BÜLENT ESİNOĞLU : ÇÖKMÜŞLERDİ HEM DE ÖZELLEŞTİREREK
Çökme orta çağın ekonomik yapısını yansıtan bir kavramdır.
Geçmişte üretilen ürünün yağmalanması yağma için şiddet ve şiddet araçlarının kullanılması ekonomik bir sistemdi.
Şiddet yoluyla bir toprağın bir malın bir insan emeğinin üzerine çökmek sınıflaşma yapısının ilk ilişkileriydi.
Osmanlıda MİRİ TOPRAKLARI ALLAH'INDI. Allah adına yöneten Hükümdarındı sadece kullanma hakkını ağalara devrederdi.
Yönetenle çalışan veya askerlik yapanlar arasındaki farklar az olduğundan toprağın kimin elinde olduğunun kavgası azdı.
Sınıflaşma derinleştikçe toprağa çökmek üretilmiş ürüne çökmek ya da insanın emeğine çökmek bir çeşit yönetme şekline vardı.
Elbette bir ekonomik yapı varsa onun ilişkilerinin ürettiği bir dil de olacaktı.
Çökme sözcüğü kültürümüze ve ilişkilerin içine girdi.
Toplumsal mülkiyetin üzerine çökülmesiyle sınıflaşma başlamıştı.
Modern kapitalizmde çökme kısmen yasal hale getirildi.
Yani toplumun rızası alınarak malların ve emeğin üzerine çöküldü.
Bir başka ifadeyle söylersek kanununa uydurularak çökme yapıldı.
Sonuç itibariyle toplumun ve milletin malına çöküldü.
Ancak bölüşüm hiçbir zaman bitmeyecek bir ilişki olduğundan çökenin üzerine de çökülmesi mecburiyeti ortaya çıktı.
Zenginin de zengini güçlünün de güçlüsü olduğu sürece çökme bazen kanuna uygun bazen kanuna uygun olmayan çömeler olarak devam edecektir.
Günümüzde orta çağ terminolojisinin hortlamasının sebebi; modern kapitalist ilişkileri yaşamadığımız onun yerine tekno- feodalizmi yaşadığımızı göstermesi bakımından ÇÖKME sözcüğü çok anlam ifade ediyor.
Kapitalizm içinde feodalizm yaşamak Osmanlıyı yeniden canlandırmak ağalık düzeninin terminolojileri ile iletişim kurmayı da zorunlu kılmıştır.
Evet halkın malına özelleştirmeler aracılığı ile çökülmüştür.
Lakin yasalmış gibi görünen bu yağma düzeni yeniden bir sınıflaşmaya dönüşmüştür.
Özelleştirilen milletin malları kısa zamanda el değiştirmiş ve ikinci elden alanlar daha yüksek ücretler ödeyerek ikinci özelleştirmeler yaşamıştır.
Görünen o ki yasal olarak satın alındığı sanılan millet mallarının parasının ödenmediği yani yasaya bile uymayan çökmelerin olduğu günümüzde açığa çıkmıştır.
Yeniden bir paylaşım döneminde olduğumuz Pambıkdöner vakasıyla ortaya dökülmüştür.
Uzanlar vakası da çökme sisteminin örneklerindendir.
Aslında kanuna uygun sandığımız ÇÖKMENİN kanuna uyup uymadığını da bilemiyoruz.
Çünkü denetim mekanizması yok.
Millet malına çökülürken çökmenin yasaya uygun bir çökme mi yoksa yasaya uygun olmayan bir çökme mi olduğuna tabi ki iktidarlar yetki sahibidir.
Günümüzde "ÇÖKMENİN" siyasi ayağı mafya ayağından çok daha önemlidir.
Çünkü çökmeyi halka kanuni olduğunu söyleyen anlatan iktidardır.
13 Haziran 2021 bulentesinoğlu@gmail. com
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Gerci bize milliyetci derler.
Ama biz oyle milliyetcileriz ki isbirligi eden butun milletlere hurmet ve riayet ederiz.
Onlarin milliyetlerinin butun icaplarini taniriz.
Bizim milliyetciligimiz herhalde hodbince ve magrurca bir milliyetcilik degildir.
Gazi Mustafa Kemal ATATURK
- - - - - - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI
52. ILAHIYATCI ALLAH'INI INSANLIGIN EKSIKLERINDEN KURTARMAYA BOSUNA CALISIYOR: YA ALLAH OZGUR DEGILDIR YA DA IYI OLMAKTAN COK KOTUDUR
Denecek ki, "Alem, mumkun olabilen butun olgunlasmaya sahiptir; dunyanin, yaraticisi olan Allah'in bizzat kendinden kaynaklanmayan nedenlerle buyuk erdemleri de, buyuk eksiklikleri da bulunmasi gerekmistir". Ancak biz cevap verir ve deriz ki, dunyanin buyuk kusurlari olmasi zorunluysa, insani mutlu edemeyecek bir alemi hic yaratmamanin, iyilikci yuce bir Allah'in yaratilisina daha uygun olmasi gerekirdi.
Sizin dediginize gore, alemi yaratmadan once Allah, ezeli ve ebedi olarak mutlu idiyse, alemi yaratmaksizin mutlu olmaya devam edebilirdi. Insanin aci ve sikinti cekmesi neden gereksin? Insanin varligi neden gereksin? Onun varliginin Allah icin ne onemi vardir? Hic onemi yok mudur? Ya da biraz onemi var midir? Eger insanin varligi Allah icin hic yararli ya da gerekli degilse, Allah onu neden yoklukta birakmadi?
Eger insanin varligi Allah'in san ve buyuklugu icin gerekliyse, Allah insana muhtacti; insan var olmadan once kendisi icin bir eksiklik vardi demektir!
Kusurlu bir is yaptigindan dolayi, acemi bir isci affedilebilir, cunku acliktan olmemek icin iyi kotu calismak "zorundadir". Bu isci hos gorulebilir. Ancak sizin Allah'iniz asla hos gorulmez, affedilmez. Iddianiza gore, o her seyden ve herkesten gozu toktur. O halde insanlari nicin yapiyor? Sizin iddianiza gore Allah insanlari mutlu etmek icin her seye sahiptir. Pekala, nicin insanlari mutlu etmiyor? Ya iyi olmaktan cok kotu oldugu sonucunu cikariniz ya da, baska turlu yapmayarak, yapmis oldugunu yapmaya zorunlu oldugunu kabul ediniz. Bununla birlikte Allah'inizin ozerk oldugunu ozgur oldugunu temin ediyorsunuz. Yine bu alemin diger cansiz varliklari gibi. zaman icinde kudretini uygulamaya baslamakla ve zaman icinde buna son vermekle birlikte, Allah'in degismez oldugunu da soyluyorsunuz. Ey ilahiyatcilar! Allah'inizi insanin eksiklerinden kurtarmak icin bosuna cabalar harcadiniz. Yine bu Allah'ta "insan kulagi"ndan bir parca kalmistir.
- - - - - - - - - - - - -
Yalniz bugunku hayatin aci ve yoksul oldugunu, ac kaldiklarini, soguktan usuduklerini, uyuduklari zamanin disinda boyuna calistiklarini biliyorlardi.
Fakat suphesiz gecmis gunler daha kotuydu.
Boyle olduguna inanmak onlari memnun ediyordu
George OrwellHayvan Ciftligi
- - - - - - - - - - - - -
Baslangicta Kelime vardi, bitisteyse yalnizca Klise.
LEC,STANISLAW JERZY (1909-1966) Leh yazar.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner
- - - - - - - - - - - - -
TCK Madde 117 Is ve calisma hurriyetinin ihlali
1) Cebir veya tehdit kullanarak ya da hukuka aykiri baska bir davranisla is ve calisma hurriyetini ihlal eden kisiye magdurun sikayeti halinde alti aydan iki yila kadar hapis veya adli para cezasi verilir.
2) Caresizligini kimsesizligini ve bagliligini somurmek suretiyle kisi veya kisileri ucretsiz olarak veya sagladigi hizmet ile acik bir sekilde orantisiz dusuk bir ucretle calistiran veya bu durumda bulunan kisiyi insan onuru ile bagdasmayacak calisma ve konaklama kosullarina tabi kilan kimseye alti aydan uc yila kadar hapis veya yuz gunden az olmamak uzere adli para cezasi verilir.
3) Yukaridaki fikrada belirtilen durumlara dusurmek uzere bir kimseyi tedarik veya sevk veya bir yerden diger bir yere nakleden kisiye de ayni ceza verilir.
4) Cebir veya tehdit kullanarak isciyi veya isverenlerini ucretleri azaltip cogaltmaya veya evvelce kabul edilenlerden baska kosullar altinda anlasmalar kabulune zorlayan ya da bir isin durmasina sona ermesine veya durmanin devamina neden olan kisiye alti aydan uc yila kadar hapis cezasi verilir.
- - - - - - - - - - - - -
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur-gundem@googlegroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc |
Grup Sayfamiz | : | https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum. Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim. Videolar, resimler, makaleler falan. | : | http://insulaelibertatis.com/ |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder