyh Büreyde düzenini yine kurmuş bugün etrafında yine çocuk yaştaki gençleri toplamıştı. "Başka çocuklar yanmasın" diyordu. Dini sömürü için kullanan bu adamların temizlenmesini istiyordu.

İnsan kendi kaderini kendisi çizen yegâne varlıktır. İnsana umudu bir başkası değil kendi eylemi getirir. Dün attığımız adımın sesi bugün çok uzaktan duyulmuşsa umutsuzluğa hakkımız var mı?

http://www.cumhuriyet.com.tr/koseyazisi/1549690/Gunahk_r_seyhleri_savcilik_kapilarindan_kurtaran_eller.html

================================

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Ogretmen yillar sonra odulunu alir.

Gazi Mustafa Kemal ATATURK

- - - - - - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI

130. SEREF VE HAYSIYET DUYGUSU, IHTIRASLARI ZAPT ETMEK VE KISITLAMAK ICIN, DINDEN DAHA SAGLAM VE DAHA GUCLU BIR DIZGINDIR

Dunyada hemen hemen hicbir insan yoktur ki, gordugu seyden, gormedigi seyden daha cok korkmasin ve nufuz ve etkilerini hissettigi insanlarin hukum ve takdirlerine, hakkinda ancak cok karisik bir fikre sahip oldugu bir Allah'in hukum ve takdirlerinden daha cok onem vermesin. Toplumun hosuna gitmek arzusu, gelenek ve goreneklerin baskisi, gulunc olma korkusu, "alem ne der?" endisesi, butun dini fikirlerden daha gucludur.

Bir savasci, bir dovuscu, bir serefsizlik korkusuyla, her zaman, kavgalarda, hatta sonsuzluga kadar lanetlenmeye ugramayi bile goze alarak hayatini tehlikeye atmiyor mu?

En dindar kimseler, bazen bir usaga Allah'tan daha cok uyarlar. Allah'in her seyi gordugune, her seyi bildigine, her yerde hazir ve nazir olduguna inanci saglam olan bir kimse, yalnizken, insanlarin en onemsizinin yaninda bile hicbir zaman yapmayacagi eylem ve davranislarda bulunur. Bir Allah'in varligina tam iman sahibi oldugunu soyleyen kimseler, bir seye inancli degillermis gibi, her an eylem ve davranista bulunmaktan geri durmazlar.

- - - - - - - - - - - - -
Kendisini olume tasiyan arabanin icinde, kapiya attigi umarsiz cifteler, tum hayvanlarin yitip giden umutlarini da yankilandirir.
Ozgurluklerini savunamayanlarin odedikleri bedel agirdir.
Ozgurluk, degerli oldugu olcude kirilgandir da...

- - - - - - - - - - - - -
Her itibar bosluguna uygun bir enayilik dolgusu vardir.

RICHARD CLOPTON Ise, Hiristiyanligi Hakikat'ten daha cok severek baslayanlar, ardindan kendi mezhebini ya da kilisesini Hiristiyanliktan daha cok sevecek ve sonunda da kendini hepsinden cok sevecektir.
COLERIDGE,SAMUEL TAYLOR (1772-1834) Ingiliz sair, elestirmen ve filozof.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner

- - - - - - - - - - - - -
Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder