Atilla KART : "62. Hükümet'e" Hükmeden "Paralel Hükümet"…..
Atilla.KART@tbmm.gov.tr 13 Aralık 2014 Basın Toplantısı Metni; (Konuşmaya Esas Taslak Metin)
-
02.12.2014 tarihinde kabul edilen "Hakimler ve Savcılar Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair 6572 sayılı Kanun", Cumhurbaşkanı Tarafından Onaylanmış ve 12.12.2014 tarih – 29203 sayılı Resmi Gazetenin mükerrer sayısında yayımlanmıştır.
-
6087 sayılı Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Kanununda bir takım değişiklikleri içeren 6572 sayılı Kanuna karşı, Cumhuriyet Halk Partisinin iptal talebiyle Anayasa Mahkemesine gideceği bilinmektedir.
-
6087 sayılı Kanunda değişiklik yapan 6572 sayılı Kanunun düzenlemesinin gereği olarak ; 04.07.2012 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan "Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik" hükümlerinde değişikliklerin yapılması gereği kaçınılmaz olarak doğmuştur.
-
Ancak bu değişiklik yapılırken bile; hem hukuka aykırı olan ve hem de 6572 sayılı Yasanın kapsamı dışında kalan düzenlemeler yapılarak, "yetki gasbı ve anayasal ihlâl" boyutlarında düzenlemeler yapılmıştır. Şöyleki;
(I) 4 Temmuz 2012 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan yönetmeliğin 9/1. maddesi ; Yargıtay ve Danıştay Üyeliği seçiminde izlenecek usul ve yöntemi belirlemiştir. Yönetmeliğin 9/1-c maddesine göre; "…. belirlenen aday listeleri, Kurulun internet sitesinde yayımlanır. Listede olması gerektiği halde adı olmayanların, listede adı yer aldığı halde, bu seçim için aday olmak istemeyenlerin buna ilişkin taleplerini belirlenecek tarihe kadar Genel Sekreterliğe bildirmeleri istenir…." düzenlemesi getirilmiştir.
"İlan ve süre" şartı getirilmek suretiyle , "aleniyet ve katılımla" birlikte listelere karşı itiraz yolu sağlanmıştır.
(II) 12.12.2014 tarihinde yapılan yönetmelik değişikliğinde ise, 9. maddedeki bu düzenleme tümüyle ortadan kaldırılmıştır. Bu düzenlemenin hukuka ve yasanın amacına açıkça aykırı olduğu ortadadır. "Aday listelerinin Kurulun internet sitesinde yayımlanması, bunun için bir sürenin tayin edilmesi"; listelere yönelik olarak yapılabilecek muhtemel itirazlar için başvuru olanağını sağlamak amacına yöneliktir.
-
Getirilen yönetmelik değişikliğiyle " bu itiraz olanağı" tümüyle ortadan kaldırılmıştır. Bir başka ifadeyle; listede olması gerektiği halde adı olmayanların , bu listeye itiraz etmelerinin önü kesilmiştir. Anayasal düzeyde ve evrensel hukuka göre temel hak niteliğinde olan "itiraz ve hak arama özgürlüğü" ortadan kaldırılmıştır.
-
Aday olmak isteyenlerin "Seçilme" ve bağlı olarak "seçmen konumunda" olan Yargıçların-Savcıların "seçme hakları" engellenmiştir. Yargının yönetimiyle yetkili ve sorumlu olan bir Anayasal Kurumun, temel hakları ihlal etmek pahasına görev yapar hale düşmesi; "Hukuk devleti, Yargı, Adalet" kavramları adına hazin bir tablodur.
-
6572 sayılı yasada; buna cevaz veren bir düzenleme olmadığı gibi, bu yönde bir düzenleme olması halinde de, yine hukuka uygun bir düzenlemeden söz edilemeyeceği açıktır.
Öte yandan; hukuka açıkça aykırı olan bu düzenleme "Cuma günü-mesai saati bitiminde ve mükerrer sayıda" yayımlanmak suretiyle, "özel maksatla" yapılan bir düzenleme niteliğinde olup; hak sahiplerinin yönetmelik iptaline yönelik olarak dava açma haklarını ortadan kaldırmaya ve bu arada "hukuka aykırı" olarak "Danıştay , Yargıtay Aday Listelerini" düzenlemek amacına yöneliktir.
(III) Yönetmelikle, "yetki gasbı" pahasına anayasal ihlâl yapılmıştır.
Yukarıda da ifade edildiği gibi Yargıtay ve Danıştay'a üye olmak isteyen Yargıç ve Savcıların; seçme ve seçilme hakları yanında "itiraz ve hak arama özgürlükleri" engellenmiştir. Yapılan düzenleme bu yönüyle "Yok Hükmünde" olan bir düzenleme niteliğindedir.
Öte yandan; Yargıtay ve Danıştay gibi "Yüksek Mahkeme" niteliğinde olan bir Mahkemeye "Üye" olmak isteyen Yargıçların-Savcıların ; meslekdaşlarının – mevkidaşlarının temel haklarını ihlâl etmek ve engellemek pahasına böyle bir göreve talip olmaları da; Yargı ve Yargıcın geldiği-getirildiği hazin konumu göstermektedir.
-
Ayırımcılık ve husumet duygularıyla göreve gelenlerin "adaleti tesis etmeleri" söz konusu olamaz.
*****
-
Yargıçların "seçme – seçilme" hakkını ve "itiraz ve hak arama özgürlüklerini" ortadan kaldıran ve bunu içine sindiren bir HSYK…
-
Türkiye Cumhuriyetinin 62. Hükümetine "Gizli Kararnameler" yoluyla hükmeden "Paralel bir Hükümet…." Paralel Hükümet ile işbirliği içinde olan 62. Hükümet….
-
Türkiye'de anayasa rafa kalkmış durumdadır. Korsan Yönetim anlayışı egemen hale gelmiştir. Fiili darbe hali mevcuttur. Darbe, "Kanunsuz Emir ve Talimatlar" yoluyla yönetilmektedir.
-
"Kişisel ve siyasi çıkarları uğruna ve toplumu ayrıştırma pahasına" bu darbeyi sürdürmek isteyenlere karşı; Türkiye Cumhuriyeti yurttaşları kaygıya kapılmamalıdır. Cumhuriyet Halk Partisi; oynanmak istenilen tuzağa düşmeyecek, toplumun provoke edilmesini engelleyecek; tüm toplumu kucaklayarak ve ayrımcılık yapmadan ; Cumhuriyetin kazanımlarına sahip çıkarken, demokrasiyi yeniden inşa edecektir.
Kultur, okumak, anlamak, gorebilmek, gorebildiginden anlam cikarmak, ders almak,dusunmek, zekayi egitmektir.
Ataturk
Ebu Hureyre ( Radiyallahu Anh ) soyle dedi : Rasulullah ( Sallallahu Aleyhi ve Sellem ) :
Cehennemde kafirin iki omuzu arasi , sur atli bir suvari yuruyusu ile uc gunluk mesafedir buyurdu.
( Muslim - Buhari )
Cehennemle ilgili hadis. Sahihmis bilenler denetlesin.
Biz Spinoza nin izleyicileri, Tanri yi, butun varolanlarin harika duzeni ve yasaliligi ve insanda ve hayvanda kendini ortaya cikardigi olcue onun ruhu icinde goruruz.
We followers of Spinoza see out God in the wonderful order and lawfulness of all that exists and in its soul as it reveals itself in man and animal.
From a letter to Eduard Busching, Oct.25, 1929, Einstein Archive, reel 33-275, quoted in Jammer, p.51:
(Bu goruslerinden dolayi Einstein in Panteist oldugu sonucu cikarilabilirse de, bir sonraki gorusunde de agnostiklige yakin oldugunu belirttigini gorecegiz)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder