20 Nisan 2021 Salı

MİNGER (ÇİRKİN) ORHAN PAMUK

 

MİNGER (ÇİRKİN) ORHAN PAMUK

"Bu romanda daha vahim bir durum var…"

19.04.2021 17:37

Orhan Pamuk'un büyük bir marketingle piyasaya sürdüğü 'Veba Geceleri' romanı şimdiye kadar medyada daha çok Kolağası Nazım karakteri üzerinden Atatürk'e gönderme yapması ile tartışıldı.

Bu çağrışımla Atatürk'le alay ettiği hafifsediği kanaati Ahmet Hakan gibi 'Tarafsız Bölge' uzmanları tarafından dahi açık seçik yazıldı.

Ancak bu romanda daha vahim bir durum var…

O da… Minger… sözcüğü…

Roman Orhan Pamuk'un düşlediği bir ada olan Minger ülkesinde geçiyor…

Hatta 'Minger Mingerlilerindir' denilerek 'Türkiye Türklerindir' sloganına da açık gönderme yapılıyor…

Peki Minger ne demek?...

Minger İngilizce… Çirkin tipsiz biçimsiz kötü…anlamına geliyor…

İsteyen herhangi bir sözlükten veya kaynaktan 'Minger'in anlamını öğrenebilir….

Orhan Pamuk Abdülhamit ve Nazım üzerinden hayali ülkesine açıkça Osmanlı mirası ve Türkiye elbisesi giydirirken ülkeyi ve Türkleri 'Çirkin tipsiz kötü…' diye tanımlamakta sakınca görmüyor…

Yani Pamuk'un Minger ülkesi Çirkinler ülkesi…anlamına geliyor…

Ama burada bir hinlik var…

Türk okuru 'Minger' kelimesini bir hoşluk olarak algılayacak…

Asyatik çağrışımlı egzotik hoş bir sözcük gibi…

Oysa romanın İngilizce versiyonunda Batılı okur 'Minger'i doğrudan 'kötü ve çirkin' olarak anlayacak…

Yani Orhan Pamuk'un Türkleri tanımlarken kastettiği şekilde 'Çirkin kötü ve tipsiz'

Çirkinistan Çirkinlerindir…demek istiyor Orhan Pamuk Minger Mingerlilerindir…derken…

Aynı tek sözcük üzerinden Türklere başka Batıya başka "kitap satmak…" Doğrusu tam bir marketing dehası…

Orhan Pamuk 'Minger' sözcüğü ile yaptığı bu uyanıklık ile edebiyat alanında olmasa bile Batılılar nezdinde kelime oyunu dalında yeni bir Nobel'i hak ediyor…

Odatv.com

https://odatv4.com/minger-orhan-pamuk-19042148.html

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Hicbir seye ihtiyacimiz yok yalniz bir seye ihtiyacimiz vardir caliskan olmak!

Gazi Mustafa Kemal ATATURK

- - - - - - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI

50. BU HAYATIN ZORLUKLARINA KARSI DINI TESELLILERIN BOSLUGU. BIR CENNET BIR AHIRET UMUDU HAYALDIR, HAYAL URUNUNDEN BASKA BIR SEY DEGILDIR

Yuce bir Allah'in yonetimi altinda nicin bu kadar caresiz, bu kadar perisan insanlar bulundugunu sordugunuz zaman, "Bu alem, insani daha mutlu bir aleme goturmeye mahsustur" diye bizi avuturlar. Bize, uzerinde yasadigimiz yuvarlagin bir "sinav yeri" oldugunu soylerler. Sonra "Allah yalniz kendisine ozgu olan gerceklesmesi olanaksizi ve suresiz mutlulugu insana verememis ve ulastiramamistir" diyerek agzimizi kapatirlar. Bu cevaplarla nasil yetinilebilir? Nasil tatmin olunabilir?

Once ahiret hayati: Bu ahiret hayati fikri, bunu varsaymakla simdi eristikleri mutluluktan daha surekli, daha saf bir mutluluga sahip olmak icin, insanlarin oldukten sonra tekrar yasamak arzularinin ifadesi olan hayalgucunden baska bir dayanaga sahip degildir. Ikinci olarak: Her seyi bilen, yaratiklarinin dusunce ve gidisatina tumuyle vakif bulunmasi gereken bir Allah'in, islemlerinden ve niyetlerinden emin olmak icin bu kadar sinavlara ihtiyaci oldugunu havsala nasil alabilir? Ucuncu olarak: Bilim adamlarinin hesaplarina gore, uzerinde bulundugumuz yeryuzu alti ya da yedi milyon yildan beri mevcuttur. Bu zamandan beri milletler turlu bicimler altinda, surekli zarar ve felaketlere ugradi. Surekli olarak zorbalarin, fatihlerin, kahramanlarin, savaslarin, su baskinlarinin, kurakliklarin, istilaci kuvvetlerin vb. sikintisi altinda insan turunun tedirgin ve perisan edildigini tarih bize gosteriyor. Bu kadar uzun sikintilar ve zalimce felaketler, zorluklar; tanrisalligin gizli niyetleri hakkinda bizi temin edecek icerikte midir? Bu kadar surekli bunca kotuluk, bunca felaket, tanrisal lutfun bize hazirladigi gelecek hakkinda yuksek bir fikir verir mi? Dorduncu olarak: Eger bize temin edilmek istendigi gibi, Allah; kerim, iyilik ve hayirsever ise, insanlara surekli mutluluk olmasa bile, hic olmazsa olumlu yaratiklari bu dunyada erisebilecekleri olcude bir mutluluga kavusturamaz miydi? Mutlu olmak icin sonsuz ya da ilahi bir mutluluga muhtac miyiz? Besinci olarak: Eger Allah, bu dunyada insanlari, mutlu olduklari dereceden fazla mutlu etmediyse, sofularin anlatilmaz ve bitmez bir haz ve nimete erisilecegini iddia ettigi "cennet" umudu ne olur? Eger Allah aklimizin erebilecegi tek yer olan yeryuzunu kotuluklerden koruyamamis ya da korumak istememisse, hakkinda hicbir fikrimiz olmayan oteki dunyayi (yani ahiret dunyasini) kotuluk ve felaketlerden koruyabilecegine ya da korumak isteyecegine ne sebep dusunebiliriz?

Lactance'e* gore, 2000 yil once Epicure soyle demis:

"Allah, ya kotuluge engel olmak istiyor ancak kotulugu yasaklamaya muktedir olamiyor; ya kotulugu yasaklamaya muktedir olabiliyor ancak engel olmak istemiyor; ya kotulugu ne istiyor ne de yasaklayabiliyor; ya da kotulugu Allah hem istiyor hem de yasaklamaya kadirdir. Eger yasaklamaya kadir olmaksizin yasaklamak istiyorsa,

Allah acizdir; eger Allah kotulugu yasaklamaya gucu yettigi halde yasaklamak istemiyorsa, bu durumda ona atfedilmesi zorunlu tutulan bir kotulukculuk karsisinda bulunuyoruz demektir. Eger Allah kotulugu yasaklamaya hem gucu yetmiyor, hem de bunu yasaklamak istemiyorsa, hem aciz hem herkesin kotulugunu isteyen olur; eger Allah kotulugun yasaklanmasini hem istiyor ve buna da gucu yetiyorsa, o halde kotuluk nereden geliyor? Ya da Allah kotulugun olmasina neden engel olmuyor? "

2000 yili gecen bir sureden beri sagduyu sahibi, bu zorluklarin cozumunu bekliyor. Hocalar, papazlar, hahamlar vb. ise bize bu zorluklarin ancak ahirette cozulecegini ogretip duruyorlar.

Firmiavaus Lactantio uslubunun zayifligi nedeniyle Le Ciceron obretien lakabini almis olan bir

Hiristiyanlik savunucusudur. 225 yilinda buyuk olasilikla Trete'de olmustur. Baslica eseri, De laformation deI'homme'dir. (A. C. )
- - - - - - - - - - - - -
Zekilik kadar aptallik da gerekliydi.
Ama aptalca davranmak da zekice davranmak kadar zordu.

George OrwellHayvan Ciftligi

- - - - - - - - - - - - -
Insanin kendini hakikate adamasi ahlakin alametifarikasiysa, o zaman dusunme sorumlulugunun altina girmis bir insanin eyleminden daha yuce, daha soylu, daha kahramanca bir adanis yoktur.

Bilgiye en kestirme yol oldugu soylenen iman, yalnizca akli tahrip eden bir kisa devredir.
RAND,AYN (1905-1982) Rusya dogumlu ABD'li yazar.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner

- - - - - - - - - - - - -
TCK Madde 122 Nefret ve ayirimcilik 1

Degisik 2 3 2014-6529 15 md. 1 Dil irk milliyet renk cinsiyet engellilik siyasi dusunce felsefi inanc din veya mezhep farkliligindan kaynaklanan nefret nedeniyle
a Bir kisiye kamuya arz edilmis olan bir tasinir veya tasinmaz malin satilmasini devrini veya kiraya verilmesini
b Bir kisinin kamuya arz edilmis belli bir hizmetten yararlanmasini
c Bir kisinin ise alinmasini
d Bir kisinin olagan bir ekonomik etkinlikte bulunmasini
engelleyen kimse bir yildan uc yila kadar hapis cezasi ile cezalandirilir.


- - - - - - - - - - - - -



Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder